تاثیر سیگار بر روابط جنسی چیست و آیا سیگار در روابط جنسی تاثیر دارد؟

 

تاثیر سیگار بر روابط جنسی چیست و چرا بررسی در مورد تاثیر سیگار بر روابط جنسی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

با توجه به سرعت انتقال اطلاعات در دنیای امروز کمتر کسی وجود دارد که از تاثیرسیگار و مضرات آن بر زندگی و سلامت انسان بی خبر باشد و احتمالا کسی در دنیا وجود ندارد که از خطرات سیگار چیزی نشنیده باشد و همه کم و بیش بر موضوع تاثیرات مخرب سیگار به طور کامل واقف هستند .اما همچنان شاهد رشد روند سیگاری شدن افراد هستیم به طوریکه سالانه هزاران نفر در دنیا دچاراعتیاد به  سیگارمی شوند و نمی توانند به راحتی از آن خلاص شوند.

اگر از افراد جامعه سوال شود که مضرات سیگار چیست؟ اولین جواب هایی که می شنوید این است که سیگار بر عملکرد قلب و ریه ها تاثیر بسیار شدیدی دارد و اغلب افراد سیگاری ار بیماری های ریوی و قلبی ناشی از مصرف سیگار می ترسند و کمتر به عوارض سیگار بر دیگر جنبه های زندگی فکر می کنند به طوریکه کمتر شنیده ایم که سیگار بر روابط عاطفی و زناشویی افراد سیگاری هم بسیار تاثیر بدی می گذارد به این خاطر ما در این مقاله سعی کردیم که تاثیر سیگار بر روابط جنسی و زناشویی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم زیرا موضوع تاثیر سیگار بر روابط جنسی عاطفی و زناشویی موضوعی است که بسیار بر سلامت عمومی زندگی افراد موثر است و اختلال در آن عامل بسیاری از جدایی های عاطفی و طلاق است.

بررسی رابطه ی بین طلاق و ارتباط آن با مشکلات جنسی از مباحث مهم جامعه است.روابط جنسی شکل دهنده ی بخشی از ادراکات زوجین از همدیگر است و ادراکات جنسی در بین زوجین ارتباط مثبتی با رفتارهایی دارد که نگهدارنده و تداوم بخش ازدواج است. صمیمیت جنسی با صمیمیت عاطفی در ارتباط است. رابطه ی جنسی به منزله ی مینیاتور رابطه ی عمومی است. وجود جو دائمی خشونت و عصبانیت بین زوجین فرصت های شیرین و رمانتیک را سلب کرده، مجالی برای تحریک هوس جنسی و برقراری رابطه ی جنسی باقی نمی گذارد. اما تاثیر سیگار بر رابطه ی جنسی چطور باعث ایجاد اختلال در این روابط می شود؟

ریشه همه اختلالاتی که از سیگار می شنویم در مشکلاتی است که با موضوع اکسیژن رسانی و تاثیرات نیکوتین بر مغز ارتباط دارد. به طوریکه تحریک جنسی در افراد نیازمند جریان خون سالم است و اولین تاثیر آن در برانگیختگی جنسی و نعوظ و روان کاری دارد.

تاثیر سیگار بر روابط جنسی در آقایان با توجه به اینکه مشکلات گردش خون دلیل فیزیکی اصلی بروز اختلال نعوظ است، روشن است که نیکوتین و تنباکو به دلیل تأثیرات مضر روی گردش خون، اثر کاملاً منفی روی سلامتی فرد سیگاری دارد.همچنین اختلال در جریان خون و تاثیر سیگار بر روابط جنسی در خانم ها  می‌تواند منجر به سطح ناکافی انگیختگی، به‌عنوان‌ مثال خشکی واژن شود. تاثیر سیگار در خانم ها می تواند همچنین سبب نازایی و یائسگی زود هنگام شود زیرا سطح استروژن را به شدت کاهش می دهد. و در آقایان نیز می تواند با کاهش تعداد اسپرم ، کاهش تحرک اسپرم و مورفولوژی ضعیف اسپرم منجر به عدم توانایی در تولید مثل شود علاوه بر آن اختلالات نعوظ تا 40 درصد در میان افراد سیگاری نسبت به غیر سیگاری‌ها بیشتر است.   

بنابراین نمی توان از تاثیر سیگار بر روابط جنسی و آثارمخرب آن چشم پوشی کرد و برای لذت بردن از روابط زناشویی و تولید مثل سالم و همچنین دوام روابط خانوادگی لازم است که با ترک سیگار در حفظ زندگی عاشقانه بکوشید  و تلاش کنید تا هرچه سریعتر از خطرات سیگار در امان بمانید.

همانطور که از بررسی ها نمایان است سیگار می تواند تا خصوصی ترین بخش های زندگی نفوذ کند و ریشه و دوام زندگی را تحت الشعاع قرار دهد و آثار مخربی ارز خود به جا بگذارد.

داشتن روابط سالم و عاشقانه برای هر کسی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوریکه که خیلی از افراد با از بین رفتن روابط خانوادگی اشان دیگر میلی به ادامه حیات خود ندارند.

داشتن روابط جنسی سالم و موثر به افراد کمک می کند که احساس آرامش و لذت بیشتری را تجربه کنند و رضایت بیشتری از خودشان پیدا کنند و در نتیجه اعتماد به نفس و عزت نفس افراد، بالاتر می رود.

اما متاسفانه با ورود سیگار به زندگی و تاثیر سیگار بر روابط جنسی، کم کم  و به مرور زمان اختلاف و عشق بین زن و شوهر کمرنگ شده و باعث از بین رفتن زندگی افراد می شود در واقع سیگار بعد از گرفتن سلامتی به سراغ عشق و همه ی لذت های زندگی می رود و با ادامه دادن روند سیگار کشیدن، کم کم همه ی ارزش ها را از از چنگ افراد در می آورد و راهی جز پایان یافتن زندگی باقی نمی گذارد.

شاید درک عمق فاجعه ی تاثیر سیگار بر روابط جنسی برای عد ه ای سخت باشد و سیگار در بین افرادسیگاری  که در اطرافش می بیند خیلی موثر نبوده باشد اما طبق تحقیقات علمی انجام شده اثر سیگار بر روابط جنسی و عاطفی افراد را نمی توان نادیده گرفت و نمی توان به طور واضح مشخص کرد که چه کسی جزء آن درصدی قرار می گیرد که سیگار، زندگی اش را از هم می پاشد ، زیرا تاثیر سیگار بر روابط جنسی و عاطفی افراد مختلف، متفاوت است و نمی توان آن را برای هر کس به طور دقیق تخمین زد.

بنابراین اگر می خواهید از سیگار و آثار مخرب آن در امان بمانید باید هرچه زودتر خودتان را از چنگال آن رها کنید زیرا سیگار به مرور زمان همه ی ارزش های زندگیتان را از شما خواهد گرفت و باید برای ترک سیگار به دنبال راه چاره باشید و برای اینکه بتوانید خیلی راحت و سریع با سیگار خداحافظی کنید، روشی را پیدا کنید که به صورت تضمین شده و بدون هیچ دارو و عوارضی ، شما را در ترک سیگار موفق کند.برای پیدا کردن چنین روشی باید خوب تحقیق کنید و راه حل مناسبی برای ترک سیگارتان پیدا کنید .

بعد از ترک سیگار شما به طور کاملا مشهودی، تاثیر آن را در زندگی و روابط زناشویی حس خواهید کرد و بهبود روابط زناشویی باعث استحکام زندگی و آرامش هر چه بیشترتان می شود .