ترک سیگار با گیاهان دارویی و آیا گیاهان بر ترک سیگار موثر هستند؟

ترک سیگار با گیاهان دارویی و تاثیری که بر ترک سیگار می گذارند! آیا می توان به کمک داروهای گیاهی سیگار را ترک کرد؟ چه گیاهانی می توانند به ترک سیگار کمک کنند؟

بسیاری از افراد جامعه معتقدند که برای درمان هر بیماری باید دارو استفاده کرد و برای هر مشکلی به دنبال دارو می روند به طوریکه برای خستگی، خواب، معده، پوست، مو و خلاصه هر اختلالی در بدنشان به دنبال دارو هستند در حالی که بسیاری از مشکلاتی که در بدن رخ می دهد به خاطر شیوه ی اشتباه زندگی است و درمان آن در صورتی اتفاق می افتد که عامل ایجاد کننده آن رفع شود به طور مثال:بسیاری از افراد برای مشکلات خواب به سراغ قرص های خواب و یا دمنوش برای ترک سیگار هستند که با خوردن آن خوابشان ببرد در حالی که مشکلات خواب آنها باید به صورت ریشه ای حل شود به طور مثال: کمی تغییر در ساعات خواب می تواند مشکل خواب آنها را حل کند و یا مشکلات معده را می توان با اصلاح مواد خوراکی و تغذیه سالم، حل کرد و نمی توان توقع داشت که انواع خوراکی های ناسالم را وارد معده کرد و مشکلات آن را با دارو حل کرد زیرا در این صورت بدن وارد یک چرخه معیوب شده و دائما مشکلات تکرار می شود.

اعتیاد به سیگار یا هر مخدر دیگر نیز به همین صورت است و تا زمانی که عامل ایجاد کننده آن از بین نرود، قادر به رفع آن نخواهید بود.

بنابراین اگر به دنبال ترک سیگار با گیاهان دارویی یا هر داروی دیگری هستید در همین اول کار باید بگوییم که باید ابتدا عامل ایجاد کننده آن را از بین ببرید.

ترک سیگار با گیاهان دارویی نمی تواند مشکل اعتیاد شما را حل کند اما گیاهان دارویی مفیدی وجود دارد که بعد از ترک سیگار به شما کمک می کنند که هر چه زودتر به روزهای قبل سیگاری شدنتان برگردید.

پس نتیجه می گیریم روشی به نام روش ترک سیگار با گیاهان دارویی وجود ندارد و نمی توان گفت که میش ود با گیاهان دارویی سیگار را ترک کرد اماگیاهان دارویی زیادی وجود دارد که با تاثیرات خوبشان به شما درآرامش و بازسازی بدنتان کمک فراوانی می کنند.

عامل ایجادکننده اعتیاد به سیگار نیکوتین و وابستگی مغز به نیکوتین است و مغز برای تولید دوپامین و ایجاد آرامش و لذت در فرد سیگاری به آن احتیاج دارد بنابراین باید برای ترک سیگار در مغز تغییراتی ایجاد کرد که دوپامین را بدون دریافت نیکوتین ایجاد کند که در این حالت باید به سراغ روش ترک سیگاری رفت که بتواند در ذهن و ضمیر ناخود آگاه افراد کار کند و ریشه میل و گرایش افراد به سیگار را در ذهن تغییر دهد.

اگر انسان در مضر بودن چیزی به یقین برسد و مقاومتی در برابر آن نداشته باشد کم کم در باورهایش نسبت به آن چیز تغییراتی ایجاد می شود، پس ابتدا باید به یقین برسید که سیگار به جسم و روح و عزیزانتان آسیب های شدیدی وارد می کند، در این صورت است که نسبت به سیگار دلزده می شوید و دیگر دوست ندارید که سیگاری باشید و با ایجاد عادت های جدید، عادت مخرب سیگار را به کلی فراموش می کنید.

بعد از ترک سیگار، یعنی زمانی که عامل ایجاد کننده را از بین بردید می توانید به سراغ گیاهان دارویی بروید.در واقع ترک سیگار با گیاهان دارویی را باید به جمله بعد از ترک سیگار به کمک داروهای گیاهی ارتقا داد.

بعد از ترک سیگار می توان برای مشکلاتی که به وسیله ی سیگار به جسمتان وارد کردید به سراغ گیاهان دارویی بروید.مثلا برای مشکلات تنفسی یا مشکلات معده و کبد یا کلیه، همچنین برای دوری از استرس و تنش های عصبی، البته برای استفاده از گیاهان دارویی باید به سراغ متخصص طب سنتی بروید و با تجویز پزشک اقدام به مصرف گیاهان دارویی کنید زیرا این تصور که گیاهان دارویی، عوارض ندارند، کاملا اشتباه است و باید برای استفاده از هر دارویی طبق نظر پزشک اقدام کرد.

ترک سیگار با گیاهان دارویی شاید در بسیاری از افراد این سوئتفاهم را ایجاد می کند که بتوانند با خوردن یک شربت یا دمنوش گیاهی سیگار را ترک کنند این در حالی است که ترک سیگار با گیاهان دارویی در برخی موارد وضعیت را بدتر می کند به طور مثال اگر شما ندانسته شروع به مصرف اسپند برای ترک سیگار با گیاهان دارویی کنید عوارض شدید آن ممکن است  حیات انسان را به شدت تهدید کند.

بنابراین برای ترک سیگار با گیاهان دارویی، ابتدا سیگار را به کمک روش های روان درمانی و اصولی ترک کنید و بعد برای بهبود عملکرد و تقویت خود به سراغ گیاهان و دمنوش برای ترک سیگار گیاهی بروید.

حال در اینجا به معرفی چند گیاه دارویی مفید می پردازیم که یه شما در ترک سیگار و تقویت بدن بهد از ترک سیگار کمک می کند البته فراموش نکنید گیاهان دارویی، مانند هر داروی دیگری، عوارض دارد و باید طبق نظر متخصص طب سنتی اقدام به مصرف آن کنید.در واقع ترک سیگار با گیاهان دارویی را زمانی باید پیگیری کنید که سیگاری نباشید.

گیاهان زنجبیل و نعناع: می توان به کمک این دو گیاه  مشکلات اسهال و تهوع و در بعضی مواقع دل‌پیچه را برطرف کرد.

گیاه مارشمالو:استفاده از ریشه مارشمالو برای بی‌حالی و رفع اسهال بسیار مناسب است.

 گیاه گل ساعتی :با کمک این گیاه می توان  عصبانیت و بی‌حوصلگی بعد از ترک سیگار را بهبود بخشید.

اسطخودوس: برای آرامش و رفع افسردگی گیاه بسیار مفیدی است.

اسپند:اسپند یکی از گیاهانی هست که برای ترک اعتیاد بسیار گزینه خوبی است.

سکنجبین: برای ترک  هر نوع اعتیاد باید رسوبات سودا پاک شود تا سلامتی بدن تامین شود. خاصیت سکنجبین برای ذوب کردن سودا و برطرف کردن تیرگی لب و چشم و بعد از آن کم کردن مصرف مواد مخدر پیشنهاد می‌شود.

گیاه درمانی افتیمون:برای پاک‌سازی روده و معده گزینه ی خوبی است.

اگر بخواهیم گیاهان دارویی مفید را نام ببریم تعدادشان به صدها گیاه می رسد که در این بحث نمی گنجد بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم که برای تجویز گیاه دارویی مفید برای مشکلتان و یا تقویت جسمتان به سراغ یک متخصص طب سنتی خوب بروید و با مشورت پزشک بعد از ترک سیگار اقدام به مصرف دم نوش ها و گیاهان دارویی مفید کنید.