بهترین نوشیدنی برای ترک سیگار کدام است و علت آن چیست؟

 

 

نوشیدنی ها یکی از مهم ترین عامل ها در رژیم غذایی هر فرد به خصوص فرد سیگاری است. بعضی از نوشیدنی ها مضر و بعضی از آنها بسیار مفید هستند و اگر شما جزو فرد سیگاری هستید و می خواهید که آن را ترک کنید نوشیدنی ها می توانند در آسان تر کردن ترک سیگار به شما کمک شایانی کنند.

اما سوالی که پیش می آید این است که بهترین نوشیدنی برای ترک سیگار کدام است و علت آن چیست؟ آیا برای ترک سیگار در تهران لازم است که نوشیدنی خاصی بنوشیم یا از نوشیدن بعضی، خودداری کنیم؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بدهیم.

 

 

 

 

عادت غذایی برای ترک سیگار

 

 

هر فردی دارای عادات غذایی مختص به خود را می باشد و همانطور که می دانید عادات غذایی سالم می تواند در سلامتی شما موثر باشد همچنین اگر جز افراد سیگاری می باشید و به آن اعتیاد دارید و قصد ترک آن را دارید این عادات غذایی می تواند یکی از اولین مواردی باشد که هنگام ترک سیگار فرد تغییر می کند، تا حد زیادی عادت سیگار به دست گرفتن در زمان ترک سیگار جایگزین چیز دیگری مثل خوردن زیاد می شود. انتخاب غذا و نوشیدنی های سالم به کاهش وزن، کاهش استرس و کاهش به حداقل رساندن نیکوتین کمک می کند.

 

 

 

 

 

 

 

ویتامین بدن فرد سیگاری

 

 

وقتی سیگار می کشید، بدن بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را از دست می دهد. زیرا همراه سیگار مقدار زیادی دود و گازهای سمی نیز وارد بدنتان می کنید و بدنتان مجبور می شود برای مبارزه با این مواد سمی همه تلاش خود را انجام دهد در نتیجه همه انرژی خود را صرف انجام این کار می کند، همچنین با ورود این گازها و مواد سمی در خون تولید گولبول های قرمز که وظیفه اکسیژن رسانی به سلول های بدن را بر عهده دارند نیز بیشتر شده و دچار غلظت خون می شوید، هرچه بیشتر سیگار بکشید، نیکوتین بیشتری مصرف می کنید و مواد مغذی بدن شما بیشتر از بین می رود. به منظور جبران از دست رفتن مواد مغذی بدن در زمان سیگار کشیدن، باید از داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل اطمینان حاصل کنید. و یک رژیم غذایی مناسبی برای خود برگزینید.

 

 

 

 

 

 

نوشیدنی پس از ترک سیگار

 

 

 

حالا شما که قصد ترک سیگار در بهترین مرکز ترک سیگار را دارید حتما باید به خودتون برسید و بعد از ترک سیگار می توانید به وسیله نوشیدنی هایی که به بدنتان کمک کند تا زودتر مواد سمی را از بدنتان خارج کند و همچنین، نوشیدن آب میوه هایی مثل آب انار کمک شایانی به بهبود غلظت خونتان می کند.

و نوشیدن آب میوه هایی که ویتامین سی بالایی دارند به علت آنتی اکسیدان بودنشان باعث می شود که سموم بدنتان هر چه زودتر از بدنتان خارج شود و باعث پاک سازی بدنتان می شود.

 

پس لازم است که بعد از ترک سیگار نوشیدنی ها را حتما در سبد غذاییتان بگنجانید و از نوشیدن مایعات مفید، غافل نشوید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

 

 

 

 

 

 

مناسب ترین نوشیدنی برای ترک سیگار

 

 

 

اما انتخاب  بهترین نوشیدنی برای ترک سیگار را می توان به داشتن چندین فاکتور مورد بررسی قرار داد و برای انتخاب بهترین نوشیدنی برای ترک سیگار، چند مورد را لحاظ کنیم مثلا آنتی اکسیدان بودن، تنظیم کننده بودن قند خون ، و پاک کنندگی و تصفیه کنندگی خون، مواردی هستند که برای انتخاب بهترین نوشیدنی برای بهترین روش ترک سیگار می توان آن ها را لحاظ کرد.زیرا مایعات نقش مهمی در بدن ایفا می کنند و همانطور که می دانید 70 درصد بدن انسان را مایعات تشکیل می دهند و نوشیدن آب فراوان و نوشیدن آب میوه یا دم نوش های گیاهی مفید می تواند به پاک سازی بدن کمک فراوانی کند زیرا برای پاک کردن بدن از آلودگی ها به کمک مایعات فراوان نیاز داریم.

 

بیشتر بخوانید: عوارض ترک سیگار

 

و همچنین نخوردن مواد خوراکی و نوشیدنی های الکل دار و یا نوشیدن مایعاتی که قند بالایی دارند و سیستم ایمنی بدن را پایین می آورند و یا شما را برای مصرف دوباره سیگار تحریک می کنند نیز باید از سبد غذاییتان به طور کامل حذف شوند.

 

 

 

 

 

نوشیدنی های مهم در ترک سیگار

 

 

 

حالا در این بخش چند مورد از نوشیدنی های مفید را به شما معرفی می کنیم و انتخاب بهترین نوشیدنی برای ترک سیگار را به چند مورد خلاصه می کنیم.

 

 

شیر: همیشه برای ترک یک چیز باید یک چیز دیگر را جایگزین آن کرد. چیزی که ضرر کمتر و فایده بیشتری داشته باشد. در زمینه ترک سیگار شاید بتوان گفت بهترین نوشیدنی برای ترک سیگار، یک لیوان شیر است. به صورتی هرگاه هوس سیگار کردید، بجای سیگار یک لیوان شیر بنوشید، زیرا هم منبع خوبی از کلسیم و مواد مغذی را دارا هست و هم می تواند از اشتهای کاذب بعد از ترک سیگار جلوگیری کند.

 

آب انار،آلبالو، آب لیمو ترش و موز : سبب صاف شدن خون می‌شوند. به طور کلی میوه‌ها و سبزی‌ها به علت دارا بودن ویتامین سی و فیبرهای محلول و نامحلول، یک عمل حفاظتی در مقابل افزایش غلظت خون و کاهش میزان فیبرینوژن دارند.

 

آب پرتقال،نارنگی، کیوی:میزان ویتامین سی در افراد سیگاری پایین است، تحقیقات نشان می دهد که مصرف نوشیدنی هایی از این میوه ها که  غنی از ویتامین سی هستند روند کلی ترک سیگار را آسان تر می کند.

 

 چای آیورودا : این نوشیدنی با حذف نیکوتین مزایای بی نظیری را برای سلامتی دارا است. این نوشیدنی دارای قسمت های مساوی از چند گیاه مفید است مثل گیاه رازیانه، بابونه، میخک، دارچین، شیرین بیان و استویا ، که با هم مخلوط می شوند. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک فنجان آب داغ بریزید و میل کنید. به آرامی آن را میل کنید تا میل به سیگار کاهش یابد. اعتقاد بر این است که چای آیورودا سروتونین را در مغز افزایش می دهد و به دلیل خواص ضد استرس آن مشهور است؛ همچنین از مسیرهای عصبی پشتیبانی می کند و سموم را از بدن دفع می کند. گلهای بابونه یا گلبرگهای خشک شده آن استرس را کاهش داده و به دفع سموم نیز کمک می کند. ترکیبی از این چند گیاه باعث کاهش میل شما به سیگار می شود.

 

دم نوش گل گاوزبان: این نوشیدنی نیز برای تسکین اعصاب و کمک به حفظ آرامش می تواند برای ترک سیگار مفید است.

 

به طور کلی بهترین نوشیدنی برای ترک سیگار را نمی توان به یک یا دو مورد بسنده کرد و هرکس با توجه به ذائقه و میل خود می تواند یک نوع نوشیدنی را انتخاب کند و بهترین نوشیدنی برای ترک سیگار ممکن است برای هر شخص با فرد دیگر متفاوت باشد اما داشتن ویتامین سی و آرامش بخش بودن و همچنین خاصیت تصفیه کنندگی چند موردی است که برای انتخاب بهترین نوشیدنی برای ترک سیگار باید لحاظ کنید.

 

بیشتر بخوانید: سریع ترین روش ترک سیگار

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

در این بخش متوجه شدید که با مصرف سیگار چقدر ویتامین های بدن شما به عنوان فرد سیگاری از بین میرود و  شما باید کلی تلاش کنید تا بتوانید آن ها را جایگزین نمایید بنابراین شما میتوانید با انتخاب بهترین نوشیدنی برای ترک سیگار،  با توجه به میل و سلیقه خود انتخاب کنید و با نوشیدن مایعات مفید مثل آب، شیر، آب میوه، دم نوش های گیاهی به خودتان کمک کنید تا روند ترک راحت تری داشته باشید و زودتر به بهبودی برسید. حالا ببینید که جزو کدام دسته از افراد هستید و میل شما بیش تر به کدام نوشیدنی می رود تا آن را جایگزین کشیدن سیگار نمایید.