بعد از ترک سیگار چه باید کرد؟ اقدامات بعد از ترک سیگار چه هستند!

بعد از ترک سیگار چه باید کرد؟ کارهایی که بعد از ترک سیگار باید انجام دهیم!

زندگی بعد از سیگار چگونه می شود و بعد از ترک سیگار باید چه کارهایی انجام دهیم؟ این سوالی است که بعد از ترک سیگار در ذهن ایجاد می شود زیرا سیستم مغز بعد از ترک یک عادت می خواهد یک عادت جدید را جایگزین عادت سیگار کند زیرا مغز انسان بر پایه عادت ها، برنامه ریزی شده است، بنابراین لازم است تا عادت های مثبت جدیدی را جایگزین سیگار کنید عادت های مثبتی مثل پیاده روی، ورزش مرتب، شنا، یادگیری هنرهای جدید، مطالعه، گوش دادن به موزیک یا کارهایی از این قبیل می تواند به شما کمک کند که از نظر ذهنی در آمادگی بیشتری قرار بگیرید همچنین باید خودتان را با خوردن خوراکی های مغذی و مفید، هم سرگرم کنید و هم به تقویت سیستم بدنتان کمک کنید.

بعد از ترک سیگار لازم است سبک زندگیتان را بهینه کنید و کارهای جدیدی را انجام دهید که به تقویت سلامت جسم و روحتان، کمک کند.مدیتیشن و مراقبه، همچنین می تواند به شما کمک کند که هرچه سریع تر به آرامش و حس خوب برسید.

بعد از ترک سیگار باید همه ی تلاشتان را بکنید تا انسان شادتر و امیدوارتری شوید و برای رسیدن به این منظور، باید کمی در سکوت بیندیشید و راه هایی که می توانید برای بهتر شدن کیفیت زندگیتان انجام دهید را لیست کرده و آنها را طبق الویت بندیتان انجام دهید زیرا داشتن حس خوب بعد از ترک سیگار به شما کمک می کند که برای حفظ آن تلاش کنید و به بازگشت به روزهای تلخ گذشته اصلا فکر نکنید.

در واقع داشتن روحیه و حال خوب به شما کمک می کند تا آرامش بیشتری داشته باشید و در مواقعی که دچار اضطراب می شوید به راحتی از آن عبور کنید و به آرامشی که از نیکوتین کسب می کردید اصلا نیازی پیدا نکنید.

از دیگر کارهایی که بعد از ترک سیگار باید انجام دهید پاکسازی بدن است زیرا شما سالها سیگار کشیدید و بدنتان را از دود و آلودگی های سیگار پر کرده اید و بعد از ترک باید بدنتان را از این آلودگی ها پاک کنید.

دو اقدام مهمی که باید برای پاکسازی بدن بعد از ترک سیگار انجام دهید رساندن آنتی اکسیدان ها و اکسیژن به بدنتان است که آنتی اکسیدان ها را با استفاده از ویتامین ها و نوشیدنی های حاوی ویتامین سی مثل پرتقال و لیمو و اکسیژن را با ورزش کردن به دست می آورید.

بنابراین برای پاکسازی بدن لازم است که هر روز مقداری از خوراکی های حاوی ویتامین سی را در رژیم غذاییتان بگنجانید و ورزش کردن را نیز فراموش نکنید هر چند که خیلی از افراد به بهانه مشغله کاری از ورزش کردن فرار می کنند اما باید  تنبلی را کنار بگذارید و هر طور شده حتی در منزل، یک وقت کوتاه به ورزش کردن اختصاص دهید.

برای ورزش نکردن هیچ بهانه ای جایز نیست و هر چقدر هم که سرتان شلوغ باشد می توانید ورزش کنید به طور مثال می توانید قسمتی از مسیر سر کار تا منزل را پیاده روی کنید یا صبح زود قبل از رفتن به سر کار ورزش کنید و یا با ثبت نام در کلاس های ورزشی، خود را مجبور به عادت ورزش کردن کنید.

باید بدانید که مغز انسان بسیار پیشرفته تر از تصور انسان عمل می کند و هر ترفندی را پیاده سازی می کند تا مجبور نباشد برای عادت جدیدی، مسیرهای عصبی ایجاد کند و مدام سد راه شما می شود، اما برای مقابله با مغزتان کافی است که کمی هوشیار باشید و گول حیله های مغزتان را نخورید.

همین طور که موفق شده اید سیگار را ترک کنید به خودتان تبریک بگویید و مدام خودتان را برای این موفقیت تشویق کنید زیرا شما یکی از سخت ترین عادت های دنیا را ترک کرده اید، بنابراین ترک یا ایجاد هر عادت دیگه ای برای شما بسیار سهل است در واقع موفقیت در ترک سیگار از جمله کارهایی است که خیلی از افراد قادر به انجام آن نیستند و ترک سیگار برای آنها مثل یک آرزوی دست نیافتنی است زیرا آنها درک درستی از عملکرد ذهن و بازیهای نیکوتین ندارند و تا زمانی که آگاهی لازم را کسب نکنند هم قادر به انجام آن نمی شوند.

پس اگر شما جزو افرادی هستید که به صورت اصولی و علمی، سیگار را ترک کرده اند پس در ترک سیگار ثابت قدم هستید و برای حفظ آن هر کاری از دستتان بر می آید و اقدامات لازم بعد از ترک سیگار را به خوبی انجام می دهید.

داشتن خوراک سالم و ورزش مداوم از جمله کارهایی است که همه ی انسانها باید به آن تاکید ورزند اما افرادی که سیگار را ترک کرده اند باید تمرکز بیشتری برای آن داشته باشند و این دو مورد را باید جزو ملزومات بعد از ترک سیگار قرار دهند.

بعد از ترک سیگار، دیگر شما با کسی که قبلا بودید یکی نیستید، شما اقدام بزرگی انجام داده اید که بسیاری از افراد آن را انجام نمی دهند پس معلوم می شود که برای خودتان و سلامتیتان ارزش قائل هستید و ارزش سلامتیان را می دانید، بنابراین لازم است تا اقداماتی انجام دهید که در این حال خوب و اقدام شایسته ماندگار باشید و تا همیشه یک فرد غیر سیگاری باقی بمانید، داشتن عادت غذایی سالم و ورزش کردن و حفظ آرامش، از جمله کارهای مهمی است که شما را در این راه کمک می کند تا همیشه در ترک سیگار ثابت قدم بمانید.

بعد از ترک سیگار باید فراموش کنید که قبلا یک فرد سیگاری بودید باید شوق و اشتیاقتان  را نسبت به سیگار از دست بدهید هر چند که برای این کار باید آگاهی های لازم را کسب کرده باشید و از روش درستی برای ترک سیگار استفاده کرده باشید اما در هر صورت باید بدانید که برای ثابت ماندن در ترک سیگار باید طوری زندگی کنید که با زندگی قبل از ترکتان فرق کرده باشید و لایف استایل جدیدی را برای خود ایجاد کنید تا به ذهنتان فرصت فکر کردن به سیگار را ندهید و برای همیشه فراموش کنید که قبلا یک فرد سیگاری بودید.