عوارض سیگار کشیدن ناشتا و 10 بیماری خطرناک

همانطور که می دانید مصرف سیگار یکی از مواردی است که برای هر فردی بسیار مضر می باشد و آسیب های جبران ناپذیری را بر روی بدن فرد سیگاری بر جای می گذارد و مصرف سیگار در هر زمان از شبانه روز که بیانجامد مضر بوده و سالیانه افراد زیادی را میکشد. اما لازم به ذکر است که اگر در زمان صبح سیگار را مصرف نمایید به طبع خطرات بیش تری را در بدن فرد بر جای می گذارد. مثلا هستند افرادی که به محض این که از خواب بیدار می شوند سیگار را روشن می کنند و ناشتا آن را استعمال می کنند که این افراد نسبت به سایر افراد در معرض خطرات بیش تری می باشند.

مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده و نشان می دهد که افرادی که در نیم ساعت اول پس از خواب سیگار می کشند 59 درصد بیشتر نسبت به افرادی که یک ساعت بعد از بیدار شدن سیگار مشکند دچار سرطان تومور سر و یا گردن مبتلا می شوند.

 مطالعات نشان داده که سیگار کشیدن در ابتدای روز به این معنی می باشد که فرد تمایل بالایی برای کشیدن سیگار‌های بیشتری را دارد و در طول روز مقدار بالایی از سیگار را استعمال می نماید در نتیجه هرچه فرد در معرض دود بیشتری باشد، مواد شیمیایی که باعث به وجود آمدن سرطان بیشتری به بدن فرد می شود را وارد می سازد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیگار و بیماری های تنفسی

 

 

 

 

مصرف سیگار به مرور زمان می تواند باعث بیماری های ریوی مانند برونشیت، آمفیزم و... شود و به مجاری تنفسی و کیسه های هوایی کوچک آسیب جدی برساند. چه بسا اگر فردی آسم داشته باشد این ضرر بیشتر شده و احتمال حمله قلبی در فرد را تشدید می نماید. افراد سیگاری نسبت به افراد غیر سیگاری 13 برابر بیش تر بر اثر COPD جان خود را از دست می دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیگار و سرطان

 

 

 

 

 

یکی از بیماری ها شایع که برخی افراد در اثر عوامل مختلف به آن مبتلا می شوند سرطان می باشد که مصرف سیگار یکی از عوامل بسیار مهمی می باشد که باعث ایجاد سرطان در فرد سیگاری در هر نقطه ای از بدن او ایجاد می نماید. مانند سرطان خون، کبد، کلیه، رحم، روده بزرگ، راست روده معده و... که مصرف سیگار خطر مرگ را در افراد را افزایش می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیگار و خطرات بهداشتی

 

 

 

 

 

همانطور که دانستید مصرف سیگار بر تمامی اعضای بدن فرد دخالت کرده و آن ها در خطر آسیب بالایی می باشند. در زنان می تواند به بارداری آن ها آسیب برساند و بارداریشان را دشوارتر نماید و از طرفی هم سلامت کودک را چه قبل تولد چه بعد از تولد به خطر می اندازد. همچنین عوارض های دیگری نیز دارد که عبارتند از: زایمان زودرس، وزن کم نوزاد زمان تولد، حاملگی خارج از رحم، مرگ نوزاد پس از تولد، شکاف دهانی صورت در نوزاد

 

 

 

 

همچنین سیگار بر روی اسپرم مردان هم تاثیرات منفی را می گذارد. و سبب کاهش باروری و خطرات مربوط به آن می گردد. مصرف این ماده سمی و مضر بر روی استخوان ها هم تاثیرات بسیار بدی را می گذارد و باعث تضعیف آن ها می شود.

همچنین خطر ابتلا به دیابت در افراد سیگاری 40درصد بیش تر از افراد غیر سیگاری می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیگار و بیماری های قلبی و عروقی

 

 

 

 

افرادی که سیگار مصرف می کنند نسبت به افراد غیر سیگاری بیش تر در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی قرار می گیرند. چرا که این مواد سمی به مرور باعث سکته و عروق کرونر قلب می گردد که یکی از دلایل بسیار مهم مرگ فرد می شود. حتی اگر افراد در روز کمتر از 5 نخ سیگار بکشند علائم اولیه مشکلات مربوط به قلب در آن ها مشاهده می گردد. همچنین سیگار باعث افزایش و یا کاهش ضخامت و تنگی دیواره عروق می گردد. که این مورد باعث افزایش ضربان قلب و افزایش فشار خون، همچنین افزایش لخته خون می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ضعف سیسیتم ایمنی

 

 

 

 

 

مضرات سیگار علاوه بر موارد ذکر شده باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن به شدت کاهش پیدا کند و در نتیجه زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف شود احتمال قرار گرفتن فرد در معرض بیماری های مختلف را تشدید می نماید. به همین منظور حتما باید در اولین فرصت سیگار را ترک نمایید.

 

 

 

 

 

 

افسردگی

 

 

 

 

مورد دیگری که فرد با استعمال سیگار به آن مبتلا می شود افسردگی شدید است چرا که فرد با کشیدن سیگار باعث افزایش اضطراب، استرس شده و به سلول های مغزی آسیب جدی را وارد می سازد همچنین نیکوتین موجود در این ماده مضر باعث می شود تا تعادل مواد شیمیایی مغز را تحت تاثیر قرار دهد که این مورد موجه عدم تعادل خلق و خوی فرد می گردد. ترک سیگار می تواند اقدامی مهم در بهبود سلامت روان را به همراه داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

ترک سیگار و کاهش خطرات

 

 

 

 

ترک سیگار باعث می گردد تا خطرات ناشی از مصرف آن که در افراد ممکن است پدید بیاید کاهش پیدا می کند زمانی که شما تصمیم بگیرید و برای همیشه از شر این ماده سمی برای همیشه خلاص شوید به خود کمک می کنید تا خطر مرگ ناشی از سرطان های مختلف را به نصف برسانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

چطور می توانید سیگار را ترک نمایید

 

 

 

 

 

امروزه با پیدایش خانه رها شما می توانید به راحتی بدون هیچ درد و خماری برای همیشه از سیگار خداحافظی کنید و دیگر هیچ وقت به سمت آن نروید. چرا که خانه رها با داشتن مجموعه حرفه ای و مجرب می تواند بهترین ها را برای شما ارائه دهد تا شما را به هدفتان برسانند و برای همیشه از شر آن نجات دهند. اگر شما هم جز افراد مصممی هستید که خسته شده اید و می خواهید که برای همیشه آن را ترک کنید همین حالا به جمع خانه رها بپیوندید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

اگر شما هم جز افرادی هستید که در اول صبح بلافاصله به فکر سیگار کشیدن هستید حتما برنامه مناسبی را برای ترک آن بچینید تا خود را از خطرات احتمالی که ممکن است برای شما پیش بیاید، نجات دهید این ماده مضر که در بدن افراد سیگاری می باشد روز به روز بر بدن افراد تاثیر بدی را بر جای میگذارد و خطرات پیش بینی نشده را برای آن ها به وجود می آورد به همین منظور یکی از روش هایی که می توانید با خیال راحت به آن اعتماد نمایید و خود را از شر این مواد کشنده نجات دهید تیم خانه رها می باشد. همین حالا به تیم خانه رها بپیوندید و زندگی جدید و خوبی را به خود و اطرافیان خود هدیه دهید.