ترک سیگار و تاثیر آن برای اعضای خانواده و فرزندان!

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

 

ترک سیگار و سیگار کشیدن چه تاثیراتی  بر اعضای خانواده دارد؟

 

 

 

 

همانطور که می دانید سیگار یک ماده بسیار سمی و آلوده ای می باشد که نه تنها به خود فرد آسیب میرساند بلکه به اطرافیان او نیز آسیب رسانده و باعث به وجود آمدن خطرات جبران ناپذیری را به وجود می آورد. اما شما با ترک سیگار می توانید جلوی بسیاری از خطرهای پیش بینی نشده را گرفته و زندگی سالمی را به خود و خانواده و فرزندان خود هدیه دهید.

اگر شما انسان خودخواهی باشید در پاسخ به عکس العمل های دیگران مبنی بر نکشیدن سیگار بی توجه هستید، و با خود فکر می کنید که سیگار کشیدن من به دیگران هیچ ربطی ندارد و این تصمیمی است که من گرفته ام.اما آیا واقعا سیگار کشیدن یک فعل انفرادی است؟شما به تنهایی سیگار می کشید؟

اگر اینطور فکر می کنید باید به شما بگویم سخت در اشتباه هستید .وقتی شما سیگار می کشید 

درصد زیادی از این دود را در محیط اطرافتان خارج می کنید ، تا به حال به این دود توجه کرده اید؟آیا می دانید که این دود حاوی 4500 ماده ی سمی مثل آرسنیک ،بنزین و سیانید و صدها ماده ی شیمیایی خطرناک برای سلامتی است؟

بله شما چه بخواهید و چه نخواهید با سیگار به محیط اطراف و کسانی که در اطراف شما زندگی می کنند آسیب می زنید ، چه این افراد از نزدیکان خانواده باشند و چه افراد غریبه ای که در اجتماع حضور دارند.

شما نباید این حق را به خودتان بدهید که با سیگار به دیگران آسیب بزنید ، تنها به این خاطر که نمی توانید سیگار نکشید و ترک سیگار برایتان سخت است. زیرا 80 درصد از دود سیگاری که استعمال می کنید غیر قابل مشاهده و بی بو است و با باز کردن پنجره و کارهایی از این قبیل از اتاق و محیط ، بیرون نمی رود، بنابراین شما تنها با ترک سیگار می توانید از وقوع این فاجعه جلوگیری کنید. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راه مناسب برای ترک سیگار

 

 

 

 

پس همین امروز تصمیم بگیرید که  دیگر سیگار نکشید و ترک سیگار را در اولویت کارهایی قرار دهید که باید انجام شود.به خصوص اگر در محیط اطرافتان کودکان و یا افراد سالمند و یا افرادی قرار دارند که دچار آسم  و بیماری هایی حساس به آلودگی هستند ،  که مسئولیت شما را چند برابر می کند و در واقع شما در قبال جان این افراد مسئول هستید.

اگر شما روش مناسبی برای راه ترک سیگار انتخاب کنید ،سیگار را به راحتی چشم بر هم زدنی برای همیشه ترک خواهید کرد و اگر در زندگیتان کسانی را دارید که پشتیبان شما هستند و برای سلامتی شما دلسوزی می کنند و شما برایشان مهم هستید، جزو افراد خوشبختی هستید که ترک سیگار برایشان آسان تر از باقی افراد است .اگر فرزندی دارید که از شما تقاضا می کند که سیگار نکشید و یا والدینی که نگران سلامتیتان هستند ،پس حتما از ترک سیگار شما استقبال می کنند و به این صورت شما تشویق می شوید که سیگار نکشید و بعد از ترک سیگار ، دائم برایتان یادآوری می شود که در ترک سیگارتان ثابت قدم باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آثار مخرب سیگار کشیدن

 

 

 

 

سیگار کشیدن آثار مخربی از خود به جا می گذارد و علاوه بر اینکه به سلامت شما و افرادی که با شما در یک اجتماع زندگی می کنند آسیب می زند، باعث می شود شما از نگاه دیگران شخصیتی متفاوت داشته باشید و سیگار شما را مورد قضاوت قرار می دهد.به طور مثال اگر شما والدینی هستید که سیگار می کشید ، سیگار کشیدن شما اثرات سو در فرزند شما به جا می گذارد و احتمال اینکه فرزند شما در آینده رفتار شما را تکرار کنند خیلی بالا می رود.زیرا بخش زیادی از رفتار کودکان اکتسابی است و فرزندان شما شبیه شما می شوند. پس برای اینکه نسلی عالی از خود به جا بگذارید اولین کاری که باید انجام دهید ،اصلاح رفتارو عادات بد است.و سیگار کشیدن یک عادت غلط و مخربی است که باید در اولویت اصلاح قرار بگیرد.اگر شما درست رفتار کنید و سبک زندگیتان را به شیوه ی سالمتری اصلاح کنید و در تغییرات مثبتتان ثابت قدم باشید ،تبدیل به یک الگوی مناسبی می شوید که همه از دیدنتان خوشحال ، و در کنار شما بودن برایشان لذت بخش خواهد بود.ترک سیگار از جمله اقداماتی است که همه ی ابعاد زندگی شما و اطرافتان را تحت تاثیر خود قرار می دهد ، شما بعد از ترک سیگار در کلینیک ترک سیگار لازم نیست که قبل از اینکه فرزندتان را ببینید ،سیگار بکشید ، از سرفه ها ی مدامی که احساس بدی ایجاد می کند دیگر خبری نیست ، محیط زندگیتان از آلودگی سیگار، پاک و بوی بد سیگار کم کم از زندگیتان حذف می شود.بعد از ترک سیگار شما این حس را به دیگران انتقال می دهید که برای سلامتیشان ارزش قائل هستید و همین امر در روابط شما صمیمیت بیشتری ایجاد می کند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ضررهای سیگار

 

 

 

  • مصرف سیگار و دخانیات باعث پیدایش بیش از 20 نوع سرطان در بدن انسان می شود.
  • بیش ترین آمار مرگ و میر جهانی مصرف سیگار می باشد.
  •  حداقل 70 ماده شیمیایی  در دود سیگار وجود دارد که عامل اصلی سرطان می باشد.
  • تحقیقات ثابت کرده، که در میان زنان سیگاری ابتلا به سرطان سینه بیشتر می باشد.
  • سیگار باعث مبتلا شدن فرد و اطرافیان او به سرطان های مختلفی می گردد از جمله سرطان دهان، مری، لب، حنجره و مری، سرطان های دیگری همچون روده بزرگ، کبد، لوزالمعده، معده و تخمدان نیز می باشد.
  • اکثر کودکان افراد سیگاری معمولا دچار کاهش عملکرد ریه و ابتلا به آسم می باشند.
  • سیگار کشیدن جریان خون را در آلت تناسلی محدود می کند و باعث اختلالاتی در نعوذ فرد می­ شود.
  • سیگار باعث تغییر شکل اسپرم و جهش آن شده و تعداد و تحرک آن‌ها را کاهش می‌دهد.
  • احتمال ناباروری در افراد سیگاری بسیار بالا است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ضرر  سیگار الکترونیک برای اطرافیان فرد

 

 

 

سیگار الکترونیکی نیز جز دیگری از سیگارها می باشد که فرد فکر می کند می تواند به راحتی با استفاده از آن سیگار را برای همیشه ترک نماید و هیچ آسیبی به اطرافیان وی نمی رساند. این افکار کاملا اشتباه می باشد چرا که سیگار الکترونیکی نیز می تواند به نوبه خود آسیب بسیار بدتری را به فرزند فرد سیگاری برساند.

امنیت کودکان را به خطر می‌اندازند. احتمال این که نشت دستگاه یا مایع درون آن توسط فرزند فرد سیگاری بلعیده شود وجود دارد همچنین موجب آتش سوزی و انفجار می گردد و آسیب های جبران نا پذیری به وقوع می پیوندد.

همچنین نیکوتین موجود در این ابزارها یعنی سیگارهای الکترونیکی به کودکانی که مغزشان در حال رشد می باشند می تواند آسیب جدی را برساند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توصیه های مهم به اطرافیان فرد سیگاری

 

 

 

 

توصیه های ما به افرادی که سیگار نمی کشند و با شما زندگی می کنند این است که در طی روزهای ترک سیگار و تا چند روز بعد، کمی با شما مدارا کنند ، زیرا ممکن است روزهای اولیه ی ترک سیگار کمی حساس تر و زود رنج تر شوید ، و تغییر در خلق و خو و پرخاشگریتان را به دل نگیرند، و با صبوری کردن به شما در ترک سیگار کمک کنند ، با نصیحت و سرزنش شما را دچار رنجش نکنند و به  شما فرصت استراحت بدهند و کمک کنند تا محیط زندگی درسکوت و آرامش باشد. 

 

علائم ترک سیگار معمولا پس از چند هفته از قطع سیگار به طور کامل قابل کنترل می باشند و رفته رفته کارآسانتر می شود و به مرور زمان شما به کلی فراموش می کنید که زمانی یک فرد سیگاری بودید.

 

بعد از ترک سیگار سلول های آسیب دیده ی بدنتان کم کم شروع به بازسازی خود می کنند و بعد از مدتی انگار جان تازه ای می گیرید و دنیای شما از گرد و غبار سیگار ، پاک شده و زندگی را رنگی تر می بینید .دیگر ترس از قضاوت ندارید .نگاه های نگران دیگران با نگاه های عاشقانه دیگران جایگزین می شود.اگر فرزند داشته باشید ، دیگر نگران آینده ی او نخواهید بود و متوجه خواهید شد ، والدین شما بعد از ترک سیگار به شما افتخار می کنند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سخن آخر

 

 

 

 

پس همین لحظه تصمیم بگیرید که برای سلامت خود و خانواده تان سیگار را برای همیشه ترک کنید .پیشنهاد می کنم که برای اینکه بتوانید سیگارتان را به راحتی و برای همیشه ترک کنید ، ترک سیگار به روش رها را امتحان کنید زیرا در خانه رها ، ترک سیگار اصلا کار سختی نیست و شما به راحتی و بدون استفاده از هیچ دارویی سیگارتان را برای همیشه ترک می کنید و زندگی جدیدی را به خود و خانواده خود هدیه می دهید.