ترک سیگار با نمک و آیا ترک سیگار با نمک امکان پذیر است؟

 

 

ترک سیگار با نمک حقیقت دارد؟

 

 

اگر شما هم یک فرد سیگاری باشید که سالهاس از سیگار کشیدن خسته شده اید و نتوانسته اید به رنج سیگاری بودن خاتمه  دهید، در این مسیر قطعا راه های زیادی را برای ترک سیگار امتحان کرده اید .از روش های ترک سیگار خود سرانه که تعداد آنها کم هم نیست روش های زیادی را می توان نام برد. که وقت و هزینه های زیادی در این مسیر هدر داده شده و نتیجه ی مثبتی هم نداشته در هر صورت ما به همه کسانی که برای ترک سیگار اقدام می کنند تبریک می گوییم زیرا ترک سیگار در مرکز ترک سیگار رها تصمیم درستی است که گرفتن آن تحسین برانگیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های 02122567561 و 02122794683 با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

ترک سیگار به روش نمک

 

یکی از روش های موجود در بازار برای ترک سیگار با روش نمک می باشد. که موضوع مقاله این بخش ما در همین زمینه می باشد  روش ترک سیگار با نمک روشی است که شاید عده ای آن را شنیده و یا امتحان کرده باشند و عده ای هم اصلا آن را نشنیده باشند ولی معمولا کسانی که دنبال روش های ترک سیگار هستند با این روش به خوبی آشنا هستند.

چندی پیش یک پست ازحساب کاربری مستقر در پاپوا از گینه نو منتشر شد که حاوی یک الگوی رفتاری بود که فردی آن را امتحان کرده بود و جواب گرفته بود و این روش را به همه پیشنهاد داده بود و از همه در انتشار این روش کمک خواسته بود، به همین دلیل این پست به سرعت در فضای مجازی  وایرال شد و در چندین سایت سلامت محور و خبری در هند هم گنجانده شد.

و اما چطور می شود که به روش نمک سیگار را ترک نمود؟ در این پست توضیح داده شده بود که کسانی که سیگارشان را ترک می کنند به محض اینکه هوس کردند سیگار بکشند مقداری نمک را بچشند تا هوس سیگار از سر آنها برود.

شاید باور این روش یا هزاران روش از این قبیل برای عده ای سخت باشد اما با انتشار این نوع پست ها عده ی زیادی که از ترک سیگار های ناموفقشان حسابی خسته شده اند را ترغیب می کند تا این روش را هم امتحان می کنند اما آیا این روش ها واقعا موثر است؟

 

بیشتر بخوانید: تغییرات چهره بعد از ترک سیگار

 

 

 

 

 

افراد سودجو در ترک سیگار

 

باید گفت که به علت اینکه ترک سیگار یکی از سخت ترین کارها معرفی می شود و معمولا افراد نمی توانند سیگار را به راحتی ترک کنند همیشه عده ای سود جو که به دنبال منفعتشان هستند راه حل هایی مبنی بر بهترین روش ترک سیگار پیشنهاد می دهند و از این طریق از افراد مستعصل از سیگار سوء استفاده می کنند.زیرا همه ی کسانی که به سیگار اعتیاد دارند، به خصوص افرادی که مصرف سیگارشان زیاد است بعد از مدت کوتاهی از بوی سیگار، آسیب های آن، سرفه و تنگی نفس و تهدیدهای سیگار برای سلامتیشان متنفر می  شوند اما هر بار که تصمیم می گیرند که سیگارشان را ترک کنند، بعد از کلی درگیری ذهنی و سرزنش کردن خود دوباره شروع به سیگار کشیدن می کنند.

عده ای حتی بعد از ترک سیگار خودسرانه مصرف سیگارشان بیشتر از قبل هم می شود . پس راه حل چیست؟ ترک سیگار با نمک؟ آیا گزینه مناسبی برای ترک این مواد زیان بار است؟

 

 

 

 

آیا ترک سیگار به روش نمک درست است؟

 

 

شاید ایده ی اولیه ی این روش مبنی بر ایجاد یک عادت جدید و جایگزین کردن آن با عادت سیگار کشیدن خیلی بد به نظر نرسد اما نمک پیشنهاد خوبی نیست . همه ما می دانیم که سیگار کشیدن یک عادت است و ترک آن به این علت سخت است که نیکوتین دارد و تاثیرات این ماده بر مغز است که کار ترک را سخت می کند. نیکوتین برای مغز ایجاد لذت می کند پس ما برای جایگزین کردن این ماده باید کاری را انجام دهیم که لذت نیکوتین در برابر آن به حساب نیاید پس نمی توان نمک را جزء این آیتم در نظر گرفت.

برای ترک راحت سیگار باید مغز را شستشو داد تا از باورهای غلط  گذشته پاک شود. اما پاک کردن باورها کار چندان آسانی نیست و نیازمند کسب آگاهی است. برای کسب آگاهی باید از افراد آگاه کمک بگیرید یا با مطالعه ی مطالب علمی و مستندات ضررهای سیگار به این رشد فکری برسید که چرا سیگار می کشید؟ و چرا باید سیگارتان را کنار بگذارید؟

این روزها در فضای مجازی در رابطه با مقوله ی سیگار و ترک آن مطالب زیادی یافت می شود اما اینکه کدام یک واقعا موثر است و کدام یک بی تاثیر، باید دید که کدام روش با موفقیت بیشتری مواجه شده است . باید بررسی کرد که هر روشی دارای چه مستنداتی است و چند درصد پاسخ مثبت دریافت کرده است.

شما برای پیدا کردن روش های ترک موفق سیگار باید به اندازه ی کافی تحقیق کنید.پرس و جو کنید، با افراد موفق در این امر مشورت کنید و هر روشی را خودسرانه امتحان نکنید .زیرا برخی راه ها گاهی شما را از چاله بیرون می کشد و در چاه می اندازد. زیرا معمولا روش های ترک سیگار ناموفق بعد ازشکست باعث می شود که فرد اعتیاد بیشتری به سیگار پیدا کند و دوز مصرفی اش بیشتر از قبل شود.

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: فواید ترک سیگار بر مغز

 

مناسب ترین روش برای ترک سیگار

 

 

آنچه که واضح و عقلانی به نظر می رسد روش های ترک موفق آنهایی هستند که با کار کردن برروی ذهن و بازی های مغز انسان در ارتباط هستند. روش هایی که باورهای درست را جایگزین باورهای غلط می کنند و روش های زندگی به سبک سالم را آموزش می دهند. زیرا تا زمانی که فرد نسبت به سیگار بی تفاوت نشود، احتمال لغزش و برگشتن به سیگار در او وجود دارد به خصوص که اگر در اطراف او افراد سیگاری زیادی وجود داشته باشند و یا فرد از نظر کاری و زندگی شخصی با چالش های زیادی روبرو باشد، در این صورت فرد با کوچکترین مشکل و هوسی دوباره به سراغ سیگار می رود و دوباره روز از نو و روزی از نو.

آنچه که مهم است این است که هرچقدر تجربه ی شکست در افراد بیشتر باشد، ایجاد تغییر در باورهای او سخت تر می شود. تجربه ثابت کرده که معمولا افراد در سنین پایین تر راحتتر با مسئله ترک سیگار در بهترین مرکز ترک سیگار در تهران کنار می آیند زیرا آنها سابقه ی ترک سیگار ناموفق کمتری دارند و اگر روش مناسبی مثل ترک سیگار به روش رها را امتحان کرده باشند برای همیشه در اقدام خود ثابت قدم می مانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

پس همانطور که در این مقاله خواندیم مشخص شد که ترک کردن سیگار با نمک یا هر چیزی شبیه نمک یک روش علمی و همیشگی نیست و پایه و اساس درستی ندارد و نمی توان ازآن به عنوان یک روش موثر برای ترک سیگار نام برد حتی استفاده از این روش ها ممکن است افراد را به امراض مختلفی مبتلا سازد و عواقب غیر قابل جبرانی داشت .

هدف ما این است تا از افرادی که قصد ترک عادت سیگار دارند می خواهیم تا برای این اقدام، از روش های علمی و موثرتر استفاده کنند. و بتوانند تجربه خوبی را برای خود پشت سر بگذارند یکی از روش های اصولی که می توانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید روش خانه رها می باشد. که شما می توانید به راحتی خود را به آن بسپارید و طوری سیگار را ترک نمایید که گویی از همان اول سیگاری نبودید.