سریع ترین روش ترک سیگار: 8 روش آسان برای ترک سیگار قطعی

اگر به مصرف سیگار اعتیاد دارید یکی از موارد بسیار مهمی که باید آن را رعایت کنید ترک هر چه سریع سیگار می باشد. قطعا تا به حال روش های مختلفی را برای ترک آن امتحان کردید و با شکست مواجه شده اید.

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار در خانه رها از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

معنای ترک سیگار یعنی شکستن چرخه اعتیاد و در واقع سیم کشی مجدد مغز برای جلوگیری از وسوسه مصرف نیکوتین می باشد. برای موفقیت ، سیگاری هایی که می خواهند سیگار را ترک کنند باید برنامه ریزی درست و اصولی را در پیش داشته باشند تا با انجام کارها و تغییر برخی رفتارها بتوانند با موفقیت سیگار را برای همیشه کنار بگذارند.

فواید ترک سیگار lمیتواند در کمتر از 1 ساعت پس از آخرین مصرف  سیگار شروع شده و ادامه پیدا کند و شما شاهد تغییرات خوشانید در خود باشید. هرچه زودتر سیگار را ترک کنید می توانید هر چه زودتر جلوی بسیاری از خطرهای پیش بینی نشده را بگیرید از جمله: سرطان ، بیماری های قلبی و ریوی و سایر شرایط و بیماری هایی که با مصرف سیگار می تواند رخ دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعات لازم را قبل از ترک کردن کسب کنید

 

 

از پزشک خود در مورد تمام روشهایی که به شما کمک می کند ، مانند کلاسها و برنامه های ترک سیگار ، مشاور ترک سیگار ، دارو و هیپنوتیزم ، سوال کنید. قبل  از ترک کردن می توانید با تحقیق کردن همه موارد به راحتی شروع به ترک کردن نمایید با تحقیقات لازم می توان شما را برای روزی که می خواهید ترک را شروع کنید آماده سازد.

 

 

 

 

 

 

 

 

8 روش آسان برای ترک سیگار قطعی

 

 

 

 

 

 

 

1. دلیل خود را پیدا کنید

 

برای این که بتوانید راحت ترک کنید نیاز به انگیزه دارید به یک دلیل شخصی و قدرتمند که با وجود آن بتوانید روزهای ترک سیگار را بگذرانید این دلیل ممکن است برای محافظت از خانواده در برابر دود سیگار باشد محافظت از خودتان و سلامتیتان و بسیاری از دلایل دیگر باشد.

 

  

 

2. درمان جایگزینی نیکوتین را در نظر بگیرید

 

با ترک سیگار ، ترک نیکوتین ممکن است با عوارض هایی مانند سردرد مواجه شوید که بر روحیه شما تأثیر  منفی بگذارد  شما می توانید از موارد جایگزین مانند آدامس و پاستیل و موارد این چنینی را برای جایگزین کردن سیگار انتخاب نمایید. مقاله چند روز بعد از ترک سیگار نیکوتین از بدن خارج میشود را مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

 

3.از عزیزان خود کمک بخواهید

 

به اطرافیان و دوستان و خانواده و سایر افرادی که با آن ها ر ارتباط هستید اطلاع دهید تا در این مسیر شما را همراهی کنند چرا که آنها می توانند شما را به ادامه کار تشویق نمایند ، به ویژه هنگامی که وسوسه می شوید تا حتی یک نخ دیگر سیگار را مصرف کنید.علاوه بر آن شما می توانید با پیوستن به مرکز حرفه ای ترک سیگار مانند خانه رها از گروه پشتیبانی بهره مند شوید و آن ها در قدم به قدم مسیر ترک همراه شما خواهند بود.

 

 

 

 

4. به خودتان استراحت دهید

 

یکی از دلایل برخی افرادی که به مصرف سیگار اعتیاد دارند به خیال خود این است که نیکوتین به آنها کمک می کند تا آرام شوند. پس از ترک ، به روشهای جدیدی برای آرام نمودن خود نیاز دارند.

گزینه های زیادی وجود دارد که شما می توانید با آن ها به آرامش خود دست پیدا کنید همانند ورزش کردن، بگوش دادن به موسیقی مورد علاقه، برقراری ارتباط با دوستان ، ماساژ دادن و... در کل سعی کنید تا در هفته های اول پس از ترک به نحوی خود را سرگرم نمایید.

 

 

5. از مصرف الکل و عوامل دیگر خودداری کنید

 

هنگام نوشیدن مایعات الکلی ، سخت تر است که به هدف خود در زمینه عدم استعمال دخانیات بپردازید. بنابراین تلاش نمایید تا در زمان ترک سیگار از مصرف الکل بپرهیزید. به همین ترتیب ، همچنین اگر اغلب هنگام قهوه نوشیدن سیگار می کشید سعی کنید تا برای چند هفته به مصرف چای بپردازید . اگر معمولاً بعد از غذا سیگار می کشید ، به جای آن می توانید موارد دیگری را امتحان نمایید مانند:  مسواک زدن ، آدامس جویدن، پیاده روی و...

مقاله بهترین عرق گیاهی برای ترک سیگار را بخوانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 . خانه تمیز

 

هنگامی که آخرین سیگار خود را برای همیشه دود کردید تصمیم بر خلاص شدن آن را داشتید ، کل زیرسیگاری ها و فندک های خود را درون آشغال بیاندازید و دیگر هیچ اثری از آن را در خانه خود بر جای نگذارید. هر لباسی را که بوی دود می دهد شسته و روتختی و ملحفه ها و حتی فرش ها را تمیز نمایید. می توانید از خوش بو کننده ها برای از بین بردن بوی سیگار استفاده نمایید. همچنین اگر جز افرادی هستید که در اتومبیل خود سیگار می کشید ، به تمیز کردن آن نیز تمیز بپردازید. دلیل این همه تلاش های شما هم این است که شما کاری می کنید تا چیزی شما را به یاد سیگار نیاندازد.

 

 

 

 

 

7. حرکت کنید

 

فعال بودن یکی دیگر از روش هایی می باشد که در کاهش مصرف نیکوتین به شما کمک شایانی می نماید و برخی علائم ترک را تسکین دهد. زمانی که دیدید تا می خواهید به سمت سیگار بروید ، به جای آن تلاش کنید تا کفش های پیاده روی خود را بپوشید و پیاده روی نمایید و حتی می توانید ورزش های سبک امتحان کنید ، مانند نرمش و حرکات کششی که می تواند کمک حال شما باشد.

 

 

 

 

 

 

8. میوه و سبزیجات بخورید

 

به هیچ عنوان در زمانی که سیگار را ترک نموده اید رژیم نگیرید چرا که محدودیت شما نسبت به غذا می تواند نتیجه معکوس داده و شما دست از ترک کردن بردارید و بیش تر سعی کنید تا با استفاده از میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و پروتئین بدون چربی وعده های غذایی خود را پیش ببرید این موارد جز مواردی است که می تواند به سلامتی شما بسیار کمک کند.

 مقاله چگونه با استفاده از لیمو سیگار را ترک کنیم را مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

پاداش خود را انتخاب کنید

 

 

همچنین علاوه بر تمام مزایایی که ساده ترین و بهترین روش ترک سیگار برای شما دارد، یکی از آن مزایا پس انداز کردن می باشد، چرا که تمام پولی که به سیگار می دادید دیگر قرار نیست خرج خرید سیگار شود و شما می توانید آن پول ها را پس انداز نمایید شما می توانید با صرف بخشی از آن در یک کار جالب ، همانند کمک به فقرا و یا مواردی که حس و حالتان را خوب می نماید می توانید به خودتان پاداش دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به یاد داشته باشید زمان به نفع شماست

 

 

زمانی که شما سیگار را ترک می کنید تنها بعد از چند دقیقه بعد متوجه تغییر حال و هوا و بهتر شدن آن می شوید. تنها 20 دقیقه پس از ترک، ضربان قلب شما به حالت طبیعی می زند. در طول یک روز ، باعث می شود تا سطح مونوکسیدکربن خون شما نیز به حالت طبیعی خود بازگردد. فقط در عرض 2-3 هفته ، احتمال حمله قلبی در شما کاهش پیدا می کند. در طولانی مدت نیز، باعث می شود تا احتمال ابتلا به سرطان های مختلف از جمله ریه و سایر سرطان ها را نیز کاهش دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

روش های آسانی برای ترک سیگار وجود دارد که اگر مصمم به ترک سیگار هستید می توانید بهترین روش را با بهترین مرکز ترک سیگار یعنی خانه رها تجربه کنید و برای همیشه از شر این ماده سمی در امان بمانید. خانه رها با روش های نوینی که دارند به افراد کمک می کنند تا بدون گذراندن عوارض بتوانند به راحتی سیگار را ترک نمایند