ترک سیگار آلن کار چیست و چطور می توان آن را به کار برد؟

ترک سیگار آلن کار چگونه روشی است و چطور می توان آن را به کار برد؟

آلن کار در سال 1934 در لندن به‌ دنیا آمد. آغاز به کار رسمی آلن کار از سال 1958 و به عنوان یک حسابدار بود. او از 18سالگی مصرف سیگار را آغاز کرد و بسیار زیاد سیگار می کشید به طوریکه برای ترک سیگار به هر اقدامی دست می زد، اما موفق نمی شد او در نهایت، در 48سالگی، زمانی که با یک هیپنوتراپیست دیدار داشت، بالاخره موفق شد سیگار را ترک کند. او بعدها این ملاقات را اتفاقی روشنگرانه و تأثیرگذار در طول زندگی‌اش عنوان کرد. همین رخداد و تأثیری که بر ذهن او گذاشت آلن کار را واداشت تا درباره‌ی ترک سیگار بیشتر مطالعه کند و یافته‌هایش را با دیگران نیز به‌ اشتراک بگذارد.

آلن کار بعد از موفقیت در ترک سیگارش از کار حسابرسی منصرف شد و یک کلینیک ترک سیگار تاسیس کرد و تا آخر عمر خود به افراد سیگاری کمک می کرد تا سیگارشان را با روش ترک سیگار آلن کارترک کنند.

آلن کا رمعروف ترین کتابش را تحت عنوان ترک آسان سیگار، روانه بازار کرد و روش و کتاب او به افراد زیادی کمک کرد تا سیگارشان را ترک کنند و به همین خاطر روش و کتاب ترک سیگار آلن کار شهرت جهانی پیدا کرد.

اما روشترک سیگار آلن کار چه بود و چطور می توانست ادعا کند  که آسانترین روش ترک سیگار را ارائه می کند و افراد سیگاری چطور می توانند از این روش برای ترک سیگار خود استفاده کنند؟

ترک سیگار آلن کار در کتابی به نام آسانترین راه ترک سیگار توضیح داده شده و درمورد مهارت و توانایی آلن کار در از میان برداشتن این توهماتی است که باعث می‌شود هوس سیگار کشیدن در فرد سیگاری از بین برود، بدون آنکه وی مجبور باشد برای سیگار نکشیدن همواره از نیروی اراده استفاده کند. چنانچه قصد ترک کردن داشته باشید و در صورتی که درست به توصیه‌های ارائه شده در این کتاب عمل نمایید، بدون شک در مدت زمان کوتاهی خواهید دید که نه تنها به آسانی سیگار را ترک کرده‌اید بلکه از این عمل احساس لذت هم می‌کنید.

روش آلن کار در واقع راه کارهایی را به شما می آموزد که که به عنوان یک فرد سیگاری در می یابید که شما پلیدی را به جای پاکی انتخاب کرده اید.ترک سیگار آلن کار به ما می آموزد که ما در واقع به طور مستمر و منظم ریه‌های خود را از مواد سرطانی پر می‌کنیم و تدریجا رگهای خونی خود را پر از سم می‌کنیم و بدن ما هر روز سست‌تر از دیروز می‌شود. ما در زندگی خودمان را محکوم کرده‌ایم که سراسر زندگی‌مان پر از آلودگی باشد، نفس کشیدنمان مشکل باشد، دندانهایمان لکه‌دار شود، لباسهایمان سوختگی داشته باشد و بوی پلید سیگار همواره همراه ما باشد. و هزاران مشکل دیگر را وارد زندگی مان کنیم.

ترک سیگار آلن کار در دیدگاه و ذهنیت افرادتغییراتی را ایجاد می کند که با افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس بالاتر، خود را شایسته سیگاری بودن ندانند.

در روش ترک سیگار آلن کار فرد در می یابد که با کشیدن سیگار چه ظلمی در حق خود روت می دارد و با عمق فاجعه سیگار آشنا می شود به طوریکه که کاملا از سیگار دلزده می شود و با تمام وجود  دیگرنمی خواهد که یک فرد سیگاری باشد.

ترک سیگار آلن کار در واقع با سوالاتی ذهن افراد سیگاری را به چالش می کشد به طوریکه افراد باید از خود سوال کنند که چرا سیگار می کشند و از سیگار و نیکوتین چه می دانند؟

در واقع آلن کار زمانی توانست سیگارش را ترک کند که دیگر علاقه اش را به سیگار از دست داد در صورتی که سالها نتوانسته بود سیگارش را ترک کند در حالی که در طول روز حدود 100 نخ سیگار می کشید ترک سیگار برای او به راحتی و معجزه وار اتفاق افتاد و تنها دلیل ترک سیگارش را نداشتن میل و هوس سیگار می دانست.

آلن کار دریافت که اگر بتواند شیوه هایی را به افراد یاد دهد که علاقه و هوس سیگار را از دست بدهند به راحتی می توانند سیگار را ترک کنند به همین خاطر در کتابی که نوشت، روشی بدون رنج و ناراحتی، بدون نیاز به اراده آهنین و بدون علائم معمول ترک کرد به طوریکه می گوید برای ترک آسان سیگار، کافی است از خود بپرسید چرا سیگار می کشید.

بسیاری می گویند سیگار به آرامش یا تمرکزشان کمک می کند. اما در واقع سیگار هیچ کمکی به هیچ یک از این دو نمی کند. تمام آرامش یا تمرکزی که حس می کنند،نوعی توهم است، و مبارزه با این توهم یا حس اشتباه، محور روش راه آسان است. برای نتیجه گرفتن از این روش باید تمام دستورات آن با دقت و سختگیری و بدون استفاده از جایگزین هایی مثل آدامس نیکوتین اجرا شود و البته مانند هر روش ترک دیگری، قبل از هر چیز باید مشتاق به ترک کردن باشید.

در واقع اول باید آنقدر از سیگار زده شوید که خودتان برای ترک سیگار پیش قدم شوید و همه ی دستورالعمل های روش ترک سیگار آلن را مو به مو انجام دهید.

در ترک سیگار به روش آلن فرد سیگاری به نوعی شستشوی مغزی می شود به طوریکه دیدگاه خود را نسبت به سیگار از دست می دهد و آنقدر به سلامتی و زندگی بدون سیگار، علاقه مند می شود که دیگر دشوار است که به سمت سیگار کشیده شود.

وقتی افراد سیگاری  سعی می کنند که با نیروی اراده سیگار را ترک کنند،نوعی احساس بد از دست دادن یا محروم شدن از چیزی را دارند در حالی که ، به جای اینکه به خودشان یادآوری کنند که اجازه نداریم سیگار بکشیم، باید اساساً نخواهند که سیگار بکشند و نسبت به سیگار تمایلی نداشته باشند.

ترک سیگارآلن کار روش خوبی است برای ترک سیگار آسان، اما اینکه چقدر افرادی پیدا شوند که برای ترک سیگارشان به کتاب رجوع کنند موضوعی است که باید بررسی شود.

متاسفانه افراد سیگاری زیادی برای اینکه بتوانند سیگارشان را ترک کنند ترجیح می دهند با یک روشی آسانتر از خواندن کتاب و با زمان کمتری آن را انجام دهند و خبر خوب اینکه مجموعه هایی وجود دارند که در کمترین زمان ممکن به شما کمک می کنند که آسانترین ترک سیگار را بدون نیاز به صرف زمان زیاد به راحتی تجربه کنید، پیشنهاد ما برای ترک آسان سیگار مجموعه ترک سیگار به روش رها است زیرا عملکرد این مجموعه نیز شبیه ترک سیگار آلن کار است با این تفاوت که در زمان کمتر و آسانتری به شما در ترک سیگار کمک می کند.