پوست من یا سیگار من؟

یکی از فواید ترک سیگار جلوگیری از تخریب و پیری زودرس پوست است. نیکوتین سیگار رگ‌های پوستی را باریک کرده و جریان خون در پوست را دچار مشکل می‌کند. پوست سیگاری‌ها رنگ پریده و زرد است و ممکن است دچار لک شود. پوست صورت و گردن و اطراف لب‌ها در اثر مصرف سیگار چروکیده و افتاده می‌شود که این حالت در بانوان بیشتر دیده می‌شود. همچنین سیگار کلاژن و فیبرهای الاستین را تخریب کرده و باعث شل شدن و افتادگی بخش‌های سفت بدن مثل بازوها می‌شود.

 

پوست من یا سیگار من؟

 داشتن پوست زیبا تأثیر به سزایی در زیبایی چهره دارد. اهمیت چهره و ظاهر انسان نیز بسیار زیاد است؛ به‌طوری‌که بر اعتمادبه‌نفس افراد اثر می‌گذارد. متأسفانه سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض دود سیگاری‌ها، مشکلات پوستی و همچنین پیری زودرس پوست را به دنبال خواهد داشت. یکی از تأثیرهای سیگار بر پوست به این صورت است که نیکوتین رگ‌ها را باریک و منقبض می‌کند و در پی آن جریان خون در پوست با مشکل مواجه می‌شود. به این دلیل، اکسیژن و تغذیه کمتری به سلول‌های پوست می‌رسد. دود سیگار شامل بیش‌از چهار هزار نوع ماده شیمیایی است که تعداد زیادی از آن‌ها بر کلاژن و فیبرهای الاستین پوست اثر گذاشته و آنها را تخریب می‌کند و بازسازی پوست دچار اختلال می‌شود. برای نجات پوستتان هم که شده راه‌ های ترک سیگار را بررسی کنید و بهترین روش ترک سیگار را انتخاب کنید.

 همه آدم‌ها به‌مرور زمان شادابی پوست خود را از دست می‌دهند اما راهکارهایی هست که زودتر پیر شویم! یکی از این راه‌ها سیگار کشیدن است که روی پوست، دندان‌ها، قلب، ریه، استخوان‌ها و حتی قدرت باروری تأثیر سوء می‌گذارد. راه‌هایی هم برای دیرتر پیر شدن وجود دارد و یکی از آن‌ها ترک سیگار به روش رها است که یک روش ترک سیگار سریع و ساده است.

تأثیر سیگار بر پوست ما

سیگار کشیدن باعث می‌شود اکسیژن و همچنین مواد مغذی لازم به پوست نرسد، به‌همین جهت رنگ پوست سیگاری‌ها تغییر می‌کند و شفافیت خود را از دست می‌دهد که ممکن است این حالت از جوانی آغاز شود. پوست سیگاری‌ها رنگ‌پریده و زرد است و پوست لب و اطراف لب نیز تیره است. سیگاری‌ها ممکن است دچار لکه‌های پوستی شوند. قسمت‌هایی از بدن که با دود سیگار تماس مستقیمی دارد، بیشتر به لک‌های پوستی مبتلا می‌شود مثل صورت، دست‌ها و ناخن‌ها. در کسانی که سن بیشتر یا سابقه مصرف سیگار بیشتر دارند این لکه‌ها بیشتر ظاهر می‌شود. انسان‌ها به‌علت تماس بیش‌ازحد با نور خورشید با افزایش سن دچار لکه‌های پوستی می‌شوند اما طبق گفته محققان سیگاری‌ها هم مستعد داشتن لکه‌های پوستی هستند. عوارض دیگر سیگار این است که بر بهبود زخم‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و جراحی زیبایی مربوط به پوست موفقیت کمتری خواهد داشت. فرد سیگاری با انتخاب بهترین راه ترک سیگار در کمترین زمان از این عوارض سیگار رها می‌شود. همچنین سیگار باعث می‌شود بعد از عمل‌های جراحی احتمال بروز مشکلات افزایش یابد، من‌جمله نکروز، اشکال در سنتز کلاژن، کم شدن کشش پوست، چسبندگی پلاک خون، احتمال اختلال در رگ زایی و عفونت کردن زخم.

علت بروز این مشکلات این است که با مصرف سیگار و ورود دود به مجاری تنفسی جریان خون حدود سی تا چهل درصد کم شده و به اکسیژن سلول‌ها آسیب می‌رسد. پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند که قبل‌از عمل سیگار را ترک کنند. سیگاری‌ها با به کارگیری بهترین روش ترک سیگار می‌توانند به‌سلامتی خود بعد از عمل‌های جراحی کمک کنند.

پیری زودرس در کمین سیگاری‌هاست

پوست صورت، گردن و اطراف لب‌ها بر اثر مصرف سیگار دچار چروک و افتادگی می‌شود که در زنان بیشتر خود را نشان می‌دهد. دود سیگار ویژگی سمی دارد که باعث باریک شدن رگ‌های پوست شده و پوست را نازک می‌کند. کم شدن حالت ارتجاعی پوست و چین‌وچروک عمیق در پوست، حالت پیری در چهره ایجاد می‌کند. دانستن این عوارض سیگار در بانوان انگیزه‌ ترک سیگار ایجاد می‌کند. هم مردان و هم زنان برای داشتن پوست شاداب باید به دنبال ترک سیگار دائمی باشند. مصرف سیگار در تشدید آکنه یا جوش که ناشی از التهاب پوست است، نقش دارد. تحقیقات نشان می‌دهد سیگار باعث می‌شود امکان دچار شدن به بیماری‌های ویروسی بیشتر شود و شدت این مشکلات هم افزایش یابد. سیگار احتمال زگیل‌های تناسلی و میزان عود آن‌ها را افزایش می‌دهد. برای رهایی از این مشکلات راهی جز ترک سیگار برای سیگاری‌ها وجود ندارد. ترک سیگار به روش رها یک روش ترک سیگار تضمینی است که سیگاری‌ها را از سیگار و مشکلاتش رها می‌کند.

سیگار علاوه‌بر این‌که باعث افتادگی پوست می‌شود و به‌ظاهر افراد سیگاری آسیب می‌زند، ممکن است به بخش‌های دیگر بدن هم لطمه بزند و حالت بدن را تغییر دهد. با کشیدن سیگار و تأثیر آن بر رگ‌ها و گردش خون، حالت کشسانی و ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد. در پی آن بخش‌های سفت بدن مثل بازوها شل شده و حالت افتادگی به خود می‌گیرد. خلاص شدن از این مشکلات پوستی دلیل و انگیزه ترک سیگار بسیاری از سیگاری‌ها است. وقتی فرد سیگاری با لب خود سیگار را نگه می‌دارد، عضلات دور لب این کار را می‌کنند و این حالت موجب چین هایی در اطراف لب می‌شود. ناحیه اطراف لب‌ها به این دلیل و همچنین به دلیل قرار گرفتن در معرض دود سیگار دچار خطوط عمیقی خواهد شد.

بسیاری از افرادی که سیگار می‌کشند نمی‌دانند که با گرفتن سیگار در میان انگشتان درواقع به پوست دست و ناخن‌های خود آسیب می‌زنند و به نگه‌داشتن سیگار با انگشتان و حالت آن علاقه دارند! خصوصیت تنباکو این است که ممکن است علاوه‌بر دندان‌ها پوست و ناخن را به لکه دچار کند. البته بعد از ترک سیگار پس‌از مدتی این حالت از بین می‌رود و این یکی از فواید ترک سیگار است. سیگار بر پسوریازیس نیز تأثیر دارد که یک بیماری پوستی مزمن است. در اثر این بیماری پچ های پوستی و کلفت در قسمت‌های مختلف پوست شکل می‌گیرد؛ مثل زانو، آرنج دست و پوست سر. این پچ های پوستی محدوده‌ای از پوست بدن است که رنگ یا شکل آن تغییر یافته و ممکن است برجسته باشد و به رنگ‌های سفید، قرمز یا نقره‌ای است.

چین و چروک دور چشم

همه انسان‌ها به چین‌وچروک‌های دور چشم دچار خواهند شد ولی سیگاری‌ها زودتر و چروک‌های عمیق‌تری در اطراف چشم خواهند داشت. دو عامل وجود دارد که باعث این اتفاق است؛ گرمای سیگار به چشم‌ها می‌خورد و همچنین شخص سیگاری به چشم‌ها فشار می‌آورد تا آن‌ها را از دود سیگار دور نگه دارد. همین دو مطلب امکان ایجاد چروک‌های پاکلاغی در قسمت‌های بیرونی چشم‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این مشکلات، دود سیگار برای رگ‌های خونی اطراف چشم نیز آسیب‌زاست. بسیاری از افراد سیگاری پس از دانستن عوارض و مضرات سیگار به‌دنبال راهکار ترک سیگار هستند. خانه رها ساده‌ترین روش ترک سیگار را به این عزیزان ارائه خواهد کرد