سیگار و آیا کم کردن سیگار برای ترک آن ،روش درستی است؟

 

 

 

 

 

سیگار و ترک تدریجی با کم کردن سیگار ممنوع

 

آیا افراد می توانند با کم کردن مصرف سیگارشان آن  را برای همیشه ترک کنند؟

 

 

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که افراد موفق در ترک سیگار چگونه عمل کرده اند و اساسا آیا روش کم کردن تدریجی سیگار راه حل مناسبی است؟ما در این مقاله سعی کردیم تا این مسئله را تا حد زیادی حل کنیم. در واقع روش های زیادی وجود دارد که افراد مختلف می توانند به وسیله ی آن مصرف سیگارشان را کاهش دهند.به عنوان مثال: هدف گذاری ، یا فاصله انداختن بین وعده های سیگار کشیدن ، خب بسیاری از این روش ها روی افراد نتیجه بخش است اما ما به دنبال پیدا کردن روشی هستیم که روی افراد بیشتربا ماندگاری بالا پاسخگو باشد.

در ادامه به بررسی مطالعات و تحقیقاتی که با بررسی بیش از 22000 نفر از افرادی که دخانیات مصرف می کردند می پردازیم .بیشتر این افراد بزرگسال و افرادی بودند که در آغاز مطالعات به طور معمول حداقل 23 سیگار در طول روز می کشیدند. در این مطالعات عده ای از افراد سیگار ی را بررسی کرده و از آنها خواسته شده بود که سیگارشان را تدریجی کم و در نهایت به طور کامل ترک کنند و این گروه از افراد سیگاری را با عده ای دیگر که آنها به یکباره سیگار خود را ترک کرده بودند  و گروهی که هیچ روشی برای ترک سیگار نداشتند و افرادی که روش های  مختلف را امتحان کرده بودند، مقایسه شدند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هوس سیگار کشیدن

 

 

 

 

 

در ابتدا اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد اینکه کم کردن سیگار قبل از ترک نسبت به عدم دریافت درمان ترک سیگار روش بهتری است  یا نه در دسترس نبود و نمی توانستیم تصمیم درستی در تایید یا عدم تایید این روش بگیریم.اما با بررسی های بیشتر متوجه شدیم  که کاهش تدریجی سیگار بدترین شکل شکنجه است و افراد سیگاری در این روش ناامیدی بیشتری را تجربه می کنند و در نتیجه نه تنها موثر بلکه  می تواند بسیار مخرب نیز باشد.

 

معمولا انگیزه ی کم کردن سیگار نتیجه ی تلاش های ناموفق افراد در ترک کامل سیگار می باشد که فرد سیگاری بعد از مدتی تصمیم می گیرد ، که از این به بعد روزی 10نخ سیگار می کشم یا فقط در زمان های خاصی سیگار می کشم و اگر به این کار عادت کنم کم کم به طور کامل سیگارم را ترک خواهم کرد اما بعد از مدتی فرد بدترین حال را تجربه میکند زیرا:

 

 

 

او هنوز به نیکوتین اعتیاد دارد و این نه تنها در جسم او بلکه در روح او هم نسوخ کرده است .

او در این مرحله تمام انرژی خود را در تحمل اوضاع  و شرایط تا سیگار بعدی هدر می کند.

او اکنون علاوه بر تحمل فشارها و مشکلات زندگی مجبور است درد و رنج مضاعفی را تحمل کند .

او در این روش ساعت ها منتظر کشیدن وعده ی  بعدی سیگار می ماند در نتیجه با کشیدن نخ بعدی لذت چند برابری از دریافت نیکوتین و خاتمه استرس هایش را تجربه میکند.

و در نتیجه اینکه این روش ولع سیگار کشیدن را در او تشدید کرده و هوس سیگار کشیدن را در او دو چندان می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترک تدریجی ترگ سیگار

 

 

 

 

در واقع در افراد سیگار ی زمانی که فرد به دلایل مختلف روحی و یا محیطی در مصرف سیگار افراط می کند از کشیدن بسیاری از سیگار هایش کاملا بی اطلاع است و حتی متوجه کشیدن آنها نشده است زیرا این عمل به صورت ناخودآگاه در او شکل گرفته و از کشیدن بسیاری از سیگار هایش اصلا لذتی نبرده است و این عمل را به صورت خودکار و تحت شرایط خاص خود انجام داده است و این موضوع از نظر ذهنی برای او درگیری ایجاد نکرده است اما در مقایسه با ترک تدریجی سیگار این موضوع کاملا برعکس بوده و فرد ساعت های طولانی منتظر کشیدن سیگار می ماند و برای این کار رنج و درد فراوانی را متحمل می شود و آن یک نخ سیگار بعدی برای او مانند دوستی عمل می کند که مدت ها منتظرش بوده و با آمدنش همه ی رنج گذشته را خاتمه می دهد پس این دوست ، جایگاه ویژه تری در قلب و ذهن او پیدا می کند و دل کندن از این دوست بسیار سخت تر از گذشته خواهد بود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اکثر افراد سیگاری به طور معمول بدون مصرف سیگار شب را به صبح می رسانند و هوس کشیدن سیگار آنها را از خواب بیدار نمی کند و سیگار کشیدن در این افراد قبل ار رفتن به رختخواب و بعد از ترک آن  اتفاق می افتد. بسیاری از آنها بعد از خوردن صبحانه سیگار می کشند و بسیاری حتی تا رسیدن به محل کارشان هم نکشیدن سیگار را تحمل می کنند و حتی در صورتی که در شرایطی مجبور به  تحمل بیشتر باشند این انتظار آنها را آزار نمی دهد و زیرا چیزی که فرایند ترک سیگار را دشوار می کند وابستگی بدن به نیکوتین نیست . زیرا تحقیقات نشان می دهد در مواردی ترک سیگار دشوارتر از کوکائین یا مواد افیونی دیگر بوده است در واقع این وابستگی ذهنی است که کار را دشوار می کند.در واقع روشی که در ترک راحت سیگار به شما کمک می کند و در بررسی های اخیری که تیم ما انجام داده است کاملا موثر عمل می کند ترک سیگار به یکباره است. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چطور ممکن است این اتفاق بیفتد؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دلایل خوب انگیزه شما را بالا میبرد

 

 

 

 

تلاش کنید تا برای این که ترک سیگار راحتی داشته باشید دلایل محکم و قوی را برای خود بیاورید برای مثال سوال هایی از خود بپرسید و جواب آن را نیز پاسخ دهید می توانید سوال هایی از قبیل موارد زیر را بپرسید:

 

 

  • دلیل ترک کردن سیگار چیست و چرا می خواهید سیگار را ترک نمایید؟
  • چه مقدار پول می توانید پس انداز کنید؟
  • کدام یک از فایده های سلامتی برای شما مهم می باشد؟
  • بیش ترین مشتاقتان نسبت به چی بیش تر می باشد؟

 

 

 

می توانید با یادداشت نمودن تمام دلایل ریز و درشت خود در مواقعی که انگیزه ای ندارید به راحتی آن ها را بخوانید و به خود یاداوری نمایید که دلایل شما برای این کار چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای جلوگیری از هوس سیگار کشیدن برنامه ریزی کنید.

             

 

                                                                                                                                               

برای این که از این که هوس سیگار کشیدن کنید می توانید با برنامه ریزی درست جلوی آن هوس را بگیرید چرا که هوس سیگار کشیدن هم به پرهیز ازسیگار مرتبط میشود و هم به عادت های آموخته شده شما . توجه کنبد که هوس سیگار کشیدن معمولا پس از چند دقیقه از بین خواهد رفت  . در بازار شاهد داروهای نیکوتینی می باشیم که می توانند موجه کاهش پیدا کردن هوس سیگار کشیدن در شما شود. توجه کنید که شما می توانید با تغییر عادت خود و داشتن برنامه ریزی مناسب این هوس را از خود دور نمایید. برنامه ریزی های زیادی می توانید در این راستا انجام دهید برای مثال می توانید بیش تر آب بنوشید یا با دوستان خود به پیاده روی بروید.

توجه کنید که شما با استفاده از برخی کارها و استفاده از تجربیات دیگران می توانید در این مسیر راه خود را به خوبی پیش ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چگونه با وسوسه ها روبرو شویم

 

 

 

حتما در این مسیر که قدم گذاشته اید ممکن است با وسوسه هایی مواجه شوید و با چالش های زیادی رو به رو شوید که مدیریت کردن آن می تواند شرایط را برای شما راحت نماید.

تلاش کنید تا قبل از به وجود آمدن هر چالشی خود را آماده نمایید برای مثال ممکن است تا در برخی مهمانی هایی که حضور دارید سیگار به شما تعارف نمایند باید با خود عهد ببندید تا در این شرایط باید در جواب آن ها بگویید نه، تشکر من سیگار نمیکشم و یا زمانی که هوس سیگار کشیدن به سراغتان آمد یک لیوان آب سرد بنوشید.

لازم به ذکر است که در چند روز اول معمولا روزهای سختی می باشد که شما می توانید با مدیریت درست و صحیح و با برنامه ریزی های خود این روزها را به راحتی سپری نمایید. یکی دیگر از مواردی که لازم است به گان توجه کنید باید از حضور در برخی از مکان ها اجتناب نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

در مجموعه ترک سیگار خانه رها این روش ، روی افراد زیادی راستی آزمایی شده و درصد بالایی از افراد موفق در ترک سیگار ، مهر تاییدی بر ادعای ما است ، زیرا روش رها با شیوه های خاصی که ارائه می کند  نه تنها سیگار را از جسم شما بلکه از روح و ذهن شما نیز پاک می کند .شما درخانه رها به یکباره سیگار را برای همیشه ترک می کنید و احساس زندگی نو و تازه ای را تجربه خواهید کرد و از تحمل رنج و سختی طولانی مدت  ترک تدریجی سیگار، خبری نیست و هوس سیگار برای همیشه در شما از بین می رود.

فقط کافی است همین امروز تصمیم بگیرید که دیگر یک فرد سیگاری نباشید و روزهای باقی مانده از عمر گرانبهایتان را بدون این دوست صمیمی مخرب بگذرانید و روزگاری بدون سیگار و در سلامت کامل را برای خودتان متصور باشید زیرا ترک سیگار بسیار آسان تر از چیزی که شما در ذهنتان متصور هستید.