ترک سیگار و کار هایی که بعد از ترک سیگار باید انجام داد.

 

 

اگر شما جزو افرادی هستید که در ترک سیگار موفق بوده اید باید به شما تبریک گفت، زیرا شما موفق به انجام کاری شده اید، که درصد زیادی از افراد سیگاری قادربه انجام آن نیستند. پس به خودتان افتحار کنید و همچنین با انجام کارهایی که در این مقاله سعی به توضیح آن داریم به خودتان کمک کنید تا در امر ترک سیگار ثابت قدم بوده و تا زمانی که زنده هستید در جاده ی سلامتی پیشتاز بوده و سلامتی همیشگی را برای خود به ارمغان بیاورید .

مسئله ای که در امر ترک سیگار اهمیت دارد، مدت زمان آن است پس توصیه های لازم را انجام دهید تا برای همیشه در ترک سیگار موفق باشید.زیرا مدت زمان ترک  به قدری حائز اهمیت است که طبق تحقیقات دانشمندان شما بعداز ده سال از ترک سیگار خطر ابتلا به بیماری ها ی ریوی را به اندازه ی یک فرد غیر سیگاری  از خود دور کرده اید. پس حتی اگر در طول روز تنها یک عدد سیگار می کشید شما هنوز یک فرد سیگاری محسوب می شوید.

 

 

 ترک سیگارو اقداماتی که بعد از آن باید انجام داد.

 

اولین و مهم ترین موردی که به شما پیشنهاد می کنیم کنترل افکارتان است زیرا درست است که شما سیگارتان را ترک کرده اید ، اما سیگار جزو خاطرات شماس و زمانی که نتوانید استرس و اضطراب را از خودتان دور کنید ذهنتان دوباره شما را به سمت عادت های بد قبلی سوق می دهد و تمایل شما به بازگشت به دوران قبل ترک سیگار بیشتر می شود و خطر ابتلا  دوباره  به سیگاری شدن در شما بیشتر می شود .

 

 

 

اما شما هرگز نباید به روزهای تلخ سیگار باز گردید و با ایجاد عادت های مثبت تازه راه هر گونه بازگشت به گذشته را برای خود ببندید.شما در ترک سیگار باید همه ی پل های پشت سر خود را خراب کنید .

 

عادت های پس از ترک سیگار

 

ایجاد عادت های جدید و ساخت خاطرات شیرین تازه ، ترک سیگار را بادوام تر می کند. چند نمونه از عادت هایی که باید پس از ترک سیگار داشته باشید را بیان می کنیم:

 

یکی از مهمترین عادت هایی که هر فردی به خصوص افراد سیگاری که آن را ترک کرده اند، باید در برنامه خود داشته باشد ورزش کردن می باشد. ورزش کردن را جزو برنامه های روتین زندگی خودتان قرار دهید ، حتی  اگر جزو افرادی هستید که می گویند: وقت ورزش کردن را ندارند راهی برای خود پیدا کنید .مثلا می توانید مسیر رفت و برگشت از سر کارتان را پیاده روی کنید ، یا صبح زودتر از خواب بیدار شوید و به ورزش های همگانی بپیوندید. یا بعد ازکار روزانه در سالن های ورزش در رشته ای که به آن علاقه مند هستید ، ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کنید.پیشنهاد ما پیاده روی و  ورزش شنا  در آب به صورت مرتب است ، زیرا بسیار به آرامش ذهن کمک می کند و افکار منفی و استرس زا را از شما دور می کند.

فردی که ترک سیگار را تجربه کرده است باید راه هر گونه تنش و استرسی را از خود دور کند ، زیرا استرس در افراد غیر سیگاری هم مشکلات زیادی را تولید می کند ، و در افرادی که تجربه ی سیگار و لذت آنی نیکوتین هنوز جزو خاطراتشان است مشکل را چند چندان می کند.

بعد از کنترل ذهن و ورزش مرتب ، پیشنهاد می کنیم که به استراحت و خواب کافیتان اهمیت  دهید ،شب ها  از موبایل و گشتن در فضای مجازی و دیدن اخباردوری کنید سعی کنید به تنفس عمیق قبل از خواب بپردازید ، مدیتیشن کنید و ذهنتان را آرام کنید و به ذهنتان فرصت ایجاد عادت های جدید را بدهید سعی کنید به اتفاقات  ناخوشایند روزانه توجه نکنید و به جای آن اتفاقات خوبی که در طول روز برایتان رقم خورده را به یاد بیاورید.با فکر کردن به اتفاقات خوب و تصویر سازی آینده ای بهتر ، فردای بهتری را برای خود متصور شوید .

 به کوچکترین اتفاق خوب روزانه اهمیت بیشتری دهیدحتی اگر آن اتفاق یک لبخند ساده از یک دوست باشد.توجه به زیبایی های زندگی باعث آرامش روان شما می شود و وقتی شما آرام باشید تمایل به بازگشت به سیگار در شما کمرنگ شده و به مرور زمان و طولانی تر شدن مدت ترک سیگار کم کم از بین می رود پس در نظر داشته باشید که خواب با کیفیت و استراحت کافی جزو کارهایی است که شما بعد از ترک سیگار حتما باید انجام دهید.

و اما مورد دیگری که بعد از ترک سیگار باید انجام دهید ، توجه به خوراک و تغذیه ی سالم و نوشیدن آب و مایعات سالم است زیرا بدن شما بعد از ترک نیازمند جبران آب از دست رفته ی خود هنگام مصرف سیگار است و شما باید با مصرف مایعات سالم جبران خسارت کنید با نوشیدن آب کم کم سیستم سلامت بدن به حالت طبیعی باز می گردد، پوستتان با جذب آب بیشتر پاکسازی و زیباتر می شود و تغییرات قابل توجهی را در چهره و ظاهر خود مشاهده می کنید پس یادتان باشد نوشیدن آب و مایعات سالم را فراموش نکنید زیرا بدن شما در زمان مصرف سیگار آب زیادی را از دست داده است.

 

 

 

ویتامین های بدن قبل از ترک سیگار

 

جالب است که بدانید شما قبل از ترک سیگار از جذب بسیاری از ویتامین ها در بدن خود ناخواسته جلوگیری می کردید .تحقیقات انجام شده در روند ترک سیگار نشان می دهد که بسیاری از ویتامین ها به خصوص ویتامین سی در بدن بعد از ترک سیگار بسیار بیشتر شده و بدن با جذب ویتامین بیشتر شروع به بازسازی خود می کند به همین خاطر است که در فاصله ی کوتاهی بعد از ترک سیگار در افراد،  شاهد روشن تر و زیباتر شدن پوست و ترمیم بافت های پوست  هستیم و این تغییرات ، تنها در ظاهر افراد رخ نمی دهد و ترک سیگار باعث می شود که شما عمیقا احساس بهتری را تجربه کنید ، ریه های سالمتر و قلب جوانتری داشته باشید و تمام سلول های بدنتان بازسازی شوند و شما دیگر ، آن آدم سابق نباشید.

 

 

نتیجه گیری

و اما سخن نهایی اینکه اگر هنوز عادت  مصرف سیگار را ترک نکرده اید ، در واقع شما در جنگی قرار دارید که در نهایت بازنده ی جنگ هستید و سیگار، جز تخریب سلامتیتان هیچ منفعتی برای شما ندارد .و برای اینکه بتوانید به جمع افراد موفق در ترک سیگار بپیوندید و به راحتی سیگار را برای همیشه و تضمینی ترک کنید ، ترک سیگار به روش رها را یک بار و برای همیشه امتحان کنید . شما در خانه رها ، سیگار را به راحتی و به صورت تضمینی بدون هیچ گونه داروی ترک سیگار ترک خواهید کرد.با ترک سیگار شما در دنیای جدید و لذت بخش تری زندگی خواهید کرد.

 

 

ویتامین بدن افراد سیگاری به چه صورت می باشد؟

همانطور که بدن افراد به ویتامین های مختلفی نیاز دارد در افراد سیگاری این ویتامین ها به حداقل می رسند شما با ترک سیگار می توانید دوباره ویتامین های مورد لازم را به بدن خود برگردانید.

 

 

بعد از ترک سیگار چه اتفاقی می افتد؟

بعد از ترک سیگار در افراد،  شاهد روشن تر و زیباتر شدن پوست و ترمیم بافت های پوست  هستیم و این تغییرات ، تنها در ظاهر افراد رخ نمی دهد و ترک سیگار باعث می شود که شما عمیقا احساس بهتری را تجربه کنید ، ریه های سالمتر و قلب جوانتری داشته باشید و تمام سلول های بدنتان بازسازی شوند و شما دیگر ، آن آدم سابق نباشید.