ترک سیگار و تاثیرات مثبتی که ترک سیگار بر غلظت خون می گذارد!

 

 

 

 

 

 

ترک سیگار و تاثیرات مثبت آن بر غلظت خون

 

 

 

غلظت خون چیست و چه تاثیری بر عملکرد بدن دارد؟

 

افزایش خون به معنای افزایش بیش از حد  گلبول های قرمز در خون است که یک نوع بیماری محسوب می شود.زیرا جریان خون رسانی به اعضای بدن با اختلال مواجه می شود و خون با سرعت کمتری به بافت های بدن می رسد . همچنین باعث ایجاد لخته های خونی و در نهایت سکته قلبی و مغزی می شود.

گلبول های قرمز نقش رساندن اکسیژن به اعضای بدن را ایفا می کنند و حجم زیادی از آن ها را هموگلوبین یا همان پروتئین حمل کننده اکسیژن تشکیل می دهد در نتیجه وجود بیش از اندازه آنها در واحد خون باعث لخته و مشکل اکسیژن رسانی به بافت های بدن می شود.و در صورت اینکه این مشکل بر طرف نشود اکسیژن کافی به مغز و قلب نمی رسد و در نهایت سبب سکته و مرگ می شود.

 

 

 

 

اما چرا سیگار باعث غلظت خون می شود و ترک سیگار چطور به رفع این مشکل می پردازد؟ 

 

 

با کم شدن اکسیژن در بدن هورمونی به نام اریتروپویتین در کلیه، مغز استخوان را تحریک می کنند تا گلبول های قرمز بیشتری تولید کند تا بتواند کمبود اکسیژن را در بدن جبران کند و کمبود اکسیژن هم به علت سیگار کشیدن در بدن اتفاق می افتد در نتیجه با ادامه روند سیگار این افراد دچار غلظت خون می شوند در خانم ها اگر هموگلوبین بیشتر از 16و در آقایان بیشتر از 18 باشد فرد به بیماری غلظت خون دچار است.

کشیدن سیگار و قلیان و مواد مخدر در افراد سطح اکسیژن خون را به شدت کاهش می دهد.پس چنانچه از این مواد استفاده می کنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

غلظت خون در انسان ها به دو دلیل اتفاق می افتد که علت اول ارثی و به علت جهش در ژن هایی رخ می دهد که کنترل تعداد گلبول های قرمز را در مغز استخوان بر عهده دارند و علت دوم به خاطر استفاده از محرک های خارجی مثل استفاده از برخی داروها و یا مواد مخدر رخ می دهد.

کشیدن سیگار در افراد خطرات و عوارض متعددی دارد از جمله :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیگار سموم زیادی را وارد جریان خون می کند، باعث غلظت خون و افزایش احتمال لخته شدن خون می شود، بالا بردن ضربان قلب و کار کردن بیش از حد قلب، باریک کردن رگ ها و کند کردن سرعت گردش خون، کم کردن سطح اکسیژن و زیاد شدن کربن دی اکسید و گازهای سمی در بدن و خلاصه هزار مشکل دیگر که در این مبحث نمی گنجد.

قطعا ترک سیگار باعث می شود بسیاری از مشکلاتی که در بدن شما پیش آمده،از جمله غلظت خون از بین برود. شما به محض اینکه سیگار را ترک می کنید و درست دو ساعت بعد از آخرین سیگار شروع به تغییر می کنید به طوریکه سطح اکسیژن خون بیشتر و گازهای سمی در بدن کاهش می یابد.در تحقیقات آخری که در ترک سیگار انجام شده است، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اگر ترک سیگار زیر 40 سالگی اتفاق بیفتد، فرد سیگاری می تواند باقی عمر خود را مانند یک فردی که اصلا سیگاری نبوده زندگی کند.

پس ترک سیگار را در اولویت زندگی خود قرار دهید و تا همیشه در این اقدام خود ثابت قدم بمانید زیرا هر لحظه از عمر گرانقدر شما مانند طلای نابی است که نباید بهای کالای بی ارزشی مثل سیگار شود.با ترک سیگار خون خود را از دود سیگار پاک می کنید و با افزایش جریان خون و کمتر شدن سطح هموگولبین در خون از سکته قلبی و مغزی خود جلوگیری می کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حال چطور باید غلظت خون را تشخیص داد؟

 

 

با یک آزمایش خون ساده می توان به تشخیص این بیماری دست یافت.همچنین  غلظت  خون علائمی دارد از جمله خارش پوست، قرمز شدن پوست،تنگی نفس،ضعف و بی حالی،خواب رفتگی بدن، تعریق زیاد، قرمز شدن صورت، قرمز شدن چشم،زخم معده،بزرگ شدن کبد و طحال و ... که می تواند به دلیل وجود این بیماری باشد . از مهمترین درمان های آن هم می توان به ترک سیگار، قلیان و مواد مخدر اشاره کرد.البته که عواملی مثل مسمومیت با مونواکسید کربن، بودن در ارتفاعات زیادی که اکسیژن کافی ندارد، تنش و استرس های عصبی که سیگار می تواند آن ها را تشدید کند، بیماری های زمینه ای مثل مشکلات کلیوی یا ریوی، کم آبی شدید هم می تواند باعث غلظت خون باشند اما مورد بحث ما نیستند و ما در این مقاله عامل مهم سیگار در غلظت خون و ترک سیگار در بهبود این بیماری را مورد بررسی قرار دادیم.همانطور که متوجه شدید غلظت خون به شدت خطرناک است و سیگار کشیدن به شدت به ایجاد این بیماری کمک می کند، حال  اگر بر حسب اتفاق فرد سیگاری یکی از شروط زمینه ای را هم دارا باشد که اوضاع خطرناک تر هم خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

ترک سیگار با خانه رها

 

 

 

 

 

 

پس تا دیر نشده برای ترک سیگار اقدامات لازم را انجام دهید و روشی را انتخاب کنید که این اتفاق با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.پیشنهاد ما ترک سیگار به روش رها است زیرا شما در کمتر از 4 روز سیگارتان را برای همیشه ترک خواهید کرد.بعد از ترک سیگار هم توصیه می شود برای از بین بردن این مشکل به چند نکته توجه کنید.

آب زیاد بنوشید،کم آبی در بدن سطح الکترولیت را در بدن تحت تاثیر قرار می دهد که عامل اکسیژن رسانی در بدن را دچار اختلال کرده و باعث غلظت خون می شود.

مصرف میوه و سبزیجات تازه ای که خواص آنتی اکسدانی بالایی دارند و باعث پاک سازی خون می شوند. 

پرهیز غذایی و مصرف ماهی، از غذاهای چرب و شیرین پرهیز و مصرف ماهی را افزایش دهید.

زیرا ماهی دارای اسید های چرب مفید است و غلظت خون را کاهش می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از ادویه های مفید و کاهش نمک،استفاده از سیر،دمنوش های گیاهی مفید، استفاده از گروه ویتامین ب نیز می تواند به درمان فشار خون کمک کنند.همچنین انجام فصد خون و هجامت هم با نظر پزشک می تواند به درمان غلظت خون کمک زیادی کند.

اگربه سلامتی خود اهمیت می دهید باید سیگار خود را ترک کنید زیرا حجم دود و مواد سمی با هیچ فرمولی از بدن پاک نمی شود مواردی که ذکر شد به درمان اثرات مخرب سیگار کمک می کنند آن هم زمانی که شما برای ترک سیگار اقدامات لازم را انجام داده باشید و گرنه کشیدن سیگار و درمان غلظت خون هم زمان، آب در هونگ کوبیدن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دلیل این که سیگار باعث غلظت خون می گردد چیست؟

 

 

 

یکی از عوامل خطر و ترویج بیماری‌های قلبی و عروقی که در دنیا شناخته شده سیگار می باشد این ماده سمی و مضر باعث افزایش خطر ابتلا به غلظت خون در افرادی که سیگار مصرف می نمایند می باشد. تاثیر سیگار بر غلظت خون از آن جا آغاز می شود که سیگار اکسیژن را از مغز استخوان محروم می نماید و باعث تحریک گلبول های قرمز خون می گردد.

 

زمانی که شما سیگار را مصرف می نمایید میزان اکسیژن در مغز استخوان کم می شود و سطح مونوکسید کربن را افزایش می دهد.

مونوکسید کربن، به صورت گازی سمی می باشد که متصل هموگلوبین‌ها است. هموگلوبین، نیز پروتئینی می باشد که اکسیژن را در گلبول های قرمز بدن حمل می نماید. زمانی که مونوکسید کربن به هموگلوبین اتصال پیدا نماید، از رسیدن اکسیژن به سایر بافت‌های بدن جلوگیری می کند . این روند، موجب تحریک کلیه ها برای تولید اریتروپویتین زیادی شده که این هورمون، بتعث تحریک پذیری مغز استخوان را برای تولید گلبول های قرمز می گردد و در نهایت غلظت خون در بدن را افزایش می دهد. به این ترتیب می توان اثر ضررهای سیگار بر اجزای مختلف خون را مشاهده نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عواقب افزایش غلظت خون ناشی از سیگار کشیدن

 

 

 

با مصرف سیگار و به دنبال آن افزایش غلظت خون باعث می شود تا مشکلاتی را برای بدن به وجود بیاورد که در برخی مواقع این مشکلات زندگی فرد سیگاری را تهدید می نماید مصرف سیگار و وارد شدن سم به بدن و در نهایت ابتلا به غلظت خون باعث می شود تا فرد با خطرهایی از جمله خطر سکته قلبی ، کاهش توانایی بدن،عدم  نعوظ در مردان مواجه گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درمان غلظت خون در افراد سیگاری

 

 

 

 

 

در افرادی که سیگار مصرف می نمایند درمان غلظت خون یکی از مهمترین مراحلی می باشد که فرد باید به آن توجه ویژه ای نماید و اقدامات لازم را در آن خصوص انجام دهد. اولین و مهمترین قدمی که فرد  باید در این مسیر بردارد ترک سیگار است. همانطور که دانستید مصرف سیگاری یکی از مهمترین عواملی است که باعث افزایش غلظت خود می شود بنابراین زمانی که شما سیگار را ترک می نمایید به کاهش غلظت خون هم کمک می نمایید.

 اما چطور ترک سیگار می تواند غلظت خون را کاهش دهد؟ مشخص است هنگامی که سیگار بر غلظت خون به صورت مستقیم موثر می باشد، ترک آن نیز باعث کاهش غلظت خون می شود. پزشک با بررسی موارد مختلف می تواند تشخیص دهد که غلظت خون شما در چه وضعیتی قرار دارد حتما برای ترک سیگار زیر نظر افراد متخصص و حرفه ای پیش بروید تا در این مسیر به مشکلی نخورید و بتوانید دوره ترک بسیار راحتی را پشت سر بگذارید. خانه رها یکی از مجموعه هایی می باشد که هزاران نفر از افراد سیگاری توانسته اند به راحتی با حضور در جلسات در عرض چند جلسه برای همیشه از شر سیگار راحت شوند.