بهترین روش ترک سیگار کدام است و چطور قابل تشخیص است؟

 

 

 

 

بهترین روش ترک سیگار کدام است و چطور می توان آن را تشخیص داد؟

 

اگر شما یک فرد سیگاری هستید و به دنبال بهترین روش ترک سیگار باشید قطعا راه های زیادی به شما پیشنهاد می شود. اما از بین این همه راه حل، کدام روش بهترین روش ترک سیگار است و چه مزیت هایی آن روش را به بهترین روش ترک سیگار تبدیل می کند؟

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های مرکز ترک سیگار خانه رها از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

 

 

چه چیز باعث اعتیاد به مصرف سیگار میشود؟

 

 

براساس تحقیقات ۴۳ درصد از زنانی که سیگار را در طول دوران زایمان ترک کرده‌اند کمی بعد از زایمان دوباره سیگار کشیدن را شروع کرده‌اند. چرا تعداد تا این اندازه زیاد است؟ اعتیادآور بودن نیکوتین موضوع جدیدی نیست اما چه اتفاقی در مغز می‌افتد که اشتیاق به سیگار کشیدن را ایجاد می‌کند و در نهایت ترک کردن سیگار را دشوار می‌کند؟

نیکوتین از طریق «گیرنده‌های نیکوتینی» جذب مغز می‌شود. گیرنده‌های مشابهی مثل «گیرنده کانابینویید» و «گیرنده اوپیوئید» هم در بدن وجود دارند که مشابه گیرنده نیکوتین در مغز عمل می‌کنند و در جذب مواد مخدر گیاهی مثل ماری‌جوانا تاثیر قابل توجهی دارند.البته تکامل و ایجاد این گیرنده‌ها در بدن انسان جهت معتاد کردن انسان‌ها نیست. اما این گیرنده‌ها برای مواد مخدر گیاهی راه مستقیمی به مغز ایجاد می‌کنند. در طول زمان افراد سیگاری به وجود نیکوتین در بدن عادت می‌کنند که به اشتیاق برای سیگار کشیدن منجر می‌شود.

این موضوع به این معنی است که اعتیاد به نیکوتین بسیار بنیادی‌تر و شیمیایی‌تر از اعتیاد به اینترنت یا شکلات اتفاق می‌افتد. چرا که در مغز هیچ گیرنده‌ای برای اینترنت یا شکلات وجود ندارد در نتیجه وابستگی به شکلات و اینترنت از راه‌های غیر مستقیمی شکل می‌گیرد که به سیستم پاداش و لذت مربوط است.

اگر چه هر فردی که سیگار می‌کشد به آن اعتیاد پیدا نمی‌کند اما گیرنده‌های مغزی که راه مستقیمی به مغز ایجاد می‌کنند بهترین روش ترک سیگار  را بسیار دشوار می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: چند روز بعد از ترک سیگار ریه پاک میشود

 

 

 

چه نکته هایی در ترک سیگار مهم است؟

 

 

 

روشی که سریع ترین باشد، بدون استفاده از دارو و مود شیمیایی باشد، بدون عوارض و خماری باشد، روشی باشد که تضمینی است، دارای پشتیبانی مادام العمر باشد، ترک سیگاری برای همیشه باشد، بادوام باشد، درصد موفقیت بالا داشته باشد،همچنین میل سیگار را از فرد سیگاری بگیرد و بعد از ترک فرد احساس شادی و سرزندگی داشته باشد.روش ترک سیگار در مرکز ترک سیگار در سعادت آباد را می توان بهترین روش  ترک سیگار دانست که همه ی این موارد را با هم داشته باشد .

اما آیا چنین روشی اساسا وجود دارد؟ همه ی افرادی که روش های ترک سیگار را پیشنهاد می دهند برای راه حل های خود نکته هایی را گوشزد می کنند از جمله اینکه : برای ترک سیگار تصمیم بگیرید، تعیین روز و تاریخ ترک، اعلام کردن آن به همه، مشورت با پزشک، مصرف قرص و داروهای نیکوتینی، چسب، قرص، و اسپری حاوی نیکوتین، ترک سیگار با روش های خانگی، ترک سیگار با نمک، ترک سیگار با مخدرهای سبک تر و خلاصه ده ها روش دیگر.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرض کنید که فرد سیگاری با هر یک از این روش ها بتواند سیگار خود را ترک کند اما بعد از ترک در مواقعی که با چالشی روبرو شود چه راهکاری وجود دارد؟ درافرادی که به سیگار معتاد هستند، دیدن آتش، هوای بارانی، دیدن سیگار کشیدن افراد دیگر، نوشیدن قهوه ، بعد از غذا خوردن، عصبانی شدن، شکست عشقی، ترد شدن، عدم اعتماد به نفس داشتن، جلب توجه، لجبازی و هزاران دلیل دیگرمی تواند آنها را دوباره به سیگار کشیدن ترقیب کند.پس باید به روشی سیگار را ترک کرد که فرد را به روزی برگرداند که اصلا سیگاری نبوده است.

زیرا افرادی که تا به حال سیگار نکشیدند اصلا و تحت هیچ شرایطی هوس سیگار نمی کنند.افرادی که تجربه ی سیگار ندارند در هنگام عصبانیت هر عکس العملی ممکن است داشته باشند به جز کشیدن سیگار، آنها از هوای بارانی  و بوی آتش لذت می برند، شعله های هیزم آنها را به یاد سیگار نمی اندازد و تحمل بوی سیگار برایشان سخت است . افراد سیگاری باید به چنین افرادی تبدیل شوند تا دیگر و تحت هیچ شرایطی به روزهای سیگاری بودن برنگردند.پس بهترین روش ترک سیگار روشی است که شما را به زمانی برگرداند که اولین تجربه ی سیگار کشیدنتان را فراموش کنید، شما باید لذت نیکوتین را فراموش کنید و نسبت به سیگار مانند کسی باشید که اصلا آن را نمی شناسد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترک سیگار و  ساخت زندگی ای جدید

 

 

 

شاید شما هم مانند خیلی از افراد فکر کنید که بهترین روش ترک سیگار اساسا  وجود ندارد و نمی توان به روزهای قبل از سیگاری بودن بازگشت و چنین روشی یک روش جادویی و رویایی است و حقیقت ندارد اما آیا شما از علوم روز دنیا و بازی های ذهن چیزی می دانید؟ آیا می دانید که با تغییر ورودی های ذهن می توانید تجربیات متفاوتی خلق کنید؟سریع ترین روش ترک سیگار بله با تغییر باورها و تغییر روش زندگی می توان  تجربیات متفاوتی در زندگی داشت .پس بهترین روش ترک سیگار روشی است که روی ذهن و باور شما کار کند و مشکل سیگار را برای همیشه در ذهن شما پاک کند.برای موفق شما باید باورهای سیگار را در ذهنتان از بین ببرید به طوریکه سیگار در اطراف شما باشد اما شما هوس سیگار نکنید زیرا همیشه امکان بودن در محیط و شرایطی که سیگار نباشد وجود ندارد.ممکن است که دوست صمیمی شما و یا یکی از اعضای خانواده تان سیگار ی باشد و یا در راه و مسیر رفت و آمدتان به خانه یا سر کار با افراد سیگار ی مواجه یا همسفر باشید. در هر صورت و متاسفانه ندیدن و برخورد نکردن با سیگار امری غیر قابل ممکن است. پس بهترین روش ترک سیگار آن روشی است که همه ی این موارد را در نظر گرفته باشد.

ترک سیگار به روش رها این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید به این صورت سیگار را ترک کنید.بعد از ترک سیگار به روش رها شما به زمانی بر می گردید که اصلا سیگار ی نبودید و نسبت به سیگار بی تفاوت می شوید.بعد از ترک سیگار به بهترین روش شما باید تبدیل به یک فرد جدیدی شوید که زندگی را در ابعاد تازه تری تجربه می کند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای برنگشتن به سیگار شما باید باورهای تازه تری در ذهنتان ایجاد کنید،خودتان را بیشتر دوست داشته باشید، سلامت و عمر با ارزشتان را صرف سیگار بی ارزش نکنید،بدنتان را از دود های سمی سیگار پرنکنید.برای سلامت اطرافیانتان بیشتر ارزش قائل باشید، از رفتارهای پر خطر پرهیز کنید.یاد بگیرید به خودتان عشق بورزید به جای نیکوتین اطلاعات سازنده و مفید وارد مغزتان کنید به جای دود و گازهای سمی اکسیژن و هوای پاک وارد ریه هایتان کنید. به جای توتون و تنباکو از میوه و خوراک سالم برای سلامتیتان استفاده کنید، آب و آب میوه های تازه بنوشید، ورزش کنید و تفریحات سالم داشته باشید، دوستان مثبت و جدیدی برای خود پیدا کنید. به فکر کارهایی باشید که برایتان سود و منفعات های زیادتری داشته باشد.پولی که صرف خرید سیگار می کردید را خرج سلامتیتان کنید به باشگاه های ورزشی بروید، کتاب بخرید، و یا هزینه ی سیگارتان را صرف امور خیریه کنید تا حس و انرژی مثبتش وارد زندگیتان شود.وقتی که برای سیگار تلف می کردید را برای کارهایی صرف کنید که حالتان را بهتر کند.دیدن فیلم های مثبت،گوش دادن موسیقی ، مطالعه و گذراندن وقت با خانواده را می توان جایگزین عالی برای سیگار دانست.

پس بهترین روش ترک سیگار روشی است که همه ی جوانب زندگی شما را بهبود ببخشد و شما را به انسان بهتر ی از هر جهت تبدیل کند.ترک سیگار به روش رها روشی است که همه ی این موارد را شامل می شود و ما به همه ی کسانی که قصد ترک سیگار با دمنوش برای ترک سیگار دارند پیشنهاد می کنیم که باتحقیق و بررسی با این روش بیشتر آشنا شوند و سیگار را به بهترین روش ترک سیگار کنار بگذارند.

 

 

 

 

 

بهترین روش ترک سیگار

 

 

 

 

1- انگیزه داشتن، یکی از راه های ترک سیگار

 

 

مهم‌ترین قدم برای مشاور ترک سیگار، داشتن دلیل محکم برای آن است. شاید روش ترک سیگار برای همه متفاوت باشد، اما همه برای انجام درست و دقیق یک کار به انگیزه نیاز دارند؛ پس خوب فکر کنید و ببینید چرا قصد دارید از سیگار دوری کنید. وقتی انگیزه و دلیل داشته باشید به‌راحتی تسلیمِ هوسِ کشیدن یک نخ دیگر نمی‌شویید. طبق یک تحقیق انجام‌شده در سال ۲۰۱۳، اکثر افراد سیگار را یا به‌دلیل وضعیت فعلی سلامت بدنشان و یا برای جلوگیری از بروز بیماری‌های احتمالی آینده ترک می‌کنند. البته همان‌طور که راه‌ های ترک سیگار می‌تواند متفاوت باشد، انگیزه‌های ترک هم برای همه یکسان نیست. برای مثال صرفه‌جویی در هزینه، محافظت از سایر اعضای خانواده در برابر دود سیگار و حتی جلوگیری از چین‌وچروک‌های زودرس پوست، همه دلایل خوبی برای دوری از سیگار هستند.

 

 

 

 

 

2- تعهد و حمایت رفتاری بهترین راه ترک سیگار در جوانان

 

 

 

حمایت خانواده و عزیزان از فردی که تصمیم به ترک سیگار دارد، خصوصاً در جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما در این میان بحث تعهد نقش مهم‌تری در انگیزه فرد ایفا می‌کند. احساس وابستگی فرد به دریافت نیکوتین می‌تواند او را در مقابل ترک سیگار سست کند. این وابستگی می‌تواند با یک تعهد به روان درمانگر، خانواده یا حتی گروه‌های ترک اعتیاد جایگزین شود. زمانی که فرد خود را در مقابل یک تعهد نسبت به عزیزان یا فرد پشتیبانش می‌بیند، روند ترک سیگار آسان‌تر شده و احتمال بازگشت او به سیگار کشیدن کمتر می‌شود.

 

 

 

 

 

3- روش‌های کمک‌درمانی مسیر را هموارتر می‌کنند

 

 

 

امروزه برای ترک سیگار دیگر لازم به صرفا درد کشیدن یا زندانی شدن در یک اتاق نیست. شما می‌توانید زیر نظر یک روانشناس ترک اعتیاد از روش‌های کمک درمانی استفاده کنید تا از لحاظ روحی و جسمی آسیب کمتری متحمل شوید. این روش‌ها عبارتند از:

 

یوگا

لیزر سرد

طب سوزنی

درمان مغناطیسی

ورزش‌های هوازی و سنگین مانند بدنسازی

 

4- سیگار و سایر دخانیات را از خانه، اتومبیل و محل کار خود خارج کنید.

سیگار، فندک، زیرسیگاری و کبریت خود را دور بریزید. لباس‌های خود و هرچه بوی دود می‌دهد را بشویید.

 

 

 

 

 

دوری از موارد تحریک زا

 

 

حتما باید از مواردی که شما را ترغیب به سیگار کشیدن می کند دور بمانید برای مثال اگر با کافه رفتن باعث می شود تا شما دلتان سیگار بخواهد کافه رفتن را برای مدتی کنار بگذارید و عوامل این چنینی تا بتوانید به راحتی از این ماده آلوده راحت شوید.

 

 

 

 

 

ورزش کنید

 

زمانی که شما فعالیت بدنی داشته باشید و زمانی که ورزش می کنید هوس کشیدن سیگار از سرتان می افتد ورزش و فعالیت بدنی راه مناسبی را برای ترک سیگار و همچنین سلامتی بدن شما می باشد. پیاده روی، بالا رفتن از پله و حتی رقصیدن می‌تواند برای مدتی هوس سیگار کشیدن را از شما دور نماید.

 

 

 

 

 

زمان بخرید!

 

 

هر وقت میل به سیگار کشیدن داشتید به خودتان زمان بدهید برای مثلا در آن لحظه به خود بگویید که ده دقیقه دیگر این کار را انجام می‌دهم سپس شروع به سرگرم کردن کاری کنید که به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. برای مثال می توانید به محیط‌هایی بروید که استفاده از سیگار در آن جا ممنوع می باشد. با این روش کم کم می توانید به هوس سیگار کشیدن و سرعت انجام آن کار فاصله بیاندازید

 

 

 

 

خود را فریب ندهید!

 

 

گاهی اوقات با گفتن اینکه «فقط یک نخ می‌کشم» باعث می شود تا خودتان را گول بزنید، اما باید بدانید که همین یک نخ باعث می شود تا به نخ‌های بعدی برسید. پس دست از  گول زدن خود بردارید!

 

 

 

 

صحبت کردن با دیگران

 

 

روش دیگری که باعث می شود تا ذهنتان از وسوسه ی سیگار کشیدن رها شود صحبت کردن است شما می توانید با صحبت کردن با دیگران و یا چت  و همچنین ملاقات حضوری خودتان را هدایت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

 

اگر جز افراد سیگاری می باشید حتما باید به فکر ترک این مواد مضر باشید تا خود و اطرافیانتان را هر چه زودتر از این دنیای کثیف و آلوده در امان نگه دارید. ترک سیگار راحت و بدون عوارض را می توانید با تیم خانه رها بتوانید با حضور هزاران نفر افرادی که همانند شما می خواهند برای همیشه از شر این ماده سمی خلاص شوند در کنار آن ها از این ماده سمی خداحافظی کنید و زندگی جدید و سالمی را به خود و اطرافیانتان هدیه دهید.