ترک سیگار به روش پروفسور والتر میشل چگونه است و چطور عمل می کند؟

 

 

 

 

 

 

 

ترک سیگار به روش پروفسورمیشل والترچگونه موجب ترک سیگار می شود؟

 

 

سالها پیش پروفسور روان شناسی به نام والتر میشل روزانه حدود سه بسته سیگار می کشید او از سیگار کشیدن احساس خوشایندی داشت و سیگار را تسکین موقتی برای درمان اضطرابش می دانست . تا اینکه یک روز تصمیم می گیرد که از دانشگاه پزشکی استفورد دیدن کند ، تا اینکه با صحنه ای روبرو می شود که زندگی اش را دچار تغییرات اساسی می کند، او مردی لاغر اندام و ضعیفی را روی تخت می بیند که حال وخیمی داشت و در حال گریه کردن بود، احوال آن مرد را که جویا شد، پزشکان به او گفتند: او مردی سیگاری بوده که بر اثر سیگار کشیدن زیاد دچار سرطان ریه شده و حال منتظر است تا نوبت پرتو درمانی اش شود.آنجا بود که انگار صدای ناقوسی در ذهن والتر به صدا در آمد.ترس و دلهره تمام وجودش را گرفت و آنجا بود که دیگر نمی خواست که سیگار بکشد زیرا ترسیده بود که او هم سرنوشتی شبیه آن مرد پیدا کند.

پروفسور والتر میشل از دانشگاه کلمیا و نویسنده کتاب مشهور تست مارشمالو کسی بود که سالها تحقیق و پژوهش و نگارش درباره قدرت اراده انجام داده بود اما خود اراده ای برای ترک سیگار نداشت و تا آن روز هرگز نتوانسته بود سیگارش را ترک کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

میشل والتر چگونه سیگار را ترک نمود؟

 

 

 

 

میشل والتر خود را معتاد توتون و تنباکو می دانست و از ضررهای سیگار باخبر بود اما نمی توانست سیگارش را ترک کند.زمانی که آن روز تاریخی برایش رقم خورد و با آن مرد لاغر و ضعیف و بیمار، مواجه شد ناگهان همه چیز برایش تغییر کرد انگار تا به آن روز هیچ شناختی درباره ی ضررهای سیگار نمی دانست و آن روز تازه متوجه شد که سیگار چه بلایی بر سرش خواهد آورد.او با دیدن آن صحنه به این درک رسید که دیگر نمی تواند  حتی یک نخ دیگر سیگار بکشد زیرا تا آن روز هم بیش از حد سیگار کشیده بود اما چطور می توانست سیگارش را ترک کند؟

 

اتفاقی که او را وادار به ترک سیگار بود اشتیاقی بود که او برای ترک سیگار پیدا کرده بود او فهمید که قدرت اراده هرگز نمی تواند به تنهایی موجب ترک سیگار شود و باید قدرت اشتیاق و اراده را با هم متحد کند.او متوجه شد وقتی میل و اشتیاق برای انجام کاری بیشتر از اراده انجام ندادنش باشد، میل و اشتیاق پیروز خواهد شد.به همین خاطر است که افراد سیگاری نمی توانند سیگار را ترک کنند زیرا آنها اشتیاق سیگار کشیدنشان از ترک سیگار بیشتر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

او با دیدن آن مرد بیمار همه ی اشتیاق و میل به سیگارش را از دست داد و به همین خاطر توانست که سیگار را که به مدت هفده سال به آن اعتیاد داشت و روزی سه بسته سیگار می کشید را برای همیشه کنار بگذارد و دیگر میل و اشتیاقی برایش نداشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترک سیگار چگونه امکانپذیر است؟

 

 

 

 

پروفسور میشل والترمتوجه شد که ترک سیگار فقط در صورتی امکان پذیر است که شما میل و اشتیاق خودتان را برای سیگار از دست بدهید در این صورت است که به راحتی می توانید سیگار را ترک کنید.

او با دیدن یک صحنه ازتاثیرات سیگار میلش به سیگار را از دست داد، پس متوجه شد که آن منظره دلخراش می تواند در ترک سیگار او کمک کند او با همین روش سیگارش را ترک کرد و نه تنها خود بلکه همه ی کسانی که از او و روشش پیروی کردند توانستند که سیگار را به راحتی ترک کنند.در روش پروفسور والتر شما می فهمید که چرا تا به امروز سیگار را ترک نکرده اید و چطور می توانید از امروز به بعد آن را ترک کنید.

تصویر ذهنی او از سیگار به او کمک کرد زیرا او خود را به جای آن مرد تصور کرد و فهمید که اگر سیگار را ترک نکند دیر یا زود به وضعیت او دچار خواهد شد. او به این روش عمل کرد که هرگاه تصمیم می گرفت دوباره به سراغ سیگار برود آن تصویر را به یادش می آورد و آنقدر آن را در ذهنش پر رنگ می کرد که اشتیاق به نکشیدن سیگارازاشتیاق به کشیدن آن بیشتر شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عقیده میشل والتر

 

 

 

او معتقد بود که ترک سیگار به این روش را برای ترک هر عادت بدی استفاده کرد به طوری که یک صحنه به شدت بد را از انجام آن کار متصور شد و آنقدر آن را واضح کرد که میل به انجامش را از دست داد به طور مثال: اگر عادت پر خوری دارید باید فردی را متصور شوید که در اثر پرخوری زیاد آنقدر چاق شده است که بیمار شده و حال مجبور به انجام عمل و ورزش های سنگین است به طوری که هر روز فشار و عذاب سختی را متحمل می شود زیبایی  اندام و اعتماد به نفسش را از دست داده و دیگر نمی تواند خوراکی هایی که دوست دارد بخورد.و یا هر عادت بد دیگری .

 

میشل والتر معتقد بود برای ترک یک عادت بد باید میل و اشتیاق به آن عمل را از دست داد به طوری که اشتیاق به انجام ندادنش در شما بیشتر شود.

وقتی آینده ی وحشتناکی از آن عادت را در ذهنتان متصور شوید دیگر اشتیاقی برای انجامش نخواهید داشت.او همچنین معتقد بود که افرادی که نمی توانند سیگارشان را ترک کنند افرادی با ضعف اراده نیستند آنها فقط اشتیاق و میل بیشتری برای سیگار کشیدن دارند و خاطرات بهتری از سیگار کشیدن در ذهنشان نقش بسته است.

برای ترک سیگار در این روش باید تصویر ذهنیتان از سیگار را خراب کنید و هرچه تصویری که می سازید وحشتناکتر باشد میل و اشتیاق به ترک سیگار در شما بیشتر می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هر عادت بد دیگری دارید به راحتی ترک کنید

 

 

 

 

 

زمانی که والتر بعد از اینکه آن مرد مفلوک را در دانشگاه بر تخت بیمارستان در وضعیت بسیار بدی مشاهده نمود، ناگهان به خودش آمد و خود را جای آن فرد تصور نمود که دیر یا زود ممکن است ابن اتفاق برای او رخ دهد این تصویر ذهنی با دیدن آن مرد باعث شد تا والتر تصمیم درستی بگیرد و برای همیشه سیگار را ترک نماید. او به این نتیجه رسید که سیگار این ماده مضر نه تنها از بار استرسش کم نمی کند، بلکه او را به مسیری بدتری سوق می دهد.

 

یک قدرت خارق العاده و بی پایانی که می توان نام برد، قدرت اراده می باشد. بنابراین باید از آن در مواقع درستی استفاده نمود .از طرفی این را به خاطر بسپارید که که اراده همانند یک عضله ای می باشد که با تمرین و تکرار بسیاری می توان آن را قوی نمود. این عضله یک قدرت ژنتیکی نمی باشد، بلکه یک مهارت اکتسابی می باشد که برای پرورش آن باید تلاش نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

ترک کردن سیگار یک عمل کاملا ذهنی است و کسانی موفق به انجام آن می شوند که مثل پروفسورمیشل والتر، میل و اشتیاق به آن را از دست بدهند به طوری که اصلا و یا کمتر دچار وسوسه و هوس سیگار می شوند ، البته ساختن یک تصویر ذهنی جدید در ذهن نیازمند یک جرقه واقعی و یا آموزش دیدن است زیرا اتفاقی که برای میشل والتر افتاد برای همه پیش نمی آید و طبیعی است که اتفاق افتادن با تصور آن کاملا متفاوت است .

 

 

شما که این مقاله را می خوانید قطعا خسته شده اید و می خواهید تا برای همیشه از این ماده سمی دور بمانید و ترک کنید در حال حاضر با وجود خانه رها شما می توانید به راحتی بدون درد کشیدن و عوارض کمتر در عرض چند روزی از این ماده سمی برای همیشه دور شوید و دیگر به سمت آن برنگردید همین حالا شما هم به تیم خانه رها بپیوندید تا با تخصص افرادی که در آن جا  حضور دارند و شما را راهنمایی می کنند می توانید زندگی جدیدی را به خود هدیه دهید.