ترک سیگار و توصیه هایی که برای موفقیت در ترک سیگارپیشنهاد می شود.

ترک سیگار موفق و بهترین توصیه هایی که می توان درباره ترک سیگار به افراد سیگاری گوشزد کرد.افراد زیادی هستند که از کشیدن سیگار خسته شده اند.افراد زیادی هستند که سالها سیگاری بودن خود را از بقیه پنهان می کنند و همین پنهان کاری سختی سیگاری بودن را برایشان چندین برابر می کند. سیگار کشیدن عملی است که از دید عموم جامعه ناپسند است و عملی پذیرفته نیست و افراد سیگاری رنج زیادی را برای اعتیاد خود به سیگار متحمل می شوند.وقتی متوجه عکس العمل های دیگران می شوید که از بوی سیگارتان فرار می کنند یا افرادی که به شما هشدار می دهند که سیگار نکشید و یا نگرانی برای آسیبی که به عزیزانتان وارد می کنید و یا خیلی مسائل دیگر، شما را بیش از پیش از سیگار خسته می کند. سیگار کشیدن یک عمل کاملا خودخواهانه است که شما به تنهایی آن را مرتکب می شوید اما دودش در چشم بقیه هم می رود به همین خاطر سیگار کشیدن یک عمل ناپسند از دید عموم مردم است.با این همه مزاحمت، طبیعی است که افراد زیادی از سیگاری بودن خود خسته  شده باشند و دوست نداشته باشند که با سیگار به ادامه ی زندگی بپردازند. اما متاسفانه وفتی تصمیم به ترک سیگار می گیرند متوجه می شوند که نمی توانند به راحتی از شر سیگار خلاص شوند. بسیاری از افراد سیگاری در دنیا وجود دارند که بیش از 30 بار اقدام به ترک سیگار گرفته اند، اما هر بار ناموق بودند و این شکست های متوالی در ترک سیگار باعث شده است که عدم موفقیت در ترک سیگار آنها را دلسرد کرده و در باقی مسائل زندگی نیز اعتماد به نفس خود را از دست داده اند.زمانی که فرد در ترک سیگار، ناموفق عمل می کند خود را مورد سرزنش قرار می دهد، او دائم به خودش می گوید که این بار هم نتوانستی گاهی هم افراد با عصبانیت و ناسزاگویی با خود برخورد می کنند و این باعث می شود که عدم توانایی به ضمیر ناخودآگاه فرد وارد شود و در باقی مسائل زندگی نیز او را تحت الشعاع قرار دهد .

اما چطور می شود تجربه ای متفاوت از بقیه داشت و به راحتی سیگار را ترک کرد؟

نکاتی را  می توان برای  ترک سیگار موفق به افراد توصیه کرد از جمله اینکه : برای موفقیت در ترک سیگار ابتدا باید بدانید که چرا نمی خواهید سیگاری باشید اگر پاسخ قانع کننده ای برای آن نداشته باشید بعد از مدتی ذهنتان شما را به استفاده مجدد سیگار بر می گرداند،شاید برای سلامتی یا ترس از بیماری، یا به خاطر عزیزانتان یا به خاطر حفظ شان و مقام و یا حفظ آبرو یا هر دلیل دیگری بخواهید که سیگار را ترک کنید اما دلیل شما باید آنقدر محکم و قانع کننده باشد که برای همیشه ماندگار باشد.

برای ترک سیگار اقداماتی از روی عجله و هیجان انجام ندهید مثلا افرادی هستند که فورا تصمیم می گیرند که سیگار را ترک کنند و با دور انداختن سیگار یا له کردن آن سعی به عملی کردن تصمیمشان دارند اما تجربه نشان داده که 90 درصد این مدل ترک سیگار ها که بدون فکر و برنامه ریزی باشد کمتر از چند ساعت بیشتر دوام نمی آورند.

برای ترک سیگار لازم است ابتدا فکر کنید و بدانید که چرا می خواهید که سیگار نکشید و بعد انتخاب یک روش برای ترک  .شما باید خوب تحقیق کنید و بهترین روش ترک را انتخاب کنید روشی که در کمترین زمان بیشترین موفقیت را دارا یاشد.

به اطرافیانتان بگویید که سیگارتان را ترک کرده اید و از آنها بخواهید که در این امر به شما کمک کنند.

سعی کنید عادت های مثبتی را وارد روتین زندگیتان کنید، برای خودتان سرگرمی های جدید ایجاد کنید. هرچقدر که می توانید از مضرات سیگار آگاهی پیدا کنید.همین که آخرین سیگار خود را کشیدید، تمام فندک های خود را دور بیاندازید. تمام لباس هایی که بوی سیگار می دهند، فرش، و کلیه لوازم خانه را بشویید و تمیز کنید. از اسپری های خوش بو کننده هوا کمک بگیرید تا بوی خانه را عوض کنید. دیگر نباید چیزی ببینید یا بویی حس کنید که شما را به یاد سیگار کشیدن بیاندازد.سعی کنید از یک مشاور خوب برای ترک موفق سیگار کمک بگیرید. برای دوری از هوس سیگار کارهایی که شما را به سیگار کشیدن تشویق می کند را انجام ندهید مثل خوردن الکل یا هر چیزی که بعد از آن ممکن است هوس سیگار بکنید.ورزش روزانه ، پیاده روی، مطالعه، گوش دادن موزیک، بازی های سرگرم کننده، آموزش یک مهارت یا هنر جدید هم می تواند فکر شما را از سیگار دور نگه دارد.ما برای ترک همیشگی سیگار، استفاده از جایگزین برای سیگاررا توصیه نمی کنیم به جای آن خوب است که با بهره گیری از روش های نوین مثل NLP ذهنتان را آماده ساخت نورون های جدید کنید در واقع شما با آموزش دیدن می توانید یک عادت خوب را جایگزین یک عادت بد کنید.اگر یاد بگیرید که چطور یک عادت در ذهن ایجاد می شود می توانید آن عادت را از بین ببرید که البته یادگیری آن نیازمند آموزش دیدن و گذراندن دوره است.

اگر شما بتوانید خاطره لذت سیگار کشیدن را در ذهنتان پاک کنید دیگر اصلا هوس سیگار نخواهید کرد.روش هایی وجود دارد مثل ترک سیگار به روش رها که می تواند به شما کمک کند که با تغییر در افکار، میل و هوس سیگار را در ذهنتان از بین ببرید.شما باید خودتان را برای ترک سیگار تشویق کنید برای خودتان ایجاد انگیزه کنید به خودتان پاداش دهید ، برای روزهای بعد از سیگار تصویر سازی کنید و سالهای طولانی را تصور کنید که در سلامت کامل و بدون سیگار زندگی می کنید.در ارتباطهایتان با دیگران کمی سختگیرانه عمل کنید گاهی دوستانی در اطرافتان وجود دارند که دلسوز و حامی شما نیستند و نه تنها در ترک سیگار به شما کمک نمی کنند بلکه با جملاتی مثل ترک سیگار موقتیه یا نمی شه ، شما را در این کار دلسرد و ناامید می کند پس خوب است که با کسانی که برای ترک کردن سیگار و زندگی سالم شما قدمی بر نمی دارند و شما را از ترک کردن سیگار منصرف می کنند قطع ارتباط کنید یا اینکه در ارتباطاتتون محدودیت ایجاد کنید.