ترک سیگار و نکته هایی که باید در ترک سیگار بدانید تا موفق شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیگار یک مواد بسیار مضری می باشد که فرد سیگاری هرچی زودتر باید تصمیم به ترک آن بگیرد. بسیاری از افراد سیگاری ضررات سیگار را در خود و اطرافیان خود مشاهده نموده اند و به همین منظور هر چه سریعتر از شر این ماده سمی خلاص شوید می توانید جلوی بسیاری از ضررها و بیماری ها را بگیرید. امروزه ترک سیگار به راحتی انجام می شود چرا که با پیدایش تیم رها که از افراد متخصص و مجربی برخوردار می باشد با بهره گیری از روش های راحت کمک می کنند تا فرد سیگاری برای همیشه با این ماده مضر خداحافظی نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

نکته هایی که باید در ترک سیگار بدانید

 

 

 

 

 

 

ترک سیگار و نکته هایی که باید در مورد ترک سیگار بدانید تا موفق باشید .دانستن چه نکاتی شما را در انجام ترک سیگار ثابت قدم می کند؟

 

اولین نکته ای که در ترک سیگار مهم است این است که شما بدانید که سیگار و سختی ترک آن صرفا به خاطر وجود نیکوتین و تاثیرات آن بر مغز انسان است در نتیجه شما باید با ساختار نیکوتین، چگونگی جذب و تاثیرعملکرد آن آشنا شوید. اینکه چطور مغز به نیکوتین عادت می کند و در صورت نبود آن درخواست می کند که نیکوتین را به بدنتان برسانید باعث می شود که شما به طور ناخود آگاه در پی برآورده کردن نیاز مغز باشید.پس برای ترک سیگار باید بتوانید مغزتان را قانع کنید که دیگر درخواست نیکوتین نکند و هورمون های شادی زا را بدون آن برای بدن بسازد.شما برای ترک سیگار باید در ابتدا از سیگار دل سرد شوید و با خیانت های او نسبت به سلامتیتان آشنا شوید وقتی به اندازه کافی از مضرات سیگار برای سلامت جسمی و روحیتان آگاه شوید،دیگر نمی خواهید که سیگاری باشید.

 

وقتی شناختتان به صورت جامع و علمی نسبت به سیگار افزایش پیدا کند هرگز سیگاری بودن را به هیچ چیز ترجیح نمی دهید شما به هر قیمتی که شده می خواهید از دست سیگار خلاص شوید.

وقتی نسبت به نیکوتین و مضرات سیگار آگاه شدید وارد مرحله بعد یعنی تصمیم و اقدام می شوید که در این گام باید در مورد روش ترک سیگار کاملا هوشمندانه اقدام کنید تا ترک سیگار موفقیت آمیزی را تجربه کنید.موفقیت در ترک سیگار، بسیار حائز اهمیت است زیرا هرچقدر که کمتر دچار شکست شوید، قدرتمنتر عمل می کنید زیرا از نظر ذهنی توانایی بیشتری دارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به شما پیشنهاد می کنیم که از یک راهنما و مشاور ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا راحت و آسان و به صورت دائمی سیگار را کنار بگذارید.

 

نکاتی که باید بدانید این است که از ترک سیگار برای خود بت نسازید و بدانید که افراد زیادی روزانه به راحتی و در کمترین زمان برای همیشه با سیگار خداحافظی می کنند، پس شما هم می توانید. نکته ی بعدی که به آن اشاره می کنیم نوشتن هدف و چسباندن یادداشت هایی که در دیدرستان باشد تا همیشه آنها را مقابل چشمتان ببینید و فراموش نکنید که تصمیم گرفتید که بدون سیگار به زندگی ادامه دهید و سیگار راه درمان هیچ مشکلی نیست.

نکته بعدی این است که به دنبال راهنمای خوب و راه بلد باشید و تا همیشه با او و راهکارهای او در ارتباط باشید تا اینکه سیگار، تبدیل به موضوعی شود که دیگر هرگز به آن فکر نکنید و فراموش کنید که زمانی سیگار می کشیدید.ادامه ارتباط با دوستانی که در ترک سیگار از شما قدیمی تر هستند و کمک گرفتن از آنها در زمان هایی که دچار چالش هوس سیگار شدید به شما در ثبات قدمتان کمک می کند.

 

و بعد از ترک کارهایی را انجام ندهید که مغزتان به شما بگوید که قبل از ترک سیگار اوضاع بهتری داشتید،به طور مثال: معمولا افراد بعد از ترک دچار اشتهای بیشتری می باشند و آن هم به علت اکسیژن رسانی بیشتر به اعضای بدن و فرار از فکر کردن به سیگار است، افراد سیگاری که دچار اشتهای شدید و میل زیاد به غذا دارند در صورتی که هوشمندانه غذا نخورتد دچار چاقی می شوند و ممکن است چاق شدنشان آنها را از ترک سیگار دلسر کند. اما شما باید بدانید که خوردن در صورتی که کنترل شود و بدانید که چه بخورید و چقدر و چه زمان، شما هرگز چاق نمی شوید پس لازم است که هوشمندانه غذا بخورید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکته بعد: تحرک داشته باشید تا هم میزان انرژیتان به هدر نرود و دچار بی خوابی شبانه نشوید، و هم تحرک داشتن باعث آرامش ذهن و کنترل وزن می باشد.برای این کار سعی کنید کمتر از ماشین استفاده کنید و انجام کارهایتان  را به دیگران محول نکنید. سعی کنید روزانه نیم ساعت تا دو ساعت به طور مداوم ورزش کنید.

آب به میزان کافی بنوشید تا بدنتان پاکسازی و تازه شود . نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز به شما کمک می کند که بدن سالمتر و سر حال تر داشته باشید.

خواب کافی داشته باشید، خواب نکته ای است که خیلی مهم است تا آن را رعایت کنید. بیش از حد خوابیدن  و یا کم خوابی باعث می شود که شما دچار بی نظمی ساعت خواب شوید و زمانی که باید بیدار باشید، در خواب ، و زمانی که باید خواب باشید، بیدارید، و این بی نظمی در خواب باعث ایجاد تنش و استرس در شما می شود که برای ترک سیگار بسیار مضر است.

خودتان را سرزنش نکنید اگر تا به حال نتوانسته اید تا این ماده مضر را رها کنید امر طبیعی می باشد و به هیچ عنوان خودتان را سرزنش نکنید. همین که شما به این درجه رسیده اید که این ماده مضر می باشد و اقدام به ترک آن می کنید نصف راه را رفته اید. به همین منظور با تسلط کامل و حفظ آرامش تمرکز خود را بر روی روش ترک سیگار بگذارید.

در انجام ترک هر عادتی و ایجاد یک عادت جدید باید صبور باشید و به روش صحیح اقدام به انجام آن کار کنید،روش صحیح انجام هر کاری مهم است زیرا در صد خطا را کاهش می دهد اما اگر به هر دلیل در اقدامتان شکست خوردید به هیچ عنوان خودتان را سرزنش نکنید و با اولین سیگار دوباره با خودتان نگویید که آب از سر که گذشت، چه یک وجب چه صد وجب، در صورت خطا اگر فورا از راه اشتباه برگردید می توانید همه چیز را جبران کنید .

 ضرب المثل آب که از سر گذشت، در مورد سیگار به هیچ عنوان صدق نمی کند چون مقدار و قدمت سیگار به وخیم تر شدن اوضاع کمک می کند در واقع هر چقدر بیشتر و طولانی تر به مصرف سیگار تداوم ببخشید عمق فاجعه بیشتر می شود. پس یادتان باشد در صورت خطا فورا با یک راهنمای خوب تماس بگیرید تا به شما کمک کند که به مسیر اشتباعتان ادامه ندهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در صورت عدم موفقیت در ترک سیگار چه باید کرد؟

 

 

 

افراد بسیاری هستند که بدون دانش قبلی اقدام به ترک سیگار نموده اند و اما بارها با شکست مواجه شده اند در این جا باید به شما بگوییم که در این مرحله به هیچ عنوان نا امید نشوید و از آن درس بگیرید آنقدر تکرار نمایید تا بالاخره به ترک آن بیانجامید چرا که این ماده خانمان سوز می تواند عواقب پیش بینی نشده ای را برای شما رقم بزند اگر شما با اصول و زیر نظر افراد متخصص مانند خانه رها این کار را انجام دهید به هیچ عنوان شکست نمی خورید و بلکه حس خوشایندی به شما دست خواهد داد و چه بسا آن را به اطرافیان خود معرفی خواهید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

و در نهایت و نکته آخر اینکه هر وقت هوس سیگار داشتید کافی است که دوباره به سراغ مضرات سیگار و آمار مرگ و میر توسط آن بروید تا به ذهنتان یادآوری کنید که هرگز نمی خواهید دوستی باسیگار را دوباره آغاز کنید زیرا دوستی دوباره با سیگار یعنی شروع دوباره راهی که خطا است و جز هدر رفتن وقت و سرمایه و به خطر افتادن سلامتی هیچ ارمغانی به بار نمی آورد. پس کمی صبور باشید تا اگر دچار وسوسه شدید از آن به آرامی گذر کنید.

پروسه ترک سیگار تنها به خواسته و اراده شما می تواند به راحتی پیش برود. توجه کنید که هرگز نباید نا امید شوید و برای داشتن زندگی شاد و سالم، اولین قدم باید تصمیم بگیرید تا برای همیشه سیگار را ترک نمایید و قدم محکمی در این مسیر بردارید. ترک سیگار از نکات مهمی برخوردار می باشد که باید زیر نظر افراد متخصص و مجرب پیش بروید تا شکست نخورید به همین منظور با پیوستن به خانه رها می توانید شما جز هزاران نفر از افرادی باشید که برای همیشه با این ماده مضر خداحافظی کرده و زندگی جدیدی را به خود و اطرافیانشان هدیه داده اند. همین حالا به خانواده رها بپیوندید. زندگی جدیدی را به خود و اطرافیان خود هدیه دهید.