ترک سیگار با هیپنوتیزم، چطور می توان با هیپنوتیزم سیگار را ترک کرد؟

 

ترک سیگار با هیپنوتیزم چطور می تواند به ترک سیگار کمک کند و آیا می توان با هیپنوتیزم سیگار را برای همیشه ترک کرد؟

سرعت انتقال اطلاعات در دنیای امروز باعث شده که انسان به دنبال راهکارهایی باشد که بتواند هر کاری را در کمترین زمان ممکن انجام دهد و همیشه به سراغ مسیرهای ساده و آسان باشد و اگر مشکل یا مسئله ای برای او ایجاد شود به دنبال رفع آن مشکل در سریع ترین زمان ممکن است.

ترک سیگار هم از جمله مشکلات بزرگ و پیچیده ای است که عده ی زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند و با وجود تلاش های زیاد برای ترک آن ، موفقیت چندانی به دست نمی آورند.

به این خاطر دانشمندان در حوزه های مختلف، همچنان در پی ارائه راهکارهایی برای رفع مشکل سیگار هستند به طوریکه صد ها روش ترک سیگار، روانه بازار شده است، اما شاید عجیب ترین روش ترک سیگار که تا به امروز معرفی شده باشد، ترک سیگار با هیپنوتیزم است.

ابتدا باید به معرفی هیپنوتیزم بپردازیم که اصولا چیست و چه کاربردی دارد تا برسیم به این موضوع که آیا ترک سیگار با هیپنوتیزم می تواند در ترک سیگار کمک کند و آیا می توان با این روش برای همیشه از شر سیگار خداحافظی کرد؟

كمتر اصطلاحي در روانشناسي وجود دارد كه مانند هيپنوتيزم تا این حد مبهم و گيج كننده باشد. البته دلیل این ابهام، به مغز و کارکردهای آن بر می گردد که هنوز دانشمندان اطلاعات دقیقی از ساختار مغز و نحوه عملکرد آن ندارند و مغز و ذهن انسان به قدری پیچیده و پیشرفته است که سوالات بسیار زیادی درباره مغز و ذهنیت انسان هنوز بی پاسخ مانده است.

ساده ترین تعریفی که می توان از هیپنوتیزم کرد این است: هیپنوتیزم نوعی ریلکسیشن متمرکز است که با کنار زدن ضمیر خودآگاه، دسترسی به ضمیر ناخودآگاه را راحت تر می کند و این ویژگی، مهمترین نقطه قوت هیپنوتیزم است. همه می دانیم که بسیاری از عادات، مشکلات، باورها و رفتارهای ما ناشی از ضمیر ناخودآگاه ماست و هیپنوتیزم می تواند ضمیر ناخودآگاه را در دسترس ما قرار دهد. اما دسترسی به ضمیر ناخود آگاه با هیپنوتیزم نیازمند داشتن تخصص در انجام آن است که هر کسی از عهده ی انجام آن بر نمی آید.

بنابراین متخصین در حوزه ی علم هیپنوتیزم به این نتیجه رسیدند که می توان با هیپنوتیزم به ضمیر ناخودآکاه انسان دسترسی پیدا کرد و از آنجایی که سرچشمه همه ی عادت های ما در ضمیر ناخود آگاه ما قرار دارد ، با تلقین و تکرار عادت های بد را با عادت های خوب جایگزین کرد.

ترک سیگار با هیپنوتیزم در واقع اینطور اتفاق می افتد که متخصص هیپنوتیزم شما را در حالت آرامش یا ریلکسی کامل ذهن قرار می دهد . با کلمات تلقینی مثبت در ضمیر ناخود آگاه شما تاثیر می گذارد و شما را با تکرار و تلقین جملات منفی و آثار مخرب سیگار و تاثیرات عالی بعد از ترک سیگار از سیگار دلسرد می کند و اشتیاقتان را برای ترک سیگار افزایش می دهد.

ما در این مقاله سعی نداریم که ترک سیگار با هیپنوتیزم را توصیه کنیم و یا این روش را به طور کامل رد کنیم.در واقع نمی توان هیچ روش ترک سیگاری را به طور کامل رد کرد زیرا با توجه به تفاوت بین انسان ها،عجیب ترین روش ها هم برای یک نفرد و یا تعدادی از انسان ها جوابگو بوده است.

اما برای ترک سیگار با هیپنوتیزم شما نباید توقع داشته باشید که با یک جلسه هیپنوتیزم سیگارتان را ترک کنید و ترک سیگار با هیپنوتیزم نیازمند گذراندن چندین جلسه درمان است و البته با گذراندن کامل دوره ی ترک سیگار با هیپنوتیزم هم هیچ تضمینی وجود ندارد که فرد مراجعه کننده موفق شود سیگار را ترک کند یا اینکه ناموفق عمل کند.

اصولا گذراندن هر دوره ای برای ترک سیگار برای عده ای موثر و برای عده ای بی تاثیر است.

بنابراین توصیه ما برای ترک سیگار، انتخاب روشی است که درصد موفقیت بالایی داشته باشد و افراد زیاد و متفاوتی از هر قشری، چه افراد با مصرف کم و چه افراد سیگاری با مقدارمصرف  زیاد سیگار و مدت زمان بالا، موفق به انجام آن شده باشند.

برای انتخاب روش ترک سیگار با هیپنوتیزم یا هر روش دیگری باید خوب تحقیق کنید تا وقت و هزینه خود را بیهوده هدر ندهید، زیرا استفاده از روش های ناکارآمد، علاوه بر هدر دادن وقت و هزینه،شما را سر خورده و ناامید می کند و باعث می شود اوضاع سیگار کشیدنتان به نسبت قبل بدتر شود.

بنابراین انتخاب روش ترک سیگار برای کسب موفقیت یا عدم موفقیت از اهمیت بالایی برخورداراست و باید هوشمندانه تر و با تحقیق و بررسی بیشتری اقدام به ترک سیگار کرد.

آنچه مهم تر است این است که با توجه به آثار مخربی که سیگار بر جسم و روحتان وارد می کند، باید تلاش کنید و بخواهید که به زندگی کردن با سیگار برای همیشه خاتمه دهید زیرا هر چقدر بیشتر و مدت زمان زیادتری به کشیدن سیگار ادامه دهید، اکسیژن رسانی به سلول های بدنتان با اختلال بیشتری مواجه می شود و کم شدن اکسیژن، ورود گازهای سمی، و نیکوتین، تخریب بیشتری به اندام های شما وارد می کند.

بنابراین برای ترک سیگار، ساعت ها و روزها ارزش زیادی دارند و تصمیم گرفتن برای ترک سیگار برای امروز، بهتر از فردا است و در این لحظه، از یک ساعت بعد بهتر است.

شما در تصمیم گیری در مورد روش ترک سیگار کاملا آزاد هستید،حال چه آن روش ترک سیگار با هیپنوتیزم باشد و چه با هر روش دیگر،مهم این است که سیگارتان را ترک کنید و توصیه ما انتخاب روش های تضمینی است.

روش ترک سیگاری مناسب است که بتواند ترک سیگار را بدون دارو و عوارض، در سریع ترین زمان و به صورت دائمی ترک کند، زیرا در ترک سیگار هرچقدر تعداد دفعات شکستتان کمتر باشد، راحت تر می توانید سیگارتان را ترک کنید زیرا تجربه ی شکست در ذهن انسان ، مقاومت ایجاد می کند و فردی که در انجام یک کار زیاد شکست خورده باشد، امید کمتری برای موفقیت دارد و کمتر به دنبال ترک سیگار می رود، بنابراین به دنبال روشی برای ترک سیگار باشید که درصد موفقیت بالایی داشته باشد.