ترک سیگار بدون دارو چگونه به ترک سیگار کمک می کند؟

ترک سیگار بدون دارو چطور اتفاق می افتد و آیا می توان سیگار را بدون استفاده از هیچ دارویی برای همیشه ترک کرد؟

برای ترک سیگار راه های زیادی وجود دارد و از آنجایی که برای درمان هر بیماری خود را مستلزم مصرف دارو می دانیم، برای حل مشکل سیگار نیز، اولین راه حلی که به ذهنمان خطور می کند استفاده از دارو است. اما ترک سیگار، مثل یک سرما خوردگی نیست که بعد از گذشت چند روز و با خوردن دارو های سرماخوردگی توقع داشته باشیم که خوب بشود و یا یک سردرد ، که بعد از خوردن مسکن دیگر درد آن را حس نکنیم.

اعتیاد در واقع یک بیماری ذهنی است و در صورتی می توان یک عادت را از بین برد که ریشه و علت آن را از بین ببریم.

 اینکه ریشه ی اعتیاد به سیگار چیست و چرا افراد به سیگار معتاد می شوند؟ از عدم آگاهی در مورد آن سرچشمه می گیرد.زیرا افرادی که به سیگار اعتیاد پیدا می کنند ازتاثیر عمیق آن بر ذهن و ضمیرناخود آگاه  بی اطلاع هستند.

افراد سیگاری می دانند که سیگار برای سلامتی مضر است اما دانستن با درک عمیق بسیار متفاوت است زیرا اگر فردی به درک عمیق از فاجعه سیگار نرسد، نمی تواند در ترک سیگار دوام زیادی بیاورد و بعد ازترک، با کوچکترین چالشی که برایش اتفاق بیفتد و یا تعارف سیگار توسط دیگران، دچار لغزش شده و دوباره به سیگار رجوع می کند.

بنابراین برای اینکه بتوانیم سیگار را طوری ترک کنیم که دیگر به سیگار رجوع نکنیم باید از نظر ذهنی به روزهایی برگردیم که هرگز سیگار نکشیده بودیم و خاطره لذت نیکوتین را به طور کامل از یاد ببریم زیرا اگر ذهنیت ما از لذت نیکوتین از بین برود، دیگر هیچ حسی به سیگار پیدا نخواهیم کرد و مانند افرادی که تا به حال لب به سیگار نزده اند می شویم و هرگز دلمان نمی خواهد سیگار بکشیم.

به این ترتیب می توان ترک سیگار بدون دارو را تجربه کنیم .ترک سیگار یک فرایند کاملا ذهنی است و برای ترک یک عادت ذهنی نیاز به مصرف هیچ دارویی نیست و می توان ترک سیگار بدون دارو و عوارض، را به راحتی تجربه کرد.

ترک سیگار بدون دارو بر پایه تغییر باور ها و ذهنیت افراد سیگاری در مورد سیگار، تمرکز دارد.در واقع در ترک سیگار بدون دارو افراد با عملکرد نیکوتین بر مغز به طور دقیق و جامع آشنا می شوند و روش هایی را می آموزند که با ایجاد عادت های تازه و سالم ، عادت سیگار را کاملا فراموش کنند.

در ترک سیگار بدون دارو افراد سیگاری از مضرات سیگار به طور عمیق با خبر می شوند و در می یابند که سیگار یک دشمن همه جانبه است که در لباس دوست ظاهر می شود به طوریکه با لذت های آنی و لحظه ای نیکوتین و تاثیر آن بر مغز و ترشح دوپامین، به افراد آرامش  کوتاه مدت می دهد و افراد سیگاری متوجه دام گسترده آن نمی شوند، و بعد از آخرین نخ سیگارشان دوباره دوست دارند سیگار بکشند و در صورت نکشیدن سیگار دچار اضطراب و استرس شدید می شوند.

نیکوتین مانند یک شکارچی عمل می کند که برای به دام انداختن شکار مورد علاقه اش دام و نقشه می چیند و طوری ذهن افراد را تحت سلطه خود در می آورد که همه چیز یک فرد سیگاری را از او می گیرد. 

سلامتی اولین چیزی است که سیگار از افراد سیگاری می گیرد،ظاهر زیبا، سلامت اطرافیان، پول و سرمایه، خلق و خوی خوب ، انرژی و شور و شوق، روابط اجتماعی خوب و صدها نعمت دیگر را هم از شما می گیرد و بسیاری از افراد سیگاری اصلا متوجه این مشکلات نمی  شوند و به مسیر اشتباهشان آنقدر ادامه می دهند که سر انجام روزی جانشان را هم تقدیم سیگار می کنند.

در اینجا موضوع بحث ما افرادی که می خواهند به مسیر اشتباهشان ادامه دهند نیستند بلکه روی صحبت ما افرادی هستند که نمی خواهند سیگاری باشند اما نمی دانند چطور می شود که سیگار را برای همیشه ترک کرد و به دنبال راه چاره ای هستند که مثل ترک سیگاربدون دارو، در کمترین زمان و بهترین شیوه با این موجود مزاحم کوچک خدا حافظی کنند.

برای این افراد ترک سیگار بدون دارو را پیشنهاد می دهیم زیرا کاملا مفید و موثر است و بدون هیچ عوارضی می تواند به ترک سیگار کمک کند.

ترک سیگار بدون دارو در واقع یک شیوه و علم نوین است و به این گونه عمل می کند که به درمان روان شناختی افراد می پردازد و با القای عادت های جدید ذهنی باعث از بین رفتن عادت سیگار می شود.

در ترک سیگار بدون دارو باید سبک جدیدی را در زندگیتان پایه ریزی کنید. به طوریکه در ساعت های کار و خواب و بیداریتان تغییراتی ایجاد کنید. شب ها زودتر بخوابید و صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید، ورزش کنید، از خوراکی های سالم استفاده کنید، آب زیاد بنوشید، دایره دوستانتان را اصلاح کرده و با افراد منفی و پر خطر، قطع رابطه کنید ، مطالعه و افزایش اطلاعات درباره موضوعات مختلف و یادگیری یک مهارت جدیدی که به آن علاقه دارید، بسیار به شما کمک می کند که ذهنتان درگیر سیگار نشود و با انجام آن کار در ذهنتان ایجاد لذت کنید.

بنابراین برای ترک سیگار بدون دارو کافی است که روش ترک سیگاری را انتخاب کنید که بر پایه تغییر در عملکرد ذهنی پایه ریزی شده باشد و با ایجاد عادت های تازه  و تغییرباورهای ذهنی، خاطره سیگار را برای همیشه از زندگیتان پاک کند به طوریکه به روزهایی برگردید که هرگز سیگار نکشیده بودید.

ترک سیگار بدون دارو از این جهت با ارزش است که به شما کمک می کند که به راحتی و بدون هیچ عوارضی سیگارتان را ترک کنید زیرا هیچ دارویی بدون عوارض نیست و هر دارویی به دنبال خود عوارضی را به همراه دارد که در افراد مختلف به صورت متفاوت نشان داده می شود و ممکن است یک دارو بر یک فرد تاثیر بیشتری بگذارد و در فرد دیگری عوارض نامشهودی داشته باشد اما ترک سیگار بدون دارو در همه ی افراد به یک شکل، و بدون هیچ عوارضی کمک می کند که سیگارشان را ترک کنند.