ترک سیگار قطعی آیا دارویی برای ترک سیگار قطعی وجو دارد

ترک سیگار قطعی چگونه است و آیا دارویی برای ترک سیگار قطعی وجود دارد؟

چطور می شود سیگار را به صورت قطعی و تضمینی ترک کرد و آیا دارویی هست که بتوان سیگار را به کمک آن ترک کرد؟

داروی ترک سیگار قطعی چه دارویی است؟ دارویی که بعد از خوردن آن دیگر سیگار نکشید و برای همیشه با سیگار خداحافظی کنید اما آیا چنین دارویی وجو دارد؟

داروهای زیادی برای ترک سیگار وجود دارند که از بین آنها اعدادی هم این ادعا را داند که میتوانند ترک سیگار قطعی را به همراه داشته باشند از جمله داروهایی که به نام ترک سیگار قطعی روانه بازار شده است داروی وارنیکلین است که ادعا می کند که میتواند به طور قطعی به ترک سیگار کمک کند.

 هنگامی که سیگار می کشید نیکوتین به مغز فرستاده می شود تا به گیرنده های نیکوتینی متصل شود، در نتیجه ماده شیمیایی به نام دوپامین ترشح می شود که سبب احساس لذت  می شود. با کاهش میزان دوپامین، تمایل فرد به مصرف سیگار افزایش می‌یابد.
وارنيكلين جديدترين داروي ترك سيگار مي باشد كه از طريق مهار گيرنده هاي نيكوتيني تمايل فرد به كشيدن سيگار را كاهش مي دهد. اين دارو همچنين در سطوح پایين تر نسبت به نيكوتين، باعث تحريك ترشح دوپامين و كاهش عوارض ناشي از ترك سيگار مي شود، در واقع وارنیکلین نوعی ترشح کننده دوپامین است و مصرف زیاد آن خود نیز اعتیاد آور است پس نمی تواند به طور قطعی به ترک سیگار صد درصد کمک کند.پس نمی تواند ترک سیگار قطعی را تضمین کند و داروهای دیگر مثل آدامس نیکوتین، برچسب نیکوتین، قرص نیکوتین، اسپری و یا ده ها داروی مشابه که بسیاری از آنها در تبلیغاتشان مدعی ترک قطعی سیگار هستند.

اما ترک سیگار قطعی سیگار باید طوری باشد که به فرد سیگاری کمک کند که میل و هوس سیگار، نداشته باشد در غیر این صورت نمی توان آن را داروی ترک سیگار قطعی نام برد.

اگر در یک جواب بخواهیم پاسخ این سوال آیا دارویی برای ترک سیگار قطعی وجود دارد یا نه ، را بگوییم، پاسخ خیر است. زیرا تا به امروز دارویی کشف نشده که بتواند مانند مسکن یا آنتی بیوتیک عمل کند و ریشه سیگار را در وجود افراد سیگاری بخشکاند.

زیرا سیگار مثل یک ویروس یا میکروب عمل نمی کند و در واقع سیگاری شدن یک بیماری و عادت ذهنی است و عادت های ذهنی را نمی توان به کمک دارو به طور قطعی درمان کرد.

ترک سیگار قطعی زمانی رخ می دهد که فرد سیگاری بتواند سیگارش را ترک کند و دیگر به سراغ آن نرود.

و تحقیقات انجام شده در این زمینه حاکی از این است که داروهای ترک سیگار تنها می توانند، کمک کننده باشند.

ترک سیگار قطعی تنها در صورتی اتفاق می افتد که فرد سیگاری زندگی بدون سیگارش را با زندگی با سیگار ترجیح دهد به طوریکه هیچ میل و اشتیاقی به سیگار نداشته باشد.

در صورتی می توان گفت داروی ترک سیگار قطعی وجود دارد که دارویی بتواند میل و اشتیاق سیگار را در ذهن فرد سیگاری از بین ببرد و افراد سیگاری به طور دلخواه سیگار نکشند و چنانچه در موقعیتی قرار گرفتند که کسی مقابلشان سیگار می کشید و یا هنگام مواجه شدن با چالش های زندگی ، انتخابی به جز سیگار داشته باشند و مانند فردی عمل کنند که تجربه ی سیگار کشیدن ندارد.

 دارویی برای ترک سیگار قطعی  تا به امروز کشف نشده اما روش هایی وجود دارد که با از بین بردن میل و هوس سیگار می توانند ترک سیگار قطعی را برای افراد سیگاری به ارمغان بیاورند.

ترک سیگار کاری است که با داشتن آگاهی نسبت به آن بسیار ساده می شود به طوریکه می توانند در عرض سه الی چهار روز سیگارشان را برای همیشه ترک کنند.

داروهای ترک سیگار معمولا طوری عمل می کنند که نیکوتین را در دوزهای کمتر به بدن افراد سیگاری می رسانند و عملکردشان به این صورت است که به مرور زمان و با مصرف دوره آن دارو، فرد سیگاری بتواند سیگارش را ترک کند.

پس داروی ترک سیگار می تواند جلوی مقدار مصرف سیگار را بگیرد و مصرف سیگار را کاهش دهد اما اینکه افراد سیگاری بتوانند بعد از قطع مصرف دارو همچنان بدون سیگار زندگی کنند، را نمی توان تضمین کرد.

به طور کلی اگر به دنبال ترک قطعی سیگار هستید باید روشی را پیدا کنید که تمایل شما را به سیگار از بین ببرد در غیر این صورت و با استفاده از ترک سیگار غیر اصولی هر لحظه ممکن است دوباره به سیگار رجوع کنید، مثلا در مواقعی که دچار استرس و اضطراب شدید می شوید، یا زمانی که در جمع دوستانتان قرار می گیرید یا مسافرت می روید و یا در هوای بارانی و خلاصه هر شرایطی که در گذشته در آن سیگار می کشیدید.

برای ترک قطعی سیگار، باید به نوعی شستشوی مغزی شوید و داروی ترک قطعی سیگار نمی تواند در مغز شما چنین حالتی را ایجاد کند و فقط می تواند به شما کمک کند که سیگار را کم یا ترک کنید اما اینکه بعدا دوباره به سراغ سیگار نروید، کار داروی ترک سیگار نیست.

داروی ترک سیگار گاهی خودش نیازمند ترک می شود به طوریکه افرادی به جای سیگار به آدامس سیگار اعتیاد پیدا می کنند و یا هر جایگزین دیگری به طور کلی برای اینکه سیگار را از زندگی حذف کنید باید سبک جدیدی را در زندگیتان در پیش بگیرید به طوریکه آنقدر از زندگی بدون سیگار لذت ببرید که دیگر دلتان نخواهد هرگز به سیگار و روزهای سیگاری بودنتان برگردید.

افراد سیگاری باید آنقدر از مضرات سیگار و نیکوتین آگاه شوند که به طور دلخواه و بدون هیچ گونه زور و فشاری تصمیم بگیرند که آن را ترک کنند و باید روش هایی را بیاموزند که اعتماد به نفس و عزت نفسشان را تقویت کنند و چنان برای  جسم و روحشان ارزش قائل باشند که دیگر به سیگار اجازه ندهند که سلامتیشان را تحت الشعاع قرار دهد.

اما برای استارت اولیه باید ابتدا تصمیم بگیرید که آگاهی کسب کنید و برای آن به جایی رجوع کنید که افراد موفق در این حوزه را به شما نشان دهد تا باور کنید که ترک سیگار اصلا سخت نیست و به راحتی می توانید به یک فرد غیر سیگاری تبدیل شوید.