ترک سیگار و یافتن پاسخ این سوال که چطور سیگار را ترک کنیم؟

ترک سیگار و دانستن اینکه چطور سیگار را ترک کنیم؟ اگز شما هم یک فرد سیگاری باشید به این موضوع کاملا واقف هستید که سیگار، مزاحمت های زیادی به همراه دارد از جمله :خطرات سیگار برای سلامتی و به خصوص عوارض خطرناکی که برای  قلب و ریه ها به همراه دارد، سرفه ها و خلط گلو، بوی بد سیگار که از لباس ها تا اتاق و همه ی وسایل زندگیمان را در بر می گیرد، هزینه ها ی سیگار، و برخوردهای بد اجتماعی و استرس هایی که به عزیزانمان وارد می کنیم و خطراتی که با دود سیگار برای اطرافیانمان بوجود می آوریم و ...اینها قسمتی از مزاحمت هایی است که سیگار به همراه دارد و به این خاطر عده ی زیادی هر روزه به دنبال پیدا کردن جواب این سوال هستند که چطور سیگار را ترک کنم؟

اما پاسخ واقعی برای این سوال چیست و با چه روشی می توان سیگار را برای همیشه ترک کرد.

ترک کردن سیگار به تنهایی اصلا عمل سختی نیست اما پایداری در ترک سیگار بسیار مهم است و اکثر افراد در این زمینه است که دچار مشکل می شوند.

هر کسی برای ترک کردن سیگار، دلایل خاص خود را دارد و عده ی زیادی به این خاطر به دنبال آن هستند که نمی خواهند کسی از سیگاری بودن آنها مطلع شود.درصد بالایی از افراد سیگاری وجود دارند که سالهای زیادی است که سیگار می کشند و حتی والدین یا همسرانشان از این موضوع بی خبر است . این افراد علاوه بر مضراتی که سیگار برایشان به همراه می آورد، مجبور به تحمل استرس و اضطراب شدیدتری نیز هستند و به این خاطر برای ترک سریع سیگار مستاصل شده و به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند سیگار را ترک کنند.

دانستن جواب این سوال که چطور سیگار را ترک کنیم، بسیار آسان است و پاسخ آن این است که زمانی می توانید سیگار را ترک کنید که میل و اشتیاقتان را نسبت به سیگار از دست بدهید و برای اینکه بتوانید میل و هوستان را به سیگار از دست بدهید نیازمند روشی هستید که در ذهن و ضمیر ناخودآگاهتان تاثیر بگذارد و به شما بیاموزد که باید دیدگاهتان به سیگار را تغییر دهید.

برای موفقیت در ترک همیشگی سیگار باید از سیگار خسته شده باشید و نسبت به آن بی تفاوت شوید و راکارهایی برای خودتان ایجاد کنید که در مغزتان ایجاد لذتی بیش از لذت سیگار کند. 

شما برای ترک سیگار موفق، باید عاشق خودتان شوید و آنقدر مشتاق به زندگی بدون سیگار شوید که فراموش کنید روزی یک فرد سیگاری بودید.

بالابردن اعتماد به نفس و عزت نفس از جمله اولین مراحلی است که مستلزم ترک سیگار موفق است.برای همین می توانید کتاب هایی در رابطه با تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس بخوانید زیرا زمانی که به اندازه ی کافی به توانایی های خودتان ایمان بیاورید دیگر ترک کردن سیگار برایتان اصلا سخت نیست. و بعد با کسب آگاهی اقدام به ترک سیگار کنید زیرا امروزه این کار یک پدید ه ی کاملا علمی است و اگر خواندن کتاب و باور به آن برایتان کمی دشوار است می توانید در کلاس هایی شرکت کنید که به کمک یک راهنمای با تجربه، هم آگاهی لازم را کسب کنید و هم به تقویت اعتماد به نفس و عزت نفستان کمک کنید.

به طور کلی زمانی که به کمک یک فرد دیگر و با مشاهده مستنداتی اقدام به ترک سیگار می کنید موفق تر از زمانی هستید که به تنهایی و خود سرانه عمل می کنید زیرا تحقیقات نشان می دهد که یادگیری توسط آموزگار، بهتر از یادگیری به صورت انفرادی است.

به همین خاطر برای یادگیری دروس به مدرسه می رویم زیرا با آموزش دیدن توسط یک آموزگار یا راهنما، همه ی حواس ما متمرکز می شود و قدرت یادگیری در ما افزایش پیدا می کند.

بنابراین برای ترک موفق سیگار، پیشنهاد ما به شما شرکت در کلاس های آموزشی ترک سیگار است اما انتخاب مجموعه ای که به طور واقعی به شما کمک کند، نیازمند بررسی و تحقیق است، که مجموعه ای را انتخاب کنید که آمار موفقیت آن قابل استناد و مشاهده باشد.

البته برای ترک کردن سیگار راه های زیادی وجود دارد مثل استفاده از قرص وارنیکلین، آدامس نیکوتین، قرص نیکوتین، چسب نیکوتین و صدها روش دیگر اما این روش ها نمی توانند به طور صد در صد به شما دراین کار کمک کنند زیرا تا زمانی که گیرنده های نیکوتین در مغز غیر فعال نشوند، میل و هوس سیگار در شما از بین نخواهد رفت.

پس برای انتخاب روش ترک سیگار باید کاملا هوشمندانه عمل کنید و وقت و سرمایه اتان را در جایی اشتباه، هدر ندهید.

زیرا بسیاری از افراد سیگاری بارهای زیادی به طور آنی تصمیم به ترک سیگار گرفته اند. از همین جمله مشخص است که اینگونه ترک کردن در اکثر اوقات با شکست همراه می شود. زیرا تصمیم گرفتن به تنهایی کافی نیست. شما باید در کنار این تصمیم موارد زیادی را رعایت فرمایید و به صورت اصولی این کار را انجام دهید تا به موفقیت ختم شود. طبق پژوهش های صورت گرفته در ایالات متحده امریکا مشخص شده است تعداد افرادی که با روش هایی از روی نا آگاهی و خودسرانه  اقدام به ترک سیگار کرده اند و در این زمینه موفق شده اند حتی به 10 درصد هم نمی رسد.

بنابراین برای اینکه دچار شکست و ناکامی در ترک سیگار نشوید قبل از اقدام کمی تحقیق کنید و در دام هایی مثل کم کردن سیگار و یا ترک سیگار با دارو قرار نگیرید.

ترک سیگار به کمک یک مجموعه یا راهنما به این صورت است که فرد سیگاری  به یک مشاور مراجعه می کند و او شما را راهنمایی می کند و در کل این مسیر در کنار شما خواهد بود. این روش یکی بهترین روش های ترک سیگار است زیرا همیشه یک متخصص بالا سر شما است و در تمام موقعیت ها می توانید از تجربه و علم او استفاده کنید. او نه تنها روش مناسب را برای شما انتخاب می کند بلکه می تواند ذهن شما را از کشیدن سیگار دور نگه دارد.

داشتن یک راهنما و یا مشاور ترک سیگار این مزیت را دارد که با راهنمایی های او از فکر سیگار و نیازمندی به نیکوتین خلاص می شوید به طوریکه بعد از ترک سیگار به طور کامل فراموش می کنید که یک زمانی یک فرد سیگاری بودید.