خداحافظی با سیگار! چطور با سیگار برای همیشه خداجافظی کنیم؟

خداحافظی با سیگار! چطور با سیگار برای همیشه خداحافظی کنیم؟

اگر شما یک فرد سیگاری باشید، قطعا مشکلاتی با سیگار دارید که بین همه ی افراد سیگاری مشترک است مثل اینکه مجبور هستید به محض بیدار شدن از خواب و قبل از خوردن صبحانه و شروع یک صبح دل انگیز و لذت بردن از محیط زندگی، روزتان را با سیگار آغاز کنید در حالی که به یک ربات شده اید که دکمه خاموش و روشن شدنتان در دست سیگار قرار دارد.

شما دوست ندارید بوی سیگار بدهید و هرکس که وارد ماشین یا محیط زندگیتان می شود از بوی بد سیگار ناراحت شود، سرفه و خلط گلو،خطرات سلامتی، معده درد، سردرد، استرس و اضطراب ، هزینه های مالی و زمانی، ترد شدن، و خلاصه صدها مشکلی که با سیگار دارید، شما را از سیگار خسته کرده است و اگر هنوز اول راه سیگاری شدن باشید، این مشکلات را قطعا خیلی زود تجربه خواهید کرد.

بنابراین بارها تصمیم گرفته اید، این مزاحم را از زندگیتان بیرون کنید اما هر بار شکست خورده اید و باید بدانید که تا زمانی که کنترل مغز شما در دست سیگار باشد، شما قادر نخواهید بود سیگار را ترک کنید.

شاید بتوانید برای مدتی سیگار نکشید اما نیکوتین هر وقت که بخواهد، شما را دوباره به سمت سیگار می کشاند.

پس چطور می شود خداحافظی با سیگار را برای همیشه تجربه کرد و راه حذف سیگار چیست؟

خداحافظی با سیگار زمانی اتفاق می افتد که کنترل مغزتان را از نیکوتین بگیرید، اما چطور می توانید ؟ برای این کار باید با نیکوتین و عملکرد و تکنینک های آن آشنا شوید به طوریکه همه ی نقشه های آن را بدانید و هرگز در دام او نیفتید و بعد با یادگیری تکنیک های ذهنی و ایجاد سبک جدیدی در زندگی،شروع به تغییر کنید به طوریکه آن قدر اعتماد به نفستان قوی شود که مطمئن باشید که می توانید به راحتی از عهده خداحافظی با سیگار برآیید.

بنابراین برای خداحافظی با سیگار نمی توان از راه هایی که همیشه رفته اید و به شکست منجر شده اقدام کنید، باید اقداماتی که قبلا برای ترک سیگار انجام داده اید را فراموش کنید و یک روش علمی و نوین را برای خداحافظی با سیگار در پیش بگیرید.

زیرا تا زمانی که منبع ایجاد مشکل را از بین نبرید هرگز موفق به خداحافظی با سیگار نخواهید شد.

منبع اعتیاد به سیگار، گیرنده های نیکوتین در مغز هستند به طوریکه تا زمانی که این گیرنده ها غیر فعال باشند،شما سیگار نمی کشید اما به محض قرار گرفتن در یک چالش و یا موقعیت استرس زا و یا دیدن سیگار، یا خاطره سیگار، دوباره این گیرنده ها فعال می شوند و آن موقع است که دیگر توان مقابله با آن را نخواهید داشت.

بنابراین خداحافظی با سیگار یک فرایند علمی است که باید آن را یاد بگیرید و به صورت اصولی و با تجهیزات کامل، وارد سفر خداحافظی با سیگار شوید زیرا اگر به اندازه کافی علم و آگاهی نداشته باشید و راه را بلد نباشید در مراحل اولیه ی خداحافظی با سیگار شکست می خورید.

پس پیشنهاد ما این است که در کلاس های ترک سیگار علمی شرکت کنید و برای خداحافظی با سیگار آماده شوید هرچند که وقتی آماده باشید، فرقی نمی کند که چقدر سیگار کشیده اید و چند سال از سیگاری شدنتان می گذردو شما به راحتی ترک می کنید، اما میزان آسیبی که به جسمتان وارد می کنید، هر چقدر کمتر باشد سریع تر بازیابی می شود و زودتر به روزهای قبل سیگاری شدنتان بر می گردید.

بعد از خداحافظی با سیگار به روزهایی بر می گردید که هیچ احساسی به سیگار نداشتید و بودن یا نبودن آن برایتان اهمیتی نداشت، روزهایی که بوی سیگار همه ی تلاشتان برای خوشبو بودن را هدر نمی داد و روزهایی که هر چقدر کسی مقابلتان سیگار می کشید، باز هم شما هوس سیگار نمی کردید.

خداحافظی به سیگار در واقع یک سفر جادویی است زیرا با خداحافظی با سیگار به صورت آگاهانه و اصولی شما به قبل سیگاری بودنتان برمی گردید و این یک معجزه است، زیرا شما توانسته اید یک تغییر اساسی در ذهن و مغز خود ایجاد کنید و کنترل وجودتان را به دست خود بگیرید و این خیلی ارزشمند است.

خداحافظی با سیگار یک چراغ پر نور در زندگیتان ایجاد می کند و شما قادر خواهید بود مسیرهایی که تا آن روز نمی دیدید را مشاهده کنید و افق های تازه ای را در مقابلتان قرار می دهد زیرا شما یک مانع بزرگ را از سر راه خود برداشته اید و دنیای تازه ای را مشاهده خواهید کرد که سیگار اجازه دیدن آن را از شما گرفته بود.

با خداحافظی با سیگار، سلامتی، تنها چیزی نیست که به شما هدیه می شود و آنچنان تغییراتی در زندگیتان ایجاد می شود که خودتان هم شگفت زده می شوید، همه ی افراد سیگاری از مضرات سیگار برای سلامتی آگاهی دارند اما کمتر کسی می داند که سیگار یک مانع خیلی بزرگ ذهنی است و تاثیر بسیار زیادی در ایجاد مشکلات زندگی دارد به طوریکه اصلا متوجه نمی شوید که ایراد اصلی از سیگار است.

با ترک سیگار سبک و روش زندگیتان به طور کامل تغییر خواهد کرد به طوریکه شما دیگر آن آدم سابق نخواهید بود، به طوریکه همه متوجه تغییرات اساسی در شخصیت شما می شوند.بنابراین هر چقدر سریع تر سفر خداحافظی کردن با سیگار را آغاز کنید زودتر می توانید به اهداف مهم زندگیتان دست پیدا کنید.

اما فراموش نکنید ترک همیشگی سیگار تنها از طریق آموزش دیدن و ترک سیگار اصولی محقق می شود زیرا چنانچه به صورت خودسرانه و انفرادی اقدام به ترک سیگار کنید و به اندازه کافی آگاهی نداشته باشید در این اقدام شکست می خورید و هر چه تعداد شکست های شما بیشتر باشد اعتماد به نفس کمتری برای موفقیت بعدی خواهید داشت و شاید دیگر به سراغ خداحافظی با سیگار نروید و تا آخر عمر یک فرد سیگاری بمانید و رنج سیگاری بودن را تا همیشه به دوش بگیرید.

اما خداحافظی همیشه با سیگار چنانچه به صورت آگاهانه اتفاق بیفتد، میل و هوس سیگار در شما از بین می رود و شما تبدیل می شوید به یک فردی که فراموش کرده قبلا سیگار می کشیده است و دیگر هیچ گرایشی به سیگار نخواهید داشت.