زیبایی بعد از ترک سیگار چگونه اتفاق می افتد و دلیل آن چیست؟

 

 

 

 

با مصرف سیگار به مرور زمان زیبایی صورت از بین می رود و در قسمت های مختلف بدن تاثیرات بدی را بر جای می گذارد. آیا تا به حال افراد سیگاری را دیده اید که سیگارشان را ترک کرده باشند؟ اگر فرد سیگاری هستید که موفق شده اید که سیگارتان را ترک کنید یا تجربه ترک سیگار داشته باشید قطعا متوجه عکس العمل هایی شده اید که هر کس که شما را بعد از ترک سیگار دیده است، بدون آنکه بداند دیگر سیگار نمی کشید به شما بگوید، که چهره تان تغییرکرده و چقدر زیباتر یا بشاش تر به نظر می رسید. اما چرا این اتفاق می افتد و چرا بعد از ترک سیگار چهره تان زیباتر از قبل می شود؟ و آیا ترک سیگار موجب می شود که زیباتر به نظر برسید؟

ما در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله درست است، زیبایی بعد از ترک سیگار یک امر کاملا طبیعی و غیر قابل انکار است زیرا سیگار و اثرات مخرب آن به شدت بر پوست، مو، دندان، تاثیر منفی می گذارد و در نتیجه به محض اینکه دیگر سیگار نکشید از تاثیرات آن کاسته شده و ظاهرتان شروع به تغییرات مثبت می کنداگر شما جز افرادی می باشید که با مصرف سیگار تغییر را در بدن و صورت خود حس کرده اید حتما به خواندن ادامه این مقاله از مرکز ترک سیگار رها بپردازید.

 

 

 

زیبایی پس از ترک سیگار

 

 

 

 

در این مقاله از مرکز ترک سیگار در سعادت آباد سعی داریم تا زیبایی بعد از ترک سیگار را بیشتر و دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم و به همین خاطر ابتدا به سراغ تاثیرات منفی سیگار بر روی سلامتی و زیبایی می رویم تا بیشتر متوجه شویم که چرا به محض اینکه سیگار نمی کشیم زیبایی بعد از ترک سیگار اتفاق می افتد؟زیرا سیگار کشیدن تنها به ریه ها و قلب آسیب نمی زند و کشیدن آن علاوه بر آسیب به ریه ها و دیگر اندام های داخلی انسان، باعث تغییرات چهره در افراد سیگاری می شود. این تغییرات در ظاهر افراد شامل افتادگی پوست، سیاهی زیر چشم، به وجود آمدن لکه بر روی صورت و ناخن و پیری زودرس، خراب شدن و زرد شدن دندان، ریزش مو و ... می شود. خبر بد این است که درمان کردن این موارد ممکن است بسیار دشوار باشد و نمی توان توقع داشت که با استفاده از کرم و ویتامین به تنهایی از آثار مخرب آن جلوگیری کرد بنابراین چاره ای جز ترک سیگار وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

موارد موثر در آثار ترک سیگار

 

 

بنابراین نمی توان نسبت به تاثیرات مخرب سیگار بی تفاوت بود و آثار مخرب آن به صورت علمی ثابت شده است .

زیبایی بعد از ترک سیگار به محض ترک آخرین پک از سیگار اتفاق می افتد به محض اینکه شروع به قطع مصرف سیگار می کنید گردش خون کمی بهبود می یابد و خون رسانی به سلول های پوست با سرعت بیشتری اتفاق می افتد، آب پوست تبخیر نمی شود و پوست با جذب آب بیشتر شفاف تر می شود، بعد از ترک سیگار میل و اشتها به خوردن مواد خوراکی مقوی و میوه و سیزیجات بیشتر شده و اولین تاثیر آن روی صورت باعث پر شدن و کمتر شدن چروک های پوستی می شود.

 

 

در اینجا به چند مورد از آثار منفی سیگار بر زیبایی را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

آسیب به دندان و لثه: شایع ترین آسیبی که سیگار کشیدن به انسان وارد می کند زرد شدن دندان است. اما علاوه بر زرد شدن دندان آسیب های جدی دیگری به دهان وارد می شود که شامل عفونت لثه، جرم گرفتگی دندان، بوی بد دهان و خراب شدن عصب های دندان و بسیاری از موارد دیگر می شود. پس با ترک سیگار اصولی و موفق سلامتی را به دهان و دندان های خود برگردانید.

 

بیشتر بخوانید: نیکوتین بعد از ترک سیگار تا چند روز در بدن می ماند؟

 

چروک ولک شدن پوست: سیگار کشیدن به دلیل ایجاد گرما و کاهش خون رسانی به پوست باعث خشکی پوست و عدم انعطاف پذیری در پوست می شودو به دلیل استفاده از بعضی عضلات در افراد سیگاری مثل عضلات دور دهان چروک هایی به وجود می آید که عمیق هستند و ظاهر بدی را برای فرد به وجود می آورد. این چروک ها در افراد غیر سیگاری وجود ندارند به دلیل اینکه آنها از این عضلات استفاده ی مکرر نمی کنند و کاربرد خیلی زیادی برای آنها ندارند. به این گونه چروک ها، چروک دینامیک گفته می شود و دیگر اینکه سیگار کشیدن باعث به وجود آمدن لک های قهوه ای در پوست می شود.

 

 

افزایش ریزش مو: اگر فرد سیگاری هستید قطعا ریزش موی زیاد را تجربه دارید چرا که دود سیگار و نیکوتینی که درون آن قرار دارد دشمن اصلی مو است که باعث ضعیف شدن فولیکول های مو و در نتیجه ریزش مو می شود. البته نیکوتین سیگار می تواند با ضعیف کردن فشار خون و آسیب به سیستم ایمنی بدن، به طور غیر مستقیم باعث ریزش مو در جوانی شود.

 

 

 

 

 

 

 

آثار مخرب سیگار

 

 

 

 

در این مقاله دیدید که سیگار چقدر می تواند در زیبایی و سلامت شما موثر باشد هرچند که گاهی آثار تخریب آنقدر زیاد است که نمی توان به راحتی آن را جبران کرد اما جلوی ضررهرچه بیشتر با ترک سیگار اتفاق می افتد و می توان با مصرف دارو و مراجعه به پزشک کمی از آثار بد سیگار را از بین برد بنابراین زیبایی بعد از ترک سیگار امری کاملا مسلم است و شما می توانید دوباره زیبایی را به چهره خود برگردانید. اگر شما هم می خواهید که زیبایی خود را همانند روزهای قبل از سیگاری بودن خود برگردانید حتما باید سیگار را برای همیشه ترک کنید.

 

 

 

چند روز پس از ترک سیگار زیبایی مشاهده می شود؟

 

 

زیبایی بعد از ترک سیگار از همان روزهای اولیه بعد از ترک کاملا قابل مشاهده است و فردی که سیگارش را ترک کرده از شنیدن تعریف و تمجید دیگران نسبت به خودش شگفت زده می شود به طوریکه تصمیم می گیرد که هیچ وقت به سراغ سیگار نرود، اما کمی که می گذرد همه چیز به روال قبل باز می گردد و فرد فراموش می کند که ترک سیگار چه مزیت هایی برای او داشته و علت لغزش بسیاری از افراد همین است،آنها زیبایی بعد از ترک سیگار واحساس سلامتی بعد از آن را فراموش می کنند، علت آن هم این است که اغلب افراد با وجود اینکه هنوز دل در گرو سیگار و نیکوتین دارند اقدام به ترک سیگار می کنندو بعد از مدتی، میل و هوس سیگار چنان درونشان افرایش پیدا می کند که زیبایی بعد از ترک سیگار برایشان دیگر حائز اهمیت نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

تاثیر سیگار بر روی چهره و زیبایی انسان

 

 

 

گذر زمان و پیر شدن هر کسی امر طبیعی می باشد که نمی توان جلوی آن را گرفت اما می توان با برخی موارد جلوی زودتر پیر شدن صورت و تغییرات چهره را گرفت. شاید بشود آن را به تأخیر انداخت ولی کار آسانی نیست و ممکن است هزینه ی زیادی را به دنبال داشته باشد؛ اما اگر بخواهیم سرعت آن را افزایش دهیم به راحتی با کشیدن سیگار می توان سرعت آن را بالا ببریم .

 

 

 

 

آسیب دیدن لثه و دندان

 

 

 

یکی از معمول ترین آسیب هایی که سیگار به بدن فرد سیگاری وارد می سازد زرد شدن دندان می باشد. اما تنها زرد شدن دندان نمی باشد بلکه آسیب های جدی تر دیگری نیز به دهان وارد می کند که عبارتند از:بوی بد دهان، عفونت لثه، جرم گرفتگی دندان و… می شود. طبق تحقیقاتی که که توسط محققان به عمل آمده، احتمال خراب شدن دندان در افراد سیگاری 3 برابر نسبت به افراد غیر سیگاری بیشتر می باشد.

 

 

 

چروک شدن پوست دور دهان

 

 

 

یکی دیگر از مواردی که بر روی زیبایی فرد تاثیر می گذارد پوست اطراف لب می باشد. به دلیل اینکه در هنگام مصرف سیگار استفاده از عضلات دهان بیش تر استفاده می شود به همین دلیل سرعت بیشتری در به وجود آمدن چین و چروک  تاثیر می گذارد و این چروک ها عمیق تر می شوندو ظاهر بدی را برای فرد به وجود می آورد. این چروک ها را در افرادی که سیگار مصرف نمی کنند مشاهده نمی کنید به دلیل اینکه آنها از این عضلات به صورت مکرر استفاده نمی کنند و کاربرد خیلی زیادی برای آنها ندارند. به این چروک های ایجاد شده، چروک دینا میک گفته می شود.

 

 

 

 

 

به وجود آمدن لکه های پیری

 

 

 

مورد دیگری که در افراد سیگاری بسیار مشاهده می شود پدید وجود لکه های پیری می باشد. که در صورت و دست افراد پدید می آید هر چند برخی از افراد تصور می کنند فقط در صورتی که که مدت زیادی در معرض نور آفتاب قرار بگیرند به این مشکل ایجاد می شود؛ اما محققان ثابت کرده اند که افراد سیگاری نسبت به بقیه ی افراد درصد بیشتری به این مرض دچار شوند.

 

 

 

 

 

 

بهبود سیاهی اطراف چشم

 

 

اگر دقت کرده باشید دور چشم افراد سیگاری معمولا سیاه می باشد و دلیل این موضوع کم خوابی و به هم ریختن خواب افراد سیگاری می باشد. محققان طبق تحقیقاتی که انجام داده اند ثابت کرده اند که افرادی سیگاری حدود 5 برابر افراد غیر سیگاری از بی خوابی شکایت دارند و حتی بعد از خواب شبانه همچنان احساس خستگی می کنند! به همین منظور اختلال در خواب افراد سیگاری باعث گود شدن و سیاه شدن دور چشم افراد می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

برای اینکه برای همیشه با زیبایی بعد از ترک سیگار بمانید و حس خوب سلامتی را با خود داشته باشید باید به طور کامل با میل و اشتیاق سیگار خداحافظی کنید به طوریکه دیگر هیچ میل و گرایشی به سیگار نداشته باشید و به صورت اصولی و  علمی اقدام به ترک سیگار کنید طوری که با دیدن سیگار یا قرار گرفتن در شرایط بهرانی فورا به سراغ سیگار نروید و به طور کامل فراموش کنید که روزی یک فرد سیگاری بودید و راه حل چنین ترک سیگاری استفاده از روش های ترک سیگار علمی و نوینی مثل ترک سیگار به روش رها است به این صورت می توانید با راه اصولی و بدون هیچ عوارضی زیبایی بعد از ترک سیگار را تا همیشه همراه داشته باشید. پس همین الان دست به کار شوید و شما هم همانند میلیون ها نفر جز  افرادی باشید که زیبایی دوباره را به چهره خود برمی گرداند.