ترک سیگار چند روز طول می کشد و چقدر زمان برای ترک سیگار لازم است؟

 

 

 این روزها معمولا پرسشی که برای افراد سیگاری پیش می آید این است که ترک سیگار چند روز طول می کشد ؟   این سوالی است که هر کسی را که قصد ترک سیگار دارد را به خود مشغول می کند زیرا تصور اکثر افراد برای ترک سیگار این است که این کار یک عمل سخت و طاقت فرسا است و باید برای انجام آن یک زمانی را اختصاص دهند و منتظر پیدا کردن یک فرصت مناسب می گردند که سیگارشان را ترک کنند.

اما آیا ترک سیگار نیاز به پیدا کردن شرایط خاص یا زمان زیادی دارد؟ به طور کلی ترک سیگار چند روز طول می کشد؟ و چرا عده ی زیادی برای ترک کردن سیگار، منتظر پیدا کردن فرصت هستند؟ ما در این بخش می خواهیم به این پرسش هایی که در ذهن افراد به وجود می آید را پاسخ دهیم تا با خیال راحت بتوانید از شراین ماده سمی و آزار دهنده خلاص شوید.

 

 

 

فرصت ترک سیگار

 

 

 

بعضی از افراد سیگاری وجود دارند که وقتی به آنها می گویید که سیگارشان را ترک کنند به شما می گویند: که اتفاقا خودم هم تصمیم به ترک سیگار دارم اما مشغله کاریم این روزها زیاد است و فرصت ترک ندارم، یا می گویند به دنبال مرخصی گرفتن از رییسشان هستند و یا می گویند که در فلان تعطیلات یا فلان فرصت حتما سیگارشان را ترک خواهند کرد و اگر شما آنها را چند سال بعد هم ببینید متوجه خواهید شد که آنها همچنان عادت سیگار کشیدنشان را کنار نگذاشته اند. حالا واقعا ترک سیگار نیاز به فرصت مناسبی دارد؟

این افراد سیگاری که به دنبال بهانه های مختلف و فرصتی برای ترک سیگار می باشند، توسط نیکوتین محاصره شده اند و تا زمانی که گیرنده های نیکوتین را در ذهنشان از بین نبرند توان ترک سیگار را به همین راحتی نخواهند داشت. بنابراین برای ترک نیازی به فرصت نیست و اگر شما هم به دنبال فرصتی برای کنار گذاشتن سیگار هستید باید به شما بگوییم که در چرخه سیگار به دام افتاده اید. باید خود را از این تله نجات دهید.

 

بیشتر بخوانید: فواید ترک سیگار بر مغز ! آیا ترک سیگار باعث بهبود عملکرد مغز می شود؟

 

 

 

 

 

آماده سازی جهت ترک سیگار

 

 

 

برای ترک سیگار باید آماده ترک شوید و برای آماده شدن نیازمند اطلاعات درست و منطقی هستید تا بدانید که چرا نباید سیگاری باشید و سیگار چه آسیب هایی به شما وارد می کند همچنین با عملکرد نیکوتین بر مغزتان به طور کامل آشنا شوید زیرا در صورتی که آگاهانه اقدام به ترک سیگار کنید در مدت زمان کمترو به صورت دائمی می توانید برای همیشه سیگار را از زندگی و مغز خود حذف کنید.

مانند داستان دو نفری که تصمیم به قطع درختی داشتند که اولی بدون تیز کردن اره شروع به کار کرد و نفر دوم قبل از کار ابتدا زمانی را برای تیز کردن اره اختصاص داد و بعد اقدام به قطع درخت کرد در نتیجه راحت تر و سریع تر به نتیجه دلخواه رسید. به همین صورت برای ترک سیگار هم باید طبق این داستان پیش رفت و قبل از اقدام به ترک، آمادگی لازم را کسب کرد تا هم راحت تر و هم سریع تر به نتیجه رسید.

 

 

 

 

زمان ترک سیگار

 

 

خب بریم سر اصل مطلب که ترک سیگار چند روز طول میکشد؟ اینکه برای ترک سیگار چند روز طول می کشد بستگی به روش ترک سیگار ی دارید که از آن استفاده می کنید و از دو الی سه روز تا چند ماه می تواند به طول بینجامد، مثلا اگر بخواهید با قرص وارنیکلین سیگار را ترک کنید لازم است تا پایان دوره مصرف که حدود سه ماه به طول می انجامد زمان صرف کنید و اگر از روش های ترکی مثل ترک سیگار به روش رها اقدام کنید در عرض 3 الی 4 روز به راحتی سیگارتان را برای همیشه ترک می کنید بدون اینکه کوچکترین سختی بکشید .تیم رها با داشتن تیم متخصص و حرفه ای می تواند شما را در عرض 4 روز برای همیشه از دنیای سیگار دور نگه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

روش اصولی برای ترک سیگار

 

 

بنابراین استفاده از روش های ترک اصولی باعث می شود که با صرف انرژی کمتری به موفقیت برسید و نتیجه آن را به وضوح مشاهده فرمایید و مانند فردی باشید که قبل از اقدام به قطع درخت، ابتدا اره اش را تیز کرده است و با صرف انرژی کمتری به هدفش رسیده است. پس برای ترک کردن سیگار نیاز به آمادگی دارید و می توانید با صرف انرژی کمتری به راحتی سیگارتان را برای همیشه ترک کنید به شرطی که با روش اصولی و درست باشه تا بتوانید به نتیجه عالی برسید.

 

 

آمادگی جهت ترک سیگار

 

 

 

ترک سیگار در غرب تهران می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد و یا بسیار راحت و در زمان کمتری اتفاق بیفتد، و این روند تنها به انتخاب روش ترک سیگاری بستگی دارد که هر کس انتخاب می کند . چنانچه از روشی اصولی اقدام به ترک کنید، می توانید که مطمئن باشید که در زمان کمتر و با صرف انرژی کمتری، سیگارتان را ترک کنید و برای اینکه مطمئن باشید که می توانید خیلی راحت سیگار را ترک کنید باید کسانی را الگوی خود قرار دهید که موفق شده اند به راحتی سیگار را ترک کنند زیرا داشتن الگوهای موفق ، این باور را در شما ایجاد می کند که شما هم می توانید سیگار را ترک کنید و ترک آسان سیگار برای شما هم اتفاق می افتد و ترک کردن سیگار اصلا سخت نیست.

پس ترک اصولی سیگار اگر از روش صحیح صورت گیرد، در سه الی چهار روز اتفاق می افتد در حالی که کوچکترین زحمتی برای فرد ایجاد نکند و این اطمینان را در وی ایجاد می کند که برای همیشه از شر سیگار خلاص شده است، زیرا ترک اصولی سیگار بر محور حذف میل سیگار در ذهن پیش می رود و با استفاده از روش های علمی و ترفند های علم ان ال پی یک عادت خوب را جایگزین یک عادت بد می کند به طوریکه بعد از ترک، فرد بسیار شادتر و چر انرژی تر از قبل می شود، زیرا او با کسی که قبل از ترک بوده است ، تفاوت زیادی دارد و باورهای او نسبت به زندگی دچار تغییر و تحولات مثبتی شده است.

 

 

بیشتر بخوانید: تغییرات چهره بعد از ترک سیگار

 

 

 

 

 

 

پس از ترک به روش اصولی چه اتفاقی می افتد؟

 

 

بعد از ترک به روشی اصولی، فرد با میل و خواست خود با سیگار خداحافظی می کند و سیگار، معنای همیشگی اش را در ذهن او از دست مس دهد و فرد دیگر گرایش و میل خود را به سیگار از دست می دهد در نتیجه اصلا هوس سیگار نمی کند زیرا گیرنده های نیکوتین در ذهن او از کار افتاده اند.

اما استفاده از روش اصولی ترک کردن سیگار نیازمند آموزش دیدن است زیرا یادگیری روشی که بتوانید با استفاده از آن گیرنده های نیکوتین را از کار بیندازید، مستلزم یادگیری است و نمی توانید به صورت خودسرانه موفق به انجام آن شوید.

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

پس هر چه زودتر برای یادگیری این روش اقدام کنید و تحقیقات لازم برای شناخت این روش را انجام دهید زیرا هرچه زودتر با سیگار خداحافظی کنید، زودتر سلامتی و حال خوب را ملاقات خواهید کرد و داشتن حال خوب، برای ساخت آینده ای بهتر و موفق تر، از ملزومات است، پس زمان را از دست ندهید و همین حالا به شناخت روش های اصولی و علمی ترک سیگار، بپردازید و برای ترک همیشگی سیگار اقدامات لازم را انجام دهید.