ترک سیگار ! چگونه سیگار را ترک کنیم و راه حل های ترک سیگار چیست؟

ترک سیگار !چگونه سیگار را ترک کنیم و راه حل های ترک سیگار چیست؟

چگونه سیگار را ترک کنیم؟ این سوالی است که ذهن افراد سیگاری را به خود مشغول می کند زیرا آنها نمی دانند که چطور از درسرهای سیگار به راحتی خلاص شوند و کدام راه برای ترک سیگار واقعا موثر است.

درخواست همه ی افراد سیگاری این است که بتوانند به راحتی، بدون  عوارض، در کوتاه ترین زمان و برای همیشه از سیگار کشیدن رها بشوند و به همین خاطرفکر می کنند که چنین روشی برای ترک سیگار وجود ندارد و با توجه به ذهنیتی که از ترک سیگار دارند به همان روال قبل ادامه می دهند.

اما عده ای از افراد سیگاری گمان می کنند که سیگار کشیدن هیچ اشکالی ندارد و به سیگار علاقه زیادی نشان می دهند و زمانی که به آنها می گویید که سیگار مضر است و سالانه جان میلیون ها آدم را می گیرد، آنها با خونسردی تمام می گویند که اینها دروغ است و سیگار، هیچ مزاحمتی برایشان ندارد.

در واقع افرادی هستند که اصلا به فکر ترک کردن سیگار نیستند و تصمیم دارند با سیگار تا آخر عمر ادامه دهند اما باید بگوییم که این افراد در واقع توسط باورهایشان مبنی بر مضر نبودن سیگار، هیپنوتیزم شده اند و سیگار به طور آهسته همه ی سرمایه هایشان را به غارت می برد و آنها اصلا متوجه نخواهند شد.

جالب است بدانید که سالانه حدود 8 میلیون انسان در جهان بر اثر مصرف سیگار و دخانیات جانشان را از دست می دهند و آمار سیگاری های مبتلا به بیماری های ریوی و قلبی و عروقی هر روز بالاتر می رود و مضر بودن سیگار به صورت کاملا علمی ثابت شده است و منشا بسیاری از مشکلات سلامتی و روانی است، اما متاسفانه عده ای همچنان دوست دارند که به روال سیگاری بودنشان ادامه دهند.

اما بسیاری از افراد سیگاری چنین مقاومتی ندارند، آنها سیگاری هستند در حالی که دوست ندارند که سیگاری بمانند و تنها به دلیل وابستگی به آن در این مسیر زندگی می کنند.

متاسفانه باورهای کاملا اشتباهی در باره ترک موفق سیگار وجود دارد که همین باورها است که ترک همیشگی سیگار را سخت می کند، پس برای اینکه به راحتی بتوانید سیگار را از زندگیتان حذف کنید باید در نگرش و باورهایتان نسبت به سیگار تغییراتی ایجاد کنید. 

اما چگونه می توان در باورهایمان تغییراتی ایجاد کنیم و ذهنیتمان را نسبت به ترک سیگار ، مثبت کنیم؟

تغییر در نگرش در مورد هر چیزی نیازمند این است که ورودی هایی که به ذهنمان وارد می کنیم را به طور آگاهانه تغییر دهیم، به طور مثال با افرادی که در ترک کردن سیگار ناموفق هستند صحبت نکنید و باورهایی که در مورد سخت بودن ترک دارید را دور بریزید و با دیدن افراد موفق در این زمینه و شرکت در همایش های ترک سیگار و صحبت کردن با افرادی که به راحتی توانسته اند که سیگارشان را ترک کنند، ورودی های ذهنتان را تغییر دهید.

بنابراین برای اینکه بتوانید ترک سیگار راحتی داشته باشد ابتدا باید باورهای ذهنیتان را تغییر دهید و باورکنید که ترک سیگار اصلا سخت نیست و به راحتی می توانید سیگار را فراموش کنید.فقط کافی است که باور کنید می توانید و برای تغییر باورهایتان نیازمند این هستید که در ذهنتان باورهای تازه ایجاد کنید و برای باورهای جدید نیازمند این هستید که  ورودی های ذهنتان را تغییر دهید برای این کار باید تحقیق کنید، به دنبال افرادی باشید که موفق شده اند سیگار را به راحتی ترک کنند و در مورد روش های علمی و اصولی ترک سیگار اطلاعات کسب کنید و با مشاورین موفق در این زمینه صحبت کنید.

ترک سیگار باید به صورت اصولی و علمی باشد باید با مغز و عملکرد آن آشنا باشید و یاد بگیرید که باورهای جدیدی را در ذهنتان بسازید به طوریکه به یقین برسید که ترک سیگار اصلا کار سختی نیست و شما قادر هستید به راحتی سیگار را ترک کنید.

ترک سیگار راه های زیادی دارد و بعد از آنکه تصمیم می گیرید که دیگر سیگار نکشید متوجه می شوید که ترک آن به سادگی امکان پذیر نیست به همین خاطر به دنبال روشی می گردید که به شما کمک کند شاید اگر اطلاعات خوبی نداشته باشید به سراغ راه هایی بروید که نه تنها به شما کمک نمی کند بلکه اوضاع را بدتر هم می کند مثلا اگر تصمیم بگیرید که با کم کردن تدریجی سیگارتان را ترک کنید بعد از مدتی متوجه می شوید که نه تنها ترک نکرده اید بلکه میزان مصرفتان هم افزایش پیدا کرده زیرا ترک سیگار نیازمند انگیزه ای بسیار قوی است به طوریکه از سیگار دلزده باشید و میل و اشتیاق زیادی به زندگی بدون سیگار داشته باشید، اگر به این طریق پیش بروید موفق تر عمل می کنید باید مطلع شوید که سیگار دقیقا چه بلایی بر سر سلامتی و طرز فکرتان می گذارد و چرا باید به زندگی با سیگار خاتمه دهید.

اگر عمیقا درک کنید که شما اسیر و در زندان سیگار هستید و با عملکرد نیکوتین آشنا شوید، دیگر تا ابد دلتان نمی خواهد سیگاری باشید.

ترک سیگار بسیار آسان می شود اگر باورهایتان را تغییر دهید و سبک جدیدی برای زندگیتان انتخاب کنید به طوریکه تصمیم بگیرید که چیزهای بهتری را جایگزین سیگار کنید، ورزش کنید، رژیم سالم غذایی بگیرید، کتاب خوب بخوانید، مقاله هایی در مورد سلامتی بخوانید، پادکست های مثبت، موسیقی خوب، تفریح های سالم و خلاصه هر اقدامی که به شما کمک می کند حال بهتری را تجربه کنید را در برنامه زندگیتان جایگزاری کنید.

بهتر است برای ترک سیگار در کلاس های آموزشی و دوره های ترک سیگار مثل دوره های ترک سیگار به روش رها شرکت کنید در این صورت می توانید مطمئن باشید که به راحتی قادر هستید که سیگار را ترک کنید و در کمترین زمان و بدون هیچ گونه عوارضی با سیگار خداحافظی کنید زیرا در این روش با از بین رفتن میل و هوس سیگار دیگر به سراغ سیگار نخواهید رفت. 

به طور کلی بهتر است برای دوری از وسوسه سیگار بهتر است خود را مشغول کارهای مثبت، یا مصرف خوراکی های مفید کنید و یا هر کار مفیدی که می تواند فضای فکریتان را تغییر دهد زیرا باعث می شود که حواستان از سیگار پرت شود.