اثر سیگار بر چشم و بینایی! آیا سیگار به چشم و بینایی آسیب وارد می کند؟

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار در  ترک سیگار از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

اثر سیگار بر چشم و بینایی! آیا سیگار به چشم و بینایی آسیب وارد می کند؟

 

 

 

 

وقتی صحبت از اثرات مخرب سیگار می شود، همه به یاد آثار مخرب سیگار بر ریه و قلب می افتند و کمتر کسی از اثر سیگار بر چشم و بینایی اطلاع دارد و این موضوع مهم کمتر مورد توجه قرار می گیرد اما جالب است که بدانید سیگار، تقریبا همه اعضای بدن را تحت الشعاع قرار می دهد و هیچ عضوی از بدن انسان از آثار مخرب سیگار در امان نیست.

در این مقاله سعی داریم بر موضوع اثر سیگار بر چشم و بینایی تمرکز بیشتری داشته باشیم و این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم تا بیشتر در باره آن آگاه شویم.

بر اساس تحقيقات سيگار عوارض جانبی متعددی بر چشم و سيستم بينایی دارد.

 

 

 

عوارض های سیگار

 

 

 

همانطور که می دانید سیگار از عوارض های بالایی برخوردار می باشد علاوه بر تخریب نمودن بسیاری از نقاط بدن به چشم های فرد هم آسیب جدی را وارد می سازد و حتی منجر به از دست رفتن بینایی فرد سیگاری نیز می گردد. زنان و مردانی که سیگار مصرف می نمایند و یا اطراف فرد سیگاری می باشند در معرض خطرات مختلفی از جمله: پوسیدگی لکه زرد در شبکیه، آب مروارید، تنبلی چشم، آب سیاه و... می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کوچک بودن مردمک چشم فرد سیگاری

 

 

 

قطعا اگر خودتان سیگاری هستید و یا در اطرافتان فرد سیگاری دارید مشاهده نموده اید که مردمک چشم فرد سیگاری نسبت به افراد عادی کوچک تر شده و برای برخی این سوال پیش می آید که آیا این موضوع ربطی به سیگار کشیدن دارد؟ ما در پاسخ به شما می گوییم که بله دود سیگار باعث می شود تا اختلالاتی در سلول های شبکیه چشم ایجاد شود و به علاوه باعث می شود تا چشم فرد سیگاری بسوزد و به مرور زمان به کوچک شدن مردمک چشم فرد منجر گردد.

 

به طوریکه بر اساس بسیاری از تحقیقات ثابت شده که سيگار در بسياري از بيماري های شايع و وخيم چشم نظير:لکه زرد ناشی از سن، آب سیاه، آب مروارید، تنبلی چشم،سیگار، به عنوان  عامل بیماری زا محسوب می شود. بسياري از اين بيماری ها منجر به کاهش غير قابل برگشت بينایی می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سيگار باعث کاهش سطح سرمی مواد آنتی اکسيدان می شود. اين مواد وظيفه محافظت از سلولهای شبکيه چشم را بر عهده دارند. سيگار باعث تخريب لايه محافظ مابين شبکیه و عروق خونی شده و منجر به کاهش خونرسانی، تحريک و ايجاد بافت اسکار یا همان بافت اضافه می شود.

 

همچنين سيگار باعث می شود که بدن در معرض راديکال های آزاد قرار گيرد که باعث آسيب سلولی و نرسيدن مواد مغذی به شبکيه و عدسی می شود. محققين بر اين باورند که سيگار باعث افزايش شانس بروز انواعی از آب مرواريد می شود. منواکسيد کربن دود سيگار باعث کاهش اکسيژن رسانی و در نتيجه افت ديد در شب می شود. سيگار کشيدن توليد سيانيد کرده که براي شبکيه سمی است و ممکن است منجر به مشکلی بنام آمبلوپی یا تنبلی چشم شود. به طوری که چشم از نظر ساختمان ظاهری طبيعی است اما فردبینایی خوبی ندارد.

همچنین از دیگر اثر سیگار بر چشم و بینایی می توان به خشکی چشم اشاره کرد که در این مورد چشم رطوبت خود را از دست می دهد که موجب خشکی، خارش، سوزش و قرمز شدن چشم می شود.

 

به طور کلی اثر سیگار بر چشم و بینایی را نمی توان نادیده گرفت به طوری که کوچکترین آثار آن  را می توان خشکی چشم و بزرگترین اثر سیگار بر چشم و بینایی را می توان به تاثیر آن به شبکه عصبی بینایی چشم دانست  عصب بینایی، چشم را به مغز متصل می کند. آسیب به این عصب می تواند منجر به کوری شود. سیگار کشیدن می تواندعوامل خطر زا که منجر به بیماری گلوکوم  می شوند را افزایش دهد و بیماری گلوکوم بیماری است که بر عصب بینایی تأثیربه شدت خطرناکی می گذارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر شما یک فرد سیگاری باشید که در حال خواندن این مقاله هستید باید بدانید که هدف ما از نوشتن این مطالب ترساندن یا انتقال استرس به شما نیست و شاید با خواندن این مطالب به این موضوع فکر کنید که اثر سیگار بر چشم و بینایی، در مورد همه صدق نمی کند و بسیاری از افراد سیگاری به هیچ کدام از این موارد برخورد نمی کنند اما باید بدانید که اثر سیگار بر چشم و بینایی کاملا علمی و ثابت شده است و برای اینکه از خطرات احتمالی آن موصون بمانید باید سیگارتان را ترک کنید زیرا ممکن است شما جزء افراد خوش شانسی نباشید که از اثر سیگار بر چشم و بینایی و یا هر آثار مخرب سیگار در امان مانده اند.

اثر سیگار بر چشم و بینایی را نمی توان انکار کرد هرچند که شاید همه ی افراد سیگاری را شامل نشود اما خطرات ناشی از آن را نمی توان به طور کامل نادیده گرفت و باید برای مصون ماندن از خطرات آن چاره ای اندیشید.

 

 

 

 

جبران عوارض سیگار با ویتامین ها 

 

 

 

شاید با خود فکر کنید که اثر سیگار بر چشم و بینایی را می توان با خوردن انواع ویتامین یا نوشیدنی هایی مثل آب هویج، جبران کرد شاید بتوان با تقویت چشم و خوردن ویتامین های مورد نیاز آن تا حدودی از عمق فاجعه کاست اما اثر سیگار بر چشم و بینایی را تنها با ترک کردن همیشگی سیگار می توان از بین برد در غیر این صورت مانند ضرب المثل آب در هاون کوبیدن عمل می کنیم و نمی توانیم از خطرات آن در امان بمانیم.

چشم یکی از مهم ترین و آسیب پذیر ترین عضو های بدن محسوب می شود و اگر به طور ناخواسته به آن آسیبی وارد شود، دنیا مقابلمان تیره و تار می شود. نعمت چشمان بینا و سالم را کسانی درک می کنند که سالها با عینک زندگی کرده اند و یا بینایی چشمشان را از دست داده اند، تصور اینکه با کشیدن سیگار به این عضو مهم آسیب بزنید غیر قابل درک است.

 

 

 

 

تنها افراد سیگاری در معرض خطر نمی باشند

 

 

لازم به ذکر است که این موضوع را هم بدانید که تنها فقط فرد سیگاری در معرض خطر نمی باشد چرا که افرادی که در اطراف فرد سیگاری می باشند نیز از این خطر نیز برخوردار هستند و از سیگار می توانند آسیببدی را ببینند. چرا که این دود ناشی از سیگار برای اطرافیان نیز خطرهایی را ایجاد می نماید که می تواند غیر قابل جبران باشد. دود سیگار همچنین می تواند بر بینایی افراد نزدیک به سیگاری ها آسیب بسیار جدی وارد سازد. علاوه بر آن همچنین کودکان، نوزادان، خردسالان نیزاز این دسته از افراد مستثنی نیستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اقدامات لازم جهت حفظ بیناییی

 

 

 

 

پس برای حفظ این نعمت الهی همین امروز اقدام به ترک سیگار کنید تا به حفظ سلامت چشمانتان کمک شایانی کنید و ترک سیگار یکی از اقداماتی است که به کمک آن برای چشمانتان از خداوند سپاسگذاری کنید و با این کار به خودتان ثابت کنید که داشتن بدن سالم و چشمان بینا برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است و قدر سلامتیتان را می دانید.

هرچقدر که زودتر برای  ترک سیگار در مرکز ترک سیگار در سعادت آباد اقدام کنید زودتر می توانید به سلامتی برسید و آسیب های وارد شده به جسمتان کمتر است و راحت تر می توانید خسارات وارد شده به جسمتان را جبران کنید.

آنچه از اثر سیگار بر چشم و بینایی در این مقاله مطرح شد را جدی بگیرید و بهترین مرکز ترک سیگاررا به تعویق نیندازید.

آنچه که مهم است داشتن سلامتی و احساس سر زندگی است زیرا داشتن حال خوب به انسانها کمک می کند تا بتوانند راحت تر تصمیم بگیرند و انرژی کافی برای زندگی و کار داشته باشند و می توانید مطمئن باشید که ترک سیگار، حال خوب را به شما هدیه می کند تا بتوانید آینده ای بهتر و درخشان تر داشته باشید بنابراین نیازی نیست که از اثر سیگار بر چشم و بینایی یا آسیبی که به ریه هایتان وارد می کند واهمه داشته باشید کافی است که همین امروز و همین لحظه تصمیم بگیرید که دیگر یک فرد سیگاری نباشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

در آخر

 

 

 

مصرف سیگار باعث آسیب رساندن به اکثر نقاط بدن از جمله چشم ها که نقطه حساسی از بدن می باشد، می شود و به مرور به مختل نمودن نقاط دیگر بدن می نماید تنها روش پیشگیری از این موضوع عوارض ترک سیگار برای همیشه می باشد. اگر شما هم جز افرادی هستید که تصمیمتان را گرفته اید و می خواهید به طور جدی از شر این ماده سمی برای همیشه خلاص شوید ما به شما تبریک می گوییم چرا که بهترین جایی که باید باشید هستید و شما می توانید همین حالا به راحتی به تیم خانه رها بپوندید و خود و اطرافیانتان را برای همیشه از این ماده آلوده و سمی نجات دهید. خانه رها با ارائه بهترین راه حل، زیر نظر افراد متخصص و مجربی که سابقه بالایی در این زمینه دارند می تواند شما را بدون عوارضی از دام این ماده خانمان سوز خلاص نماید، به طوری که  دیگر هیچ وقت به سمت آن باز نخواهید گشت.