تاثیر سیگار کشیدن بر روی افسردگی چقدر است؟

زمانی که فرد به مصرف سیگار می پردازد ماده ای به نام دوپامین در مغز او ترشح می شود که مربوط به افسردگی می باشد. یکی از عواملی که باعث خوشحالی فرد می شود ترشح دوپامین در او است یعنی وقتی که دوپامین در بدن فرد ترشح می شود فرد حس بهتری را پیدا می کند. افرادی که افسرده می باشند دوپامین کافی در بدن آن ها ترشح نمی شود که این موضوع باعث افسردگی فرد می گردد.

 

یکی از مواردی که باعث ترشح دوپامین در فرد می باشد سیگار کشیدن است. اگر شما جز افرادی می باشید که در اوایل سیگار کشیدن هستید باعث می شود تا ترشح دوپامین در مغز شما افزایش یابد اما اگر به طور مکرر سیگار مصرف می نمایید ترشح دوپامین را با اختلال مواجه می نمایید و نه تنها دیگر خوشحال تر نمی شوید بلکه به افزایش افسردگی خود می انجامید. در کل سیگار باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن کاهش یابد و باعث به هم ریختن ترشح هورمون ها می شود و ترشح دوپامین دیگر همانند قبل در بدن ترشح نمی شود که این موضوع باعث پدید آوردن بیماری افسردگی در فرد می گردد. با ما همراه باشید تا در این بخش بیشتر به این موضوع بپردازیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رابطه بین سیگار کشیدن و بیماری افسردگی چیست؟

 

 

 

 

 

معمولا سوالی که برای بیشتر افراد به وجود می آید این است که چه رابطه ای بین افسردگی و سیگار کشیدن وجود دارد؟ و پاسخی که به آن می توان داد این است که اگر شما دارای اختلال افسردگی هستید احتمال سیگاری بودن در شما هم بالا می باشد. به همین منظور ما در این بخش می خواهیم بیش تر به این موضوع بپردازیم که نقش سیگار در افسردگی چیست؟

همانطور که در بخش قبل به آن پرداختیم نیکوتین باعث می شود تا هورمون دوپامین در مغز تحریک شود و باعث ایجاد احساسات مثبت در فرد شود مهمترین ارتباطی که بین سیگار کشیدن و افسردگی وجود دارد این است که سیگار کشیدن در بلند مدت باعث می شود تا از تولید شدن دوپامین در مغز جلوگیری کند که این موضوع باغث افزایش افسردگی در فرد می گردد.

 

 

 

 

  • خلق پایین باعث آغاز سیگار کشیدن می شود.
  • از سمتی سیگار کشیدن باعث می شود تا به کنترل کردن احساسات فرد بپردازد.
  • از طرفی  نبودن فعالیت های لذت بخش باعث مصرف سیگار در فرد می گردد.
  • از نظر روانکاوی مصرف سیگار گاهی به عنوان شکلی از رفتار آسیب به خود شناخته می شود.
  • یکی از مواردی که در بیماری های افسردگی شایع می باشد این است که فرد نا امید می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

سیگار برای افسردگی اصلا مناسب نیست

 

 

 

 

ممکن است شما هم همانند برخی افراد فکر کنید که سیگار می تواند به افسردگی شما کمک نماید اما این موضوع صحت ندارد و تنها حقیقتی که وجود دارد و باید آن را بدانید این است که سیگار به هیچ عنوان روش مناسبی برای افسردگی نمی باشد. سیگار در هیچ موردی نمی تواند به شما کمک نماید پس اصلا خودتان را گول نزنید و همین حالا دست به کار شوید و این ماده سمی و کشنده را برای همیشه کنار بگذارید چرا که استفاده بلند مدت از سیگار می تواند عوارض های مختلفی را در شما ایجاد نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارتباط دود سیگار و افسردگی

 

 

 

 

جالب است بدانید که افرادی که مکرر در معرض دود سیگار قرار می گیرند هم ممکن است احتمال افسردگی در آن ها افزایش یابد. طی مطالعاتی که به عمل آمده نشان می دهد که افرادی که در معرض دود سیگار قرار می گیرند نیز به سرعت افسرده می شوند و تاثیرات بدی را در فردی که سیگاری نیست و فقط دود سیگار را استشمام می کند بر جای می گذارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روش مناسب جهت بهبود خلق و خو

 

 

 

 

 

روش های مناسبی وجود دارد که می تواند به خلق و خوی شما کمک نماید و از افسرده شدن شما جلوگیری نماید با ما همراه باشید تا در این بخش به آن ها بپردازیم

 

 

  • ورزش و انجام فعالیت های بدنی

 

فعالیت های بدنی می تواند به شما جهت جلوگیری از افسردگی کمک شایانی نماید شما می توانید از ورزش های کوچک شروع نمایید اما اطمنیان داشته باشید که نتیجه مطلوبی دریافت خواهید کرد.

 

 

 

 

 

  • برنامه ریزی کردن برای روزتان

 

 

روش دیگری که باید به آنتوجه داشته باشید این است که حتما برای روزتان برنامه ریزی نمایید. تا می توانید در خانه نمانید و به بیرون بروید و با افراد مختلف در ارتباط باشید چرا که صحبت کردن با دیگران به بهبود خلق و خوی شما کمک شایانی می نماید.

 

 

 

 

 

 

  • به خودتان پاداش دهید

 

 

کارهایی را که دوست دارید را انجام دهید به خودتان پاداش دهید. برای مثال می توانید برای خود هدیه بخرید، جشن های کوچک خانوادگی یا دوستانه بگیرید، موسیقی های شاد گوش کنید ، باشگاه بروید، به طبیعت بروید، به سفرهای کوتاه بروید و یا می توانید با خرید خوراکی ها و وسایل مورد علاقه خود به خودتلن پاداش دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

برای کاهش اضطرابتان سیگار نکشید

 

 

 

 

اگر افرادی که سیگار را ترک کرده اند و یا کلا سیگار مصرف نمی کنند را ببینید متوجه می شوید که کمتر از افرادی سیگاری اضطراب دارند همچنین آمار افسردگی و افرادی که میل به خود کشی دارند به مراتب در افراد سیگاری بالاتر از افراد غیر سیگاری می باشد بنابراین اگر شما هم میخواهید تا جز افراد مضطرب نباشید حتما سیگار را ترک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افسردگی پس از ترک سیگار

 

 

 

 

برخی از افراد از افسردگی پس از ترک سیگار می ترسند و می گویند که افسردگی پس از ترک سیگار بسیار حساس می باشد اما ما به شما می گوییم که این چنین نیست به شرطی که با روش اصولی دست به ترک سیگار بزنید. درست است که با برخی روش هایی که شما به ترک سیگار بیانجامید ممکن است تغییراتی در خلق و خوی شما به وجو بیاید و دچار افسردگی شوید.

اما هستند مجموعه هایی که می توانید با خیال راحت خود را به آن ها بسپارید و از شر این تغییرات خلق و خو نجات دهید در این مسیر ترکی که شما حرکت می کنید وجود افراد با تجربه در کنار شما بسیار حائز اهمیت می باشد. خانه رها نیز یکی از بهترین مجموعه های موجود جهت ترک سیگار می باشد. که می توانید با خیال راحت با شرکت در آن برای همیشه از شر سیگار راحت شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

 اگر شما زیر نظر مجموعه خانه رها پیش بروید و اقدامات لازمی که تیم متخصص و مجرب خانه رها که برای شما در نظر دارد را انجام دهید می توانید به راحتی بدون هیچ عوارضی برای همیشه سیگار را ترک نمایید و به هیچ عنوان افسردگی را در این مسیر تجربه نکنید.