درمان عوارض سیگار! برای درمان عوارض سیگار چه کارهایی باید انجام دهیم؟

درمان عوارض سیگار!برای درمان عوارض سیگار چه کارهایی باید انجام دهیم؟

با کشیدن سیگار به سلامت بدن آسیب زیادی وارد می شود و عمق این آسیب ها به مدت زمان و شدت مصرف سیگار کشیدن بستگی دارد گاهی آنقدر اوضاع وخیم می شود که فرد به طور کامل سلامتی اش را از دست می دهد اما در اغلب مواقع می توان آسیب هایی که سیگار به سلامتیمان وارد می کند را جبران کنیم که البته این در صورتی است که به موقع اقدامات لازم را انجام داده باشیم.

درمان عوارض سیگار در صورتی اتفاق می افتد که فرد سیگارش را ترک کرده باشد زیرا تا زمانی که سیگار را ریشه ای از زندگی حذف نکنیم نمی توانیم به درمان عوارض بپردازیم به همین خاطر باید عوارض سیگار را بشناسیم و درک کنیم که سیگار چه بلایی  بر سرمان می آورد.

سیگار مقدار زیادی دود و گازهای سمی از جمله مونواکسید کربن را وارد ریه و جریان خون می کند و این کمبود اکسیژن باعث می شود که مهم ترین عنصر حیات یعنی اکسیژن به درستی به سلول های بدن نرسد که باعث می شود در عملکرد سلول ها و اعضای بدن از جمله ریه ، کبد، کلیه، قلب، پوست، دندان، و ...اختلال ایجاد شود.

 در واقع درمان عوارض سیگار یعنی بدست آوردن سلامتی در همه اعضای بدن، زیرا سیگار هیج یک از اعضای بدن را در امان نمی گذارد، علاوه بر این، نیکوتین و تاثیر مخرب آن بر مغز را هم باید به عوارض سیگار اضافه کنیم که برای درمان عوارض سیگار به خاطر نیکوتین باید به سراغ راهکارهای ذهنی برای ایجاد عادت های جدید و ترک عادت برویم، زیرا درمان عوارض سیگار به خاطر نیکوتین را تنها می توان با آموزش های علمی جبران کرد.

اما درمان عوارض سیگارکشیدن به خاطر دود و گازهای سمی و آسیب های فیزیکی را می توان با استفاده از مواد مغذی مفید برای سلامتی و البته گاهی با مراجعه به پزشک و مصرف دارو انجام داد.

در واقع عوارض سیگار را به دو دسته می توان تقسیم کرد دسته اول آسیبهایی که به مغز و روان وارد می کند که عامل آن نیکوتین است و دسته دوم آسیب هایی است که به خاطر دود و گازهای سمی به بدن انسان وارد می کند، که برای درمان عوارض سیگار برای دسته دوم باید خوراکی ها و مواد مغذی مصرف کرد و گاهی هم برای درمان باید به پزشک مراجعه و دارو مصرف کرد.

در بیشتر مواقع در مان عوارض سیگار به راحتی اتفاق می افتد و گاهی هم درمان به زمان بیشتری احتیاج پیدا می کند.

در این مقاله راهکارهای ساده ای را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید به درمان عوارض سیگار بپردازید.

درمان عوارض سیگار در دسته دوم یعنی زمانی که به درمان عوارض فیزیکی سیگار می پردازید را می توان به استفاده از خوراکی هایی معطوف کرد که به بدن کمک می کند تا پاک سازی شود، بنابراین برای پاکسازی بدن از سموم بدن باید به سراغ مواد خوراکی رفت که خون را پاکسازی می کند و از غلظت خون می کاهد زیرا سیگار کشیدن به شدت باعث غلظت خون می شود پس  نوشیدن آب هویج تازه، کرفس تازه یا آب کرفس، چغندر، سیب و یا آب سیب، گوجه‌فرنگی و پرتقال به خاطر داشتن ویتامین سی و آنتی اکسیدان بودن و انگور برای تمیز کردن بدن عالی هستند.البته بهتر است که این خوراکی ها به صورت ارگانیک و تازه مصرف شود. این دسته از خوراکی ها به درمان عوارض سیگار ناشی از دود و مواد سمی کمک زیادی می کند.

بعد از ترک سیگار به افراد سیگاری توصیه می شود که آزمایش خون بدهند تا به طور دقیق تر به درمان عوارض سیگار بپردازند زیرا گاهی اوقات سیگار کشیدن باعث آسیب به کبد می شود و در چنین مواقعی نیاز به مصرف دارو و مراجعه به پزشک متخصص می باشد یا در مواقعی که سیگار باعث شده است که فرد دندان هایش دچارجرم و پوسیدگی شود، باید به  پزشک مراجعه کند.

اما درمان عوارض سیگار در اغلب مواقع به راحتی انجام می شود و چنانچه فرد به موقع خود را از چنگال سیگار رها کند می تواند اطمینان حاصل کند که درمان به راحتی برایش رخ خواهد داد.

پس قبل ار اینکه دیر شود به داد سلامتیتان برسید و ترک سیگار را به تعویق نیندازید زیرا هرچقدر در مصرف این عادت مخرب مداومت بورزید، آسیب بیشتری را متحمل می شوید.

همچنین درمان عوارض سیگار ناشی از مصرف نیکوتین که مربوط به آسیب های روانی می شود را می توان با شرکت در کلاس های آموزشی ترک سیگار و پیدا کردن انگیزه سالم زیستن جبران کرد و یا با مطالعه روش های ترک سیگار به صورت علمی با فرایند تاثیر نیکوتین بر مغز آشنا شد و راه های مقابله با وسوسه سیگار کشیدن را یاد گرفت.

برای درمان عوارض سیگار کشیدن باید به هر دودسته از آسیب های سیگار پرداخت یعنی هم عوارض جسمی سیگار را درمان کرد و هم عوارض روانی سیگار را جبران کرد زیرا سیگار کشیدن نه تنها به جسم انسان آسیب وارد می کند بلکه ذهن او را نیز مورد آسیب قرار می دهد.

در درمان عوارض سیگار، زمان نقش بسیار مهمی را ایفا می کند زیرا هرچقدر زودتر به خودتان و سلامتیان توجه کنید راحت تر و سریع تر می توانید به درمان عوارض سیگار بپردازید.

بنابراین تعلل نکنید، زمان را از دست ندهید،  برای ترک سیگار آماده شوید و باور کنید که به راحتی می توانید سیگار را ترک کنید و ترک سیگار اصلا سخت نیست، برای اینکه سیگار را به راحتی ترک کنید کافی است که از روش های اصولی و علمی و گروهی ترک سیگار پیروی کنید، زیرا شرکت در کلاس های ترک سیگار این نوید را به شما می دهد که شما تنها نیستید و افراد زیادی مثل شما وجود دارند که سیگار را ترک کرده اند و در این صورت انگیزه پیدا می کنید که سیگاری نباشید و با دیدن افراد موفق باور می کنید که قادر هستید که به راحتی با سیگار خداحافظی کنید و بعد از ترک،  به سراغ درمان عوارض سیگار بروید و برای همیشه از سلامتی و زندگی بدون عادت سیگار کشیدن لذت ببرید.