آیا میخک برای ترک سیگار مفید است؟

امروزه برای درمان برخی بیماری ها داروهای گیاهی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا به درمان بیماری خود بپردازید. اما اگر بخواهیم به مساله ترک سیگار در مرکز ترک سیگار در غرب تهران بپردازیم باید بگوییم که در زمینه ترک سیگار داروهای گیاهی به عنوان ترک قطعی در نظر گرفته نمی شود بلکه تمامی دارو های گیاهی که به عنوان راه حل ترک سیگار معرفی شده اند در واقع راه حلی می باشد تا فرد سیگاری میل و اشتیاق کمتری نسبت به سیگار داشته باشد.

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار در  ترک سیگار از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

 

 

 

 

 

 

تاثیر میخک بر ترک سیگار

 

 

 

در کل استفاده از میخک در برنامه غذایی و یا استفاده از آن به صورت دارویی می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد، چرا که میخک به دلیل داشتن مواد مغذی بالا و موارد درمانی بسیار متعددی به شما کمک می‌ نماید. اما از آنجایی که موضوع اصلی مبحث ما تاثیر میخک روی روش های اصولی ترک سیگار است، باید بگوییم که میخک نمی تواند به ترک سیگار قطعی شما کمک کند تنها با خواص هایی که دارد می تواند تقریبا جلوی برخی از بیماری ها را بگیرد.

یکی از خواص های مهم میخک ضد سرطانی آن است میخک می تواند تا حدودی جلوی ابتلا به سرطان را بگیرد همانطور گه می دانید افراد سیگاری با مصرف سیگار به سرطان های متعددی مواجه می شوند که با استفاده از این گیاه می توانند تا حدودی جلوی آن را بگیرد.

یکی دیگر از خواص میخک درمان ریه می باشد که بر روی سیتم تنفسی تاثیر مثبتی دارد. زمانی که فرد مدت زیادی به مصرف سیگار می پردازد باعث می شود تا به مرور ریه و دستگاه تنفسی او دچار مشکل شود که با استفاده از میخک می توانید روند درمانی ریه با سرعت پیش رود.

 

 

 

 

 

 

 

میخک چیست؟

 

 

قطعا گیاه میخک به گوشتان خورده است و برایتان سوال پیش آمده که گیاه میخک چیت؟

 

یکی از ادویه‌ هایی که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی می باشد میخک است. میخک خواص های بسیار بالایی دارد که در بخش های بعدی به آن می پردازیم.

 

طرز تهیه میخک این است که آن را از یک درخت همیشه سبز (Syzygium aromaticum) بومی اندونزی تهیه می نمایند. جالب است بدانید که این گیاه در حال حاضر، در سایر نقاط  جهان از جمله ایران هم رشد می‌ کند. در غذاهای خوش طعم، دسرها و نوشیدنی‌ها قطعا با ادویه آن مواجه شده اید. لازم به ذکر است که این گیاه را به دهانشویه‌ها، کرم‌ها، ژل‌ها و روغن‌ها نیز اضافه می‌ کنند. با ما همراه باشید تا دراین مقاله بیش تر به گیاه میخک بپردازیم و ببینیم که چه خاصیت هایی دارد و آیا می توان از آن برای ترک سیگار آسان استفاده کرد؟

 

 

 

 

 

انواع استفاده از میخک

 

 

این گیاه دارای ادویه همه کاره ای می باشد که معمولا به دو صورت کامل و آسیاب شده موجود می باشد، و از آن می‌توان برای چاشنی کباب قابلمه‌ ای، اضافه کردن طعم به نوشیدنی‌های داغ و ایجاد گرمای تند به کوکی‌ها و کیک‌ها به کار برد. ممکن است میخک را به عنوان یکی از مواد اصلی در پخت نان زنجبیلی یا یک ادویه اصلی در غذاهای هندی مشاهده کرده باشید. با اینکه میخک بیشتر به عنوان یک ادویه مورد استفاده در پخت و پز شناخته می‌شود، اما سال های طولانی است که از آن برای پیشگیری یا درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می گردد. گیاه میخک از خواص ضدالتهابی برخوردار می باشد و به دندان درد، تجمع پلاک روی دندان، خماری، سوء هاضمه و موارد دیگر کمک می نماید
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خواص میخک چیست؟

 

 

 

 

همانطور که در بخش های قبلی توضیح دادیم میخک از خواص های بسیار بالای برخوردار است از جمله:

 

ضد عفونی کننده‌ی دستگاه گوارش، کنترل سطح قند خون ، سلامت کبد ، از بین بردن علائم سیروز کبدی و بیماری کبد چرب، بهبود کلی عملکرد کبد، افزایش تولید انسولین، رهایی از اعتیاد، کمک به ساده ترین و بهترین روش ترک سیگار ، افزایش سلامت دستگاه تنفسی، پیشگیری از سرطان، سلامت دهان و دندان، لاغری، مبارزه با التهاب لثه و پلاک، درمان برونشیت و آسم، افزایش دمای بدن و کاهش استرس و اضطراب

 

 

 

 

خواص میخک برای مردان

 

 

 

میخک برای مردان هم از خواص بالایی برخوردار می باشد از جمله:

 

  • جلوگیری از زودانزالی و تقویت حرکت اسپرم
  • تقویت میل جنسی و مبارزه با ناتوانی جنسی

 

 

 

 

خواص میخک برای زنان

 

 

 

علاوه بر مردان، خانم ها هم می توانند از خواص میخک بهره مند شوند از جمله:

 

  • تقویت میل جنسی و مبارزه با ناتوانی جنسی
  • برطرف کردن مشکلات ارگاسم

 

 

 

 

 

خواص میخک برای مو

 

 

به رشد مو، افزایش استحکام تارهای مو، محافظت از پوست سر در برابر شوره همچنین کمک به ضخیم شدن مو با کمک خواص ضدالتهابی، کاهش خارش پوست سر، جلوگیری از سفید شدن موها کمک به سزایی می نماید از طرفی هم با افزایش گردش خون پوست سر و تحریک رشد مو هم به سلامت بیش تر مو می افزاید.

 

 

 

 

خواص میخک برای لاغری

 

 

از دیگر خواص میخک که به آن اشاره نمودیم کمک به لاغری فرد می باشد چرا که با خواصی که این گیاه دارد با منبع غنی از فیبر به کاهش احساس گرسنگی به صورت طبیعی ، افزایش متابولیسم، کمک به شکستن سلو‌های چربی، توقف افزایش وزن  فرد بسیار کمک می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چگونه از میخک برای جبران عوارض سیگار استفاده کنیم؟

 

 

از میخک با چند روش های مختلفی می توان استفاده کرد که هر کدام از آن روش ها فواید خاص خود را دارند.

 

 

  • استنشاق کردن میخک

 

 

یکی از بهترین روش هایی که از میخک برای افراد سیگاری، می توان استفاده کرد استنشاق کردن آن می باشد. شما می‌توانید با سوزاندن میخک روی یک شعله کوچک، دود آن را از طریق تنفس به ریه ‌های خود وارد نمایید تا باعث درمان سریع برونشیت شده و  تنفس بهتری را تجربه نمایید. شما می‌توانید میخک را در آب جوش بجوشانید و سپس از بخار آب برای تنفس استفاده کنید که شاید روش ساده ‌تری نسبت به سوزاندن میخک باشد، اما مطمئنا تاثیر کمتری نسبت به آن دارد.

 

 

 

 

  • نوشیدن میخک

 

 

روش دیگری که می توان از میخک استفاده نمود به صورت نوشیدن می باشد که میخک را می‌توانید به صورت روغن از عطاری‌ها تهیه نمایید. با استفاده از 2.3 قطره روغن میخک درون چای و نوشیدن آن می‌توانید به برطرف شدن مشکلات گوارشی خود کمک به سزایی نمایید.

 

 

 

 

  • استفاده غذایی از میخک

 

 

لازم به ذکر است که میخک به عنوان ادویه هم وجود دارد که یکی از سالم‌ ترین گیاهانی که می‌توانید در پخت و پز غذا از آن استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

آیا جایگزین های سیگار واقعا به ما کمک می کنند سیگار را ترک کنیم؟

 

 

جایگزین هایی که برای سریع ترین روش ترک سیگار در بازار وجود دارد همه آن ها نوعی تبلیغات است تا افراد را به دام خود بیاندازند با این روش های غیر اصولی نه تنها نمی توانید سیگار را ترک نمایید بلکه ممکن است بیش تر از سری های قبلی آن را مصرف نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

ترک سیگار برای همیشه

 

 

قطعا با تبلیغات بسیاری مواجه شده اید که با برخی گیاه ها می توانید برای همیشه سیگار را ترک نمایید، بهتر است بدانید که این موارد قطعی نمی باشد و شما می توانید میل و اشتیاق خود را نسبت به سیگار کمتر نمایید. سیگار به دلیل داشتن مضرات فراوان باید هر چه زودتر به فکر راهی برای ترک باشید این روزها هر کسی روشی برای ترک سیگار سر راهتان قرار می دهد اما شما باید با روش اصولی و زیر نطر افراد متخصص اقدام به  داروی ترک سیگار نمایید. چرا که با ادامه مصرف آن نه تنها به خود بلکه به اطرافیانتان زیان بالایی را می رسانید پس چه بهتر که زودتر دست به کار شوید تیم خانه رها با ارائه بهترین روش برای افراد سیگاری کمک می کنند تا فرد هر چه زودتر و بدون عوارض بتواند یک بار برای همیشه سیگار را ترک نماید.