ترک سیگار و 101 دلیل برای آن

 

 

 

 

ترک سیگار و دلایلی که باید سیگار را ترک کرد

 

 

 

اگر شما یک فرد سیگاری باشید، قطعا تا به حال به موضوع ترک سیگار اندیشیده اید، یا حتی اگر اصلا دوست نداشته باشید که سیگارتان را ترک کنید ، از افراد دیگر، خانواده یا دوستانتان موضوع ترک سیگار مطرح شده و جایی در ذهن شما ریشه دوانده و شما به هر دلیل برای یک بار هم که شده ذهنتان را درگیر ترک سیگار کرده اید. اما موضوعی که مطرح است این است که آیا شما دوست دارید که برای همیشه با این فکر خداحافظی کنید ؟ و آیا اصلا دوست دارید این مسئله را برای همیشه در ذهنتان حل کنید؟

 

در ابتدا باید بدون هیچ قضاوتی به سیگار کمی فکر کرد و این سوال را  پرسید که  اصولا سیگار چه نیازی از ما را را پاسخ می دهد؟ زیرا افراد مختلف دلایل متفاوتی برای ادامه ی دوستی با سیگار دارند.

 

به طور مثال : اگر نوجوان باشید ممکن است دلیل شما برای کشیدن سیگار تنها هماهنگ شدن با هنجارهای گروه هایی باشد که شما دوست دارید کنارشان باشید. در واقع در سنین نوجوانی اغلب به دلایل اجتماعی و بودن در کنار افراد سیگاری یا جلب توجه ، شما را به کشیدن سیگار وا می دارد و به این دلیل که فکر می کنید که هرگز به آن معتاد نخواهید شد تصمیم می گیرید که برای یک بار هم که شده سیگار را تجربه کنید.

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

 

 

 

 

 

 

از دیگر دلایل کشیدن سیگار در افراد به دلایل تبلیغات اشتباه و باور های غلط در مورد سیگار رخ می دهد، به طوری که اکثر افراد گمان می کنند که کشیدن سیگار در زمان عصبانیت یا استرس آنها را آرام می کند ، در حالی که این موضوع برای زمانی که شما برای اولین بار سیگار می کشید اصلا صحت ندارد و نه تنها سیگار شما را آرام نمی کند بلکه پریشانی و اضطراب را در شما تشدید و علاوه بر فشار عصبی قبل ، استرس سیگاری شدن هم، به شما افزوده می شود.

 

و اما از دیگر دلایل کشیدن سیگار باز هم می توان مسئله ی فرهنگی و اجتماعی آن را مطرح کرد که عده ای به دلیل تبلیغات غلط و دیدن عکس های جذاب در موضوع سیگار، فکر می کنند که سیگار باعث جذاب تر به نظر رسیدنشان می شود و وقتی متوجه اشتباهشان می شوند که دیگر آلوده به نیکوتین شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اما موضوعی که در این مقاله سعی در بررسی آن داریم پیدا کردن دلایلی برای ترک سیگار است. و به دنبال چاره ای برای خلاص شدن از دست این همراه مزاحم همیشگی  هستیم.

در ابتدا خوب است که بدانید توتون و تنباکو هر ساله سبب مرگ هشت میلیون نفر در جهان هستند و تحقیقات پزشکی حاکی از این است که افراد سیگاری بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های  قلبی و ریوی هستند و با شیوع بیماری کووید-19 و ابتلا در صد بالایی از افراد سیگاری به این بیماری مسئله ی ترک سیگار شکل تازه تری به خود گرفت و خطر سیگار برای افراد زیادی قابل لمس تر شد.

 

 

 

 

 

 

 

خطرات مصرف سیگار

 

 

 

از دیگر خطرات مصرف سیگار می توان به انواع بیماری های پر خطر - تهدید سلامت اطرافیان و خانواده - پیامد های بد اجتماعی - تاثیر منفی بر زیبایی و پوست - مشکلات جنسی - هدر رفت وقت و هزینه - آلودگی محیط زیست - تاثیر منفی بر تربیت فرزندان - تاثیر منفی بر سلامت دهان و دندان - تاثیر منفی بر ارتباطات دوستی و خانوادگی - و  ...

بی شک دلایل زیادی برای کشیدن سیگار وجود دارد اما ما به دنبال دلایلی برای ترک سیگار هستیم. ترک سیگار یک فرایندی است که مانند یک سفر لذت بخش عمل می کند که اگر شما خود را برای این سفر آماده کرده باشید علاوه بر لذت سفر ، کلی تجربه نیز کسب می کنید  .کافی است کمی صبور باشید و راه حل ساده ای برای راه ترک سیگار آسان پیدا کنید.که صد البته پیشنهاد ما همچنان ترک سیگار به روش رها است . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دلایل ترک سیگار

 

 

 

 

و اما شروع کنیم به مطرح کردن دلایلی از صد ها دلیل برای ترک سیگار.

 

 

از اولین دلایل ترک سیگار سلامتی است زیرا سیگار و نیکوتین موجود در آن سطح سلامت جسم رو به شدت کاهش داده و بدن رو مستعد انواع بیماری ها می کند جالب است که بدانید از بیست دقیقه بعد از آخرین سیگاری که می کشید ضربان قلب شما آرام تر می شود.

در عرض 12 ساعت سطح مونوکسید کربن خون به حد نرمال خود می رسد.

طی 2 تا 12 هفته  گردش خون بهبود و عملکرد ریه ها بهتر می شود.

طی 1 تا 9 ماه سرفه و تنگی تنفس کاهش می یابد.

طی 5 تا 15 سال خطر سکته ی مغزی فرد سیگاری به نسبت  یک فرد غیر سیگاری کاهش می یابد.

طی  10 سال خطر بیماری های ریوی کاهش می یابد.

طی 15 سال خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با ترک سیگار شما از رسیدن نیکوتین و لذت آنی سیگارجلوگیری می کنید. تنها بعد از گذشت چند روز  مغز شرو ع به تولید دوپامین می کند و سیگنال های دریافت نیکوتین در مغز شما کم کم از بین رفته و مغز عملکرد بهتری پیدا می کند.اگر می خواهید جسم سالم تری داشته باشید بی شک اولین قدم این است که سیگارتان را برای همیشه ترک کنید. همچنین برای داشتن روابط بهتر اجتماعی و خانوادگی ، برای صرفه جویی در وقت و هزینه ، برای تربیت بهتر فرزندان و ...

همچنین از دیگر دلایل پر اهمیت ، داشتن خانواده ای سالمتراست زیرا دود ی که از کشیدن سیگار شما در محیط اطرافتان پخش می شود (دود دست دوم)تراکم نیکوتین،آمونیاک و مونوکسید کربن بیشتری دارد و اطرافیان شما بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.

 

 

 

اینکه در حال حاضر شما تصمیم به ترک سیگار دارید یا نه مهم نیست اما بی شک روزی این تصمیم را خواهید گرفت چون با سیگار ادامه دادن شما را به لبه ی پرتگاهی می رساند که یا باید سقوط کنید یا یک قدم به عقب بر گردید و بی شک هیچ کس خواستار سقوط نیست پس همین لحظه تصمیم بگیرید زیرا هر روزی که بگذرد شما بیشتر به پرتگاه نزدیک می شوید.

برای ترک سیگار آسان و راحت ترین راه ترک سیگار در کلینیک ترک سیگار پیشنهاد همیشگی ما ترک سیگار به روش رها است زیرا شما در رها بدون نیاز به اراده ی قوی و تنها در چند روز سیگارتان را ترک می کنید حتی زمانی که هنوز تصمیم به ترک نگرفته اید ، کافی است یک بار امتحان کنیدتا برای همیشه حس رهایی و آزادی را به خودتان هدیه دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با ترک سیگار رو به سالم بودن پیش می روید

 


 ترک سیگار را با روش های مختلفی به بهبود سلامت شما کمک مینماید ، از جمله:

پوست شما سالم تر و شاداب تر خواهد شد.
به تنظیم کردن فشار خون فرد می پردازد.
به تنفس بهتر فرد کمک خواهد کرد.
خطر ابتلا به سکته مغزی و یا سکته قلبی را کاهش می دهد.
از ابتلا شدن فرد به برخی سرطان ها و بیماری های مختلف تا حدودی جلوگیری می نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با ترک سیگار به محافظت از خانواده خود می پردازید.

 

 

با کشیدن سیگار شما نه تنها به خود بلکه به اطرافیان و خانواده خود آسیب می رسانید در نتیجه با ترک سیگار باعث می شود تا خانواده شما از ابتلا به برخی بیماری هایی که توسط دود سیگار ممکن است به آن مبتلا شوند جلوگیری می نمایید. و انرژی بیش تری را برای صرف گذراندن وقت با آن ها خواهید نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

برای ترک سیگار هزاران دلیل و میلیون ها دلیل وجود دارد که از این ماده سمی برای همیشه خلاص شوید اما این شما هستید که باید به این درجه برسید که واقعا سیگار مواد مضری است و اگر آن را ترک نکنید ممکن است به بلاهای مختلفی مبتلا شوید به همین منظور شما باید در اولین فرصت برای همیشه از این ماده آلوده خلاص شوید اگر راه آن را نمیدانید ما به شما می گوییم که خانه رها بهترین روش برای ترک سیگار شما در کمترین زمان ممکن، بدون هیچ عوارضی می باشد اگر شما جز میلیون ها نفری هستید که می خواهید برای همیشه سیگار را ترک نمایید همین حالا به خانواده رها بپیوندید.