ترک سیگار با دارو بهتر است یا بدون استفاده ار دارو؟

 

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

ترک سیگار با داروهای ترک سیگار یا بدون استفاده از دارو ؟

 

در ابتدای این مقاله،  باید چند سوال را مطرح کرد که آیا برای ترک سیگار داروهایی وجود دارد؟ و اینکه آیا برای ترک سیگار نیازی به استفاده از داروهای ترک سیگار هست؟ و اصولا ترک سیگار با دارو های ترک سیگار روشی موثر و پایدار است؟و  اصلا چرا داروهای ترک سیگار ساخته و وارد بازار فروش شدند؟

 

باید پاسخ داد که  بله  انواع داروهای ترک سیگار در بازار وجود دارند و به این دلیل ساخته شدند  که درصد بالایی از افراد سیگاری وقتی از سیگار کشیدن خسته می شدند و تصمیم می گرفتند که دیگر سیگار نکشند

این روزها شاهد افراد بسیاری هستیم که برای ترک سیگار از هر روشی استفاده می نمایند و در نهایت با شکست مواجه می شوند برخی افراد به مصرف داروهایی که مخصوص ترک سیگار تبلیغ می شوند روی می آورند و اما از عوارض و خطرهایی که ممکن است این داروها بر جای بگذارند اطلاعی ندارند.

افراد در همان اولین ساعات ترک سیگارشان حالا با هر روشی با کلافگی و میل شدید به دوباره سیگار کشیدن مواجه می شدند و همین میل  شدید به سیگار، ترک سیگار را برای آنها سخت می کرد، زیرا نیکوتین موجود در سیگار و هر محصولی که تنباکو دارد به شدت اعتیاد آور بوده و بر خلاف ظاهر ساده و کوچک سیگار، ترک سیگار را بسیار سخت و پیچیده کرده است. بررسی های انجام شده ، نشان می دهد که افرادی که موفق به ترک سیگار شده اند حد اقل سه بار ترک سیگار ناموفق را تجربه کرده اند به همین خاطر افرادی که به سخت بودن ترک سیگار پی برده بودند، در صدد این موضوع برآمدند که راه ترک سیگار آسان پیدا کنند و در پی آن داروهای فراوانی برای ترک کردن سیگار آسان ساخته و وارد بازار شد که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.اما اینکه آیا این داروها ی ترک کردن سیگار در ترک آسان سیگار موثر بودند یا نه ، نیار به بررسی های بیشتری داشت که در ادامه ی مطلب به آن می پردازیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاثیر داروهای ترک سیگار

 

 

 

باید به اطلاع شما برسانیم که در طی بررسی و تحقیقات انجام شده توسط تیم تحقیقاتی ما داروهای ترک سیگار نمی توانند به تنهایی منجر به ترک سیگار شوند و داروهای ترک سیگار   مانند یک مسکن عمل نمی کنند  که فوری روی بدن افراد تاثیر بگذارند و فرد سیگاری نباید این توقع را داشته باشد که بعد از خوردن یا استفاده از داروی ترک سیگار برای همیشه سیگار خود را ترک و میل کشیدن سیگار در او از بین برود .داروهای ترک سیگار در مواردی نادر تنها می توانند کمک کننده باشند ، اما لازم به ذکر است که استفاده ار دارو به هیچ عنوان در ترک سیگار به روش رها توصیه نمی شود زیرا در  ترک سیگار به روش رها شما هرگز نیاز به دارو پیدا نمی کنید و سیگار را به روشی اصولی و ماندگار ترک می کنید .موضوعی که در ترک سیگار به روش رها مطرح می شود ایجاد باورهای بنیادی و صحیح در مورد نیکوتین و ترک سیگار آسان در ذهن افراد است ، به شیوه ای که با ایجاد باورهای تازه دیگر میلی به کشیدن دوباره ی سیگار در افراد به وجود نمی آید. در ادامه به بررسی  و معرفی برخی داروهای نیکوتینی و ترک سیگار می پردازیم.

ما دراینجا به بررسی داروهای نیکوتینی ای می پردازیم که برای تهیه ی آنها نیازی به نسخه پزشگ ندارد اما توصیه می شود در صورت لزوم استفاده برای عدم تداخل دارویی حتما با پزشک مشورت کنید .

 

 

 

 

داروهای نیکوتینی

 

 

 

اصولا داروهای نیکوتینی که برای ترک سیگار موجود هستند شیوه و میزان رسیدن نیکوتین به مغز شما را تغییر می دهد و باعث می شود که میزان نیکوتین دریافتی به مرور کاهش  پیدا کرده و مغز کم کم دریافت کننده های نیکوتین خود را از دست داده  و منجر به ترک سیگار در برخی  افراد شود. از جمله داروهای ترک سیگار موجود در بازار می توان به  برچسب  نیکوتین-آدامس نیکوتین-قرص مکیدنی نیکوتین-که از جمله داروهای بدون نسخه و اسپری بینی نیکوتین-نیکوتین استنشاقی-بوپروپیون-وارنیکلین که برای تهیه ی آنها نیاز به نسخه و تجویز پزشک است.

 

برچسب نیکوتین:برچسب نبکوتین ظاهری شبیه برچسب جای زخم دارد اما تفاوت آن با برچسب های معمولی این است که حاوی نیکوتین است و بعد از چسباندن آن روی پوست نیکوتین موجود در آن مستقیما از طریق پوست وارد جریان خون می شود که البته میزان نیکوتین موجود در این برچسب ها متفاوت بوده و توصیه می شود که به مرور دوز مصرف آن را کاهش داده و کم کم به طور کامل از مصرف آن خودداری شود.

 

 

آدامس نیکوتین:آدامس نیکوتین هم مانند برچسب یک راه غیر موضعی برای رساندن نیکوتین به بدن است و ظاهری شبیه به آدامس های معمولی دارد به همین خاطر حتما از توصیه آن به دیگران خودداری و از دسترس کودکان به دور نگه دارید.آدامس نیکوتین حاوی نیکوتین است که از طریق مخاط دهان مستقیم وارد جریان خون می شود. راه کاری که پیشنهاد می شود این است که بعد از اینکه مصرف سیگار را کنترل کردید طی مدت زمان حدود  دوازده  هفته به تدریج آدامس را جایگزین سیگار کرده و کم کم از استفاده از آدامس نیکوتین هم خودداری کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قرص مکیدنی نیکوتین:این قرص های نیکوتین هم مانند آدامس و چسب از داروهای ترک سیگار غیر موضعی است و نیکوتین را از طریق مخاط دهان مستقیم وارد جریان خون می کند.

 

باید به این نکته توجه داشته باشید که داروهای نیکوتینی هم مثل هر دارویی دارای نکات و توصیه هایی هستند که باید قبل ازمصرف و بعد از مصرف در نظر گرفت، مثل نحوه ی استفاده و عوارض احتمالی که باید با مطالعه و بررسی قبلی اقدام به استفاده از هر نوع داروی ترک سیگار آنها را بررسی کرد، که معمولا روی جعبه ی داروها ی ترک سیگار راهنمای استفاده و عوارض احتمالی آن  یادداشت شده که لازم است حتما مطالعه و بررسی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

و اما می رسیم به این موضوع که آیا مصرف داروهای نیکوتینی یا داروهای ترک سیگار از نظر ما موثر هستند ؟ باید به اطلاع برسانیم که خانه رها و ترک سیگار به روش رها به هیچ عنوان استفاده از داروهای ترک سیگار را پیشنهاد نمی دهد .زیرا تحقیقات و بررسی ها و همچنین شواهد موجود در خانه رها این موضوع را به کلی رد کرده و در مواردی هم دیده شده که داروهای ترک سیگار، باعث وخیم تر شدن اوضاع و مصرف بیشتر نیکوتین در افراد شده است. پیشنهاد خانه رها این است که برای ترک سیگارآسان  در کلینیک ترک سیگار قبل از استفاده از انواع داروهای ترک سیگار و اتلاف وقت و هزینه فقط یک بار ترک سیگار به روش رها را امتحان کنید تا ترک سیگار آسان ، بدون دارو و عوارض را تجربه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مگه بدون دارو هم میشه؟

 

 

بله ترک سیگار فرایندی می باشد که به هیچ عنوان نیاز به دارو ندارد شما هیچ وقت کاری را سرخود انجام ندهید وقتی به مجموعه خانه رها بیایید مشاهده می کنید که چقدر تعداد افرادی که مثل شما مصمم به ترک سیگار هستند زیاد می باشد و چطور آن افراد می توانند که بدون مصرف هیچ دارویی بتوانند سیگار را برای همیشه ترک کنند.

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

حال اگر برایتان سوال پیش می آید که خلاصه ترک سیگار با دارو بهتر است یا بدون دارو؟ پاسخ ما به شما این است که ترک سیگار بهتر است بدون دارو انجام شود چرا که داروها نه تنها نمی تواند در ترک سیگار شما کمکی کنند بلکه ممکن است که عواقب هایی را داشته باشد و شما را پشیمان کند.

با پیدایش خانه رها که قصد ترک آن را دارند و آشنایی افراد سیگاری با این مجموعه دیگر هیچ کدام به سمت روش های بیهوده نرفتند و همه آن ها با پیوستن به این مجموعه توانستند به راحتی در عرض 4 روز برای همیشه از سیگار خدافظی کنند. چرا که این مجموعه با داشتن افراد حرفه ای که سال ها تجربه دارند تواسنته اند تا هزاران نفر را از دامان این مواد سمی نجات دهند.