ترک سیگار و تاثیرات مخربی که سیگار بر ژنتیک انسان می گذارد؟

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

آیا ژنتیک انسان بر سیگاری شدن او و یا توانایی در ترک سیگار موثر است؟

 

 

طبق مطالعات انجام شده انجام شده بر ژنتیک انسان و عواملی که در ژن های انسان اختلال ایجاد می کنند، مواد دخانی می توانند عملکرد تا 7 هزار ژن را تغییر دهد که این تغییر ژن می تواند موجب بروز مشکلات زیادی از جمله بیماری و ناباروری شود.

 را ه ترک سیگار می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند به طوریکه تغییرات به وجود آمده در اسپرم بعد از گذشت سه تا شش ماه به حالت اولیه خود باز می گردد.اما سوالی که برای افراد سیگاری پیش می آید این است که پس چطور افراد سیگاری زیادی دارای فرزند هستند و کشیدن سیگار تاثیری در ناباروری آنها ایجاد نکرده باید گفت که تغییرات و مضرات سیگار در افراد مختلف متفاوت است و سیگار می تواند یکی از علت های ناباروری و تغییرات ژنتیکی باشد.

 

 

 

 

 

تاثیر ژنتیک بر تمایل به سیگار

 

 

 

 

اما آیا ژنتیک شما در تمایل به سیگار تاثیر می گذارد؟و آیا ترک سیگار برای افراد به خصوصی سخت و برای عده ای آسان است؟

 

در ادامه به توضیح بیشتر این مطلب می پردازیم.در یک تحقیقی که سالها پیش در این مورد انجام شد دانشمندان زیادی این موضوع را تایید کردند که وجود تغییراتی در کروموزم ها ی افراد می تواند روی تمایلات افراد به سیگار تاثیر بگذارند به طوری که افرادی که کروموزوم شماره 11 آنها دچار تغییر شده باشد احتمال سیگاری شدنشان بیشتر می باشد و یا افرادی که  کروموزوم 9 آنها دچار جهش یا تغییر شده باشد، ترک سیگار برای آنها آسان تر است .اما امروزه و با بررسی هایی که انجام شده این تحقیقات اثبات نشده و در حد یک تئوری باقی مانده.اینکه تمایل عده ای از افراد به سیگار بیشتر و یا ترک سیگار برای آنها سخت تر باشد ربطی به ژنتیک افراد ندارد بلکه به باورهای افراد بستگی دارد .اینکه هر شخص از کودکی چه ورودی هایی را به مغز خود وارد کرده باشد،چه مطالبی را فرا گرفته باشد، نوع تربیت ، اعتماد به نفس ، عزت نفس ، آگاهی  های افراد، سبک زندگی افراد و ارتباطات او در سیگاری شدن و یا ترک سیگار او تاثیر گذار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهانه های ترک سیگار

 

 

 

پس این تنها یک بهانه است که فردی ژنتیکی سیگاری باشد و یا اینکه ژنتیک او اجازه ندهد که سیگار را ترک کند.ترک سیگار برای همه ی افراد امکان پذیر است و هیچ بهانه ای نمی تواند برای ترک سیگار وجود داشته باشد به شرطی که روشی درست را برای ترک سیگار خود پیدا کنید، شما به راحتی آب خوردن سیگارتان را ترک خواهید کرد.

اما سیگار می تواند تاثیرات مخربی را برروی ژن های انسانی بگذارد به طوریکه مصرف یک بسته سیگار به مدت یک سال می تواند 150 جهش در سلول های ریه، 97 جهش در سلول های گلو، 39 جهش در حنجره، 23 جهش در دهان، 18 جهش در مثانه و 8 جهش در کبد انسان ایجاد کند .

 

پس از آثار مخرب سیگار بر روی ژن های انسان نمی توان چشم پوشی کرد . به طور کلی سیگار کشیدن همه ی سلول ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد و هر چقدر مقدار و طول دوره ی مصرف بیشتر باشد این آثار مخرب بیشتر و عمیق تر می شود.

اما خبر خوب این است که شما بعد از کنار گذاشتن سیگار می توانید به روزهایی برگردید که هرگز سیگاری نبودیدواگر ترک سیگار قبل از سن 40 سالگی اتفاق بیفتد، که بسیار عالی است و شما بعد از ترک سیگار مانند کسی هستید که اصلا تجربه ی سیگار کشیدن نداشته و دیگر نیازی به نگرانی در مورد تاثیرات مخرب سیگار نباشید.

 

بسیاری از تغییراتی که سیگار در شما ایجاد می کند بعد از گذشت شش ماه بهبود پیدا می کند و در مواقعی که فرد دچار بیماری شده باشد هم بعد از ترک سیگار و با گذراندن طول درمان با سرعت بیشتری بهبود پیدا می کند. زیرا سیگار با تغییراتی که در بدن ایجاد می کند روند بهبودی  هر بیماریی را کند تر می کند ، زیرا سیگار سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند، پس طبیعی است که بعد از سیگار بهبودی سریعتر اتفاق بیفتد.

ترک  موفق سیگار همه ی جوانب سلامتی را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا دو مرکز اصلی بدن با سیگار کشیدن دچار اختلال شدیدمی شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما با سیگار کشیدن هم قلب و هم مغز خود را درگیر اختلال می کنید و وقتی این دو مرکز در بدن دچار اختلال شوند در واقع همه ی اعضا ی بدن دچار اختلال شده اند و با ترک همیشه سیگار شما در ابتدا به قلب خود استراحت می دهید و بعد از اینکه دوره ی کامل ترک سیگار را گذراندید، مغزتان هم از درگیری با نیکوتین و فکر کردن به سیگار، خلاص می شود.

آنچه مهم است تصمیمی است که باید بگیرید. بعد از اینکه سیگار را کنار بگذارید بدن شما درست بعد از گذشت دو ساعت شروع به تغییر می کند، تپش قلبتان به حالت طبیعی خود باز می گردد و ریه اکسیژن را راحتر به قلب و بعد توسط قلب به تک تک سلول ها می رساند، بعد از گذشت چند روز دیگر خبری از وجود گازهای سمی در بدن نیست و کربن دی اکسید ناشی از فعل و انفعالات سیگار به حد طبیعی خود باز می گردد. شما با ترک همیشه سیگار در واقع بین عملکرد قلب و مغزتان تعادل برقرار می کنید و وقتی این دو ارگان اصلی در بدن در تعادل باشند شما در تصمیم گیری های مهم زندگیتان به درستی عمل می کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در واقع شما بعد از سیگار از هر نظر با قبل سیگارتان متفاوت خواهید شد. خوابتان تنظیم می شود و فعالیتتان به علت وجود اکسیژن در بدنتان بیشتر می شود و کارهایتان را با سرعت بیشتری انجام می دهید، در وقتتان صرفه جویی می شود و دیگر انرژیتان برای درگیری های سیگار به هدر نمی رود، شما می توانید با تشویق اطرافیانتان به ترک سیگار، محیط سالمتری داشته باشید و  دیگرسیگار، سلامت خانواده و اطرافیان شما را تهدید نمی کند.برای اینکه بتوانید سیگار را برای همیشه ترک کنید و در ترک سیگار، ثابت قدم باشید به شما پیشنهاد می دهیم ترک سیگار به روش کلینیک ترک سیگار رها در را امتحان کنید.

 

 

 

 

 

 

 

خطر اثرگذاری دخانیات بر عملکرد ژن ها

 

 

همانطور که دانستید دخانیات بر عملکرد ژنتیک بسیار اثر بدی می گذارد و باعث می شود تا مواردی مانند افزایش محدودیت رشد جنین همچنین سندرم مرگ ناگهانی نوزاد و در مراحل بعدی زندگی رفتارهای اعتیاد آور را پیش می آورد.

 

 

 

 

 

آیا مصرف دخانیات باعث آسیب به سلامتی و عملکرد ژن ها می شود؟

 

 

طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجاک گرفته است نشان می دهد که دخانیات باعث می شود تا اثرات منفی را بر روی بدن فرد سیگاری جای بگذارد. چرا که با تغییراتی در تنظیم ژن های حیاتی تاثیر مر گذارد پیامد های بسیار بدی را بر سلامت و کیفیت زندگی فرد سیگاری می گذارذ. سرطان یکی از معمول ترین مواردی است که با تاثیرات دخانیات بر عملکرد ژن ها تاثیر می گذارد.

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

این که سیگاری بودن یک اتفاق ژنتیکی می باشد کاملا یک بهانه ای بیش نیست.  مصرف دخانیات باعث می شود تا همه ی سلول ها را تحت تاثیر خود قرار دهد و هر چقدر هم که مقدار و طول  مصرف آن بیشتر باشد، آثار مخرب تر و بیشتری را برجای می گذارد. به همین منظور برای جلوگیری از خطراتی که برای ژنتیک فرد پیش می آید حتما باید با روش اصلولی و مناسب به ترک سیگار بپردازد و برای همیشه آن را ترک نماید. سیگار باعث بروز خطرهای مختلفی از جمله آسیب به ژنتیک فرد می گردد.