آدامس ترک سیگار چیست و چه تاثیری بر ترک سیگار دارد؟

 

 

آدامس ترک سیگار چه تاثیری برترک سیگار دارد و آیا می توان به کمک آدامس ترک سیگار با سیگار برای همیشه خداحافظی کرد؟

 

اغلب انسان ها از آدامس، خاطرات خوبی دارند و همیشه جویدن آدامس همراه با ایجاد لذت بوده است و اگر قرار باشد به کمک آن یک عادت بد مثل سیگار را کنار گذاشت، لذت بخش تر هم خواهد شد.

ترک سیگار برای عده ی زیادی با چالش های فراوانی همراه است به طوریکه عده ای آنقدر از ترک سیگار می ترسند و فراری هستند که از اسم ترک سیگار هم استرس می گیرند، آنقدر که ترجیح می دهند با این دشمن خانمان سوز به زندگی ادامه دهند.

این روزها در میان هزاران روش های ترک سیگار روشی به وجود آمده که با استفاده از آدامس بتوان سیگار را برای همیشه ترک کرد.

 ما در این بخش می خواهیم به روش ترک سیگار با استفاده از آدامس بپردازیم و ببینیم که آیا می شود با این روش از سیگار رها پیدا کرد یا خیر؟

 

 

 

 

 

 

مصرف سیگار در افراد سیگاری

 

 

 

 

اکثر افراد سیگاری که سابقه طولانی در مصرف سیگار دارند، ترک سیگار را غیر ممکن می دانند زیرا اغلب بارها تصمیم به ترک سیگار گرفته اند، اما موفق نبوده اند.

حال اگر به این دسته افراد سیگاری بگوییم که می توانید با آدامس ترک سیگار، با سیگار خداحافظی کنید، تعجب می کنند اما به خاطر اینکه از جویدن آدامس در ذهن خود خاطرات خوبی دارند، می توانند باور کنند که بتوانند با این روش به ترک سیگار بیانجامند و ترجیح می دهند که برای یکبار هم که شده ترک سیگار با آدامس ترک سیگار را تجربه کنند.

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین عرق گیاهی برای ترک سیگار

 

 

انواع روش ترک سیگار

 

 

 

 

اما آدامس ترک سیگار چیست و چه عملکردی دارد و آیا واقعا در ترک سیگار موثر است و آیا تضمینی وجود دارد که بعد از مصرف آدامس ترک سیگار، بتوان آن را کنار گذاشت؟

 

روش های زیادی برای ترک سیگار در بهترین مرکز ترک سیگار وجود دارد و اگر بخواهیم به طور کلی ترک سیگار دسته بندی کنیم، چند نوع ترک سیگار وجود دارد، ترک سیگار با دارو و اشکال دارو مثل قرص وارنیکلین و یا آدامس و چسب نیکوتین دار و یا طب سنتی ، ترک سیگار به کمک کم کردن تدریجی  سیگار که فرد سیگاری سعی می کند مصرف سیگار را آنقدر کم کند که در نهایت به روزی یک نخ برسد و آن یک نخ را به راحتی ترک کند، ترک سیگار به کمک هیپنوتیزم که در این روش با القای مضرات سیگار و توانمندی ترک سیگار به فرد کمک می کند که با ایجاد باور ها و عادت های جدید عادت سیگار را کنار بگذارد، ترک سیگار به کمک روان درمانی که در آن فرد شستشوی مغزی می شود و با آگاهی و اعتماد به نفس میل به سیگار را از دست می دهد و ترک سیگار آلن کار که کاری شبیه به روان درکانی انجام می دهد.

 

اما هیچ کدام از روش های ترک سیگار به اندازه ی آدامس ترک سیگار، آسان به نظر نمی رسد و فکر اینکه بتوان هم آدامس جوید و هم مثل مصرف سیگار، از جویدن آدامس لذت برد و هم سیگار را ترک کرد بسیار زیاد وسوسه انگیز است. که سر این موضوع افراد زیادی به سمت آن جذب می شوند و این روش را برای ترک سیگار برمیگزینند.

 

 

 

 

 

 

 

آدامس ترک سیگار چیست؟

 

 

 

 

آدامس ترک سیگاردر واقع  آدامس هایی هستند که حاوی نیکوتین هستند که در افرادی که قصد دارند اعتیاد خود به سیگار را ترک کنند، می‌تواند کاربرد داشته باشد و در بهبود پروسه ترک سیگار مفید و موثر باشد. نیکوتین عنصر اصلی در محصولات مشتق شده از تنباکو است. آدامس ترک سیگار محصولاتی هستند که برای کمک به ترک سیگار در افراد بزرگ‌سال استفاده می‌شوند. استفاده از مقدار کنترل‌شده نیکوتین باعث کاهش علائم ترک نیکوتین در هنگام ترک مصرف سیگار می‌شود، به این صورت که فرد با جویدن آدامس از طریق دهان و بزاق نیکوتین موجود در آدامس را وارد مغز می کند و باعث ترشح دوپامین می شود و به این صورت گیرنده های نیکوتین را کمی آرام می کند .

 

 

 

 

 

 

عواقب استفاده نادرست از آدامس برای ترک سیگار

 

 

 

حالا بریم ببینیم که اگه به درستی از این روش استفاده نکنیم چه اتفاقی می افتد؟ اگر آدامس ترک سیگار را به روش درست استفاده نکنید ممکن است، آدامس جایگزین سیگار شود و مجبور شوید آدامس را ترک کنید.

آدامس ترک سیگار می تواند به افرادی کمک کند که سیگار را ترک کنند اما متاسفانه روشی تضمین شده نیست، زیرا تا زمانی که میل و هوس سیگار را در خود از بین نبرید، هیچ روشی نمی تواند به طور صد در صد به شما در ترک سیگار کمک کند.

 

بنابراین آدامس ترک سیگار تنها می تواند به شما کمک کند که سیگار را ترک کنید اما اینکه روز بعد و هفته های بعد دوباره به سیگار برنگردید را نمی تواند تضمین کند.

چیزی که شما را به سمت سیگار می کشاند، نیکوتین است حال، شما با آدامس ترک سیگار، نیکوتین را به بدنتان می رسانید اما محدود تر و کنترل شده، اما چنانچه آدامس ترک سیگار را قطع کنید ممکن است مجدد هوس نیکوتین را در ذهن داشته باشید و دوباره به همان زندگی قبلی خود بازگردید.

 

 

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: زیبایی بعد از ترک سیگار

ترک سیگار موفق چه روشی است؟

 

 

 

 

شما برای ترک سیگار موفق در مرکز ترک سیگار در غرب تهران، باید گیرنده های نیکوتین در مغز را از درخواست کردن نیکوتین باز دارید و این مهم زمانی اتفاق می افتد که مغز شما باور کند که چیزهای بهتری در زندگی وجود دارد که لذت واقعی را برای تولید دوپامین به همراه دارد.

لذت سالم زندگی کردن و لذت بدون سیگار زندگی کردن، ترک بوی بد سیگار، خنثی شدن سرفه ها و علائم سیگار، لذت رضایت از خود و دبدن لبخند رضایت افرادی که نگران سلامتیمان هستند و ...

وقتی با تمام وجود از ترک سیگارتان راضی باشید و میل و اشتیاقتان را نسبت به سیگار از دست بدهید، می توانید مطمئن باشید که در ترک سیگار موفق بوده اید.

 

 

 

اما با آدامس ترک سیگار نمی توانید هوس و میل سیگار را از بین ببرید و تنها می توانید مقدار نیکوتین مصرفیتان را کاهش دهید و یا جلوی آن را بگیرید، اما اگر کسی مقابل شما سیگار بکشد، شما هوس سیگار می کنید و یا اگر در موقعیتی قرار بگیرید که نیازمند آرامش سریع باشید،سیگار اولین چیزی است که به ذهنتان خطور می کند.

ترک سیگار با آدامس ترک سیگار و یا قرص نیکوتین و یا چسب نیکوتین در واقع نیکوتین را به مغز می رسانند اما با دوز کمتر و شکلی دیگر که این تغییرات در افرادی باعث می شود که مصرف سیگارشان را کمتر کنند و یا به مرور زمان، آن را کنار بگذارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای استفاده از آدامس نیکوتین

 

 

 

 

توجه کنید تا آدامس مخصوص ترک سیگار را به ‌آرامی بجوید و زمانی ‌که دهان شما شروع به خارش نمود، جویدن را قطع کنید. “قرار دادن” آدامس را در کنار گونه تا زمانی که احساس خارش از بین رفته باشد، قرار دهید. به ‌آرامی چند بار آن را جویده تا وقتی که خارش مجدد شروع شود. دوباره آدامس را در محل دیگر از  دهانتان خود قرار دهید.

پس از نیم ساعت یک قطره آدامس را برداشته یا وقتی ‌که جویدن دیگر باعث ایجاد حساسیت می‌شود دیگر از آن آدامس استفاده نکنید. زمانی که میل زیادی به مصرف دارید و وسوسه شده اید، امکان دارد تا ظرف ۶۰ دقیقه یک تکه جدید از آدامس نیکوتین را میل فرمایید.

از مصرف یک تکه از آدامس درست بعد از آدامس قبلی اجتناب کنید، چرا که این کار ممکن است عوارض جانبی مانند سکته قلبی، استفراغ و یا سوزش سر دل را به همراه داشته باشد.

برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید حداقل ۶ تکه از آدامس را  در روز، در طول ۶ هفته اول زمان ترک سیگار استفاده نمایید. توجه کنید تا به هیچ عنوان در روز از  ۲۴ عدد بیش تر استفاده نکنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدار مصرف:

 

 

 

•    از هفته اول تا هفته ششم: هر ساعت 1 عدد یا هر 2 ساعت 1 عدد

•   از هفته هفتم تا هفته نهم: هر 2 ساعت 1 عدد یا هر 4 ساعت 1 عدد

•    از هفته دهم  تا هفته دوازدهم: هر 4 ساعت 1عدد یا هر 8 ساعت 1 عدد

 

هر چند که تعداد مصرف، به درجه وابستگی فرد سیگاری به سیگار می باشد. اگر فرد در طول روز کمتر از 25 عدد سیگار مصرف می کرد، در هر ساعت مصرف یک آدامس کافی می باشد. اگر احساس نیاز شما به سیگار از بین نرفت می توانید با کمی فاصله آدامس دوم را میل فرمایید.

اگر زمانی که بیش از ۲۵ سیگار در روز مصرف می شده، در هر ساعت بهتر است ۲ عدد آدامس با کمی فاصله میل شود، اما توجه فرمایید که نباید بیش از ۲۴ آدامس در طول روز مصرف شود.

برای این که در ترک سیگار موفق باشید بهتر است تا در 6 هفته نخست روزی 9 عدد آدامس استفاده گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکات احتیاطی:

 

 

 

 

زمانی که از این آدامس استفاده می کنید بهتر است برخی نکات را در نظر داشته باشید تا مشکلاتی برایتان پیش نیاید. برای مثال:

•    اگر جز افراد باردار یا شیرده هستید و می خواهید تا از این آدامس استفاده نمایید حتما زیر نظر پزشک و با دستور او پیش بروید.

•    توجه کنید که نباید از آدامس ترک سیگار به همراه سیگار یا تنباکوهای جویدنی، پچ‌های نیکوتینی و دیگر محصولاتی که نیکوتین دارند استفاده گردد.

•    اگر به بیماری فنیل کتونوری مبتلا هستید از این آدامس که شامل 6 % میلی گرم فنیل آلانین می‌باشد استفاده نکنید.

•    اگر دچار بیماری قلبی، فشار خون بالا، زخم معده یا دیابت و... هستید، برای استفاده از این آدامس حتما با مشورت پزشک خود پیش بروید.

 

 

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: غلظت خون بعد از ترک سیگار

 

 

نتیجه گیری

 

 

در هر صورت ترک سیگار و یا کم کردن مصرف سیگار، از اقدامات واجبی است که هرچه زودتر باید به آن رسیدگی کرد، زیرا هرچه قدر در باتلاق سیگار بمانید، بیشتر غرق می شوید. پس هر چه زودتر دست به کار شوید. اگر به دنبال روش مناسبی برای اقدام این موضوع هستید پیشنهاد ما برای ترک سیگار استفاده از روشی است که بتوانید با کمک آن میل و هوس سیگار را به طور کامل از بین ببرید در این صورت می توانید، مطمئن باشید که در ترک سیگار موفق خواهید شد. شما باید روش اصولی و منطقی را انتخاب کنید و بتوانید در این مسیر قدم بردارید و برای همیشه از زندان این مواد سمی دور بمانید.