ترک سیگار و دانستن اینکه برای ترک سیگار چه قرصی باید بخوریم؟

 

 

 

ترک سیگار و دانستن اینکه برای ترک سیگار چه قرصی باید بخوریم؟ قرص های ترک سیگار کدام هستند و آیا لازم است برای ترک سیگار قرص و دارو مصرف کرد؟

 

ترک سیگار از نگاه کسانی که به سیگار اعتیاد دارند و روزها و شب هایشان را با سیگار سپری می کنند سخت است به طوری که هرگاه با انتقاد دیگران مبنی بر نکشیدن سیگار مواجه می شوند، دچار آشفتگی خاطر می شوند، به طوریکه عده ای اصلا دوست ندارند درباره آن چیزی بشنوند و از فکر کردن به ترک سیگار فراری هستند اما اگر به این افراد بگویید که با خوردن یک قرص می توانید سیگارتان را ترک کنید و به آنها اطمینان دهید که با خوردن این قرص، دیگر یک فرد سیگاری نخواهید بود بدون تعلل قبول خواهند کرد زیرا چیزی که آنها را از ترک سیگار منع می کند، تصور سخت بودن آن است و اگر بدانند که می شود با مصرف یک دارو به راحتی سیگار را کنار بگذارند، فوری قبول می کنند.

 

 

قرص های ترک سیگار

 

 

اکثر افراد برای درمان بیماری خود ترجیح می دهند که دارو استفاده کنند و با خوردن دارو، احساس می کنند که زودتر بهبود پیدا می کنند، اما در اکثر مواقع چیزی که باعث خوب شدن یک بیماری می شود باور تاثیر آن دارو است به طوریکه در خیلی از مواقع دیده شده که افراد با خوردن دارونماها هم بهبود می یابند و علت آن تنها بر این ماجرا بوده که فرد باور کرده که با خوردن آن دارو بهبود می یابد.

 

 

 

 

 

 

 

نقش ذهن در ترک سیگار

 

ذهن نقش پررنگی در سیستم بدنی افراد دارد. و قابلیت بالای آن در هر زمینه ای باعث شده تا تاثزات مثبتی و منفی را بر روی افراد بگذارد. نقش ذهن و باور را در بهبود بیماری ها و حل مشکلات نمی توان نادیده گرفت. در مورد سیگار هم به همین صورت است که افراد سیگاری دوست دارند که برای ترک کردن سیگار با مصرف یک دارو، مشکل را حل کنند به همین خاطر قرص هایی برای آن ساخته شد و وارد بازار شد تا بتواند به افراد سیگاری کمک کند که سیگارشان را ترک کنند. و افراد با باوری که نسبت به این موضوع دارند می توانند با مصرف این قرص ها برای زمان محدودی از مصرف سیگار دور بمانند چرا که در ذهن خود به این موضوع ایمان دارند که تا زمانی که این قرص ها را مصرف نمایند دیگر دلسان سیگار نخواهد خواست.

 

 

 

 

برای ترک سیگار چه قرصی بخوریم؟

 

 

از جمله قرص ترك سيگار که برای این کار وارد بازار شد می توان به مهم ترینشان یعنی نورتریپتیلین ،وارنیکیلین، و  بوپروپیون ، اشاره کرد، این سه قرص به جز وارنیکلین جزء قرص های ضد افسردگی هم محسوب می شود و با تاثیر ایجاد دوپامین در مغز، احساس لذت و آرامش را در افراد ایجاد می کند تا فرد کمتر سراغ سیگار برود و با آرامتر کردن ذهن باعث می شود که فرد مصرف کننده کمتر احساس نیاز به سیگار داشته باشد و البته استفاده از هر نوع دارویی نیاز به مشورت با پزشک دارد و هر دارویی ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد.

قرص وارنیکلین هم با تاثیر مستقیم بر روی گیرنده های نیکوتین باعث کاهش لذت بعد از سیگار کشیدن می شود و این اثرگذاری باعث نیاز نداشتن به نیکوتین و سیگار در فرد می شود. البته در کنار این سود، ضرر های بسیار زیادتر و شدیدتری هم نسبت به باقی قرص ترك سيگار دارد. این ضرر ها شامل بی خوابی، سر درد، کابوس های شبانه و تهوع نیز می شود.

 

 

 

 

علت سخت به نظر رسیدن ترک سیگار

 

 

 

ترک کردن سیگار در بهترین مرکز ترک سیگار در تهران از آن جهت کار بسیار سختی به نظر می رسد که ماده اعتیادآور قوی به نام نیکوتین،در آن موجود می باشد. نیکوتین علاوه بر جسم برروی مغز افراد هم تأثیر می‌گذارد و به‌عنوان راهی سریع و قابل اعتماد برای کاهش استرس و رسیدن به آرامش شناخته می‌شود. مصرف سیگار اضطراب را کاهش می‌دهد، به همین خاطر افراد سیگاری، تمایلی به ترک آن ندارند و از عوارض و تأثیرات بد آن هم بی‌اطلاع هستند.اما ترک سیگار به معنای یافتن راه‌های متفاوت و سالم برای کنار آمدن با احساسات بد و موقعیت های استرس زاست.

 

 

 

 

 

 

 

 

اما برای ترک کردن موفق سیگار لازم است که حتما دارو مصرف کنیم؟

 

 

در جواب این سوال باید بگوییم که اصولا داروهایی که برای ترک یک عادت بد استفاده می شوند، خود نیازمند ترک هستند ، یعنی تا زمانی تاثیر گذارند که آنها را مصرف کنید و به محض ترک آنها دوباره به سراغ عادت بدتان خواهید رفت و این یک امر غیر قابل انکار است.

بنابراین برای دانستن اینکه برای ترک سیگار چه قرصی باید بخوریم؟ باید گفت که تنها قرص برای ترک سیگار که برای ترک سیگار مجاز به مصرف آن ها هستید قرص برای ترک سیگار و مکمل های مجاز ویتامینی است تا بتوانید تاثیرات بد سیگار را هرچه سریعتر از جسمتان بیرون کنید به خصوص قرص ها و داروهای حاوی ویتامین سی به علت خاصیت آنتی اکسیدانی اش می تواند سریع تر سموم را از بدنتان خارج کند.

در غیر این برای ترک موفق سیگار و بعد از آن، نیاز به مصرف هیچ دارویی نیست و مصرف دارو های آن گاهی باعث تشدید شدن اوضاع می شود.

بیشتر بخوانید: ترک سیگار با نمک

 

 

اقدامات لازم پس از ترک سیگار

 

 

 

بعد از ترک کردن سیگاربدن شما در حال بهبودی از آسیب‌های ناشی از کشیدن سیگار است، بنابراین برای بهتر شدن اوضاع می توانید به سراغ خوراکی ها و مواد مغذی بروید که آثار بدی که سیگار بر جسمتان گذاشته را زودتر بهبود دهید از جمله این خوراکی ها میوه و سبزیجات تازه و غذاهای کم چرب و کم کالری است زیرا بعد از ترک سیگار به علت افزایش متابولیسم بدن خیلی زودتر از قبل احساس گرسنگی به شما دست می دهد و باید حواستان به اضافه وزنتان باشد.

ترک سیگار برخلاف تصور عموم مردم کاری بسیار سهل و آسان است و اگر بدانید که از چه طریقی باید سیگارتان را ترک کنید متوجه خواهید شد که نه تنها سخت نیست بلکه بسیار آسان و لذت بخش است.

پس برای ترک سیگار در مرکز ترک سیگار در غرب تهران باید ابتدا باور کنید که اصلا سخت نیست و شما به راحتی از عهده این کار بر می آیید و بعد تصمیم بگیرید که در دوره های علمی ترک سیگار شرکت کنید، دوره هایی که بر پایه علوم روز دنیا و آموزش محور باشد، و آموزه های جدیدی را از افراد موفق در این حوزه دریافت کنید زیرا شرکت در دوره های حضوری ترک سیگار باعث می شود که شما ببینید که تنها نیستید و افراد زیادی شرایطی شبیه به شما را تجربه کردند و دیدن افرادی که موفق به ترک سیگار شده اند در شما ایجاد انگیزه بیشتری می کند تا در ترک سیگار ثابت قدم باشید و باور کنید که شما هم می توانید به راحتی سیگارتان را ترک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

اگر جز افرادی هستید که می خواهید به زندگی سیگاری خود برای همیشه خاتمه دهید حتما باید جایی را پیدا کنید تا با داشتن تیم قوی بتواند با ارائه بهترین راهکار برای شما، شما را برای همیشه از این ماده سمی دور نگه دارند  خبر خوش اینکه در تهران جایی برای ترک سیگار وجود دارد که شما با شرکت در این جلسات و رو به رو شدن با افراد بسیاری که همانند شما تصمیم به ترک دارند متوجه می شوید که می شود سیگار را ترک کرد شما می توانید با شرکت در این جلسات در مرکز ترک سیگار در سعادت آباد به صورت علمی اقدام به ترک کنید و با از بین بردن میل و هوس سیگار به طور کامل و برای همیشه زندگی جدید و سالمی را شروع کنید.