ویتامین ترک سیگار! برای ترک سیگار چه ویتامین هایی مصرف کنیم؟

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

 

 

 

ویتامین ترک سیگار! برای ترک سیگار در کلینیک ترک سیگار چه ویتامین هایی مصرف کنیم؟ چه ویتامین هایی به شما کمک می کند که ترک سیگار راحت تری داشته باشید؟

همانطور که می دانید مصرف سیگار ضرر های زیادی برای بدن دارد و می تواند ضررهای جبران ناپذیری به سلامت جسمی و روحی افراد وارد کند از جمله ضررهای سیگار که شاید کمتر به آن توجه شده است این است که سیگار و نیکوتین موجود در آن باعث می شود که بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن ، جذب نشود و بدن انسان دچار کمبود ویتامین های مهم شود. که به مرور عواقبی بدی را به دنبال خواهد داشت. چرا که ویتامین ها هر کدام در جایگاه خود برای بدن لازم می باشد و کمبود آن باعث به وجود آمدن بیماری های مختلفی می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

ویتامین های لازم فرد سیگاری

 

 

 

 

 

 

از جمله ویتامین های مورد نیازی که نیکوتین مانع دریافت آن می شود می توان به کلسیم، ویتامینC، .ویتامین E، ویتامین A، ویتامین D، نام برد که در اینجا خواص این ویتامین ها و کار کرد آنها را یک به یک، توضیح می دهیم.

 

 

کلسیم : یکی از ضروری ترین ویتامین هایی که بدن به آن نیاز دارد کلسیم می باشد که به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. مصرف سیگار باعث می شود که عملیات جذب کلسیم دچار مشکل شود و نتوانید به اندازه کافی کلسیم دریافت نمایید. کمبود کلسیم در بدن، پوکی استخوان و کمبود ویتامین دی را نیز به دنبال دارد که بسیار خطرناک است. با ادامه روند کاهش کلسیم در بدن، افراد سیگاری با مشکلاتی از جمله درد عضلانی و شکستگی استخوان مواجه خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویتامین D : ویتامین دی جزو ویتامین هایی است که وجود آن در بدن الزامی است. و ویتامین روش ترک سیگار محسوب می شود کمبود ویتامین دی شما را با مشکلات بزرگی رو به رو خواهد کرد. از جمله این مشکلات می توان به پوکی استخوان، افسردگی و ضعف سیستم ایمنی و بدن اشاره کرد. وقتی شما سیگار مصرف می کنید دریافت ویتامین دی را با اختلال مواجه خواهید کرد. اگر دقت کنید افراد سیگاری سطح ویتامین دی کمتری نسبت به سایر افراد دارند و زود از کوره در می روند. اگر می خواهید شادابی و نشاط را به خودتان برگردانید باید سیگار را کنار بگذارید و ویتامین دی های از دست رفته را جبران نمایید.

 

 

ویتامین E :ویتامین E نیز ویتامین ترک سیگار محسوب می شود زیرا جزو ویتامین های حساس و مفید بدن است که از رسوب چربی بر روی سرخرگ های داخلی جلوگیری می کند. اگر ویتامین E بدن تان کم شود رگ های خونی شما مسدود شده و احتمال حمله و سکته قلبی افزایش خواهد یافت. سیگار کشیدن به طرز عجیبی ویتامین ای بدن را کاهش می دهد به همین دلیل است که اکثر افراد سیگاری با مشکل قلبی و عروقی مواجه می شوند.

 

 

ویتامینC : لزوم وجود ویتامین C در بدن بر کسی پوشیده نیست. این ویتامین منحصر به فرد کمک می کند که بدن شما در برابر مشکلات و بیماری ها مقاوم باشد. مصرف سیگار باعث می شود که ویتامین C از بافت و خون شما دفع شود. هر چقدر به مصرف سیگار ادامه دهید ویتامین C بیشتری از بدن تان دفع شده و بدن شما با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویتامین A : افرادی که ویتامین آ کمی داشته باشند با مشکلات بینایی و تنفسی مواجه خواهند شد. طبق تحقیقاتی که محققان انجام داده اند افراد سیگاری سطح ویتامین A پایینی خواهند داشت. لذا به مرور زمان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

 

 

حال تصور کنید وقتی که این ویتامین ها با کشیدن سیگار از بدن شما دفع شوند و دیگر جذب نشوند، چه بلایی بر سر سلامتیمان می آید!

بنابراین برای ترک سیگار و در طول ترک سیگار لازم است که ویتامین های مورد نیاز را مصرف کرد تا جبران خسارت شود و بتوان خساراتی را که سیگار ، وارد آورده است را جبران کرد.

 

ویتامین ترک سیگار را می توان به ویتامین هایی اختصاص داد که همه ی موارد ذکر شده را جبران کند اولین و مهم ترین ویتامینی که به عنوان ویتامین ترک سیگار باید به سراغ آن رفت ، ویتامین C است زیرا این ویتامین کمک زیادی به پاک سازی بدن می کند و برای اینکه بتوان از شر سموم وارد شده به بدنتان جلوگیری کنید لازم است که مقدار زیادی از این ویتامین را مصرف کنید زیرا ویتامین C آنتی اکسیدان است و به شما کمک می کند که بدنتان را پاکسازی کنید.

 

برای دریافت ویتامین سی بهتر است که آن را به صورت طبیعی و به صورت نوشیدنی مصرف کنید از جمله خوراکی هایی که برای دریافت ویتامین ترک سیگار برای جذب ویتامین C می توان استفاده کرد، پرتقال، لیمو ، کیوی، توت فرنگی ،سبزیجات ، کلم بروکلی و ... اشاره کرد. که می توان اسم این میوه ها را میوه ضد سیگار نام برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویتامین ترک سیگار هر نوع ویتامینی می تواند باشد به شرط اینکه بتواند آسیب هایی که سیگار به سلامتیتان وارد کرده است را جبران کند و همانطور که می دانید بیشترین آسیبی که سیگار و نیکوتین به سلامت انسان وارد می کند، آسیب به ریه و کمبود اکسیژن در خون است که همین کمبود اکسیژن به همه ی بافت های بدن از جمله: معده، کبد ، کلیه و ... آسیب می زند و همچنین باعث می شود که مغز دستور ساخت گلبول های قرمز بیشتری دهد که موجب افزایش فشار خون می شود.

بنابراین ویتامین ترک سیگار، ویتامینی است که باعث پاکسازی خون شود، برای کبد و معده مفید باشد و همچنین باعث اکسیژن رسانی بیشتر به سلول های بدن شود.

علاوه بر استفاده از آنتی اکسیدان ها توصیه می شود که ورزش های هوازی مثل شنا، پیاده روی و دوچرخه را در طول روز انجام دهید تا بدن اکسیژن کافی را دریافت کند.

همچنین ویتامین E که باید به میزان کافی، نه کمتر و نه بیشتر، مصرف شود، برای سلامت عروق اهمیت بسیاری دارد. مصرف سبزیجات به دلیل قلیایی کردن محیط بدن و دارا بودن انواع ویتامین‌هابرای سلامتی بسیار مفید است و ویتامین E را نیز می توان به عنوان ویتامین ترک سیگار معرفی کرد.

میوه ها و آب میوه ها  و سبزیجات مفید، ویتامین ترک سیگار مورد نیاز بدنتان را تامین می کنند به شرطی که به اندازه کافی استفاده شود و در کنار آن رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشید یعنی از خوردن غذاهای چرب و پر کالری خودداری کرده و مراقب اضافه وزن و سلامتیتان باشید، همچنین فراموش نکنید که ورزش کردن برای ترک سیگار بسیار حائز اهمیت است و در کنار استفاده از ویتامین ترک سیگار لازم است که به صورت مرتب به ورزش روزانه بپردازید تا هرچه زودتر، بدنتان بازسازی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جبران ویتامین های از دست رفته

 

 

 

هر چقدر که زمان زیادتری از سیگار کشیدن شما می گذرد بدن شما به مرور ویتامین های کمتری خواهد داشت. اما لازم نیست نگران باشید چرا که با ترک سیگار و جبران ویتامین ها و تغذیه مناسب می توانید به زندگی عادی برگردید. راهکارهای لازم برای برطرف کردن ویتامین های از دست رفته عبارت اند از:

 

 

 

 

 

راه ترک سیگار

 

 

 اولین کاری که شما باید در این مسیر انجام دهید ترک همیشگی سیگار می باشد. به هیچ عنوان به خودتان استرس وارد نکنید چرا که هر چقدر هم که سابقه مصرف بیشتری در سیگار داشته باشید باز هم می توانید سیگار را برای همیشه ترک کنید البته با روش اصولی و درست.

 

 

 

 

 

تغذیه مناسب

 

 

پس از ترک سیگار نوبت به این می رسد که ویتامین های از دست رفته میرسد زمانی که شما سیگار را برای همیشه ترک می کنید باید به فکر تغذیه مناسب خود برسید و برنامه اصولی را تعیین کنید و تغذیه خود را بهبود ببخشید. برنامه غذایی شما باید شامل ویتامین های ث، آ، دی، ای و کلسیم باشد. اگر به صورت منظم به برنامه غذایی خود برسید و طبق برنامه پیش بروید می توانید  ویتامین های از دست رفته خود را برگردانید.

تغذیه مناسب شما می تواند بر رساندن ویتامین های مهم به بدن فرد بسیار کمک نماید. مانند مصرف سبزیجات، اسفناج، انواع کلم، سیر، تربچه، برگ چغندر و قارچ

برخی خوراکی ها هم وجود دارد که باعث می شود تا ذهن افراد از کشیدن سیگار دور نگهدارد مانند: چای سیاه، چای سبز، شیر و آجیل و مغزها

این موارد اعلام شده نه تنها به پاکسازی بدن می پردازد بلکه سطح انرژی فرد را بالا می برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

با ترک سیگار زندگیتان لذت بخش تر خواهد شد.

 

 

 

 

زمانی که شما سیگار را برای همیشه ترک می کنید مشاهده می کنید که کیفیت زندگی و سلامتیتان چقدر تغییر می کند و روز به روز بهتر می شود. اگر سیگاری هستید در اولین فرصت با عضو شدن در خانه رها و پیوستن به خانواده رها می توانید در عرض چند روز برای همیشه از شر این ماده سمی راحت شوید و صفحه جدیدی از زندگی را به خود و اطرافیان خود هدیه دهید.