مضرات دود سیگار برای افراد غیر سیگاری


دود سیگار علاوه بر خود فرد سیگاری مضرهایی را نیز برای اطرافیان او دارد که به مراتب بیش ترین ضرر را خود فرد سیگاری شامل می شود. اطرافیان فرد سیگاری که در معرض دود آن هستند امکان دارد تا این ضرر آن ها را به مشکلات قلبی، آسم، سکته های مغزی و قلبی و حتی سرطان مبتلا نماید.
عوارض هایی که دود سیگار به اطرافیانشان می رساند می توان به سردرد و سرگیجه، ، بی اشتهایی، حالت تهوع، مشکلات ریوی و… اشاره نمود.

 

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

 

 

 

 

 

 

 


چه کسانی بیشتر تحت تاثیر خطرات دود سیگار قرار می­‌گیرند؟
 

 

هر فردی که در معرض دود سیگار می باشد استنشاق این دود برای او خطرناک می باشد اما برخی افراد هسنتد که بیش تر در معرض خطر می باشند و احتمال مبتلا شدن آن ها به برخی بیماری بیش تر می باشد از جمله: کودکان، افراد مسن، افرادی که در اطراف خود فرد سیگاری وجود دارد و بیش تر در معرض دود سیگار قرار می گیرد. مقاله خطرات انواع دود سیگار را مطالعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

خطر دود سیگار برای کودکان

 

 

 

مضرات سیگار و دود سیگار چگونه به کودکان آسیب وارد می کند؟از آن جایی که کودکان در مرحله رشد می باشند ار نرخ تنفس بالاتری برخوردار می باشند و استنشاق دود سیگار بر روی آن ها بیش تر تاثیر منفی می گذارد. و عوارض هایی کهکودکان را تهدید می کند می توان به موارد زیر اشاره نمود: سندرم مرگ ناگهانی نوزادان، مبتلا شدن به آسم ،عفونت‌های گوش و...، سرفه های شدید
لازم به ذکر است که مصرف سیگار در دوران بارداری نیز برای جنین درحال‌ رشد بسیار خطرناک بوده و حتی احتمال مرگ ناگهانی، زایمان زودرس ، ناتوانی ذهنی، مشکل یادگیری، ابتلا به اختلال کم‌توجهی، بیش‌فعالی و... را در فرزند ایجاد نماید. پس هرچقدر مصرف سیگار در بانوان باردار بیشتر بوده، به مراتب این خطرات نیز بیشتر  فرد و نوزاد را تهدید می نماید.

طی بررسی‌های انجام شده، در یک سال مصرف سیگار در دوران بارداری باعث مرگ هزاران نوزاد شده است.

 

 

زنان باردار


وقتی که یک زن باردار به تنفس دود تنباکو می پردازد، باعث می شود تا تاثیر بدی را بر رشد و موارد مربوط به جنین بگذارد.  برخی از  مشکلات مهمی که ممکن است برای زنان باردار به وجود بیای عبارتند از: :


•    سقط جنین
•    زایمان زودرس
•    تولد نوزاد با وزن کم

 

 

 

 

 

 

 

افراد مسن


بخشی دیگر که در معرض خطرهای دود سیگار می باشند افراد مسن هستند که این افراد به دلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف ‌، احتمال مبتلا شدن آن ها به برخی بیماری ها افزایش می یابد. طی بررسی های صورت گرفته مشخص شده که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد مسنی که سیگار مصرف نمی کنند، به دلیل قرار گرفتن در معرض دود سیگار به مرگ زودرس دچار شده اند.

 

 

عوارض دود سیگار برای اطرافیان فرد سیگاری

 

دود سیگار از عوارض سیگار برای اطرافیان افراد سیگاری برخوردار می باشد که عبارتند از:

 


بیماری‌های قلبی عروقی


دود سیگار باعث می شود تا خطر بیماری‌های قلبی عروقی و حتی سکته قلبی، مغزی و... افزایش دهد.

 

 

بیماری‌های تنفسی


همچنین دود سیگار ممکن است بیماری های تنفسی و بیماری های مربوط به ریه را در فرد سیگاری به وجود بیاورد. 

 

سرطان


از طرفی هم دود سیگار خطر ابتلا به انواع سرطان های مختلف را در فرد سیگاری و اطرافیان او افزایش می دهد .

 

 

راه جلوگیری از مضرات دود سیگار

 

 

یکی از مواردی که به عنوان قاتل نامرئی در جهان شناخته شده است سیگار می باشد که سالانه جان میلیون ها نفر از افراد را می گیرد. این ماده سمی علاوه بر این که به خود فرد زیان می رساند بلکه به اطرافیان او هم زیان میرساند. 
اگر شما جز افرادی هستید که وابستگی به نیکوتین دارید و یا عزیزانتان وابستگی به این ماده سمی دارند و نمی‌توانند ،یکباره آن را ترک نمایند می توانید تیم خانه رها را به آن ها پیشنهاد دهید چرا که این مجموعه با داشتن تیم حرفه ای می توانند با ارائه بهترین راهکار شما را برای همیشه از شر این ماده سمی و کشنده نجات دهند.

ما در این بخش به شما راه حل هایی را ارائه می دهیم تا با استفاده از آن ها بتوانید عوارض دود سیگار را به حداقل برسانید. و به حفظ سلامت خود و اطرافیانتان کمک شایانی نمایید.

 

 

 

 

 

 

 


ترک سیگار در کلینیک رها

 

اگر می خواهید که از این خطرات سیگار دور بمانید و دچار بیماری های مربوط به آن نشوید باید در اولین فرصت این ماده سمی را در کلینیک ترک سیگار ترک کنید تا جان خود و اطرافیانتان را نجات دهید.
این ماده سمی و کشنده هر ساله جان بسیاری از افراد را می گیرد با ترک همیشگی آن طول عمر خود را افزایش دهید و از ابتلا به انواع بیماری ها و سرطان جلوگیری نمایید.

 

 

 

 

برای ترک سیگار راه های مختلفی وجود دارد از جمله:

 

 

روش داروهای ترک سیگار


از روشی مانند مشاوره با متخصصان ترک سیگار
روش‌هایی مانند
آدامس ترک سیگار ، قرص ترک سیگار و چسب نیکوتین
استفاده از راه های درمان شناخت رفتاری فرد

 


نکات مهم 

 


توجه کنید اگر شما سیگار مصرف نمی کنید تلاش کنید تا به هیچ عنوان در معرض دود سیگار قرار نگیرید. برای رعایت آن هم می توانید نکاتی را رعایت کنید که ما در این بخش آن ها را برای شما بیان می کنیم:


سعی کنید تا حتی الامکان از حضور در محل ها، رستوران‌ها و کافه‌هایی که در آن‌ها سیگار کشیدن مجاز می باشد اجتناب کنید.


تلاش کنید تا از راه هایی که افراد ، در حال سیگار کشیدن می باشد، عبور نکنید.


به اطرافیان خود که سیگار مصرف می کنند بگویید که دود سیگار شما را اذیت می کند. و از آن ها درخواست کنید تا در حضور شما سیگار مصرف نکنند.


تلاش کنید تا در محل هایی که حضور دارید مانند خانه و یا محل کار. قوانینی را ایجاد نمایید تا به دور از حضور شما و سایر افراد سیگار مصرف گردد.تا سلامتی خود و اطرافیانتان را تضمین کنید.

 

 

 


نتیجه گیری


مصرف سیگار بسیار مضر و خطرناک می باشد. چرا که با مصرف آن هم جان خود فرد و هم اطرافیان فرد سیگاری به خطر می افتد تا جایی که امکان دارد فرد و اطرافیان او به بیماری های سخت مبتلا شوند.. به همین منظور اگر سیگار مصرف می نمایید بهتر است تا در اولین فرصت برای همیشه آن را ترک کنید. تا جان خود و اطرافیان خود را نجات دهید. اگر سلامتی خود و عزیزانتان برای شما اهمیت دارید همین حالا عضو خانواده خانه رها شوید تا با تیم حرفه ای ومتخصصان مجرب بتوانید برای همیشه این ماده سمی را ترک کنید.