ترک سیگار و تاثیری که بر عملکرد کبد می گذارد و ضررهای سیگار برای کبد!

 

 

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار در  ترک سیگار از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

ترک سیگار چه تاثیری بر عملکرد کبد می گذارد و سیگار کشیدن چه ضرری برای کبد دارد؟

 

آیا می دانید که سیگار می تواند آسیب های جدی به کبد انسان وارد کند؟ اصلا نقش کبد در بدن انسان چیست؟ و سیگار چطور به عملکرد آن خدشه وارد می کند؟

برای پاسخ به این پرسش با ما در ترک سیگار همراه باشید تا بیش تر به آن بپردازیم و ببینیم که سیگار ممکن است چه ضررهایی را به بدن وارد سازد. کبد انسان در واقع وظیفه ی پاک سازی را در بدن دارد به طوریکه خون را از دستگاه گوارش قبل از انتقال آن به بقیه بدن  وارد شود فیلترمی کند و مواد شیمیایی و سموم را متلاشی و متابولیزه می‌کند. در واقع کبد نقش یک صافی را در بدن دارد و از ورود مواد اضافی به داخل خون جلوگیری می کند. همچنین کبد  در حفظ تعادل و تنظیم هورمون‌های بدن نقش دارد. کبد همچنین پروتئین‌های مهم برای لخته شدن خون را ایجاد می‌کند.

 

 

 

 

 

 

نقش کبد در بدن

 

 

 

 

 

کبد محل ذخیره گلوکز خون است. کبد گلوکز را تبدیل به گلیکوژن کرده و در خود ذخیره می‌کند. در صورت نیاز مجدداً گلیکوژن را تبدیل به گلوکز کرده و به جریان خون وارد می‌سازد. کبد محل ذخیره چربی‌ها، ویتامین‌ها،  و سایر مواد مغذی است.پس کبد نقش مهمی را در بدن ایفا می کند و یکی از سه عضو اصلی است که توسط قفسه سینه از آن محافظت می شود و نفر سوم بهد از قلب و ریه، کبد است.حال شما تصور کنید که با سیگار حجم مواد سمی که کبد آنها را فیلتر و از ورود آن به خون جلوگیری می کند را چندین برابر می کنید، کاملا واضح است که با ادامه ی روند سیگار کشیدن کارکرد کبد دچار اختلال شدید می شود.یکی از تاثیرات سیگار بر روی کبد، التهاب و ایجاد زخم  در کبد است . براساس نظر محققان بیمارانی که به هپاتیت C مزمن مبتلا هستند، قابل درماند، اما در صورتی که این بیماران سیگاری باشند، درمان آنها نسبت به بیماران غیرسیگاری بیشتر طول می‌کشد. سیگار باعث تنبلی کبد می شود و کاهش عملکرد کبد باعث می شود که ویتامین های مورد نیاز بدن را از خوراکی ها به خوبی دریافت نکند و همچنین به درستی از ورود مواد غیر مجاز به خون جلوگیری نکند.با ادامه ی روند کشیدن سیگار فشار زیادی به کبد وارد می شود و این فشار زیاد باعث کاهش عملکرد کبد و در نتیجه چربی کبد می شود. اختلال در عملکرد سیگار کمتر خود را نشان می دهد و فرد ممکن است تا مراحل شدید بیماری اصلا متوجه آن نشود اما تاثیراتی دارد که خود را با خستگی و بی رمق بودن فرد و یا لک و جوش روی پوست نشان دهد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیماری کبد با مصرف سیگار

 

 

 

اما بهترین روش ترک سیگار به موقع می تواند از حاد شدن بیماری های کبد جلوگیری کند، بنا بر نظر محققان  به دلیل اینکه کبد چرب نیاز به مراقبت دارد تا به حالت نرمال باز گردد، سیگار کشیدن همانند خوردن جام زهر است. پس ترک سیگار از مهم ترین اقداماتی است که برای داشتن کبد سالم و به دنبال آن بدنی سالم باید انجام داد. خوشبختانه در مراحل اولیه ی بیماری های کبد با شروع درمان و جلوگیری از انجام کارهایی که برای کبد مضر است مثل کشیدن سیگار و مصرف الکل این بیماری کاملا قابل درمان است و کبد عضوی است که می تواند خود را ترمیم کند، فقط کافی است که سیگار نکشید و الگوی مصرف مواد خوراکیتان را درست کنید.

 

مرکز ترک سیگار هر چه زودتر انجام شود ضررهایی که به بدن وارد کرده است سریع تر بهبود پیدا می کند. به همین منظور هر چه سریع تر باید به فکر اقدامی جهت ترک سیگار با مشاور ترک سیگار باشید. نداشتن الگوی صحیح مصرفی گاهی ضررهای جبران ناپذیری را به فرد وارد می کند برای مثال: گاهی با افرادی مواجه می شویم که با کمال شگفتی متوجه می شویم که علاوه بر اینکه سیگار می کشد، چاق است و فشار خون بالا دارد، قند بالا ،چربی خون بالا و با این همه وقتی می گوییم که چرا سیگار را ترک نمی کنید هیچ پاسخ قانع کننده ای ندارند .این افراد باورشان نمی شود که با بلایی که به سر خود می آورند طول عمر خود را گاهی به نصف می رسانند و گاهی آنقدر دیر به داد بدن خود می رسند که دیگر کار از کار گذشته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اما شما باید بدانید که بدن فیزیکی شما و سلامتیتان تاجی است که فقط افراد بیمار آن را می بینند پس تا دیر نشده از این تاج محافظت کنید و با ترک عادت های بد آن را روی سرتان حفظ کنید.

 

ترک سیگار تصمیمی است که باید همین لحظه بگیرید و آن را به فردا ها و شنبه های بعد موکول نکنید.عوارض ترک سیگار در شما ایجاد انگیزه می کند وقتی شما موفق به ترک سیگار بشوید، اعتماد به نفستان در انجام هر کاری افزایش پیدا می کند.شما بعد از سیگار دیگر یک انسان جدید هستید که برای تاج سلامتی که بر سر دارد ارزش زیادی قائل است و ازآن به خوبی محافظت می کند.  برای داشتن یک زندگی عالی لازم است که اول مراقب سلامتیتان باشید و با سیگار و موادی که برای سلامت مضر هستند آن را به خطر نیندازید.

 

برای ترک سیگار در مرکز ترک سیگار در سعادت آباد و کارهای بعد از آن رویاپردازی کنید، با خودتان بگویید که ترک سیگار اصلا سخت نیست و من به راحتی از عهده ی آن برمی آیم. اگر شما باور کنید که می توانید کاری را انجام دهید قطعا توانایی انجام آن را هم خواهید داشت.برای ترک سیگار نیازی به انجام کارهای سخت و پیچیده نیست با کسانی که سیگار را به راحتی و بدون مصرف دارو ترک کرده اند مشورت بگیرید برای ترک سیگار راحترین راه را انتخاب کنید و از تجربه افراد موفق استفاده کنید.ترک سیگار در مرکز ترک سیگار در غرب تهران با دانش های نوینی که امروزه ازآن استفاده می شود دیگر یک امر محال و نشدنی نیست و به راحتی و طی گذشت تنها چند روز اتفاق می افتد. اگر نگران سلامتی و جان عزیزانتان هستید و برای عمر گران بهایتان ارزش قائلید باید سالم زندگی کنید از رفتارهای پر خطر مثل سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر، نوشیدن الکل و یا هر رفتار پر خطر دیگر اجتناب کنید.

 

 

همیشه انتخاب های بهتری برای گذراندن وقت گرانبهایتان وجود دارد کافی است تصمیم بگیرید عمرتان را با چیزهای مثبت پرکنید و از وقت گذاشتن برای چیزهای بیهوده و بی ارزش دوری کنید، زیرا عمرنگین ارزشمندی است که اگر از آن خوب مراقبت نکنید ممکن است آن را به راحتی از دست بدهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

مصرف سیگار بر نقاط مختلف بدن تاثیر بدی می گذارد و باعث به وجود آمدن بیماری های مختلفی می شود یکی از اعضای بدن که نقش به سزایی بر کل بدن دارد کبد می باشد که با مصرف سیگار باعث می گردد تا عملکرد آن را مختل سازد و مانند قبل وظیفه خود را انجام ندهد به همین منظور برای جلوگیری از به وقوع پیوستن این مشکل حتما باید در اولین فرصت سیگار را ترک نمایید تا کمک شایانی به اعضای بدن و سلامتی خود نمایید.

در حال حاضر مجموعه رها با داشتن تیم مجرب و حرفه ای بهترین راهی می باشد که شما می توانید با خیال راحت به آن ها اعتماد کنید و از شر این مواد مضر برای همیشه رها یابید و سلامتی را به خود و اطرافیان خود هدیه دهید.