بهترین زمان ترک سیگار چه موقع است و دلایل آن چیست؟

بهترین زمان ترک سیگار چه موقع است؟ آیا برای ترک سیگار به زمان خاصی نیاز داریم؟

آیا ترک سیگار به زمانبندی خاصی احتیاج دارد؟ اگر بخواهیم بهترین زمان ترک سیگار را به طور واقعی تعریف کنیم در واقع باید بگوییم به محض اینکه به سیگار اعتیاد پیدا می کنید باید آن را هرچه زودتر ترک کنید و هرچه زودتر بتوانید این کار را انجام دهید بهتر است زیرا عمق آسیبی که سیگار به شما وارد می کند کمتر است.

در واقع بهترین زمان ترک سیگار فردای روزی است که به نیکوتین احساس نیاز می کنید و دیگر کنترلی بر میل به سیگار ندارید و دیگر نمی توانید مقابل میلتان نسبت به سیگار مقاومت کنید.

بنابراین بهترین زمان ترک سیگار ممکن است برای هرکس با فرد دیگری متفاوت باشد در واقع سیگار، ضرری است که هر موقع و هر زمانی جلوی آن را بگیرید سود کرده اید .

اما برای بهترین زمان ترک سیگار را می توان در سنین زیر 30 در نظر گرفت و در واقع هر چقدر که سنتان کمتر باشد برای ترک زمان مناسب تری در اختیار دارید به این خاطر که در سنین جوانی بدنتان راحت تر و سریع تر می تواند آسیب های وارد آمده توسط سیگار را جبران کند.

اما برای ترک سیگار لازم است که کمی آمادگی پیدا کنید و برای ترک سیگار دلایل محکمی داشته باشید و با تمام وجود میل داشته باشید که از سیگار جدا شوید، بنابراین بهتر است زمانی را برای ترک سیگار اختصاص دهید، کمی مطالعه، مشورت و راهنمایی از یک فرد متخصص باعث می شود که زودتر به نتیجه دلخواهتان برسید.

بهترین زمان ترک سیگار برای بیشتر افراد زمانی است که بتوانند زمانی را برای این کار اختصاص دهند زیرا باید آماده ترک شوید، باید برای ترک آگاهی های لازم را کسب کنید و بدانید که چرا سیگار مضر است و دلایل ترک این عادت بد را بشناسید برای کنار گذاشتن این موجود مزاحم باید آنقدر آگاهی داشته باشید که راه را برای مغزتان و فریبهایش ببندید

پس لازم است چند روز را برای این کار اختصاص دهید و ترجیحا زمانی را انتخاب کنید که بتوانید تمرکز کافی برای این کار داشته باشید و ذهنتان آرام باشد و روزهایی باشد که اضطراب و استرس کمتری داشته باشید.به طور مثال : اگر کارمند باشید می توانید در روزهایی که کارتان سبک تر است و یا زمان مرخصیتان، این کار را انجام دهید و یا اگر کارفرما هستید روزهای آخر ماه که باید پرداختی های زیادی را بپردازید و مشغله کاریتان بیشتر از همیشه است را به این کار اختصاص ندهید تا ذهنتان آرام باشد و تمرکزتان فقط به ترک سیگار باشد.

پس بهترین زمان ترک سیگار برای هر فرد با فرد دیگری ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی نباید ترک سیگار را به روزی موکول کنید که بیکاری به سراغتان بیاید یا زمانی که هیچ برنامه ای نداشته باشید زیرا چنین زمانی هرگز نخواهد آمد شما باید در لا به لای روزمرگی هایتان زمانی را برای ترک سیگار خالی کنید و این کار را به بهانه های مختلف، عقب نیندازید.

بهترین زمان ترک سیگار برای هرکس زمانی است که آمادگی های لازم را برای خداحافظی با سیگار داشته باشید، زیرا ترک کردن سیگار زمانی که با آمادگی و آگاهی کامل باشد درصد موفقیتتان را افزایش می دهد و باعث می شود که میل و انگیزه تان را به مصرف سیگار از دست بدهید،زمانی که میل و گرایشی به سیگار نداشته باشید می توانید مطمئن باشید که می توانید سیگارتان را ترک کنید و دیگر نگران بازگشت دوباره به این موجود کوچک مزاحم نخواهید بود.

بهترین زمان ترک سیگار زمانی است که میل و هوس به سیگار را از دست داده باشید زیرا تا زمانی که به سیگار تمایل داشته باشید، مغزتان راهی برای فریب شما و برگشتتان به سیگار خواهد یافت.

برای این کار باید آماده شوید و این آمادگی مستلزم این است که آگاهی کسب کنید.حال می توانید این آگاهی را با مطالعه علمی و بررسی های زیاد انجام دهید و همچنین می توانید با شرکت در دوره های ترک سیگار اصولی و علمی به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن، سیگار را ترک کنید.

بهترین زمان ترک سیگار همین  لحظه است و برای اینکه این لحظه را به بهترین زمان ترک سیگار تبدیل کنید باید تصمیم بگیرید و برای تصمیمتان اقدامات لازم را انجام دهید و بهانه ها را کنار بگذارید و تحقیق کنید تا یک روش موثر و عالی برای ترک سیگار تان بیابید آنچه مهم است این است که این تصمیم را به تعویق نیندازید و همین حالا تصمیم بگیرید که دیگر یک فرد سیگاری نباشید.

برای تبدیل شدن به یک فرد غیر سیگاری باید اطلاعات کافی جمع کنید و مزیت های ترک سیگار را مدام با خودتان تکرار کنید تا به جایی برسید که برای زندگی بدون سیگار لحظه شماری کنید و میل و انگیزه تان به روزهای ترک چندین برابر شود و از طرفی بدانید که سیگار چه بلایی بر سرتان می آورد و عملکرد نیکوتین با مغزتان را خوب بشناسید.

باید هر راهی که شما را فریب می دهد تا به روند سیگار کشیدنتان ادامه دهید را بشناسید و سدی مقابل آن بگذارید، بهانه تراشی ها را کنار بگذارید زیرا پیدا کردن فرصت ترک بسیار ساده تر از چیزی است که گمان می کنید.

آنچه از ترک سیگار در ذهن اکثر افراد وجود دارد تنها توهمی بیش نیست و زمانی که بتوانید از راه اصولی و مطمئنی اقدام به ترک سیگار کنید، متوجه خواهید شد که ترک سیگار نه تنها سخت نیست بلکه بسیار ساده تر از چیزی است که تصورش را بکنید.

بنابراین بهترین زمان ترک سیگار، اولین زمانی است که به ذهنتان خطور می کند اما متاسفانه ذهن انسان بسیار قوی و شگفت انگیز است و مغز انسان راه های زیادی را پیدا می کند که آن را به تعویق بیندازد.

اما اگز هوشیار باشید متوجه فریب مغزتان می شوید و به موقع به فریاد خود می رسید، قبل از اینکه دیر شود برای سلامت خود قدمی بردارید.

به شما پیشنهاد می دهیم که از افراد با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید و از آنها در این زمینه درخواست کمک کنید زیرا استفاده از تجربه افراد موفق شما را هم زودتر و هم سریع تر به نتیجه می رساند.