عوارض مصرف سیگار در عملکرد جنسی آقایان

اصلی ترین ماده ای که اعتیاد را در افراد به وجود می آورد نیکوتین می باشد. شما سیگار می کشید تا نیکوتین را هرچه سریع تر به مغزتان برسانید. از آن جایی که با سیگار کشیدن باعث ترشحات مواد شیمیایی در مغز می شود شما  با این عمل احساس خوبی پیدا می کنید  این ماده باعث تحریک پذیری مغز می شود و باعث می شود که مغز شما به داشتن آن عادت کند. رفته رفته نیکوتین باعث تغییراتی در عملکرد مغز می کند و باعث می شود که احساس کنید برای بازگرداندن آن آرامش و احساس خوب، به نیکوتین نیاز دارید. به همین منظور دوباره و بارها به سمت آن نیکوتین می روید. در ادامه این مقاله از مرکز ترک سیگار رها همراه ما باشید.

 

 

 

 

مختل شدن رابطه جنسی با سیگار

 

 

متاسفانه افراد سیگاری از آسیب های وارد شده در عملکرد جنسی خود اطلاعی ندارند و شکایتی دارند که چرا رابطه جنسیشان دارای مشکل می باشد.

این موضوع که سیگار باعث آسیب و اختلال عملکرد در اندام های جنسی فرد می شود طبق تحقیقات به عمل آمده این موضوع ثابت شده که سیگار به طرز قابل توجهی باعث اختلال در نعوظ می شود و باعث کاهش عملکرد اندام جنسی آقایان می شود. علاوه بر مردان در اندام های جنسی زنانه هم تاثیر بدی را بر جای می گذارد. سیگار آسیب های جدی را به تخمدان ها وارد می سازد که این امر باعث ایجاد مشکل در فرزند آوری می شود.

اما جای نگرانی نمی باشد چرا که با بهترین روش ترک سیگار می توانید عملکرد از دست رفته را به مرور زمان بازگردانید اما به شرطی که هر چه زودتر از شر این ماده مضر و سمی خلاص شوید.

 

 

 

 

 

 

 

تاثیر سیگار بر رابطه جنسی

 

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در رابطه جنسی در افراد رخ می دهد زود انزالی می باشد. این موضوع بسیار ثابت شده که که یکی از دلایل مهم زود انزالی در افراد مصرف سیگار می باشد.  افراد زیادی به خاطر مصرف سیگار به آن دچار می شوند اما متاسفانه از دلیل مهم آن بی خبر هستند. اگر شما جز افراد سیگاری هستید و با مشکل زودانزالی دست و پنجه نرم میکنید مطمئن باشید که دلیل آن تحت تاثیر عوارض سیگار می باشد. بهترین راه حل برای شما در اسرع وقت ترک سیگار می باشد و اصلا به فکر درمان زودانزالی با دارو های شیمیایی نباشید زیرا باعث آسیب های شدید و غیر قابل جبران به بدن می شوید.

 

 

 

 

 

 

خطرات شدید سیگار راجع به عقیم شدن

 

 

یکی دیگر از اصلی ترین مشکلات جنسی که در آقاین رخ می دهد کاهش تعداد اسپرم ها می باشد که در برخی موارد منجر به عقیم شدن آن ها نیز می شود.به طور کلی با مصرف سیگار باعث بروز عوارض های شدیدی به اندام های جنسی می شود که در اکثر مواقع آقایان به آن دچار می شوند ولی خوشبختانه این عوارض با ترک کردن سیگار و با گذشت زمان می توان تا حدودی جبران نماید.

 بدن انسان خاصیتی که دارد این است که پس از سریع ترین روش ترک سیگار از همان روز ابتدایی تا چندین سال به ترمیم کردن اندام های آسیب دیده می پردازد. لازم به ذکر است که اندام های جنسی در مدت زمان چندین ماه به بازسازی ادامه می دهد و جای هیچ نگرانی نمی باشد اگر شما جز افرادی هستید که با این مشگل سر و کار دارید در قدم اول حتما باید تصمیم به ترک آن بگیرید و اقدامات لازم جهت ترک سیگار را انجام دهید.

 

 

 

 

 

 

 

تاثیر سیگار بر رابطه زناشویی مردان

 

 


سیگار تاثیر بسیار بدی را در رابطه زناشویی فرد ایجاد می نماید. ارتباط بین سیگار کشیدن طولانی مدت و اختلالات پیش آمده به خوبی شناخته شده و ثابت شده است. هر چند ممکن است دلایل دیگری هم برای بوجود آمدن مشکلات جنسی در افراد باشد ولی مصرف سیگار در کل استعمال دخانیات  می تواند به تنهایی منجر به ایحاد مشکلات جنسی در فرد شود.

 با استعمال دخانیات سبب می شود که مواد شیمیایی به دیواره رگ های خونی آسیب برساند و باعث افت عملکرد آنها شود. همچنین مصرف سیگار، برای سلامت قلب و عروق  خطرات بدی همراه دارد برخی افراد با مشکلات نعوظ مواجه هستند و نمی دانند که مشکل اصلی اختلال در نعوظ گردش خون می باشد.


اختلال نعوظ می تواند نشانه هشدار دهنده ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی بیش تری باشد.
لازم به ذکر است که  اثر مضراتی که سیگار که بر روی کل شبکه رگ ها می گذارد می تواند به میزان مصرف و مدت زمانی که سیگار مصرف می کنید دارد و بعضی ها معتقد هستند که به نوع سیگار هم  بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاور ترک سیگار در مجموعه خانه رها در تماس باشید.

 

 

 

 

با ترک سیگار خود را از این خطرات دور کنید

 

 

شما می توانید با ترک سیگار با داروی وارنیکلینخود را از خطرات این چنینی و بسیاری دیگر از خطرات پیش بینی نشده در امان نگه دارید. ترک سیگار برخلاف باور برخی افراد اصلا کار دشواری نمی باشپد و به زمان زیادی هم نیاز ندارد. شما اگر به صورت اصولی و با آگاهی کامل اقدام به ترک سیگار کنید می توانید در مدت زمان کوتاهی سیگار را ترک کنید بدون انکه بخواهید دوباره آن را مصرف نمایید. اعتیاد سیگار در ذهن می باشد که متاسفانه بسیار از افراد سیگاری به اشتباه می پندارند که اعتیاد جسمی می باشد..

 

 

 

 

مصرف سیگار و نوشیدن های الکلی

 

 

 

مصرف سیگار و نوشیدن مایعات الکلی حتی اگر هم مصرف آن به صورت کم باشد، برای بدن بسیار مضرمی باشد. این دو ماده بسیار مضر می تواند تاثیرات منفی را در تمام اندام های بدن بگذارد و خطرات بدی را در افراد ایجاد نماید. مصرف دخانیات باعث افزایش فشار خون شده و مصرف الکل می تواند سیستم ایمنی را بسیار ضعیف نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


عوارض جسمی سیگار کشیدن برای در مردان

 

 

 


 سیگار کشیدن که بسیار عامل خطرناکی برای افراد می باشد باعث می گردد تا خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جدی را در فرد سیگاری، چه زنان چه مردان را افزایش دهد در مردان، خطرهای بسیار بیش تری باعث تهدید کردن سلامت آن ها می گردد.

 

 

 

 


 

  •  بیماری قلبی

 

 


 یکی از مواردی که باعث می شود تا سلامت فرد سیگاری را تهدید نماید مبتلا شدن به مشکلات قلبی می باشد که مصرف سیگار باعث به وجود آمدن بیماری قلبی، خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهد. از آن جایی که سیگار دارای مواد مضر و سمی می باشد می‌تواند به طور مستقیم بر سیستم قلبی عمل کند و تأثیر منفی را بر وی به وجود بیاورد.

 

 

 

 

 

 

  • سرطان

 


یکی دیگر از بیماری هایی که فرد با استعمال سیگار ممکن است به آن مبتلا شود بیماری های سرطانی می باشد چرا که دود سیگار از مواد شیمیایی مضری برخوردار می باشد که می تواند به طور مستقیم با بافت‌های مختلف بدن تعامل کند و احتمال ایجاد سلول‌های سرطانی را در افراد سیگاری افزایش دهد.
طی تحقیقات علمی که به عمل آمده اثرات این ماده مضر و سمی بر سلامت مردان مشخص شده است. برای مثال، سیگار کشیدن به طور مستقیم باعث ایجاد سرطان ریه در فرد می شود. 

 

 

 

 

 

 

  •  بیماری‌های ریوی

 

 

 

همانطور که دانستید سیگار کشیدن باعث التهاب و آسیب به ریه‌ها می گردد و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی را چند برابر کند.با وارد شدن دود سیگار  که حاوی  مواد شیمیایی مضر می باشد در طول زمان تحت تأثیر آن‌ها، باعث آسیب رساندن به بافت‌های ریوی می‌ گردد.
تحقیقات نشان داده که سیگار کشیدن باعث به وجود آمدن بیماری‌های ریوی مانند آمفیزم و برونشیت مزمن شود. آمفیزم یکی از بیماری های ریوی می باشد که باعث تخریب بافت‌های ریه می‌ گردد و تنفس را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

  • بیماری‌های لثه و دهان

 

 

 

لثه و دهان که یکی دیگر از عضوهای مهم بدن می باشد که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن و تخریب آن ها می گردد که با استعمال سیگار آن را تشدید می نماید.
سیگار کشیدن چه به طور مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم باعث آسیب رسیدن به لثه و دندان‌ها می شود. 
یک وضعیت التهابی یکی دیگر از تأثیرات بد سیگار کشیدن می باشد. دود سیگار دارای مواد سمی می باشد که می‌تواند باعث بروز و تشدید التهاب در بافت لثه شود.

 

 

 

 

 

 

  • یکی از عوارض سیگار کشیدن برای مشکلات باروری  است.

 

 

 

 

 باروری مردان که یک مورد بسیار مهمی برای زندگیشان می باشد با کشیدن سیگار آن را هم به خطر می اندازند. مصرف سیگار در باروری مردان که تولید و کیفیت اسپرم می باشد تاثیر بدی را بر جای می گذارد. که ادامه این روند منجر به ناباروری فرد سیگاری می گردد.
چرا که با سیگار کشیدن منجر به کاهش تعداد اسپرم‌های مردان شده و در نهایت به مرور زمان فرد نابارور می گردد.
به علاوه، سیستم تناسلی مردان نیز جز موارد دیگری می باشد که با مصرف سیگار منجر به آسیب رسیدن به آن هم می گردد. برای مثال، استفاده زیاد از سیگار می‌تواند به ایجاد مشکلات در عملکرد غدد تناسلی، کاهش هورمون‌های مهم از جمله تستوسترون و ایجاد تغییرات در ساختار بافت‌های تناسلی فرد منجر گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

با مصرف سیگار باعث می شود تا شما اندام های مختلفی از بدن خود را به خطر بیاندازید. چرا که سیگار به دلیل وجود مواد مضر نیکوتین در آن باعث می شود تا وارد جریان خون شما شود و برخی از نواحی بدن را مختل نماید که یکی از آن اندام ها، اندام جنسی فرد می باشد یکی از مهمترین عاملی که باعث مختل شدن اندام جنسی می شود مصرف سیگار بوده که شما باید با داروی ترک سیگاربا روش های اصولی و توسط افراد متخصص زندگی دوباره و سالم تری را به خود برگردانید.