ایا سیگار باعث گودی چشم میشود؟

همانطور که می دانید پوست زیر چشم بسیار ظریف می باشد، به همین دلیل گاهی اوقات فرورفته و تیره ‌تر از سایر نقاط صورت به چشم نی آید گودی زیر چشم علت های مختلفی دارد از جمله:  افزایش سن، کم‌آبی بدن یا بی‌‌خوابی اتفاق می‌افتد، اما عوامل های دیگری هم می‌توانند در بروز آن دخیل باشند مانند سیگار کشیدن اگر افراد سیگاری را دیده باشید به خوبی مشاهده می نمایید که زیر چشمشان گود رفته است.

برای افراد این سوال پیش می آید که چطور می شود که سیگار کشیدن دلیل گودی و سیاهی زیر چشم ها می شود؟ ما در پاسخ می گوییم که به دلیل تغییرات ایجاد شده در گردش خون پوست در ناحیه اطراف چشم ایجاد شود. گودی و سیاهی زیر چشم ها ممکن است به دلیل تغییرات ایجاد شده در گردش خون پوست در ناحیه اطراف چشم به وجود بیاید.

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار در موسسه رها ترک سیگار از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اثرات دود سیگار روی سلامت چشم‌ ها

 

 

 

تاثیر سیگار بر چشمان فرد از نظر دیدگاه پزشکی این است که، دود سیگار باعث تخريب لايه محافظ مابين شبکيه و عروق خونی می‌شود. که این موضوع منجر به کم شدن خون ‌رسانی، تحريک و ايجاد بافت اِسکار می‌شود.

از طرفی هم سیگار کشیدن و دود آن منجر به این می شود که بدن در معرض راديکال‌ها آزاد قرار گيرد و این امر عامل بروز آسيب سلولی و نرسيدن مواد مغذی به شبکيه و عدسی می باشد

دود سیگار سلول‌های لكه زرد شبكیه چشم در افراد سیگاری را به سرعت خراب می کند و موجب کم شدن بینایی و پیرچشمی زودرس در این افراد به وجود می آورد. همچنین این امر باعث پیدایش عوارض دیگری ازجمله سوزش، قرمزی و كوچكی مردمك چشم را نیز می شود

جالب است بدانید که مردمك چشم افراد سیگاری‌ها كوچك ‌تر از سایر افراد می باشد. لازم به ذکر است که عوارض چشمی ناشی از دود سیگار درمان قطعی ندارند و داروهای موجود تنها باعث كاهش این عوارض می‌شوند.

بهترین راهی که برای كاهش عوارض بینایی و کاهش عوارض های دیگری که ناشی از دود سیگار به وجود می آید تنها ترك سیگار می باشد. شما در هر مرحله ای که هستید باید در اسرع وقت سیگار را برای همیشه کنار بگذارید تا هرچه زودتر جلوی پیدایش بسیاری از عوارض و بیماری ها را بگیرید.

در آخر هم بگوییم،برخی از جدیدترین حقیقات ثابت کرده‌اند سیگار کشیدن در افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند می‌تواند به بیماری ترتینوپاتی دیابتی منتهی گردد. این بیماری یکی از عوارض های ناشی از دیابت می باشد که در اثر بروز تغییرات در رگ‌های خونی به وجود می آید. هنگامی ‌که عروق خونی در شبکیه آسیب پیدا کند ممکن است باعث نشت مایع یا خون یا باعث اختلال در شبکیه شوند. در نتیجه تصویری که شبکیه به مغز می‌فرستد تار و کج  می گردد.

 

 

 

بهتر است بدانید که دود تنباکو حاوی هزاران ماده شیمیایی مضر می باشد که بسیاری از آنها می توانند بافت های ظریف چشم را تخریب نمایند. سیگار کشیدن با چندین بیماری چشمی از جمله آب مروارید، دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و سندرم چشم خشک ارتباط مستقیمی دارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مزایای ترک سیگار

 

 


ترک سیگار می تواند کمک بسیار زیادی به بهبود این وضعیت یعنی سلامت چشم ها نماید که برخی از آنها عبارتند از:

 

 

 

 

 

  • کاهش خط آب مروارید

 

 

آب مروارید، کدر شدن عدسی چشم، یکی از بیماری هایی می باشد که در بسیاری از افراد شایع می باشد که این موضوع با افزایش سن تحت تاثیر قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده است که سیگار خطر ابتلا به آب مروارید را زیاد می کند. با بهترین روش ترک سیگار، می توانید خطر تشکیل آب مروارید را کم نمایید و به طور قابل توجهی نیاز به مداخله جراحی را به تاخیر بیندازید.

 

 

 

 

 

  • پیشگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن

 

 

یکی از علت های اصلی از دست دادن بینایی در میان افراد در سنین بالا می باشد. تحقیقات نشان می دهد که رابطه بالایی میان سیگار کشیدن و ایجاد این بیماری چشمی می باشد. با ترک سیگار در مرکز ترک سیگار، می توانید جلوی ابتلا به این خطر و بروز این بیماری را به میزان قابل توجهی بگیرید و در سلامت بینایی خود موثر باشید.

 

 

 

 

 

 

 

  • بهبود علائم خشکی چشم

 

 

سندرم خشکی چشم وضعیتی است که با اشک ناکافی یا بی کیفیت تشخیص داده می شود که موجب بروز ناراحتی چشم، قرمزی و تاری دید می شود. سیگار کشیدن با تشدید علائم خشکی چشم رابطه مستقیمی دارد.با تنها ترک این مواد مضر و سمی می‌توانید منجر به بهبود علائم خشکی چشم شود و دید راحت ‌تر و شفاف ‌تری را تجربه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • افزایش جریان خون به چشم

 

 

 

سیگار کشیدن باعث می وشد تا عروق خونی منقبض شود و جریان خون را در سراسر بدن از جمله چشم ها کاهش پیدا نماید. جریان ناکافی خون موجب می شود تا در رساندن مواد مغذی ضروری و اکسیژن به چشم ها اختلال پیدا شود و منجر به مشکلات بینایی مختلفی گردد. با داروی ترک سیگار، می توانید به بهبود یافتن گردش خون در رگ ها کمک به سزایی نمایید و بینایی بسیار خوبی را تجربه نمایید.

 

 

 

 

 

  • خطر کمتر آسیب عصب بینایی

 

 

 

سیگار یک از عوامل بسیار مهم برای خطر به آسیب عصب بینایی می باشد که می تواند شرایطی مانند گلوکوم را به وجود بیاورد.گروهی از بیماری های چشمی گلوکوم می باشد که به عصب بینایی نفوذ کرده و به آن آسیب می رساند و باعث می وشد تا به مرور زمان بینایی کاهش پیدا نماید.

 سریع ترین روش ترک سیگار می تواند خطر ابتلا به ایجاد گلوکوم کم نماید و باعث حفظ بینایی فرد گردد. در نهایت می توان گفت پاسخ این سوال که آیا سیگار باعث گودی چشم ها می شود؟ این است که نه تنها سیگار باعث بروز این مشکل و تخریب زیبایی چهره فرد سیگاری می گردد بلکه اثرات مخرب دیگری را به چشم و بینایی فرد وارد می سازد.

 

 

 

 

 

 

 

مزایای دیگر ترک سیگار

 

 

مزایای ساده ترین و بهترین روش ترک سیگار علاوه بر چشم ها و بینایی، به سلامت کل بدن فرد کمک می نماید مانند بهبود عملکرد ریه، کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و قوی شدن  سیستم ایمنی بدن فرد بهتر شدن کیفیت پوست و عملکرد بهتر خون رسانی در بدن منجر می گردد. تصمیم برای ترک سیگار بدون شک یک تصمیم بسیار مهم و سرنوشت سازی می باشد که تأثیر مثبتی که می تواند بر بینایی و رفاه کلی داشته باشید را با ترک آن به خوبی می توانید مشاهده فرمایید.

 

اگر سیگاری هستید و نگران بینایی خود هستید، مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید که می تواند در طول سفر ترک سیگار آسان شما را راهنمایی و پشتیبانی کند. با حمایت و منابع مناسب، می توانید کنترل سلامت خود را در دست بگیرید و از مزایای بهبود بینایی که همراه با عاری از سیگار است لذت ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

همانطور که خواندید شما تنها با ترک این مواد سمی و آلوده می توانید به سلامت بدن و بینایی خود کمک به سزایی نمایید و زندگی با کیفیت خوبی را تجربه نمایید. اگر به دنبال بهترین راه که هیچ عوارضی را تجربه نکرده و به راحتی بتوانید برای ترک این مواد مضر قدم بردارید حتما وارد خانواده رها شوید و خود و اطرافیانتان را از شر این مواد سمی برای همیشه نجات دهید.