عوارض سیگار کشیدن برای زنان

 

این روزها شاهد مصرف بالای سیگار در بین مردان و زنان می باشیم که افراد بدون توجه به خطرهای آن به مصرف سیگار پرداخته و روز به روز به تعداد آن می افزایند.  سیگار کشیدن جز مواردی می باشد که در زنان از خطرات بالاتری نسبت به مردان برخوردار می باشد و بر سلامت آن ها تاثیرات منفی را بر جای می گذارد. بر اساس تحقیقات به دست آمده متداول ترین سنی که خانم ها به مصرف سیگار می پردازند بین سن 25 الی 44 می باشد.

خانم هایی که در طول روز از یک پاکت بیش تر سیگار می شکند، در مقايسه با خانم هایی که سیگار مصرف نمی کنند سکته قلبی پنج سال جلوتر آنها را تهدید میکند. لازم به ذکر است که همچنین خطر سكته مغزى نیز در افراد سیگاری هم بسیار شایع می باشد و خطر آن را در افرادی كه بيش از ۲۵ نخ سيگار در روز مصرف می نمایند را 2 برابر می کند.

 

 

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استعمال سیگار در خانم ها

 

 

 

 


استعمال سیگار در خانم ها از عوارض بالاتری برخوردار می باشد و خطرات جدی را در آن ها به وجود می آورد. یکی از دردسرساز ترین بیمار ها که این روزها شاهد آن هستیم پوکی استخوان می باشد که در زنان سیگاری زودتر نمایان می شود زیرا سیگار باعث می شود تا با پایین اوردن ترشح هورمون زنانه خطرهای مربوط به آن افزایش یابد..

همچنین از ضررهای دیگر سیگار که بر روی زنان تاثیر می گذارد اسیب های روانی می باشد که با  سردرد ها ،بی حالی ،کم فعالیتی شروع می شود و در پی آن منجر به افسردگی و مشکلات زناشویی و بسیاری از آسیب های جدی دیگر ختم می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیگار کشیدن و بارداری

 

 

 

 


زنان سیگاری اگر بخواهند باردار شوند با مشکلاتی مواجه می شوند برخی معمولا در بارداری، با بارداری خارج از رحم تولد نوزادى با  ضریب هوشی پايين، کم وزن و اختلالات  مادرزادى مواجه می شوند و برخی دیگر از مادران نیز با مشکل بزرگی مانند سقط جنین رو به رو میشوند . این مشکلات برای افراد غیر سیگاری هم هست اما افرادی که سیگار می کشند بیش تر در معرض خطر می باشند.

 این عوارض ها ممکن است برای بانوان باردار غیر سیگاری نیز باشد اما طبق آمار زنان سیگاری را با توجه به سن بارداری و مصرف سیگار بیشتر آن ها را تهدید می کند.

از آن جایی که زیرا سیگار حاوی مواد شیمیایی و نیکوتین و مونوکسید کربن که مواد خطرناکی می باشد در بارداری، شما و فرزند متولد نشده  شما را در خطر بیندازد. مصرف سیگار بیش از حد جان مادر و فرزند را به خطر می اندارد و حتی ممکن اسن خطر مرگ را برای آن ها فراهم نماید.

 

اگر شما جز افرادی هستید که سیگار مصرف می کنید و قصد دارید تا باردار شوید، حتما باید ترک سیگار جز اولویت های مهم شما باشد. چرا که مصرف سیگار می تواند جلوی بارداری شما را بگیرد همچنین اگر هم باردار شدید در سه ماهه اول، سیگار بر سلامت نوزاد متولد نشده شما تأثیر بسیار منفی را می گذارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مضرات سیگار برای زنان

 

 

 

 

 

همانطور که دانستید مضرات سیگار برای زنان بیش تر از مردان می باشد و ممکن است خطرات جدی همانند سرطان های پستان، سرطان دستگاه تناسلی، سرطان دهانه رحم، سکته مغزی، پوکی استخوان ، نامنظمی دوران قاعدگی، خونریزی غیر طبیعی در دوران پریود، به وجود آمد چین و چروک پوستی در ان ها، عفونت ترشح واژن ، افزایش فشار خون، از بین رفتن پروتئین سلول پوست و کلاژن پوستی را به همراه داشته باشد. باعث زرد شدن و خراب شدن دندان هایشان شده و از طرفی هم به نابودی پوست و موهایشان می پردازد. رنگ پوست و لب کدر می شود چین و چروک بسیاری بر روی پوست ایجاد می گردد و ریزش شدید موها نیز از دیگر مضرات سیگار می باشد. بنابراین بر زیبایی خانم ها اثر بسیار منفی را بر جای می گذارد و به مرور زمان چهره را پیر و شکسته می نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

تأثیر مصرف سیگار در سلامت جنسی زنان

 

 

 

مصرف دخانیات و سیگار علاوه بر مشکلات که برای سلامت زنان به وجود می آورد، باعث می شود تا آینده مادری آنها را نیر تحت تأثیر قرارگرفته و به خطر بیفتد.

همانطور که بارها گفته شد مصرف سیگار و دخانیات در افرادی که به مصرف آن می پردازند به خصوص در خانم ها  میزان ابتلا به نازایی، عفونت‌ها و مشکلات زنان را زیاد می نماید. مصرف دخانیات به خصوص سیگار و قلیان مقاومت بدن را کاهش می دهد، به صورتی که در عفونت‌هایی مانند HPV تحقیقات نشان داده شده افرادی که سیگار می‌کشند، این ویروس بیشتر در بدنشان باقی می‌ماند و افرادی که سیگار نمی کشند دارای سیستم ایمنی قوی ‌تری می باشند و بهتر می‌تواند آن ویروس را از بدن دفع نمایند. بنابراین توجه کنید که زندگی بدون مواد مخدر و دخانیات همانند سیگار، قلیان، الکل، مواد مخدر و... در سلامت زنان بسیار مؤثر می باشد و جلوی بسیاری از بیماری های خطرناک را می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مصرف سیگار در دوران بارداری

 

 

 

 

همانطور که بیان شد سیگار در دوران بارداری بسیار تهدید آور است و بر سلامتی شما و کودک شما قبل، حین و بعد از تولد کودک تأثیر منفی را برجای می گذارد. نیکوتین دارای تعداد زیادی از سموم را در بر دارد که از طریق جریان خون شما وارد می شود و مستقیماً به کودک شما می رسد.  عوارض بد مصرف سیگار در حین بارداری منجر به موارد زیر می گردد:

 

 

  • کاهش شدید میزان اکسیژن موجود در دسترس شما و کودک رو به رشد
  • افزایش خطرات نقص زمان تولد
  • افزایش  خطر تولد زودرس و یا تولد با وزن کم.
  • افزایش زیاد ضربان قلب کودک
  • افزایش خطر ابتلا به مشکلات تنفسی (ریه) کودک
  • خطرات سیگار برای زنان باردار و جنین افزایش احتمال سقط جنین و زایمان
  • افزایش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزادان
  • مشکلات جفت مانند: قطع جفت (جدا شدن از دیواره رحم ) یا جفت سر راهی (پارگی هنگام انقباض)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تغییرات بدن بعد از ترک سیگار

 

 

 

 

 

 

سیگار نکشیدن و ترک آن مزایایی را به دنبال دارد که در عرض یک روز پس از ترک شروعشده و به مرور زمان شاهد مزایای مثبت آن خواهید بود. بعد از راه ترک سیگار، به عادی شدن ضربان قلب شما و جنین کمک می نماید و احتمال ایجاد مشکلات تنفسی و ریوی را کاهش می دهد همانطور که بدن شما معتاد این نیکوتین شده است ممکن است با ترک آن علائمی را در پی داشته باشید. ممکن است علائمی همانند تحریک‌ و هوس کشیدن سیگار ، احساس گرسنگی ، سرفه های پی در پی ، گرفتن سردرد یا عدم تمرکز شوید. که همه این علائم ها صورت موقتی بوده و به زودی از بین میرود. تقریبا پس از ۱۰ الی ۱۴ روز از بین می‌رود. زمان رخ دادن علائم ترک سیگار، خودتان را کنترل کنید. به دلایل خود برای ترک سیگار فکر کنید و به خودتان یادآوری کنید اینها علائمی است که بدن شما در راه درمان نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

اگر روش های مختلفی را برای ترک سیگار امتحان کرده‌اید و با شکست مواجه شده اید و یا اگر خانم هستید و می خواهید تا باردار شوید تصمیم به ترک سیگار کرده اید همین حالا می توانید به کلینیک ترک سیگار خانه رها بپیوندید و با کمک تیم حرفه ای که در خانه رها وجود دارد و ارائه راهکارهای بسیار عالی و بدون هیچ عوارضی برای همیشه سیگار را ترک نمایید و زندگی جدیدی را به خود و فرزند آینده خود هدیه دهید.