ترک سیگار با داروی وارنیکلین ، ترک سیگار با وارنیکلین چگونه است؟

 

 

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

ترک سیگار با داروی وارنیکلین چگونه عمل می کند و آیااین عمل با وارنیکلین امکان پذیر است؟

 

 

یکی از داروهای ترک سیگار وارنیکلین می باشد که که براساس مکانیسم نوروبیولوژی وابستگی نیکوتین طراحی شده است به زبان ساده وارنیکلین مثل سایر داروهای ترک سیگار یک داروی نیکوتینی نیست و حاوی نیکوتین نیست که جایگزین سیگار شود داروی وارنیکلین در گیرنده های عصبی گیرنده ی نیکوتین تاثیر می گذارد و در واقع مغز را در هنگام کاهش دوپامین و میل به نیکوتین تحت تاثیر قرار می دهد تا منتظر دریافت نیکوتین نباشد .در واقع داروی وارنیکلین با این ادعا وارد بازار شد که میل به سیگار را در افراد کاهش می دهد.اما چقدر می شود میل به سیگار را با دارو کنترل کرد؟

میل به سیگار اگر بخواهد با دارو کنترل شود پس افراد سیگاری باید تا آخر عمرشان به جای سیگار، داروی وارنکلین بخورند؟وارنیکلین همچنین در سطوح پایین تر می تواند به جای نیکوتین، دوپامین هم تولید کند و این خود نیز یکی از خطرات مصرف این دارو است زیرا در صورت عدم کنترل می تواند اعتیاد آور شود.

بسیاری از افرادی که به دنبال ترک سیگار آسان و روش های آن هستند اسم وارنیکلین را شنیده اند و عده ای ترک سیگار به این روش را امتحان کرده اند.پزشکان زیادی حتی این روش را به مراجعین خود توصیه می کنند اما  اینکه کنار گذاشتن سیگاربا وارنیکلین تا چه حد می تواند موفقیت آمیز باشد موردی است که نیاز به بررسی بیشتری دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا ترک سیگار با داروی وارنیکلین امکانپذیر است؟

 

 

اصولا ترک هر عادتی برای عده ای آسان و برای عده ای سخت است و افراد برای عادت کردن یا ترک یک عادت با هم متفاوت هستند، پس نمی توان گفت ترک سیگار با وارنیکلین صد در صد جوابگو است یا اصلا تاثیری بر ترک سیگار ندارد.اما روشی نیست که بتوان آن را تضمین کرد و یا درصد بالایی از موفقیت را در آن مشاهده کرد.

علاوه بر اینکه مصرف هر دارویی بدون عوارض نیست و مصرف دارو ی ترک سیگار هم ممکن است در افراد عوارضی را ایجاد کند.به طور کلی ترک سیگار با وارنیکلین شامل محدودیت هایی نیز می باشد از جمله محدودیت سنی و دارا بودن مجوز پزشکی، در واقع وارنیکلین دارویی است که نیاز به نسخه پزشک دارد و بدون تایید پزشک نمی توانید از آن استفاده کنید.

 

حال تصمیم اینکه می شود سیگار را با این دارو یا هر دارویی ترک کرد با شما است اما توصیه ما برای ترک راحت تر سیگار روشی است که بدون دارو بتواند ذهن شمار را از هوس سیگار پاک کند زیرا اگر فکر و میل سیگار را با دارو بتوان کنترل کرد باید تا آخر عمر دارو مصرف کرد.

اما در تعدادی از افراد ممکن است این روش پاسخگو باشد این روش طبق آمار موفقیت 30 تا 40 درصدی بین افراد مصرف کننده داشته اما دوام ترک سیگار در آنها مشخص نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهترین شیوه روش ترک سیگار

 

 

 شیو ه ی ترک  کردن سیگار خوب است که به طور ریشه ای مشکل را حل کند. داروهای ترک سیگار مانند مسکن عمل می کنند شاید بتوانند برای مدتی درد را تسکین دهند اما نمی توانند مشکل را برای همیشه حل کنند.وارنیکلین میل سیگار و نیکوتین را برای مدتی کاهش می دهد اما آیا بعد از قطع مصرف هم می تواند میل سیگار را کنترل کند؟ میل سیگار بعد از قطع دارو چه می شود؟

این سوالی است که به راحتی می توان به آن پاسخ داد فقط کافی است که کمی منطقی باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهمترین مورد در ترک سیگار

 

 

چیزی که در ترک سیگار مهم است میل به سیگار است زیرا تا زمانی که شما میل به سیگار داشته باشید راه ترک سیگار برایتان سخت و گاهی غیر ممکن است زیرا پرت کردن هواس، مقاومت کردن، استفاده از جایگزین برای سیگار، دارو ، آدامس، چسب ، یا هر راهکار دیگری می تواند به طور موقت شما را از سیگار دور نگه دارد.برای ترک این عادت بد، شما باید ذهنتان را از خاطره ی لذت سیگار کشیدن پاک کنید و در غیر این صورت هر درمانی برای ترک آن می تواند موقتی باشد.

 هنگامی که ذهن نسبت به سیگار بی تفاوت شود شما مانند کسانی می شوید که تجربه سیگار کشیدن ندارند و حتی در مواقعی که سیگار می بینید یا در دسترستان هست هم میلی برای کشیدن آن پیدا نمی کنید. ما در این مقاله سعی نداریم که شما را از خوردن داروی وارنکلین برای ترک یا هر درمان دیگری منع کنیم، زیرا هر روشی ممکن است در بعضی از افراد پاسخ مثبت بدهد اما توصیه ما این است که راه حلی را پیدا کنید که درصد بالایی از موفقیت را دارا باشد.رفتن به پزشک و خرید دارو و مصرف آن به مدت سه ماه تا یک سال هم شامل هزینه و هم شامل گذراندن وقت زیادی است، همچنین ممکن است بعد از تکمیل دوره ی مصرف وارنیکلین شما دچار عوارض دارو بشید و علاوه بر آن بعد از گذشت این پروسه نمی توان مشخص کرد که شما در ترک سیگار موفق می شوید یا نه.

پس اگر واقعا تصمیم دارید سیگار را ترک کنید روشی را انتخاب کنید که زمان کمی را از شما بگیرد و عوارضی هم نداشته باشد و درصد موفقیت در آن تضمینی باشد.شاید بگویید چنین روشی وجود ندارد و یا به دنبال چنین روشی باشید.باید بگویم اگر به دنبال ترک سیگار به همین راحتی هستید، با ترک سیگار به روش رها آشنا شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیش از شروع مصرف وارنیکلین

 

 


زمانی که فرد سیگاری باردار یا شیرده بوده و یا  قصد اقدام به بارداری را دارد، حتماً باید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارد.

اگر سن فرد کمتر از ۱۸ سال می باشد نیز حتما باید پزشک خود را در جریان بگذارد.

در صورتی که سابقه یا مبتلا به بیماری خاص و یا هرگونه اختلال روحی و افسردگی باشد نیز حتماً باید پزشک را در جریان قرار دهد

همچنین اگر مبتلا به بیماری های قلبی عروقی و کلیوی و یا قند و.. باشد، پزشک باید حتما از این موارد آگاه باشد

سابقه ی تشنج هم از جمله مواردی می باشد که ملزم به آگاهی پزشک می باشد.

در کل اگر هر نوع دارویی را مصرف می نمایید باید لیست داروهایتان را به پزشک خود اطلاع دهید.

سابقه ی هر گونه حساسیت دارویی را نیز به پزشکتان اطلاع دهید. مقاله طریقه مصرف قرص وارنیکلین را مطالعه نمایید.

 

 

 توصیه ها 

 

-توصیه هایی نیز در این مسیر استفاده از داروی وارنیکلین مهم می باشد که حتما باید به آن ها آگاه باشید با ما همراه باشید تا در این بخش به آن ها بپردازیم:


در مدت زمان مصرف قرص وارنیکلین حتماً باید زیر نظر پزشک باشید و از خاطر نبرید که این دارو تنها  بخش کوچکی از برنامه های ترک شما می باشد. برای ترک موفق شما نیازمند تیم حرفه ای که دارای متخصص و افراد باعلم و دانش می باشند، باشید تا با راهنمایی های آن ها بتوانید مسیر راحتی را برای ترک سیگار تجربه نمایید.  همانطور که می دانید ترک سیگار باعث می شود تا  روی متابولیسم سایر داروها، باعث تغییراتی در بدن شما شود، پس از ترک سیگار امکان دارد تا در دوز داروهای مصرفی خود تغییراتی ایجاد نمایید.

زمانی که دوره ترک شما به پایان رسید امکان دارد تا پزشکتان توصیه هایی در رابطه با مصرف این دارو در اختیار شما قرار دهید و در نهایت به قطع کامل آن بیانجامد. به مین منظور باید زیر نظر پزشک طبق برنامه های او پیش بروید. این کار برای کامل شدن دوره ترک سیگار شما در بهترین مرکز ترک سیگار می باشد. چرا که در برخی افراد مشاهده شده با قطع ناگهانی همچنان فرد به سیگار بازگشته و زندگی سیگاری خود را مجدد آغاز نموده است. همچنین قطع ناگهانی باعث عوارض هایی در فرد می گردد مانند: افسردگی، لختلال در خواب، از دست رفتن تمرکز و...می باشد که با تحت نظر پزشک پیش رفتن باعث می شود تا از بسیاری اتفاق های پیش بینی نشده جلوگیری کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عوارض ناخواسته دارویی وارنیکلین

 

 


زمانی که شما از این دارو استفاده کردید و سردرده و یا علائم غیر طبیعی را مشاهده نمودید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

این دارو را با مایعات فراوان میل نمایید.

در زمان استفاده از این دارو ممکن است شاهد عوارض جانبی مصرف قرص وارنیکلین مانند: احساس تهوع یا به هم ریختگی معده را تجربه نمایید که با مصرف غذاهای سبک می توانید از به کاهش این عوارض و سوء هاضمه بپردازید. 

در زمان استفاده از این دارو از رانندگی و کارهایی که نیاز به حئاس جمع را دارد بپرهیزید.

 زمانی که در خوابتان اختلالی پیش آمد و یا خواب های عجیبی را دیدید سعی کنید تا آخرین نوبت داروی خود را نزدیک به خواب مصرف نکنید.

اگر  احساس خشکی در دهانتان داشتید می توانید آدامس یا آب نبات های فاقد شکر مصرف نمایید.

در صورت مشاهده هرگونه علائم غیر طبیعی همانند  گر گرفتگی شدید ، تغییر در اشتها، تغییر در وزن، تغییر طعم غذا در دهان،  سرفه، مشاهده لکه های پوستی ، گلودرد ، حس تنگی نفس  حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سخن پایانی

 

آنچه در موفقیت در هر کاری مهم است این است که ذهنیت درستی در مورد مسئله داشته باشید و از نظر فکری به موفقیت خود ایمان داشته باشید .البته ایمان داشتن به موفقیت لزوما گفتن جمله معروف من می توانم نیست بلکه احساس توانمندی درونی است که شما را در رسیدن به موفقیت قدرتمند می کند. برای رسیدن به احساس توانمندی لازم است که باورهای خود را دگرگون کنید.

آنچه تا به امروز در باره ترک کردن سیگار یا هر عادت بدی شنیده اید را کنار بگذارید و به دنبال راه چاره ای باشید که آن مشکل را به صورت ریشه ای حل کند.در دید عموم مردم ترک سیگار سخت است و شاید این دیدگاه برای شما نیز ایجاد شده است پس برای تغییر این باور باید راهکارهایی را بیابید که این باور را در شما ایجاد کند که ترک کردن سیگار در کلینیک ترک سیگار بسیار آسان است و به راحتی می توان سیگار را از زندگی حذف کرد.