ترک سیگار و سکته! آیا ترک سیگار از بروز سکته جلوگیری می کند؟

 

 

 

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار در  ترک سیگار از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در تماس باشید.

02122567561

02122794683

 

 

ترک سیگار و سکته و آیا سیگار باعث سکته می شود؟

 

 

 

سکته چیست و چطور سیگار باعث به وجود آمدن آن می شود؟و آیا ترک سیگار خطر سکته را کاهش می دهد؟

این روزها شاهد شنیدن سکته برخی از افراد می باشیم که برخی با سکته مغزی برخی دیگر با سکته قلبی باعث مرگ فرد و یا اختلال در بدن وی می شود.

به طور کلی سکته انواع متفاوتی دارد اما دو نوع سکته قلبی و سکته مغزی از همه شایع تر است و اختلال در عملکرد خون رسانی به این دو عضو حیاتی در بدن باعث بوجود آمدن آن می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

سکته قلبی 

 

 

 

سکته قلبی و حمله قلبی کمی با هم متفاوت است به طوریکه حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که خون به اندازه کافی در اختیار عضله قلب قرار نمی‌گیرد. این عارضه با نام انفارکتوس میوکارد قلبی نیز معرفی می‌شود و به طور ناگهانی فرد را درگیر می‌کند. حمله قلبی یک وضعیت اورژانسی است و اگر اقدامات درمانی به موقع انجام نشود، زندگی بیمار تهدید خواهد شد. هر چقدر اختلال خونرسانی به قلب مدت زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد به همان میزان بر آسیب قلبی افزوده خواهد شد.

اما سکته قلبی در واقع به دلیل اختلال در عملکرد خود قلب به دلیل مشکلات الکتریکی است و منجر به ایست قلبی می شود بنابراین قبل از اینکه سکته قلبی رخ دهد، حمله قلبی رخ می دهد که اگر فورا به بیمار رسیدگی شود و مشکل خون رسانی ، حل شود حال بیمار بهبود می یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

سکته مغزی

 

 

یکی دیگر از انواع سکته، سکته مغزی می باشد که شبیه به سکته قلبی بوده و از اختلال در خون رسانی به مغز و یا پارگی رگ های خونی در مغز ایجاد می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اما سیگار چه نقشی در ایجاد سکته دارد؟

 

 

 

 

هنگامی که سیگار می کشید همراه نیکوتین، مقدار زیادی دود و گازهای سمی وارد ریه ها و قلب و سپس خون می کنید و این این دود و گازهای سمی به سلول های بدن می رسد و از آنجایی که همه ی اعضای بدن برای حیات به اکسیژن نیاز دارند، مغز دستور ساخت گلبول های قرمز بیشتری برای رساندن اکسیژن به بدن می کند در نتیجه ، افزایش گلبول های قرمز در خون باعث می شود تا فرد دچار فشار خون بالا شود و غلظت خون در شخص افزایش پیدا می کند.

در تحقیقات انجام شده  دانشمندان به این نتیجه رسیدند که سیگار کشیدن و افزایش غلظت خون ارتباط مستقیمی با هم دارند و به طوریکه افراد سیگاری بیشتر دچار غلظت خون می شوند.

اگر به طور عامیانه تعریف کنیم در بدن انسان رگ های خونی بسیار نازکی به اندازه یک تار مو وجود دارد که خون را به تک تک سلول های بدن می رساند و فشار خون بالا باعث می شود که این رگ های بسیار نازک برای انتقال خون زخیم تر شود و گاهی آنقدر وضعیت وخیم می شود که این رگ های نازک پاره می شوند و یا در این رگ ها خون لخته می شود و جریان خون متوقف می شود و در این موقعیت است که فرد دچار سکته می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارتباط بین ترک سیگار و سکته 

 

 

 

 

بنابراین ترک سیگار و سکته ارتباط تنگاتنگی با هم دارند به طوری که کشیدن سیگار باعث افزایش غلظت خون و ترک سیگار به مرور زمان باعث می شود که خون به حالت طبیعی خود برگردد، البته در بعضی موارد حاد و شدید فرد سیگاری بعد از ساده ترین و بهترین روش ترک سیگار باید تحت درمان باشد و با دستور پزشک دارو هایی برای کاهش فشار خون مصرف کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس نتیجه می گیریم که برای جلوگیری از غلظت خون و اختلالات عملیات خون رسانی چاره ای جز ترک سیگار نداریم زیرا نمی توان همزمان با مصرف سیگار داروهایی برای کاهش فشار خون مصرف کرد و این عمل مانند ریختن آب در سبد است و نمی تواند از مضرات سیگار جلوگیری کند.

اما متاسفانه برخی افراد سیگاری با وجود اینکه می دانند، فشار خون دارند و سیگار چقدر به سیستم سلامتی آنها آسیب می زند باز هم برای ترک سیگار آسان ، مقاومت بالایی دارند، و همچنان به روند سیگار کشیدنشان ادامه می دهند.

 

 

اما چرا گاهی افراد سیگاری با وجو آگاهی از اینکه سیگار می تواند باعث سکته در آنها شود باز هم ادامه می دهند؟

 

 

یکی از علت های آن این است که آن ها فقط می دانند و به یقین نرسیده اند و در واقع باورشان نشده که این موجود کوچک می تواند جان عزیزشان را بگیرد و دومین علت این است که آنها نمی توانند سیگار را ترک کنند و در ترک سیگار ، ناموفق هستند.

با دسته اول کاری نداریم زیرا کسی که نخواهد بداند را نمی توان به زور به دانستن دعوت کرد اما روی صحبت ما با افرادی است که از ترک سیگار در ذهنشان یک غول بزرگ ساخته اند و گمان می کنند که قادر نیستند سیگارشان را ترک کنند.

افراد زیادی برای روش های اصولی ترک سیگار اقدام می کنند و هر راهی به ذهنشان رسیده، امتحان کرده اند اما به نتیجه ای نرسیده اند.آنها آنقدر با امتحان کردن روش های مختلفی در ترک سیگار شکست خورده اند که دیگر از ترک سیگار، خسته و نا امید شده اند و با وجود اینکه دوست ندارند سیگاری باشند باز هم با مصرف این ماده سمی ادامه می دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترک سیگار برای عده زیادی بسیار وحشت آور است و هر بار که صحبت از بهترین روش ترک سیگارمی شود آنها مقاومت زیادی از خودشان نشان می دهند.

اما اگر به شما بگوییم که می توانید تنها در 4 روز سیگار را به راحتی و بدون دارو و عوارض ترک کنید و تا آخر عمر، دیگر سمت سیگار نروید و میل و هوس سیگار را هم از دست می دهید و سیگار را تضمینی ترک می کنید چطور؟

اگر بدانید که صد ها نفر توانسته اند سیگارشان را به راحتی ترک کنند و دیگر به سیگار، فکر نکنند چطور؟

ترک سیگار در بهترین مرکز ترک سیگار اصلا سخت نیست و شما باید باور کنید که امروزه روش هایی ابداع شده که با تغییر در عملکرد مغز و باورهای انسان، دیدگاه او را به طور کلی تغییر می دهد به طوریکه فرد با کسی که قبلا بوده تفاوت زیادی پیدا می کند.

برای اینکه بتوانید سالم زندگی کنید و ناخواسته دچار بیماری ها و سکته نشوید باید در سبک زندگیتان تغییراتی ایجاد کنید. ترک سیگار یکی از کارهایی است که باید در اولین فرصت انجام دهید.

ورزش کردن ، پرخوری نکردن، خوردن خوراکی های سالم، دوری از استرس و اضطراب، انجام ندادن کارهای خطرناک، ایمنی کار و مراقبت از جسم و روح برای داشتن یک سبک زندگی سالم، لازم است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

مصرف سیگار در دنیا سالیانه جان های بسیاری را می گیرد با حمله سکته قلبی و مغزی برخی افراد جان خود را از دست می دهند و برخی دیگر دچار نواقص بدنی می شوند. چرا که سیگار سبب افزایش غلظت خون فرد می شود و این امر به مرور زمان باعث بروز حمله سکته می گردد برای رهایی از سکته قلبی و مغزی در اولین فرصت باید حتما از سیگار دور شوید و هر طوری که شده آن را ترک نمایید. اگر شما جز افرادی هستید که می خواهید اما نمی توانید حتما یک سر به خانه رها بزنید که با کمک تیم رها می توانید به راحتی بدون عوارضی برای همیشه سیگار را ترک نمایید و سلامتی خود را دوباره برگردانید.