ترک سیگار به صورت یکباره یا تدریجی

امروزه یکی از دغدغه هایی که افراد با آن سر و کار دارند مصرف سیگار می باشد. تحقیقات نشان داده که مصرف سیگار یکی از دلایل اصلی بیماری و مرگ ‌و میر در کل جهان است و بسیاری از جوانان و حتی نوجوانان را درگیر خود کرده است.

  بسیاری از افراد سیگاری در تلاش هستند تا از این ماده سمی دور بمانند و روش های مختلفی را برای ترک آن به کار می گیرند. برخی افراد نمی دانند که چطور آن را ترک نمایند و این سوال ذهن آن ها را مشغول می کند که ایا ترک سیگار به یکباره بهتر است یا تدریجی ؟ ما در این بخش از مرکز ترک سیگار رها می خواهیم تا در این مورد برای شما صحبت کنیم تا اگر جز افراد سیگاری هستید بتوانید در این مسیر به راحتی قدم بردارید.

 

 

 

 

 

 

انواع روش های ترک سیگار

 

 

 

اولین قدم برای ترک سیگار تصمیم گیری آن می باشد همین که شما تصمیم به ترک سیگار گرفتید چندین قدم جلو هستید در کل هر زمانی که فرد تصمیم بگیرد تا سیگار را ترک نماید یک هدیه بزرگی را به خود و اطرافیان خود می دهد.

 

حالا برویم سراغ روش های ترک سیگار.برای ترک سیگار شما به دو صورت می توانید که دست به کار شوید یکی از روش ها ترک سیگار یکباره و دیگری تدریجی

 

 

 

 

ترک سیگار به روش یک باره

 

 

در این روش از مرکز ترک سیگار در سعادت آباد در ابتدا باید در یک روز معین تصمیم بگیرید تا برای همیشه به یک باره سیگار را کنار بگذارید و دیگر سمت آن نروید.در این تصمیم خود محکم باشید و به قول معروف مردونه دیگر دم به سیگار نزنید. در این صورت یکباره سیگار را ترک خواهید کرد. اکثر ترک سیگار‌های موفق به این روش صورت گرفته است.

 

 

 

 

روش ترک تدریجی و نسبی

 

 


روش دیگر هم روش تدریجی و نسبی می باشد که این روش مستلزم داشتن برنامه و تعهد به اجرای آن برنامه می باشد. چرا که برنامه ریزی و عمل کردن فرد به آن برنامه ها بسیار بسیار مهم می باشد. شما می توانید برای اینکه به صورت تدریجی از شر سیگار راحت شوید این روش را انجام دهید موارد زیر می تواند شما را در رسیدن به هدف خود یاری کند.

 

اول، سیگار را هرگاه نصفه شد خاموش کنید و میزان مصرف روزانه سیگار را به تدریج کم کنید.

دوم، می توانید با تغییر دادن مکان همیشگی و به تعویق انداختن زمان سیگار کشیدن به آرامی از آن خلاص شوید.

سوم، از طرفی هم می توانید با در دست گرفتن قلم، کلید یا تسبیح دست های خود را مشغول نمایید تا دیگر به فکر گرفتن سیگار نباشید.

 

لازم به ذکر است که این موارد اعلام شده برای برخی افراد پاسخ می دهد، برای برخی دیگر هم ممکن است جواب عکس بدهد و فرد بیش تر به سمت سیگار کشیدن برود. برای همین حتما باید زیر نظر متخصص و افراد مجرب جلو بروید. برای دریافت مشاوره به صفحه مرکز ترک سیگار در غرب تهران مراجعه کنید.

 

 

 

کدوم روش بهتر است؟

 

 

 

ترک سیگار در افراد مختلف متفاوت می باشد. به صورت ترک سيگار ناگهانی  یا تدریجی کاملا بستگی به خود فرد مصرف کننده دارد. چرا که عوامل های مختلف روانی و جسمی ... می تواند تاثیر به سزایی بر ترک فرد بگذارد. لازم به ذکر است که چون  معمولا بیشتر افراد مصرف کننده سیگار بجز وابستگی جسمی وابستگی روانی شدید به این ماده سمی دارند ترک تدریجی بهترین گزینه خواهد بود. زمانی که تصمیم به ترک سیگار می گیرید عوامل های مختلفی می تواند شما را اذیت کند، مانند سرفه های آزار دهنده و مکرر و برخی موارد دیگر بعد از ترک که این موارد نشان می دهد که مژک های تنفسی مجدد فعال شده و ترشحات تخلیه می گردد.

 

 

 

 

 

 

بهترین راه ترک سیگار

 

 

بهتر است فرایند ترک سیگار در مرکز ترک سیگار را حتماً زیر نظر افراد متخصص و مجرب انجام دهید. اینکه ترک سیگار تدریجی یا یکباره باشد را فرد متخصص تعیین کرده و ‌به سابقه و میزان مصرف شما و همچنین روش‌های ترکی که استفاده شده است بستگی دارد. ترک سيگار ناگهانی در افرادی که وابستگی جسمانی زیادی به نیکوتین دارند ممکن است علائم محرومیت از مصرف را ایجاد کند و همین باعث گریز شخص از مصرف شود.

یکی از روش های اصولی که می توانید به راحتی به آن اعتماد نمایید و برای همیشه سیگار را ترک نمایید روش خانه رها می باشد که با داشتن تیم مجرب و متخصص به شما کمک می کند که با روش های منطقی بتوانید طوری از سیگار دور بمانید که انگار از اول هیچ وق سیگاری نبودید.

 

 

 

 

پس از ترک سیگار چه اتفاقاتی در بدن شما می افتد؟

 

 

  • خطر ابتلا به سرطان و بیماری های بد کاهش می یابد.
  • معمولا 8 ساعت پس از ترک سيگار ناگهانی باعث می شود تا اکسیژن خون به حالت طبیعی خود برگردد.
  • بعد از 2 روز زمانی که نیکوتین کاملا از بدن خارج شد حس بویایی و چشایی افراد به حالت عادی برمی گردد.
  • همچنین تنفس راحت و انرژی بیشتر فرد هم بعد از 3 روز به فرد بازمی گردد.
  • پس از ترک کامل فعالیت خون بهتر و راحت تر می شود.
  • کارکرد ریه ها بهتر از قبل می شود.
  • صورت  فرد به تدریج روشن تر شده و در ظاهر تغییر به سزایی ایجاد خواهد شد.
  • مژک ها دوباره حرکت خود را همانند قبل از مصرف سیگار آغاز می نمایند.
  • خطر ابتلا به سکته قلبی،مغزی و حمله قلبی در فرد کاهش پیدا می کند.
  • تنفس راحت تر و بهتر خواهد شد.
  • فشار خون و ضربان قلب به حالت طبیعی خود باز میگردد.

 

بیشتر بخوانید: تغییرات چهره بعد از ترک سیگار

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

ترک سيگار ناگهانی این روزها یکی از دغدغه های بزرگ افراد سیگاری می باشد که هر کسی می خواهد به طریقی از مصرف سیگار دست بردارد و برای همیشه آن را کنار بگذارد. که برای اقدام به آن هم دست به روش های مختلفی می زنند برخی به یک باره آن را کنار می گذارند و برخی دیگر ارام ارام به نحوی آن را کم میکنند. که این روش های مختلف و غیر اصولی می تواند عوارض های مختلفی را بر جای بگذارد که به هیچ عنوان سرخود بدون هیچ علم و دانشی دست به این کار نزنید که ممکن است برعکس جواب بگیرید و بیش تر از قبل به مصرف آن بپردازید و یا ممکن است تا عوارض های بدی را پشت سر بگذارید.