آیا ترک سیگار در 21 روز امکان پذیر است؟

معمولا افرادی که می خواهند سیگار را ترک نمایند سوالات بسیاری برای آن ها پیش می آید از جمله؟ ترک سیگار چند روز طول میکشد؟ با ترک سیگار با چه عوارش هایی مواجه خواهیم شد؟ آیا من هم میتوانم همانند افراد دیگر سیگار را ترک نمایم؟ سیگار یکی از مواد های می باشد که زندگی بسساری از افراد را نابود کرده است اما هر زمان که تصمیم به ترک این ماده سمی میکنید می توانید جلوی بسیاری از خطرات پیش بینی نشده را بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

مدت زمان ترک سیگار

 

ترک سیگار چند روز طول می کشد؟ طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده که ترک سیگار معمولا بین 3 الی 21 روز زمان میبرد تا افراد سیگار را ترک نمیاند. که این مدت به طرز عملکرد بدن در افراد بستگی دارد اگر شما جز افرادی هستید که بر این تصمیم خود مصمم هستید باید این سوال که چقدر طول میکشد تا سیگار را ترک نمایید را کنار گذاشته و بر اصل مطلب که ترک سیگار می باشد متمرکز شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

ترک سیگار در دنیای پزشکی چه معنایی دارد؟

 

 

 

 

ببینیم که اصلا ترک سیگار در دنیای پزشکی دقیقا چه معنایی دارد؟ اما در پزشکی به معنای قطع مصرف دائم دخانیات که تشکیل دهنده نیکوتین مانند تنباکو و نیکوتین در سیگار و قلیان می باشد. رهایی از نیکوتین روند طولانی و سختی را دارد. که نیاز به اراده قوی در فردی که می خواهد سیگار را ترک کند می باشد، از آن جایی که ترک سیگار با کاهش دوپامین در مغز همراه است که به دنبال خود کلافگی ،افکار منفی و حتی افسردگی را به همراه  دارد. یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ ‌ومیر در دنیا مصرف دخانیات می باشد. ترک سیگار و تنباکو می‌تواند جلوی بسیاری از بیماری‌ها را بگیرد. از جمله بیماری هایی مثل:  بیماری سرخرگ کرونری ، سرطان ریه ، مشکلات نعوظ و زناشویی ، آلزایمر ، سرطان پستان ، سکته قلبی ، تنگی نفس و...

برخی افراد سیگاری‌ که به صورت خود سرانه دست به ترک سیگار می زنند تنها 3 الی 6 درصد موفق به ترک سیگار در مرکز ترک سیگار در تهران در طولانی ‌مدت را تجربه می کنند. افراد سیگاری که موفق به ترک آن شده اند مراحل سختی را برای ترک آن مواد سمی پشت سر می گذرانند که باید جلوی وسوسه خود را برای بازگشت دوباره به دنیای سیگار را بگیرند. به علت داشتن اعتیاد نیکوتین ترک سیگار باعث علائمی از جمله اضطراب، بی‌تابی؛ افسردگی و چاقی می‌شود. به ‌همین منظور فرد به هیچ وجه نباید خودسرانه دست به ترک سیگار بزند و حتما باید زیر نظر افراد متخصص و  مجرب اقدام به ترک نماید چرا که افراد می توانند با داشتن تخصص و تجربه ای که دارند راهنمایی بسیار خوبی برای افراد سیگاری باشند.

 

 

 

 

 

 

 

مراحل ترک سیگار

 

 

برای این که بتوانید به راحتی سیگار را ترک نمایید باید سه مرحله را پشت سر بگذارید تا به زندگی قبل از سیگاری خود بازگردید.

 

 

آشنایی با عوارض های سیگار و خود شناسی

 

برای این که بتوانید به راحتی سیگار را ترک نمایید در مرحله اول باید با عوارض ترک سیگار آشنا شوید و بدانید که با مصرف این سیگار چه عوارض هایی را برای شما به وجود می آورد ؟ باید بدانید که سیگار یک ماده بسیار سمی می باشد و می تواند  چه بلاهایی سر شما و اطرافیانتان بیاورد؟

 

 

تصمیم جدی برای ترک سیگار

 

اگر شما به این باور برسید که سیگار برای شما بسیار مضر می باشد کارتان برای ترک این مواد سمی راحت تر می شود

 

 

 

ترک سیگار برای همیشه

 

 

مرحله آخری که با آن مواجه هستید همان خود اصل کار می باشد که برای همیشه قرا است سیگار را کنار بگذارید چرا که قلب و ذهن شما با هم هماهنگ می شود و می توانند با کمک هم شما را برای همیشه از این ماده سمی و مضر در امان نگه دارد. که شما در این مرحله باید با تیم حرفه ای و متخصص مانند تیم رها دست به کار شوید و هدیه بزرگی به نام زندگی به خود و عزیزان خود به ارمغان بیاورید.

 

 

 

 

 

 

 

 

خوراکی های مفید برای ترک سیگار

 

 

بعد از ترک سیگار چه بخوریم ؟ بهترین خوراکی هایی که می توانید برای ترک سیگار از آن ها استفاده نمایید عبارتند از: تربچه، کلم بروکلی، قارچ ، انار، کیوی و مرکبات و....

 

 

 

 

عوارض ترک سیگار

 

 

پس از ترک سیگار با بهترین روش ترک سیگار با چه حال و هوایی مواجه می شوید؟ زمانی که شما یک عادت بدی را کنار می گذارید ممکن است در ابتدا با عوارض هایی مواجه شوید که ذهن شما را درگیر نماید که این امر کاملا طبیعی می باشد. چرا که شما یک ماده سمی که مدت های طولانی را به بدن خود عادت داده اید می خواهید از سر آن ماده سمی راحت شوید و برای همیشه آن را از بدن خود دور کنید که با خارج شدن آن ممکن است با عوارض هایی مواجه شوید عوارض هایی مانند:

 

 

 احساس بی قراری نمایید و کلافه شوید.

دوباره هوس کشیدن سیگار نمایید.

بی خواب شوید

زود از کوره در روید و گاهی عصبانی شوید

در برخی موارد کاهش یا افزایش وزن پیدا کنید.

 

 

 

 

تیم رها چگونه به شما کمک می کند؟

 

 

تیم رها با داشتن تیم متخصص و حرفه ای و داشتن سابقه بسیار بالا در این زمینه می تواند بهترین مشاور و راهنمایی باشد که شما را برای همیشه از این ماده مضر و سمی دور نگهدارد. آن ها با داشتن ایده های منحصر به فرد خود تا الان توانسته اند هزاران نفر از افراد سیگاری را برای همیشه ترک دهند. همین حالا می توانید به جمع خانواده رها بپیوندید و برای همیشه از این ماده سمی در امان بمانید. همین حالا دست به کار شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

عوامل موثر در شدت عوارض ترک سیگار

 

 

 

 

 

 عوامل مختلفی وجود دارد که می‌توانند بر شدت و عوارض ترک سیگار موثر باشد. این عوامل عبارتند از:

 

 

 

•    شدت اعتیاد به نیکوتین: 

 


 یکی از مواردی بر عوارض ترک سیگار تاثیر می گذارد  شدت اعتیاد فرد به نیکوتین می باشد.هر چه شدت اعتیاد زیادتر باشد، علائم ترک نیز شدیدتر و طولانی‌تر خواهند شد.
 از آن جایی که نیکوتین یک ماده اعتیاد آور می باشد، به سیستم عصبی مرکزی اتصال یافته و زمانی که یک فرد سیگار مصرف می کند، نیکوتین وارد بدن وی می شود و این امر باعث ایجاد احساس آرامش و لذت می گردد.
به مرور زمان، بدن به نیکوتین عادت پیدا می کند و برای عملکرد طبیعی به آن نیاز پیدا می نماید. و زمانی که فرد سیگار را ترک می نماید، بدن شروع به از بین بردن نیکوتین می نماید.
 این موضوع باعث می شود تا مواردی مانند تحریک پذیری،اضطراب، بی خوابی،سرگیجه، سردرد، تهوع و اسهال شود.

 

 

 

 

 

•    مدت زمان سیگار کشیدن:

 

 

هر چه قدر زمان  زیادی را فرد به مصرف سیگار بپردازد، علائم ترک که در فرد ظلهر می شود نیز طولانی ‌تر خواهند شد. این امر به این منظور می باشد که بدن فرد به نیکوتین عادت کرده است و برای عملکرد طبیعی به آن نیاز دارد.

 

 

 

 


 
•    سن:

 

 

افرادی که مسن ‌تر هستند ممکن است علائم ترک سیگار را بیش تری را تجربه نمایند. چرا که واکنش به تغییر در بدن افراد مسن نسبت به  افراد جوان تر سریع می باشد.

 

 

 

 

 


 
•    سلامت عمومی:

 

 

افرادی که از با سلامت عمومی ضعیفی برخوردار هستند امکان دارد تا علائم ترک سیگار را شدیدتر تجربه نمایند. این موضوع هم به این دلیل می باشد که بدن این دسته از افراد در برابر تغییرات استرس زا آسیب‌پ ذیرترمی باشد.

 

 

 

 

 


 
•    عوامل روانی:

 

 

عوامل دیگری وجود دارد که بر شدت ترک سیگار تاثیر می گذارد آن هم عوامل روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی می باشد. این عوامل هم می‌توانند به تشدید شدن علائم ترک بیانجامند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاهش عوارض ترک سیگار در منزل 

 

 

 

 


برای این که عوارض ترک سیگار کمتری را تجربه نمایید می توانید برخی کارها رو انجام بدین تا به راحتی دوره ترک سیگار را طی نمایید. 

 

 

•     به خودتان استراحت دهید.  حتما استراحت نمایید چرا که ترک سیگار می‌تواند یک چالش بزرگ باشد، که شما با استراحت و دوری از هرگونه فشار اضافی می توانید این مرحله را رد نمایید.


 
•     به رژیم غذایی خود توجه کنید.  خوردن غذاهای سالم و مفید هم می تواند در بهبود سلامت و کم شدن عوارض ترک سیگار کمک شایانی کرده باشد. 


•     ورزش کنید. ورزش یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به بهتر شدن سلامت شما و کم شدن عوارض ترک سیگار کمک نماید.
 با ترک سیگار که این امر یک چالش بزرگی برای فرد سیگاری محسوب می گردد می توانید سلامتی را به خود برگردانید و از ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناک جلوگیری نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

از آن جایی که سیگار یک ماده مضر و گریبان گیر می باشد ترک آن میتواند سال های طولانی را به زندگی شما بیافزاید. نه تنها ترک سیگار هیچ خطری ندارد بلکه هدیه بزرگی به نام زندگی به فرد و اطرافیان او میبخشد. به همین منظور برای ترک سیگار به دنبال هیچ بهانه ای نباشید و هر چی سریع تر اقدام کنید اجازه ندهید تا ترس و بهانه از ترک سیگار شما را فلج نماید. باید هر چه سریعتر به دنبال متخصص و پشتیبان باشید تا در این مسیر شما را همراهی کنند و در هر ساعت از شبانه روز با آن ها در ارتباط باشید با خیال راحت وارد دینای جدید از زندگی شده و این تجربه را با افتخار برای اطرافیان خود به اشتراک بگذارید.