بهترین و سریع ترین روش ترک سیگار چه روشی است و چرا؟

 

  

 

 

 

 

 

 

بهترین و سریع ترین راه ترک سیگار چه روشی است؟ برای پیدا کردن بهترین و سریع ترین راه ترک سیگار باید چه کار کنیم؟

 

 

 

 

 

طبق آمار رسمی سازمان بهداشت جهانی سالانه 8 میلیون انسان بر اثر مصرف سیگار جان خود را از دست می دهند  جان با توجه به عوارض بد سیگار و ضررهای مالی و جانی که برای انسان دارد بسیاری از افراد سیگاری  هر روز تصمیم می گیرند که از سیگار کشیدن دست بردارند و برای این کار روش های زیادی را امتحان می کنند.

 

 

عده ای از افراد سیگاری تصمیم می گیرند که به تدریج سیگار را کم کنند و به مرور زمان آن را ترک کنند و عده ای دیگر به روش هایی مثل: قرص و داروهای ترک سیگار،آدامس و چسب نیکوتین دار و یا روش های طبیعی مثل ترک سیگار با دمنوش های گیاهی یا ترک سیگار با نمک می روند.

 

 

 

عده ای با تلاش های زیاد و امتحان کردن روش زیادی بالاخره موفق می شوند که سیگار را ترک کنند اما بعد از ترک سیگار مدام یاد سیگار می افتند و به خصوص روزهای اول ترک برایشان به شدت سخت پیش می رود. زیرا اعتیاد به نیکوتین بسیار وسوسه انگیز است و چنانچه بدون آگاهی، اقدام به ترک سیگار کنید، وسوسه سیگار مدام همراه شما است.

 

 

 

بنابراین برای اینکه به سراغ بهترین روش ترک سیگار برویم باید بدانیم که برای ترک سیگار اولین و مهم ترین اصل این است که میل و هوس سیگار را از دست بدهیم زیرا در غیر این صورت وسوسه سیگار ما را مجددا به دام سیگار می کشاند، اما اگر میل و گرایشتان را نسبت به سیگار از دست بدهید، می توانید مطمئن باشید که دیگر به سراغ سیگار نخواهید رفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس با این توضیحات درمی یابیم که بهترین و سریع ترین روش ترک سیگار، روشی است که بتواند با آگاهی دادن به فرد سیگاری کاری کند که میل و اشتیاق فرد نسبت به سیگار از بین برود به طوریکه  دیگر هوس سیگار نکند اما این موضوع به سادگی رخ نمی دهد و نیازمند این است که فرد در این زمینه آموزش ببینید و نسبت به سیگار و عملکرد سیگار آگاهی داشته باشد زیرا اعتیاد به سیگار صرفا به خاطر نیکوتین است و چنانچه با عملکرد نیکوتین در مغز به طور کامل آشنا نباشید، نمی توانید در مقابل وسوسه آن مقاومت کنید و دیر یا زود، مجددا به  دام سیگار دچار می شوید.

 

 

 

بهترین راه ترک سیگار می تواند در چند روز کاری کند که شما باور کنید که ترک سیگار اصلا سخت نیست و به راحتی می توان سیگار را ترک کرد و شما با دیدن شواهد و افرادی که در ترک سیگار موفق شده اند، باور می کنید که قطعا این اتفاق برای شما هم رخ خواهد داد.

 

 

 

بنابراین در بهترن و سریع ترین روش ترک سیگار نقش باور ذهنی بسیار مهم است زیرا تا زمانی که عمیقا باور نکنید که اتفاقی برایتان قابل رویداد است نمی توانید آن اتفاق را مجسم کنید.

 

 

 

برای پیدا کردن و آشنا شدن با چنین روش هایی لازم است که کمی تحقیق کنید و افرادی را پیدا کنید که از آن طریق، موفق به ترک سیگار شده اند و  به صحبت های آنها بدون هیچ قضاوتی گوش دهید و یا در  سمینارهای آموزشی ترک سیگار شرکت کنید و با روش های اصولی و علمی ترک سیگار آشنا شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهترین روش ترک سیگار  باعث می شود طی گذشت 3 الا 4 روز نسبت به سیگار بی انگیزه شوید و دیگر هیچ گرایشی به سیگار نداشته باشید و سیگار کشیدن را یک اقدام پوچ و بی فایده بدانید بنابراین از نظر ذهنی هیچ دلیلی برای کشیدن سیگار در شما وجود ندارد و این اتفاق شگفت انگیز در شما رخ می دهد که بدون کشیدن سیگار، کاملا سر حال و پرانرژی هستید زیرا انرژی های درونیتان بالانس می شود و باورهایتان عمیقا تغییر می کند و احساس قدرت و انگیزه بالایی پیدا می کنید.

 

 

 


 

بعد از ترک سیگار به بهترین روش ترک سیگار شما اعتماد به نفس بالایی پیدا می کنید و احساس می کنید که دوباره متولد شده اید و انگیزه زیادی برای بهتر زیستن و سالم بودن پیدا می کنید  زیرا به راحتی توانسته اید، یکی از سخت ترین کارهای دنیا را انجام دهید.

 

 

 

پس بعد از ترک سیگار با بهترین و سریع ترین روش ترک سیگار انرژی زیادی دارید و با خودتان فکر می کنید که از عهده سخت ترین مسائل هم به راحتی بر می آیید و همین احساس قدرت و اعتماد به نفس باعث می شود که در همه جنبه های زندگی پیشرفت چشم گیری داشته باشید زیرا همه انرژی و تمرکزتان صرف مسائل مهم و سازنده مصرف می شود و دیگر سیگاری وجود ندارد که همه ی وقت و سرمایه های شما را بریاید.
 

 

 




 

 




 

 

 

 

بهترین راه ترک سیگار
 

 

 

 

برای برخی افراد، این که یک تاریخرا در نظر بگیرند تا مراحل را طی نمایند می تواند کمک خوبی نماید . برای برخی دیگر از از افراد سیگاری، بهتر است که سیگار کشیدن را به روش معکوس ترک نمایند.

 

چنانچه شما امروز تصمیم بگیرید که به ترک سیگار در بازه زمانی 1 الی 3 هفته آینده بپردازید، زمان لازم برای آماده شدن را دارید. باید تصمیم بگیرید که جز کدام دسته از افراد می باشید آیا می خواهید سیگار کشیدن را به طور تدریجی‌ ترک نمایید؟ یا این که جز افرادی که می‌خواهند به طور معمول تا رسیدن زمان تاریخ تعیین شده سیگار بکشند.

توجه داشته باشید که اگر جز افراد دسته دوم می باشید باید تا فرا رسیدن تاریخ نهایی عادت های سیگار کشیدن خود را تغییر دهید. برای مثال شما میتوانید عادت مکانی که سیگار می کشید و یا در زمان هایی که هوس سیگار کشیدن را می کنید تغییر دهید.

 

سعی کنید شرایطی که قبلا سیگار می کشیدید را تغییر دهید برای مثال اگر پس ازغذا خوردن، چای یا قهوه خوردن، سیگار می کشیدید الان باید دیگر مثل قبل آن زمان ها سیگار نکشید و در موقعیت دیگری به سیگار کشیدن بپردازید. این کار باعث می شود تا شما مانند قبل هوس سیگار کشیدنتان کم شود و به صورت تدریجی ترک نمایید.

 

 

حالا راه های مهمتری وجود دارد که شما در این مسیری که قدم گذاشته اید باید هواستان به آن ها باشد و آن ها را سرلوحه کار خود قرار دهید تا بتوانید دوره ترک راحت تری را طی کنید. مهمترین راه ترک سیگار عبارتند از:

 

 

 


 

انگیزه داشتن

 

 

 

 

 

مهم‌ترین قدم برای ترک سیگار، داشتن دلیل محکم برای آن است. شاید روش ترک سیگار برای همه متفاوت باشد، اما همه برای انجام درست و دقیق یک کار به انگیزه نیاز دارند؛ پس خوب فکر کنید و ببینید چرا قصد دارید از سیگار دوری کنید. وقتی انگیزه و دلیل داشته باشید به‌راحتی تسلیمِ هوسِ کشیدن یک نخ دیگر نمی‌شویید. طبق یک تحقیق انجام‌شده در سال ۲۰۱۳، اکثر افراد سیگار را یا به‌دلیل وضعیت فعلی سلامت بدنشان و یا برای جلوگیری از بروز بیماری‌های احتمالی آینده ترک می‌کنند. البته همان‌طور که راه‌ های ترک سیگار می‌تواند متفاوت باشد، انگیزه‌های ترک هم برای همه یکسان نیست. برای مثال صرفه‌جویی در هزینه، محافظت از سایر اعضای خانواده در برابر دود سیگار و حتی جلوگیری از چین‌وچروک‌های زودرس پوست، همه دلایل خوبی برای دوری از سیگار هستند.

 

 

 

 

 


 

از درمان‌های جایگزین (NRT) کمک بگیرید

 

 

 

 

 

افرادی که سال‌های زیادی سیگار می‌کشیدند و بدن آن‌ها به‌طور مداوم با نیکوتین در ارتباط بود، بهتر است برای شروع ترک‌سیگار از درمان جایگزین نیکویتن (NRT) کمک بگیرند. این درمان شامل نوعی دارو است که نیکوتین بسیار خفیفی را به مغز شما می‌رساند تا دچار عوارض ترک سیگار ناگهانی نشوید. همچنین در حالی‌که وابستگی ایجاد نمی‌کنند، در کاهش وسوسه شدید سیگار کشیدن به شما کمک خواهند کرد. بهتر است برای حفظ نیروی بدنی خود از برنامه غذایی مناسب، میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.
 

 

 

 

 

 

 


 

تعهد و حمایت رفتاری بهترین راه ترک سیگار در جوانان

 

 

 

 

 

حمایت خانواده و عزیزان از فردی که تصمیم به ترک سیگار دارد، خصوصاً در جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما در این میان بحث تعهد نقش مهم‌تری در انگیزه فرد ایفا می‌کند. احساس وابستگی فرد به دریافت نیکوتین می‌تواند او را در مقابل ترک سیگار سست کند. این وابستگی می‌تواند با یک تعهد به روان درمانگر، خانواده یا حتی گروه‌های ترک اعتیاد جایگزین شود. زمانی که فرد خود را در مقابل یک تعهد نسبت به عزیزان یا فرد پشتیبانش می‌بیند، روند ترک سیگار آسان‌تر شده و احتمال بازگشت او به سیگار کشیدن کمتر می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

داروهای تجویزی

 

 

 

 

 

دو داروی تجویزی مورد تایید FDA، وارنیکلین تارتارات (Chantix) و بوپروپیون هیدروکلراید وجود دارد که می تواند به شما در ترک سیگار کمک کند. وارنیکلین برخی از اثرات نیکوتین را بر روی مغز شما تقلید می کند که میل شما به سیگار و برخی علائم ترک را کاهش می دهد. همچنین بر اساس CDC، لذتی را که از نیکوتین موجود در سیگار دریافت می‌کنید، کاهش می‌دهد.

 

 

در همین حال، بوپروپیون ولع مصرف و سایر علائم ترک نیکوتین را کاهش می دهد. به گفته FDA، اگرچه این داروها اعتیادآور نیستند، اما دارای عوارض جانبی بالقوه ای هستند که می تواند شامل تغییرات در رفتار، خلق افسرده، خصومت، پرخاشگری و افکار یا اعمال خودکشی باشد.

 

اگر سابقه مشکلات روانی دارید، قبل از مصرف این داروها حتما با پزشک خود صحبت کنید.به هیچ عنوان سرخود داروها را مصرف نکنید حتما قبل از آن با پزشک و افراد متخصص مشورت بگیرید تا عوارض های پیش بینی نشده آن گریبان گیرتان نشود.
 

 

 

 

 



 

افزایش فعالیت مانند ورزش کردن

 

 

 

 

 

 

یکی دیگر از راه های ترک سیگار، ورزش‌کردن و انجام فعالیت بدنی بالا می باشد. مطالعات نشان داده است که فعالیت بدنی به‌ ویژه فعالیت‌های قلبی مانند دویدن، دوچرخه‌ سواری، رقصیدن و شنا می‌تواند میل به سیگارکشیدن را کاهش دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ بر روی گروهی از زنان که عادت داشتند هرروز سیگار بکشند و در تلاش برای یافتن بهترین راه ترک سیگار بودند، نشان داد انجام ورزش‌های هوازی در کاهش استرس و میلشان به سیگار مؤثر بوده است. برای مثال در مورد افرادی که به‌ دلیل افسردگی و ناامیدی سیگار می‌ کشند، ورزش می‌تواند یکی از بهترین راه های ترک سیگار باشد. ورزش باعث آزاد‌شدن دوپامین می‌شود و تعداد گیرنده‌های دوپامین در مغز را در طول زمان افزایش می‌دهد. این تأثیرات، افسردگی ناشی از ترک نیکوتین را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود خلق‌وخوی بهتری داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

کارهایی که شانس ما را برای ترک سیگار تسریع می نماید عبارتند از:

 

 

 

 

 

  • ورزش کردن منظم و داشتن فعالیت بدنی زیاد. هر نوع فعالیت بدنی، و ورزش برای سلامتی همه افراد به خصوص افرادی که می خواهند سیگار را برای همیشه ترک نمایند بسیار مفید می باشد علاوه بر سلامتی، ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی می‌تواند به کم شدن استرس و اضطراب کمک شایانی نماید.

 

 

  • سعی کنید تا جایی که امکان دارد از افراد سیگاری و مکان‌هایی که باعث ایجاد میل بیش تر به کشیدن سیگار در شما می‌شود، اجتناب کنید. اگر نزدیکان و اطرافیانتان سیگار می‌کشند، از آن‌ها خواهش کنید تا از کشیدن سیگار در اطراف شما خودداری نمایند.

 

 

  • سعی کنید تا مواردی مانند آدامس، آب نبات سفت، یا مواردی از این قبیل همراهتان باشد. اگر میل به سیگار کشیدن پیدا کردید، به جای آن، می توانید یکی از این موارد را امتحان نمایید.

 

 

  • حتی اگر دوباره شروع به سیگار کشیدن کردید، نا امید نشوید و باز هم تلاشتان را بیش تر کنید. برای برخی افراد قبل از موفقیت، چندین نوبت تلاش لازم می باشد تا در نهایت بتوانند برای همیشه این ماده سمی را کنار بگذارند.


 

 

 

 

 

 

 


 

سخن پایانی

 

 

 

 

 

 

 

اما پیدا کردن بهترین و سریع ترین روش ترک سیگار نیازمند این است که وقت بگذارید و خوب جستجو کنید تا به مجموعه ای اعتماد کنید که درصد بالایی از موفقیت را داشته باشد و همه ی شواهد را مورد بررسی قرار دهید تا به اندازه کافی باور پذیر باشد و برای شناخت بیشتر در سمینار ها و جلسه های معرفی این روش  شرکت کنید تا بیشتر و راحت تر اعتماد کنید و یا اگر کسی از اطرافیانتان موفق به استفاده از این روش بوده است از او کمک بخواهید تا شما را راهنمایی کند.

 

البته پیشنهاد ما به شما برای بهترین راه ترک سیگار مجموعه ترک سیگار خانه رها است زیرا این روش درصد بالایی از موفقیت را با شواهد قابل استناد مطرح کرده است و با توجه به سابقه کار این مجموعه می توان به راحتی به آن اعتماد کرد.

 

پس زمان را از دست ندهید و با کمک بهترین و سریع ترین روش ترک سیگار برای رهایی از این موجود کوچک مزاحم، اقدام کنید زیرا با رهایی از سیگارشما مجددا جان تازه ای می گیرید به طوری که هر روز با حس راحتی و آزادی از خواب بیدار می شوید و با ترفند هایی که یاد می گیرید سبک جدیدی از زندگی  را خواهید داشت و احساس رضایت بیشتری از خودتان و زندگی خواهید داشت.