آیا ترک سیگار بدن درد و خماری دارد؟

یکی از کارهای دشواری که برخی افراد سیگاری آن را به سختی انجام می‌دهند اما بعضی دیگر می‌توانند با اراده قوی، خود را از شر این اعتیاد خلاص کنند ترک آن می باشد. اگر شما فکر می کنید که جزء افرادی هستید که ترک سیگار برایتان سخت می باشد می‌توانید با کمک تیم متخصص و مجرب و یک برنامه‌ریزی درست به راحتی سیگار را برای همیشه ترک نموده و دیگر سمت آن نروید.

چرا که مسئله این است که برخی از افراد چندین بار تلاش نموده اند تا به ترک سیگار بیانجامند و یا حداقل تعداد آن را کم کنند که با شکست مواجه شدند. این شکست پس از مدتی باعث شده تا دلسرد شده و دیگری امیدی به آن نداشته باشند.

افراد سیگاری که می خواهند سیگار را ترک نمایند این سوال برایشان ایجاد می شود که آیا ترک سیگار بدن درد و خماری دارد؟ موادی که در سیگار باعث اعتیاد افراد به آن می شود نیکوتین است که از برگ گیاه تنباکوی سبز به دست می آید که پس از مصرف آن باعث جذب دستگاه گردش خون می شود. در ادامه این مقاله ترک سیگار رها همراه ما باشید.

 

 

 

 

 

علائم اعتیاد به سیگار

 

 

اصلا بریم ببینیم که علائم اعتیاد به سیگار به چه صورتی می باشد؟

  •  تمایل زیاد به مصرف سیگار دارید.
  • بعد از چند ساعت مصرف نکردن سیگار اضطراب و افسرده می شوید.
  • برای کسب احساس رضایت نیاز به مصرف سیگار دارید.
  • با وجود دانستن مضرات اعتیاد به سیگار اما همچنان آن را مصرف می نمایید.

 

علائمی که بیان کردیم از علائم اعتیاد به سیگار می باشد که اگر آن ها را دارید بهتر است هر چه زودتر به دنبال بهترین روش برای ترک سیگار  باشید تا زندگی سالمی را به خود و اطرافیانتان هدیه دهید.

 

 

 

 

بدن درد و خماری پس از ترک سیگار

 

 

برخی از افراد سیگاری که با آن ها صحبت می نماییم میبینیم که ادعا داشته ‌اند که بدن درد و خماری را پس از ترک سیگار تجربه کرده اند. اول از همه این موضوع را باید بیان کنیم که نیکوتین تاثیری بر روی ماهیچه‌ها و استخوان‌های بدن ندارد، پس احساس بدن درد پس از ترک سیگار امر غیر عادی می باشد؛ زیرا نیکوتین اصلا اثری روی ماهیچه‌ها ندارد که عدم مصرف سیگار بخواهد دردی در بدن شما به وجودد بیاورد. خماری هم همانند این موضوع می باشد زیرا نیکوتین مخدر قوی به حساب نمی آید که عدم وجود آن بتواند باعث ایجاد تغییراتی در شما شود که آن را احساس کنید.

اگر بیشتر از 2 ماه باشد که مصرف سیگار مشغول باشید، به هیچ‌ عنوان ترک سیگار نباید همچین موردی را در شما به وجود بیاورد. زیرا خارج شدن نیکوتین از بدن برای بدن‌تان عادی شده و دیگر هیچ واکنشی از سمت مغز نشان داده نمی شود.

 تنها دلیلی که موجب می شود تا افرادی که سیگاری که سیگار را ترک کرده‌اند به بدن درد و خماری دچار شوند، این است که باورهای اشتباه زیادی را در ذهن خود پرورش داده اند  و این باورهای اشتباه باعث می‌شود مغزشان به هر نحوی که شده، آن‌ها را وادار کند تا بار دیگر به مصرف سیگار روی بیاورند.

 

 

 

 

 

 

 

منشا باورهای اشتباه

 

منشا همه باورهای غلط در ذهن افراد می باشد این باورهای اشتباه  که به سراغ افراد سیگاری پس از ترک آن می‌آیند، دلیلش این است که روش های درستی را برای رهایی از آن انتخاب ننموده اند و هر موقعی که دست به ترک زده اند، باعث شده تا با شکست مواجه شوند که ابن امر تاثیر به سزایی را در این باورهای غلط به وجود می آورد. اگر از این زاویه به آن عوارض نگاه کنید متوجه می‌شوید که تنها دلیل حس کردن بدن درد و خماری در شما پس از ترک سیگار در مرکز ترک سیگار، این است که دوباره سیگاری شوید؛  پس نتیجه می‌گیریم تمامی این موارد در ذهن شما هستند.

 

 

 

عوارض ترک سیگار

 

 

عوارض ترک سیگار برای برخی افراد ممکن است شدید باشد برای برخی دیگر کمتر.از آن جایی که سیگار بر کل بدن فرد سیگاری که در حال ترک می باشد تاثیر گذاشته است ممکن است احساسی مانند مبتلا شدن به آنفولانزا را داشته باشند.. زمانی که سیگار را ترک می‌کنید، بدن به مرور زمان خود را با شرایط، وقف می دهد. ممکن است در این شرایط برایتان سوال ایجاد گردد که عوارض ترک سیگار به چه صورتی می باشد و چند وقت زمان می برد؟ باید بدانید این عوارض جانبی موقتی هستند و با تحمل کردن مدت زمان کمی می‌توانید برای همیشه از سیگار رها شوید.

 

حالا بریم ببینیم عوارض هایی که برای ترک سیگار پیش می آید چه مواردی می باشد؟

یکی از شایع ترین موارد هایی که با خارج شدن نیکوتین از بدن برای فرد سیگاری ایجاد می شود سردرد، حالت تهوع می باشد.

سوزن سوزن شدن در دست و پا در برخی افراد

به دلیل پاکسازی مخاط و سایر مواد زائدی که توسط سیگار ایجاد شده است ممکن است سرفه و گلودرد ایجاد شود.

افزایش اشتها و به تبع آن افزایش وزن، میل شدید به نیکوتین، تحریک پذیری، ناامیدی و خشم، اضطراب، افسردگی و بی خوابی، بیقراری، مشکل در تمرکز، خشکی دهان و یبوست از دیگر عوارض جانبی است که برای برخی از افراد ممکن است ایجاد ‌شود.

 

 

 

 

ترک‌ سیگار در سن بالا چه عوارضی دارد؟

 

 

 وضعیت جسمانی افراد با افزایش سن دچار تغییراتی می شود. از همین‌رو چالش هایی را برای ترک‌ سیگار در سن بالا می‌توان پشت سر گذاشت. حتی برخی از مردم معتقدند ترک ‌سیگار در سن بالاتر از 60 سال به درست نیست. اما باید بدانید رها شدن از نیکوتین در هر سنی می تواند کمک شایانی به سلامت شما کند.

اگر با سن بالا تصمیم به ترک سیگار با طب سوزونی گرفته‌اید حتما این کار را زیر نظر افراد متخصص انجام دهید تا وضعیت روانی و جسمانی شما به ‌طور دقیق بررسی شود و بتوانید به راحتی سیگار را برای همیشه کنار بگذارید.

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

مهمترین مرحله ای که باید به آن برسید همین است که شما قصد ترک سیگار داشته باشید زمانی که شما تصمیم به این موضوع مهمی را می گیرید. نصف راه را رفته اید و  تنها کاری که باید بکنید باید به دنبال تیم متخصصی و مجربی باشد که بتواند در این مسیر همراه شما باشند.

کافی است مغز و بدن شما با هم هماهنگ شوند تا به راحتی بتوانید این دوران را بگذرانید. همچنین شما نیاز به یک تیم مجرب و متخصص مثل خانه رها دارید تا به کمک آن ها بدانید چطور باید با سیگار برای همیشه خداحافظی کنید.