ترک سیگار با طب سوزنی! آیا می شود با طب سوزنی سیگار را ترک کرد؟

 

 

 

اگر یک جستجوی کوچک در اینترنت داشته باشید متوجه خواهید شد که ده ها روش ترک سیگار وجود دارد که می توان برای ترک سیگار به آنها مراجعه کرد.

یکی از آن روش های موجود با نقاط طب سوزنی ترک اعتیاد می باشد که تبلیغات بسیاری را در این مورد مشاهده می کنیم این روش مدعی است که می تواند در پنج جلسه در فواصل دو تا سه روزه به افراد سیگاری کمک کند تا سیگارشان را ترک کنند در این مقاله سعی داریم تا روش ترک سیگار با طب سوزنی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم آیا این روش می تواند به رهایی از سیگار کمک کند یا خیر؟ به همین خاطر در ابتدا به معرفی طب سوزنی می پردازیم تا بیشتر متوجه روش ترک سیگار به این طریق شویم.

 

 

 

 

طب سوزنی چیست؟

 

 ممکن است بارها روش طب سوزنی به گوشتان خورده باشد و دوست داشته باشید در مورد این روش درمان اطلاعات بیشتری کسب کنید که کلا طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی برای ترک سیگار یک روش درمان چینی است. در این روش درمان سنتی، سوزن‌هایی خیلی باریک و ریز در نقاط مختلف بدن بر روی سطح پوست قرار می‌گیرند، و با توجه به نوع بیماری منجر به بهبودی در آن موضوع می شود اما چطور این سوزن ها منجر به بهبود بیماری می شود؟ اطبا چینی این روش درمانی را بر پایه انرژی‌ها انجام می‌دهند. آن‌ها معتقدند که انرژی چه در داخل و چه در خارج از بدن، در مسیرهایی با نام کانال در حال رفت آمد است. حال اگر به هر دلیلی قسمتی از این کانال‌ها مسدود و یا بلوکه شود، انرژی دیگر نمی‌تواند در گذر باشد و در نتیجه درد در آن ناحیه ظاهر می‌شود. پس با فرو کردن سوزن‌ها در آن قسمت از بدن، کانال انرژی از حالت گرفتگی و مسدود بودن خارج شده و در نتیجه، بهبودی صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: فواید ترک سیگار بر مغز ! آیا ترک سیگار باعث بهبود عملکرد مغز می شود؟

 

ترک سیگار با طب سوزنی

 

 

اما در مورد سیگار چطور می تواند عمل کند؟ا ین سوالی است که ما به دنبال آن هستیم زیرا همانطور که می دانیم اعتیاد به سیگار به نوعی یک بیماری ذهنی است و درمان آن را باید در ذهن انجام داد و ترک سیگار با طب سوزنی با استفاده از سوزن های نازک از نظر منطقی خیلی توجیه پذیر نیست.

 

بنابراین به سراغ منطق این روش می رویم، طب سوزنی ترک سیگار  مدعی است که این روش باعث ترشح اندروفین طبیعی مغز شده و به این طریق باعث عدم علاقه فرد معتاد نسبت به مواد مخدر می شود و به راحتی و با آرامش در مدتی نسبتا کوتاه موفق به ترک اعتیاد خواهد شد.بررسی نتایج مثبت به دست آمده با انجام طب سوزنی درترک سیگار ، موفقیت هایی را در ترک انواع مخدر ثبت کرده است.در واقع در ترک سیگار با طب سوزنی حالت لذت از درمان با طب سوزنی که در خلال درمان به فرد سیگاری دست می دهدباعث تحریک ساختمان های عصبی بوده و با ترشح هورمون های ایجاد لذت در مغز می تواند میل به دریافت نیکوتین را از دست بدهد.اکثر کسانی که درمان شده اند پس از درمان اولیه هیچ گونه ناراحتی و میل و هوس نسبت به مواد مخدر ندارند ، ولی برای اینکه اثرات درمان برای همیشه باقی بماند درمان یاد آوری ضروری و مؤثر است بنابراین ترک سیگار با طب سوزنی در واقع با ایجاد لذت در مغز ، با عث می شود که فرد کمتر دچار استرس شود و نیاز به سیگار را کمتر احساس کند.

 

 

ترک سیگار با طب سوزنی یک ایراد بزرگ دارد و آن هم این مسئله است که اعتیاد به سیگار را به صورت موقت تسکین می دهد و نمی تواند برای همیشه به افراد سیگاری کمک کند که سیگار را فراموش کنند، بنابراین نمی توان ترک سیگار با طب سوزنی را یک درمان قطعی برای سیگار دانست زیرا در این روش افراد باید هر چند یک بار تحت درمان مجدد قرار بگیرند و درمان خود را تمدید کنند.

بنابراین ترک سیگار با طب سوزنی را برای ترک سیگار همیشگی پیشنهاد نمی دهیم زیرا تا زمانی که از نظر ذهنی وابسته به سیگار باشید هرگز در ترک سیگار موفق نخواهید بود و ترک سیگار با طب سوزنی نمی تواند ذهنتان را از سیگار و خاطره لذت دوپارفین پاک کند.

 

 

البته طب سوزنی برای بسیاری از بیماری ها مفید واقع شده است و ترک سیگار با طب سوزنی هم بی تاثیر نیست اما پیشنهاد ما برای ترک موفق سیگار، استفاده از روشی است که بتواند اشتیاق و میل سیگار را برای همیشه از بین ببرد و برای این کار باید به سراغ روش های دیگری برای ترک رفت.

 

 

ایجاد سبک جدیدی برای زندگی و جایگزین کردن عادت های تازه، مشاوره و کمک گرفتن از یک فرد آگاه و موفق در این زمینه و آگاهی در مورد مضرات سیگار می تواند در این امر به شما کمک به سزایی می کند.

باید به سراغ روش هایی باشید که قابل اثبات و باور پذیر باشد، زیرا هرچقدر از نظز ذهنی آمادگی داشته باشید در ترک سیگار موفق تر خواهید بود.

در ترک سیگار با طب سوزنی ، ذهن مقاومت زیادی دارد زیرا باور اینکه بتوان با چند سوزن نازک سیگار را ترک کرد به نظر منطقی نمی رسد و زمانی که نتوانید به یک روش اعتماد کنید، نمی توانید موفقیت زیادی از آن کسب کنید. پس باید به روش اصولی و منطقی در این مسیر قدم بردارید.

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: تغییرات چهره بعد از ترک سیگار

 

چگونگی ترک سیگار

 

 

ترک سیگار، باید در ذهن فرد، حالتی ایجاد کند که به سیگاردیدگاه تازه ای شبیه افرادی پیدا کند که تا به حال سیگار را تجربه نکرده اند بنابراین هر وقت کسی را در حال کشیدن سیگار ببینند هرگز هوس سیگار نمی کنند و در مواقع حساس یا استرس آور راه حل های تازه ای به جز سیگار کشیدن به ذهنشان می رسد ، اگر ترک سیگار چنین دیدگاهی را به شما ارائه کند می توانید به آن روش اعتماد کنید .

پیدا کردن روش های ترک سیگار به این شیوه کار چندان سختی به نظر نمی رسد و با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید این روش ها را پیدا کنید و با پیگیری مستندات آنها یک شیوه را برای ترک انتخاب کنید.

چیزی که مهم است این است که تصمیم بگیرید که سیگاری نباشید و یک قدم به سمت سالم تر زندگی کردن بردارید، مطمئن باشید به محض اینکه اقدام کنید راه حل ها به سراغ شما می آیند و جواب سوال هایتان را دریافت خواهید کرد فقط کافی است که یک سوال خوب بپرسید، مثل این سوال: چطور سیگارم را ترک کنم؟

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

امروزه برای ترک سیگار در دنیا روش های مختلفی ارائه داده می شود که یکی از آن روش ها ترک اعتیاد با طب سوزنی است این روش مس تواند در برخی از موارد موثر باشد اما کمک به سزایی در ترک سیگار نمی کند. چرا که شما باید روش مناسب و منطقی را برای آن جایگزین کنید یکی از آن روش ها شرکت در خانواده رها می باشد چرا که تیم رها با ارائه موارد اصولی و منطقی می تواند بهترین شرایط را برای افراد فراهم آورد تا با دید باز و منطقی فرد سیگاری برای همیشه از آن رها یابد و دیگر هیچ وقت به سمت آن بازنگردد. اولین و مهمترین قدم در این مسیر خواستن شما و تصمیم برای رهایی همیشه از این موجود زیان بار است. اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید برای همیشه از آن خلاص شوید کافی است همین الان به جمع تیم رها بپیوندید.