تاثیر ترک سیگار بر روی چاقی و لاغری

روز به روز به تعداد افراد سیگاری در جهان اضافه می شود که این موضوع خطر زیادی را دارد سیگار کشیدن علاوه بر ضررهایی که به بدن و سلامتی شما و اطرافیان شما وارد می سازد باعث افزایش و یا کاهش وزن شما نیز می شود. ذهن بسیاری از افراد را این موضوع جلب کرده که پس از ترک سیگار چه اتفاقی می افتد؟ آیا وزن فرد کاهش یا افزایش پیدا می کند؟

در این مقاله ما می خواهیم به این موضوع بپردازیم که تاثیر سیگار بر روی چاقی و لاغری به چه صورتی می باشد؟

اگر دقت کرده باشید میبینید که معمولا افراد سیگاری لاغر اندام هستند و از خورد و خوراک های مناسبی برخوردار نیستند. آیا این دلیل سیگاری بودن آن ها با لاغری آن ها رابطه مستقیمی دارد؟ با ما در این مقاله از ترک سیگار همراه باشید تا بیش تر به این موضوع بپردازیم.

 

 

 

 

 

 

تاثیر سیگار بر روی بدن

 

 

سیگار از موادهای مضر و سمی زیادی تشکیل شده است که وجود این مواد در سیگار موجب می شود تا بدن شما و عوارض سیگار بر کبد به مرور زمان از حالت عادی خارج شود. زمانی که شما سیگار میکشید سم های زیادی را وارد بدنتان می سازید که این سموم باعث تضعیف بدنتان می شود این عامل باعث از بین رفتن ویتامین های ضروری بدن شما مانند ویتامین دی، کلسیم، ویتامین ث و... می شود. همه این عوامل باعث می شود تا سلامتی شما به خط بیفتد و بدن شما به مرور با بیماری های مختلف و پیش بینی نشده رو به رو شود.

 

 

 

 

دلیل افزایش وزن پس از ترک سیگار

 

 

ممکن است در اطرافیان خود مشاهده کرده باشید زمانی که فردی سیگار را ترک میکند با افزایپش وزن مواجه می شود و معمولا در ماه های ابتدایی پس از ترک سیگار بین 2.5 الی 4.5 کیلوگرم افزایش وزن رخ می دهد.

 

خوشبختانه روش های جدیدی ایجاد شده که شما می توانید کنترل وزن خود را داشته باشید و نگذارید که افزایش وزن در شما رخ دهد.

 

حالا اصلا ببینیم دلیل افزایش وزن چه می تواند باشد؟

دلایل مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد که می توان به موارد زیر اشپاره کرد:

افزایش متابولیسم بدن با وجود نیکوتین در سیگار

کاهش اشتها هنگام مصرف سیگار

هوس غذاهای پر کالری پس از ترک سیگار

کاهش انجام ورزش فرد پس از ترک سیگار

 

 

چرا افراد سیگاری کمتر غذا می‌خورند؟

 

 

سیگار از ماده‌ای خطرناکی در خود به نام نیکوتین برخوردار می باشد که تاثیرات منفی زیادی روی بدن فرد سیگاری می‌گذارد. نیکوتین علاوه بر اعتیادآور بودن آن باعث کاهش پیدا کردن اشتها می شود و فرد به اصطلاح از خورد و خوراک می افتد. پس از آن با مصرف مداوم آن فرد سیگاری به آن ماده عادت می کند این موضوع باعث می شود تا فرد سیگاری اشتهای آن چنانی به غذا نداشته باشد. مقاله آیا ضرر قلیان بیشتر است یا سیگار را بخوانید.

 

 

روش های جلوگیری از افزایش وزن پس از ترک سیگار

 

 

اگر شما هم جز افراد سیگاری هستید که افزایش وزن یکی از دغدغه های بزرگ شما است نگران نباشید چرا که شما می توانید با استفاده از برخی روش هایی که در این بخش برایتان بیان میکنیم جلوی افزایش وزن خود را بگیرید و از ترک سیگار خود نهایت رضات را داشته باشید از جمله:

 

 

 

فعالیت داشته باشید

 

فعالیت بدنی به شما کمک شایانی می کند تا شما به اندازه کافی کالری بسوزانید و میل غذای ناسالم و مصرف سیگار را در شما کاهش دهد.

 

 

 

 

غذای سالم مصرف کنید

 

زمانی که به فروشکاه می روید حتما غذاهای سالمی را برای خود انتخاب کنید مانند ماست، سبزیجات، میوه و...

 

 

 

 

 

 

عادت غذایی سالم

 

عادت غذایی سالم را در برنامه خود داشته باشید و آن را پیش ببرید. تا از افزایش وزن خود جلوگیری کنید.

 

 

 

زیاد گرسنه نمانید

 

به هیچ عنوان نباید بگذارید تا بین وعده های غذاییتان فاصله زیادی بیفتد و شما زمان زیادی را گرسنه بمانید سعی کنید تا در انتخاب غذای خود دقت کنید تا شما را سیر نگهدارد.

 

 

 

خواب کافی داشته باشید

 

سعی کنید تا خواب کافی داشته باشید چرا که کمبود خواب می تواند در افزایش وزن شما موثر باشد.

 

 

 

توجه به نوشیدنی های مصرفی

 

نوشیدنی هایی مانند الکل، آبمویه های شیرین و قندی باعث تشدید پیدا کردن وزن می شود که شما به جای مصرف این موارد می توانید از  آب گازدار یه همراه میوه یا آبمیوه های طبیعی استفاده نمایید.

 

 

 

 

 

دلیل لاغری صورت بعد از مصرف سیگار چیست؟

 

 

همان طور که در قسمت های قبل به آن پرداختیم سیگار از مواد های مضر و سمی برخوردار می باشد که برای بدن بسیار مضر می باشد. یکی از تاثیرات منفی سیگار بر روی صورت فرد سیگاری و اطرافیان او، تأثیر بر روی پوست فرد می باشد که باعث کد شدن و لاغر شدن فرد سیگاری می باشد. دودی که از سیگار خارج باعث تخریب کلاژن و الاستین پوست شده و آن را تخریب می‌ نماید. بنابراین با ادامه این فرآیند و مصرف سیگار پوست در معرض خطر قرار گرفته و به مرور زمان ایجاد مشکلاتی از جمله لاغری صورت و افتادگی آن می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اضافه وزنی مردان و زنان

 

 

برخی مطالعه ها نشان می دهد که افراد زمانی که سیگار را ترک می کنند مردان بیش تر از زنان دچار اضافه وزن می شوند اما ما در این جا به شما می گوییم که جنسیت هیچ نقشی در کاهش و فزایش وزن ندارد اما اگر این سوال ذهن شما را مشغو می کند که چرا این طور به نظر میرسد که آقایان دارای اضافه وزن بالاتری هستند؟ در پاسخ به شما می گوییم که در زمان ترک نقش شخص مرد و زن مهم می باشد چرا که زنان در برابر مردان از نگرانی بالایی برخوردار می باشند و می کوشند که وزن خود را کنترل کنند تا شاهد  اضافه وزنی نباشند.

 

 

 

 

روش اصولی ترک سیگار

 

 

برای ترک سیگار و جلوگیری از اضافه وزن پس از آن، حتما باید با روش اصولی و درستی پیش بروید تا شکست نخورید بودن با تیم مجرب و حرفه ای می تواند به شما کمک شایانی کند که بتوانید به راحتی برای همیشه از دنیای سیگار و این مواد مضر دور بمانید و دیگر هیچ وقت به سمت آن برنگردید. و شاهد اضافه وزن پس از آن نباشید چرا که برخی افراد به دلیل ترس از اضافه وزن ترک سیگار را به عقب می اندازند آن را بهانه ای بزرگی در سد راه خود قرار داده اند اما شما می توانید با تیم رها برای همیشه از شر سیگاری بودن در امان بمانید و شاهد مشکلات سلامتی و اضافه وزنی نباشید. مقاله داروی ترک سیگار را بخوانید.

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

سیگار کشیدن باعث به خطر انداختن سلامتی افراد می شود که شما باید هر چه سریعتر آن را ترک کنید. علاوه بر مشکلات سلامتی که به فرد وارد می شود باعث کاهش وزن او نیز می شود که اصلا این مورد، مورد خوشایندی نمی باشد به همین منظور باید با تیم مجرب و حرفه ای به ترک سیگار بیانجامید و خود را از دنیای آلوده نجات دهید. همین حالا به تیم رها بپویندید و جزء نفرات بعدی که سیگار را ترک می کند شما باشید.