خوردن سیر بر ترک سیگار

برای افراد سیگاری یکی از دغدغه های بزرگ آن ها ترک سیگار می باشد. که معمولا افرادی که قصد ترک سیگار را دارند دست به هر روشی زده اند. یکی از روش های ترک سیگار که شاهد تلاش کردن بسیاری از افراد سیگاری بودیم، ترک سیگار با استفاده از سیر می باشد که یک روش گیاهی بوده و برخی پزشکان و افراد متخصص ادعایی بر این دارند که می شود با استفاده از خواص سیر برای ترک سیگار و اعتیاد استفاده نمود. اما خوردن سیر چطور می تواند به ترک سیگار کمک نماید؟

 در این بخش با ما همراه باشید تا بیش تر به این موضوع خوردن سیر بر ترک سیگار بپردازیم. اصلا ببینیم که آیا به کمک سیر می توان سیگار را ترک نمود یا خیر؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویتامین های موجود در سیر

 

سیر یکی مواد غذایی است که از ویتامین های مفیدی برخوردار می باشد. سیر حاوی ویتامین های B1وB2 می باشد که برای افرادی که روزهای سختی را در اثر ترک سیگار را تجریه می‌کنند، بهترین گزینه است. ویتامین C که در سیر موجود می باشد در اثرگذاری بر پایگاه‌های مغزی مرتبط با اعتیاد، برای کنترل و کاهش علائم ناشی از ترک سیگار نقش به سزایی دارد.

 

 

 

 

کاربرد سیر

 

 

یکی از مفیدترین گیاهانی که برای درمان و پیشگیری از بیماری به کار می رود سیر می باشد. چرا که سیر از خواص محافظت کننده قلبی برخوردار می باشد و جلوی بسیاری از بیماری ها را می گیرد. امروزه سیر، یکی از بهترین گیاهان دارویی به شمار می آید که دارای ماده ضد باکتری است. سیر از خواص ضد عفونی کننده برخوردار می باشد که می تواند از عفونت های تنفسی و مشکلات احتمالی جلوگیری نماید. لازم به ذکر است که اگر شما جز افرادی می باشید که دچار  مشکلات گوارشی هستید و یا آسپرین مصرف می نمایید و یا از ناراحتی های پوستی رنج می برید مصرف این گیاه برای شما توصیه نمی شود و به جای آن می توانند از پودر سیر که در بازار موجود می باشد استفاده نمایید. سیر از کاربردهای خوبی برخوردار است از جمله:

 

 

 

 

 

تقویت دستگاه گوارش

 

 

از آن جایی که مصرف سیگار تاثیر مستقیمی در دستگاه گوارشی شما می گذارد و دستگاه گوارش شما را تضعیف می سازد. می توانید از مواد خوراکی سیر برای تقویت دستگاه گوارش و  پاکسازی روده خود کمک بگیرید سیر نقش به سزایی در دفع مواد زائد دارد و باعث می شود تا باکتری های مضر را از بین ببرد.  مقاله مضرات سیگار برای معده و آثار مخربی که بر سیستم گوارش می گذارد! را بخوانید.

 

 

 

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

 

 

کاربرد مهم دیگر سیر این است که می تواند به کاهش خستگی کمک کند و انرژی شما را تقویت نماید چرا که این خوراکی گیاهی از اکسیداتیو برخوردار بوده به کم شدن استرس و خستگی شما کمک به سزایی می کند. همانطور که مطلع هستید با مصرف سیگار سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود که با مصرف سیر می توانید به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و از مبتلا شدن به بیماری های خطرناک جلوگیری نمایید.

 

 

 

 

پیشگیری از آسیب های کبدی

 

 

 

یکی دیگر از مهمترین اعضای بدن که با مصرف سیگار به خطر می افتد کبد است با مصرف سیگار سم های بدن افزایش پیدا می کند و توانایی دفع سموم توسط کبد کاهش پیدا می کند. سیر به دلیل وجود مواد مقوی در خود باعث می شود تا از چرب شدن کبد جلوگیری به عمل آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جلوگیری از سرطان

 

 

زمانی که شما سیگار و یا هر مواد مخدری را مصرف می کنید با جریان پیدا کردن آن در خون شما باعث می شود تا تغییراتی در بدنتان ایجاد شود که یکی از آن تغییرات بروز تومور و سرطان می باشد. زمانی که شما به طور منظم سیر مصرف نمایید می توانید از پیشرفت تومور و سرطان جلوگیری نمایید.

 

 

 

 

سیر در کدام مرحله به ترک سیگار کمک می‌کند؟

 

 

با قطعیت می‌توان گفت که سیر هیچ‌گونه نقشی در ترک سیگار شما ندارد، پس نمی‌توان از آن به عنوان یک روش ترک سیگار نام برد. تنها کمکی که سیر می‌تواند در این مسیر به شما کند آن هم برای جبران آسیب‌هایی که سیگار به شما میزند و بعد از ترک نهایی می توانید از آن استفاده کنید. شما زمانی که سیگار را به کل با موفقیت ترک کردید می‌توانید از خوراکی‌ها و گیاهان دارویی مانند سیر استفاده کنید تا آسیب های پیش آمده را تا حدودی جبران نمایید.

 

 

 

 

 

چه غذاهایی را برای سم زدایی و بعد از ترک سیگار بخوریم؟

 

بعد از ترک سیگار چه بخوریم خوشبختانه باید این مژده را به شما بدهیم که غذاهایی وجود دارد که می توان با میل کردن آن به دفع نیکوتین از بدن و پاکسازی تمام سم های مضر در بدن کمک نماید که عبارتند از:

  • سیب: یکی از میوه های مقوی و مناسب سم زدایی سیب می باشد.
  • سیر: یکی دیگر از موادی که می تواند کمک به سزایی در پاکسازی سموم کمک شایانی نماید سیر می باشد این ماده غذایی می تواند به کاهش نیکوتین داخل ریه ها کمک بسیاری نماید.

 

 

 

 

 

اقدام مهم در ترک سیگار

 

 

یکی از روش های ضروری در درمان ترک سیگار در بهترین مرکز ترک سیگار رعایت یک رژیم غذایی سالم می باشد که باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشید. اگر می خواهید که عوارضی در این مسیر ترک سیگار  نداشته باشید حتما باید به رژیم غذایی خود اهمیت دهید. پیروی از رژیم غذایی و مصرف هر نوع ماده‌ی تقویتی یا گیاهی حتما باید زیر نظر افراد متخصص  باشد.. چرا که برخی از مواد غذایی باعث کاهش سروتونین و افسردگی را در شما ایجاد می کند به همین منظور حتما در خوراکی ها و رژیم غذایی خود به شدت دقت نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

خب در این بخش با خواص سیر آشنا شدید و دیدید که چطور می توان از سیر در فرآیند ترک سیگار استفاده کرد. با مطالعه این بخش دانستید که سیر در ترک سیگار هیچ اثری ندارد تنها می تواند به آسیب هایی که سیگار در بدن شما به وجود آورده را تا حدودی بهبود ببخشد، شما اگه جز افراد سیگاری هستید در مرحله اول حتما باید اقدامات لازم را جهت ترک سیگار انجام دهید. که حتما باید زیر نظر افراد متخصص و مجرب در مرکز ترک سیگار در غرب تهران این حرکت صورت پذیرد یکی از مراکزی که از تیم مجرب و حرفه ای برخوردار می باشد و می تواند در این مسیر به خوبی شما را همراهی کند تیم خانه رها می باشد. همین حالا شما هم عضو خانه رها شوید و تا طعم زندگی بدون سیگار را بچشید و از زندگی خود لذت ببرید.